Ystävä katkaisi välit koska mulla on suhde varattuun mieheen!

• Viestiketjun aloittaja annninnn
  • Ensimmäinen viesti
minusta
No mun mielestä on todella väärin katkaista ystävyys tuollaisen takia. Ei tarvi olla samaa mieltä, voi tuomitakin, mutta välien katkaisu on kyllä väärin. Ja minkä ihmeen takia ap:n pitäisi pyytää anteeksi ystävältään sitä, että on haksahtanut varattuun mieheen??

Jos ja kun johonkin suhteeseen mahtuu kolmas pyörä, niin suhde ei yksinkertaisesti voi olla kunnossa. Ja mitä jos ap ja mies on oikeasti rakastuneita?
Täys peesi.
Kuten Turkilmas sanoi, ei tarvitse aina olla samaa mieltä. Tiettyjä asioita ja tekoja voi pitää vääränä ja tuomittavana, mutta ei itse ystävyyttä. Ystävien kuuluu tukea ja kannustaa, kenties ohjailla "oikeille raiteille", mutta oikea ystävä ei tuomitse ystävää ihmisenä eikä katkaise välejä!! Ellei ap sitten ole suhteessa siihen ystävän mieheen... tuskin.

Jos ap on sinkku, hän saa tavata ketä haluaa. Mies voisi aivan hyvin viheltää pelin poikki, koska on omalla tahollaan sitoutunut. Se, että mies pettää ei ole ap:n vika. Ap:n tilalla vois yhtä hyvin olla naapurin Liisa tai työpaikan Marjatta.

entinen ystävä
Mä olen tehnyt samoin. En vaan voi kunnioittaa perheenrikkojia yhtään sen enempää kuin pettäjiäkään. Se että tietoisesti seurustelee varatun miehen kanssa on minusta moraalisesti todella väärin. Jokaisella on oma mielipiteensä, tämä on minun.

• Tykkää
Reactions: Joxu
"henni"
Eei ei ei, kyllä ite ainakin sivusta seuranneena yhtä pettämissotkua ja siitä paskat päällensä saanena, nii olen oppinut myös ystävänä sanomaan että kaikkea ei tarvii "paljastaa" minulle. Tee mitäs teet, mut älä sotke minua siihen. Kaikille valehtelu ei ole ihan niin ok.

ssss
Alkuperäinen kirjoittaja entinen ystävä;29415874:
Mä olen tehnyt samoin. En vaan voi kunnioittaa perheenrikkojia yhtään sen enempää kuin pettäjiäkään. Se että tietoisesti seurustelee varatun miehen kanssa on minusta moraalisesti todella väärin. Jokaisella on oma mielipiteensä, tämä on minun.
Ei se ole pelkkä mielipide. Sinulla on elämänohje tämä mielipide ja toimit sen mukaisesti.

Jos olisi tuollainen ystävä, en kertoisi asiaa sinulle. Sinun kannattaa sanoa varhaisessa vaiheessa ystävillesi että olet tätä mieltä ja ennen kaikkea että tulet katkaisemaan välisi jos ystäväsi tekevät vasten sinun moraaliasi.

Onneksi mulla on ystäviä jotka antaa mun olla oma itseni. Tai oli mulla joskus tuollainen ystävä kuin sinäkin jolle sitten kerrottiin sellaisia päivänvalon kestäviä asioita vaan jotta tämän ystävän mieli ei pahoittuisi. Ei ole todellista ystävyyttä minusta tuollainen ystävä. Kaikki ne tosi läheiset ystäväni ovat sellaisia jotka ovat luotettavia. Voivat sanoa, ja saavatkin, mielipiteensä. Sitähän varten ystävät ovat. Mutta että jättäisivät jos en mene heidän moraalinsa mukaan! En vois ees kuvitella.

Sitä paitsi nykyisin on hyvin yleistä pettää.. Luulenpa että sulle tempauksesi jälkeen kukaan kerro mitä todella puuhaa.

En voisi olla ystävä enää, musta tuolainen touhu varatun kanssa, on niin väärin ja törkeää, kyllä myös sinkulla on oma vastuunsa, mitä touhuaa ja kenen kanssa, vaikka pettäjä onkin suurin syylinen. En luottaisi tai kunnioittaisi enää tuollaista ystävää.

• Tykkää
semmosta se on
Entisellä ystävällä on aivan täysi oikeus omaan mielipiteensä. Hän ei ymmärrä sinun ratkaisuasi eikä halua sen kanssa elää; sinä sitten et näköjään ymmärrä taas hänen ratkaisuaan.

entinen ystävä
Ei se ole pelkkä mielipide. Sinulla on elämänohje tämä mielipide ja toimit sen mukaisesti.

Jos olisi tuollainen ystävä, en kertoisi asiaa sinulle. Sinun kannattaa sanoa varhaisessa vaiheessa ystävillesi että olet tätä mieltä ja ennen kaikkea että tulet katkaisemaan välisi jos ystäväsi tekevät vasten sinun moraaliasi.

Onneksi mulla on ystäviä jotka antaa mun olla oma itseni. Tai oli mulla joskus tuollainen ystävä kuin sinäkin jolle sitten kerrottiin sellaisia päivänvalon kestäviä asioita vaan jotta tämän ystävän mieli ei pahoittuisi. Ei ole todellista ystävyyttä minusta tuollainen ystävä. Kaikki ne tosi läheiset ystäväni ovat sellaisia jotka ovat luotettavia. Voivat sanoa, ja saavatkin, mielipiteensä. Sitähän varten ystävät ovat. Mutta että jättäisivät jos en mene heidän moraalinsa mukaan! En vois ees kuvitella.

Sitä paitsi nykyisin on hyvin yleistä pettää.. Luulenpa että sulle tempauksesi jälkeen kukaan kerro mitä todella puuhaa.
Mielipide tai elämänohje, ihan miten kuule haluat.

En mä ala mitään moisia sääntöjä ja raameja asettelemaan kenellekkään, oletan että jokainen itseään ja muita kunnioittava ei riko tietoisesti toisten perheitä.

Jos joku nyt kauheesti jaksaa nähdä vaivaa ja valehtelee mulle moisista asioista, ettei menetä meidän ystävyyttä niin se on voivoi. Lähinnä hänen ongelmansa jos tarttee valehdella minullekkin, mutta en mä murehdi asioista joista en tiedä. Valehtelija mikä valehtelija. Mä en ala murhaajien, raiskaajien, perheenrikkojien, juoppojen, valehtelijoiden ym kavereiksi, en viihdy heidän seurassaan enkä ole riippuvainen kenenkään ystävyydestä hinnalla millä hyvänsä.

Todellakin on yleistä, mikä on sairasta. Sunlaisten ihmisten ansiotahan sekin paska on, kun hyväksytään ja ymmärretään ja hyssytellään kaikki.

Ja kyllä, mua on petetty joten mielestäni olen hyvinkin oikeutettu tuntemaan näin eikä mun tartte sellaista ymmärtää kenenkään taholta. Mun ei tarvi olla moisten ihmisten kanssa missään tekemisissä. Pettäminen on aina valinta, olit sitten se petturi taikka asiasta tietoinen kolmas pyörä.

Ja summasummarum, on minuakin varatut miehet vokotelleet enkä kyllä koskis moisiin niljakkeisiin pitkällä kepilläkään. Kyllä jo ihan itseään pitää sen verta kunnioittaa..

• Tykkää
entinen ystävä
Tai oli mulla joskus tuollainen ystävä kuin sinäkin jolle sitten kerrottiin sellaisia päivänvalon kestäviä asioita vaan jotta tämän ystävän mieli ei pahoittuisi.
Tämä todistanee sen että perheenrikkojat tai sen hyväksyvät eivät ole luotettavia missään muussakaan ihmissuhteessa. Ei ystävinä, tokkopa ees työkaverina. Valehdellaan vaan korvat täyteen kunhan itellä on helppoa ja mukavaa ja saa tehdä mitä tykkää muista viis.

"wieras"
Tässä sen taas huomaa kuin moni tykkää syyttää naista asioista! Mies tuossa väärin tekee, ei nainen! Se on sitten taas eri asia, että kuka nainen tahtoo olla suhteessa miehen kanssa, joka on valmis pettämään. Mutta en tuomitse tässä kyllä ketään muuta kuin miehen.

entinen ystävä
[QUOTE="sssss";29415950]Sulle entinen ystävä, sulla on ilmeisesti hieman traumoja. Tuo on aina vaikea paikka rehelliselle ystävyydelle. Otan osaa. Annetaan olla tämän jutun.[/QUOTE]

Trauma on aika vahva sana, pettämisestäkin on jo vuosikausia. Vahva mielipide kyllä.

"henni"
Alkuperäinen kirjoittaja entinen ystävä;29415936:
valehtelijoiden ym kavereiksi, en viihdy heidän seurassaan enkä ole riippuvainen kenenkään ystävyydestä hinnalla millä hyvänsä.

Todellakin on yleistä, mikä on sairasta. Sunlaisten ihmisten ansiotahan sekin paska on, kun hyväksytään ja ymmärretään ja hyssytellään kaikki.

Ja summasummarum, on minuakin varatut miehet vokotelleet enkä kyllä koskis moisiin niljakkeisiin pitkällä kepilläkään. Kyllä jo ihan itseään pitää sen verta kunnioittaa..
Juuri näin

vie
[QUOTE="wieras";29415965]Tässä sen taas huomaa kuin moni tykkää syyttää naista asioista! Mies tuossa väärin tekee, ei nainen! Se on sitten taas eri asia, että kuka nainen tahtoo olla suhteessa miehen kanssa, joka on valmis pettämään. Mutta en tuomitse tässä kyllä ketään muuta kuin miehen.[/QUOTE]

Kyllä nainenkin tekee väärin, kun kerran miehen perheestä tietää. Jos on oikeita tunteita, tilanne pistetään hyllylle siksi aikaa että voidaan reilusti olla yhdssä.

• Tykkää
Reactions: Uudi
"Mari"
En katkaisisi välejä, mutta ystävyys viilenisi.

En voisi luottaa ihmiseen, joka tekee toiselle (eli tän miehen vaimolle) noin törkeästi, vaikka kuinka olisi itse vapaa. Mikä sitten estäisi ystävääni ajamasta omaa etuaan muissakin asioissa.

• Tykkää
"Joooo"
En viihtyisi sellaisen ihmisen seurassa, jolle valehtelu ja salailu olisi ok ja normaalia. En laittaisi mitenkään dramaattisesti välejä poikki, mutta varmaan vähän hajurakoa tulisi ihan omia aikojaan. Ystävistä en silti hevillä luovu, eli jos tilanne joskus korjaantuisi, varmaan juteltaisiin asiasta ja välit saattaisivat lähentyä taas.

entinen ystävä
[QUOTE="Mari";29415995]

En voisi luottaa ihmiseen, joka tekee toiselle (eli tän miehen vaimolle) noin törkeästi, vaikka kuinka olisi itse vapaa. Mikä sitten estäisi ystävääni ajamasta omaa etuaan muissakin asioissa.[/QUOTE]

Tästä olen samaa mieltä.

"Joooo"
Hassua muuten, että täällä mietitään, onko " väärin " katkaista välit. Ei kai se väärin ole, sen vääremmin kuin mikään mukaan. Missä on ihmissuhteiden sääntökirja, jossa ratkaistaan, mikä on "väärin"? Ap, olet itse valinnut tuon ystävän, ja myös tavan, jolla elät. Se ei ole väärin. Ei ole väärin myöskään se, että ystäväsi valitsee, miten suhtautuu sinun valintoihisi.

"vieraana"
No mun mielestä on todella väärin katkaista ystävyys tuollaisen takia. Ei tarvi olla samaa mieltä, voi tuomitakin, mutta välien katkaisu on kyllä väärin. Ja minkä ihmeen takia ap:n pitäisi pyytää anteeksi ystävältään sitä, että on haksahtanut varattuun mieheen??

Jos ja kun johonkin suhteeseen mahtuu kolmas pyörä, niin suhde ei yksinkertaisesti voi olla kunnossa. Ja mitä jos ap ja mies on oikeasti rakastuneita?
Siitä ole samaa mieltä että jos suhteeseen mahtuu kolmas pyörä suhde ei ole kunnossa, mutta eri mieltä siitä etteikö siitä voisi parisuhde toipua ilman kolmatta osapuolta. Kaikissa parisuhteissa on ylä- ja alamäkiä ja jos jokaisen vastoinkäymisen kohdalla lähdetään katsomaan löytyisikö joku parempi ei siinä paljon tahtomista silloin ole.

Avioliitto on ensisijaisesti tahdon asia. Huonossa kunnossa olevasta parisuhteesta voi yhdessä saada aikaan paremman, eikä toisten huono suhde ole mikään syy mennä siihen väliin. Sen verran voi odottaa että saavat asiansa selvitettyä, suuntaan taikka toiseen.

entinen ystävä
Jos ja kun johonkin suhteeseen mahtuu kolmas pyörä, niin suhde ei yksinkertaisesti voi olla kunnossa.

Ja mitä jos ap ja mies on oikeasti rakastuneita?
Ja pettäminenkö sen huonon suhteen parantaa?

Jos rakastuu toiseen otetaan pieni aikalisä, jonka aikana tehdään pesäero siihen omaan kumppaniin. Sen jälkeen voi jatkaa onnellisena elämäänsä tämän uuden rakkaan kanssa. Ja myös vanha kumppani saa jatkaa omaa elämäänsä eikä joudu elämään jonkun sairaan valheen keskellä.

Jos mulla oisi suhde varattuun mieheen, pitäisin sen visusti omana tietonani. Niin hyvää ja luotettavaa kaveria ei olekaan jolle lähtisin asiasta puhumaan.

Kun kolme ihmistä tietää salaisuuden, se pysyy varmasti salassa vain jos 2 niistä on kuollut

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
myös entinen ystävä
Alkuperäinen kirjoittaja entinen ystävä;29415874:
Olen täysin samaa mieltä.

"Niin"
[QUOTE="Joooo";29416005]Hassua muuten, että täällä mietitään, onko " väärin " katkaista välit. Ei kai se väärin ole, sen vääremmin kuin mikään mukaan. Missä on ihmissuhteiden sääntökirja, jossa ratkaistaan, mikä on "väärin"? Ap, olet itse valinnut tuon ystävän, ja myös tavan, jolla elät. Se ei ole väärin. Ei ole väärin myöskään se, että ystäväsi valitsee, miten suhtautuu sinun valintoihisi.[/QUOTE]
Tämä on naisten tapa. Miehet ei edes mieti tätä, kaveria ei vaan jätetä oli mikä oli. Siksi miehet pärjäävät maailmassa paremmin kuin naiset. Valitettavaa, mutta totta.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind

Yhteistyössä