Ei se ole pelkkä mielipide. Sinulla on elämänohje tämä mielipide ja toimit sen mukaisesti.
Jos olisi tuollainen ystävä, en kertoisi asiaa sinulle. Sinun kannattaa sanoa varhaisessa vaiheessa ystävillesi että olet tätä mieltä ja ennen kaikkea että tulet katkaisemaan välisi jos ystäväsi tekevät vasten sinun moraaliasi.
Onneksi mulla on ystäviä jotka antaa mun olla oma itseni. Tai oli mulla joskus tuollainen ystävä kuin sinäkin jolle sitten kerrottiin sellaisia päivänvalon kestäviä asioita vaan jotta tämän ystävän mieli ei pahoittuisi. Ei ole todellista ystävyyttä minusta tuollainen ystävä. Kaikki ne tosi läheiset ystäväni ovat sellaisia jotka ovat luotettavia. Voivat sanoa, ja saavatkin, mielipiteensä. Sitähän varten ystävät ovat. Mutta että jättäisivät jos en mene heidän moraalinsa mukaan! En vois ees kuvitella.
Sitä paitsi nykyisin on hyvin yleistä pettää.. Luulenpa että sulle tempauksesi jälkeen kukaan kerro mitä todella puuhaa.
Mielipide tai elämänohje, ihan miten kuule haluat.
En mä ala mitään moisia sääntöjä ja raameja asettelemaan kenellekkään, oletan että jokainen itseään ja muita kunnioittava ei riko tietoisesti toisten perheitä.
Jos joku nyt kauheesti jaksaa nähdä vaivaa ja valehtelee mulle moisista asioista, ettei menetä meidän ystävyyttä niin se on voivoi. Lähinnä hänen ongelmansa jos tarttee valehdella minullekkin, mutta en mä murehdi asioista joista en tiedä. Valehtelija mikä valehtelija. Mä en ala murhaajien, raiskaajien, perheenrikkojien, juoppojen, valehtelijoiden ym kavereiksi, en viihdy heidän seurassaan enkä ole riippuvainen kenenkään ystävyydestä hinnalla millä hyvänsä.
Todellakin on yleistä, mikä on sairasta. Sunlaisten ihmisten ansiotahan sekin paska on, kun hyväksytään ja ymmärretään ja hyssytellään kaikki.
Ja kyllä, mua on petetty joten mielestäni olen hyvinkin oikeutettu tuntemaan näin eikä mun tartte sellaista ymmärtää kenenkään taholta. Mun ei tarvi olla moisten ihmisten kanssa missään tekemisissä. Pettäminen on aina valinta, olit sitten se petturi taikka asiasta tietoinen kolmas pyörä.
Ja summasummarum, on minuakin varatut miehet vokotelleet enkä kyllä koskis moisiin niljakkeisiin pitkällä kepilläkään. Kyllä jo ihan itseään pitää sen verta kunnioittaa..