Ystävä katkaisi välit koska mulla on suhde varattuun mieheen!

• Viestiketjun aloittaja annninnn
  • Ensimmäinen viesti
Tosin sillä,kuka se mies olisi, olisi ehkä merkitystä sen suhteen, miten siihen suhtautuisin.
Jos se olisi vaikkapa jonkun yhteisen ystävämme mies tai vaikkapa joku oman sisarteni miehistä, olisi suhtautumiseni varmaan toisenlaista, kuin jos mies ja hänen perheensä minulle ns. merkityksettömiä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"henni"
Tosin sillä,kuka se mies olisi, olisi ehkä merkitystä sen suhteen, miten siihen suhtautuisin.
Jos se olisi vaikkapa jonkun yhteisen ystävämme mies tai vaikkapa joku oman sisarteni miehistä, olisi suhtautumiseni varmaan toisenlaista, kuin jos mies ja hänen perheensä minulle ns. merkityksettömiä.
Tokihan tässä voi ajatella ystävän käyttävän sitä viimeistä kovaa herättelykeinoa ap:ta kohtaan...
Eiköhän ystävä ole sit taas tukena kun ap:n suhde loppuu.

Mutta kuten ap:kin laittoi että suhde on "väärin", nii pystyisikö tämmöseen ystävään enää luottamaan 100% varmasti? Mitä jos se seuraavalla kerralla onkin joku esim sun siskon mies, tai yhteisen ystävänne mies, ja samointein sun tai ap:n ystävän mies?

Ymmärrän
[QUOTE="henni";29414362]Tokihan tässä voi ajatella ystävän käyttävän sitä viimeistä kovaa herättelykeinoa ap:ta kohtaan...
Eiköhän ystävä ole sit taas tukena kun ap:n suhde loppuu.

Mutta kuten ap:kin laittoi että suhde on "väärin", nii pystyisikö tämmöseen ystävään enää luottamaan 100% varmasti? Mitä jos se seuraavalla kerralla onkin joku esim sun siskon mies, tai yhteisen ystävänne mies, ja samointein sun tai ap:n ystävän mies?[/QUOTE]

Juuri noin minäkin ajattelin kun kuulin ystäväni suhteesta varattuun.
Kun "sille tunteelle ei mitään mahda" niin ei sille mahda sittenkään, kun varattu mies sattuu olemaan parhaan ystävän, siskon tms. mies.

Nämä oikeutusta hakevat ovat juuri niitä, joitten mielestä ihminen saa hakea omaa etuaan aina, välittämättä siitä ketä satuttavat matkalla.

"Myy"
Ap voisi tietty miettiä asiaa niinkin että onko se varattu mies ydtävän menetyksen arvoinen?

Toisaalta minä en henkilökohtaisesti voisi enää luottaa täysin sellaiseen ystävään, joka sekaantuu toisten puolisoihin. Ymmärrän kyllä että asiat eivät ole mustavalkoisia, mutta mulle se kertoo jotain olennaista sellaisen ihmisen arvomaailmasta. Jokainen voi valita itse kenen kanssa on ystävä, kaikkien kanssa luottamusta ei vaan synny.

• Tykkää
Reactions: Joxu
vierasssss
Kaverini pisti joskus välit poikki, kun sillä oli suhde varattuun mieheen ja mä kuulemma tuomitsin hänet. No, jouduin tasaisin väliajoin kuuntelemaan puhelimessa panemisjuttuja, mutta mun asioihini kaverillani ei ollut sen suurempaa kiinnostusta. Ehkä siis ihan hyvä, että välit menivät... Nykyään ollaan fb-kavereita, mutta tuskinpa vanha kaveruutemme sen enempää lämpenee.

Tavallaan ymmärrän ystävääsi. Toivottavasti et ole käyttänyt häntä ns. jätesäkkinä.

heheeeeen
Hehee joo jatkan samaa, kaverini oli itse pettäjä ja ajatteli hyvää hyvyyttään alkaa kertoo mite iso muna tällä uudella vallotuksella oli. Olin itse juuri paria päivää aikaisemmin yllättäen menettänyt rakkasn sukulaisen, tarvitsinnkuulemma piristystä...juuu..
Toisella kertaa serkkuni kimpaantu ja heitti suututtuaan baarin tanssilattialla juomansa, kun kävin liian tiukkaan ehdottamaan ett pistäis sen kännykkänsä pois (viestitteli siis varattuna toisen miehen kanssa) k6n nyt oli tarkoitus viettää tyttöjen iltaa

Vanha vaimo
Karma hoitaa :) Ja mä olen niin onnellinen siitä. Sä aloittaja saat tämän joskus omiin nahkoihisi. Niin sain minäkin elämänoppia ja takaisinmaksua. Olin nuorena ja typeränä, perheettömänä tuollainen, ei ollut väliä.
Kunnes löysin elämäni Miehen, menin naimisiin ja lapsia.
Mulla oli ystävä, rakas ja tärkeä ystävä joka tykkäs sekaantua varattuihin. Sanoin suoraan etten hyväksy mutta en katkaissut välejä vaikka välillä selkäpiitä kylmäsikin. Aina oli niitä selityksiä millainen SURKEA suhde uudella partnerilla kotonaan oli, tai miten olivat melkein jo eronneita ja miten juuri tämä mies on ystävälleni se oikea.
Itse vietin onnellista avioelämää kunnes elämäämme tuli mutkia meistä riippumattomilta tahoilta. Tuli miehen kanssa etäisempi vaihe, olimme väsyneitä ja stressaantuneita, jouduimme olemaan paljon erossa. Rakastimme, ihan varmasti, mutta meillä ei ollut mahdollisuutta juuri silloin huoltaa suhdettamme. Mitä teki silloin ystäväni? Tarjosi itsensä tueksi. Miehelleni. Tiedättehän...
No, asiasta selvittiin. Siis minä ja mieheni selvisimme. Ystävä on ymmärrettävästi entinen ystävä.

Mutta joo.... Älä koskaan luota naiseen joka pelaa varattujen kanssa. Älä koskaan luota naiseen joka ei itse ole koskaan vielä oikeasti ollut hyvässä liitossa ja rakastunut ja siksi polkee muidenkin suhteita. Ne (kuten en aikoinaan minäkään) eivät ymmärrä, näe, käsitä, tajua, kunnioita asioita ja arvoja. Ne nähdään sen oman pimperon kautta.

Todella, what goes around comes around.

• Tykkää
Reactions: Joxu
bin
mahtaa olla ihana mies kun on tuon arvoinen. not. mä en oo niitä jotka arvostaa itteään taivaisiin mutta sen verran mulla on omanarvontunnetta että en ottas sellasta miestä joka on valmis jättämään perheensä jonkun randomin muijan takia.

mutta mä toivon että AP:n kaveri on antamassa olkapäätä sitten kun tuo mies pettää sitä.

"vierailija"
mahtaa olla ihana mies kun on tuon arvoinen. not. mä en oo niitä jotka arvostaa itteään taivaisiin mutta sen verran mulla on omanarvontunnetta että en ottas sellasta miestä joka on valmis jättämään perheensä jonkun randomin muijan takia.

mutta mä toivon että AP:n kaveri on antamassa olkapäätä sitten kun tuo mies pettää sitä.
No niinpä, kertoo aika paljon millaisen miehestä. Perheellisenä miehenä salaisen sivusuhteen pitäminen vaatii kuitenkin aika paljon laskelmoimista, valehtelua, epäkunnioitusta ja -arvostusta omaa vaimoa kohtaan. Miksi kukaan haluaa olla tällaisen miehen kanssa vapaaehtoisesti?

Itse tuskin katkaisisin välejä ystäväni kanssa, toki varmaan yrittäisin puhua järkeä, että miettii tarkasta millaisen miehen kanssa on tekemisissä.

säpäle harmaana
Mun mielestä on kauhea ajatus, että jotkut ovat ehdollisesti ystäviä. Että voidaan olla ystäviä jos et vaan tee virheitä.

Jos mä itse mietin kenen tahansa ystävistäni ap:n tilalle elämään vastaavaa tilannetta, niin tuntisin empatiaa. Ei varmaan ole ihan helppo tilanne jos ja kun tunteita on varattuun mieheen.

Ja siis tottakai tuomitsisin suhteen ja yrittäisin saada ystäväni päähän järkeä. Mutta kuten hyvin itsekin tiedän, järki ja tunteet ei kulje käsikkäin.

Jos ystäväni naureskelisi tilanteelle ja olisi ylpeä ukkomiehestään (näin tuskin voisi omassa ystäväpiirissäni käydä), niin pitäisin ystävälleni kunnon puhuttelun ja tuomitsisin sekä teon että käytöksen. Siltikään en voisi mitätöidä vuosien kestävää ystävyyttä. Toivoisin ystäväni tulevan järkiinsä ja itse yrittäisin kaikin tavoin edesauttaa tuota järkiintymistä.
Juuri näin. Minä olen ollut parikin kertaa tuossa tilanteessa eikä tullut mieleenkään lopettaa ystävyyttä.

"Tiuku"
Olen ollut tilanteessa, jossa ystävä sekoili varatun miehen kanssa. En laittanut ystävääni välejä poikki, mutta arvostus ystävääni kohtaan kyllä rapisi roimasti.

Ajatteletko, aapee, sen tekevän asiaa jotenkin kunniakkaammaksi, ettet aluksi tiennyt miehen olevan varattu? Ajatteletko, että nyt "et voi enää tunteillesi mitään".

vieras*
Ekaksi voin sanoa, että tän miehen tavatessani en tiennyt hänen olevan naimisissa. Toiseksi, hän oli juuri se joka mua lähestyi, joten mä en ole mikään "varattuja jahtaava lumppu".
Ystäväni ei myöskään tiedä AIVAN kaikkea mitä tähän juttuun liittyy, joten musta ihan kohtuutonta panna poikki ilman että tietää koko asiasta yhtään mitään!
Eli sinun ei tarvitse kantaa mitään vastuuta omista puuhista, koska sinua lähestyttiin ?

Miehen olemme eroamassa ja vaimoni ei ymmärrä minua juttuihin kannattaa suhtautua varauksella, fiksut miehet eivät ennen eroa hanki suhteita.

ghjkl
Nojoo. En itse hylkäisi ystävääni ainakaan ihan heti asiasta kuultuani, jotainhan tän pettäjä-ystävän päässä oon vialla ja koittaisin ensin ymmärtää ja kenties auttaa löytämään syyn siihen että mikä siellä päässä vippaa niin pahasti että pitää varattuja nykiä. Huono omanarvontunto? Kilttityttö-syndrooma? Patistelisin ammattiavun piiriin jos oma ymmärrys ei riitä. Mutta mullakin on kyllä sitten se raja. Ennen pitkää suhteemme muuttuisi minun puoleltani vähintään väkinäiseksi ja alkaisin vetääntyä.

Ap, miksi ihmeessä petät? Kai tajuat että kuset omille nilkoillesi vaan tolla menolla ja että olet ihan helvetin itsekäs? Liekkö sulla käsittelemättömiä traumoja, ehkä huomionhakua? Muista että särjet monta elämää.

vinkki
Kuten tästäkin ketjusta huomaaat, niin ihmiset ovat ahdasmielisiä, eivätkä ymmärrä, elleivät ole itse kokeneet samaa. On niin helppo tuomita muut ja esittää itse olevansa muiden yläpuolella.

Miksi olet mennyt kertomaan ystävällesi? Se on oma mokasi. Jos sinulla on sivusuhde, niin ykkössääntö on, että älä mene kertomaan muille. Siitä ei seuraa mitään hyvää, saat osaksesi vain paheksuntaa ja mahdollisesti joku käräyttää sinut ja sen toisen osapuolen.

Vier
Molemmat tekee väärin, sekä ap että suhteessa oleva mies. EI niin että vain ap tekis väärin, enemmän väärin mies tekee jos on varattu. Ei aikuista miestä voi "toinen nainen vitellä vastoin tahtoaan".
Itse varmaan ottaisin reippaasti etäisyyttä kaveriin ja sanoisin että etkö tajua tekeväsi väärin sinäkin. En kuitenkaan luulisi olevani parempi ihmisenä, jos en ole mokannut tuossa asiassa niin jossain muussa kyllä.

"Niin"
Kuten tästäkin ketjusta huomaaat, niin ihmiset ovat ahdasmielisiä, eivätkä ymmärrä, elleivät ole itse kokeneet samaa. On niin helppo tuomita muut ja esittää itse olevansa muiden yläpuolella.

Miksi olet mennyt kertomaan ystävällesi? Se on oma mokasi. Jos sinulla on sivusuhde, niin ykkössääntö on, että älä mene kertomaan muille. Siitä ei seuraa mitään hyvää, saat osaksesi vain paheksuntaa ja mahdollisesti joku käräyttää sinut ja sen toisen osapuolen.
Tämä on aivan totta. Joskus tekisi mieli laittaa näihin ketjuihin vanha viisaus "älkää tuomitiko ettei teitä tuomittaisi" mutta kaikkiha nämä on ateisteja, joita ei tällaiset totuudet ole koskevinaan.
Tällaista vanhempaa rouvashenkilöä hämmästyttää aivan valtavasti nykyisten nuorten naisten ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus ja tuomitsevius. Miten te jaksatte??

Vier
Karma hoitaa :) Ja mä olen niin onnellinen siitä. Sä aloittaja saat tämän joskus omiin nahkoihisi. Niin sain minäkin elämänoppia ja takaisinmaksua. Olin nuorena ja typeränä, perheettömänä tuollainen, ei ollut väliä.
Kunnes löysin elämäni Miehen, menin naimisiin ja lapsia.
Mulla oli ystävä, rakas ja tärkeä ystävä joka tykkäs sekaantua varattuihin. Sanoin suoraan etten hyväksy mutta en katkaissut välejä vaikka välillä selkäpiitä kylmäsikin. Aina oli niitä selityksiä millainen SURKEA suhde uudella partnerilla kotonaan oli, tai miten olivat melkein jo eronneita ja miten juuri tämä mies on ystävälleni se oikea.
Itse vietin onnellista avioelämää kunnes elämäämme tuli mutkia meistä riippumattomilta tahoilta. Tuli miehen kanssa etäisempi vaihe, olimme väsyneitä ja stressaantuneita, jouduimme olemaan paljon erossa. Rakastimme, ihan varmasti, mutta meillä ei ollut mahdollisuutta juuri silloin huoltaa suhdettamme. Mitä teki silloin ystäväni? Tarjosi itsensä tueksi. Miehelleni. Tiedättehän...
No, asiasta selvittiin. Siis minä ja mieheni selvisimme. Ystävä on ymmärrettävästi entinen ystävä.

Mutta joo.... Älä koskaan luota naiseen joka pelaa varattujen kanssa. Älä koskaan luota naiseen joka ei itse ole koskaan vielä oikeasti ollut hyvässä liitossa ja rakastunut ja siksi polkee muidenkin suhteita. Ne (kuten en aikoinaan minäkään) eivät ymmärrä, näe, käsitä, tajua, kunnioita asioita ja arvoja. Ne nähdään sen oman pimperon kautta.

Todella, what goes around comes around.
Voiko non naiivia ihmistä olla?! Luuetko tosiaan että pettäjät ovat sinkkuja vain? Yhtälailla avioliitossa vuosia olleet lapsiperheiden isät ja äidit pettävät. Ei pitkä suhde takaa ettei voisi ajatella asiita "oman pimperonsa kautta". Ja miksi juuri pimperon? Eikö muka ne pettävät perheenisät ajattele "oman kullinsa kautta"? Tulee vaikutelma kuin naisen pitäisi olla vahvempi ja moraalisempi kuin miehen. Ja mies olisi heikko ja vieteltävissä oleva olento. Ei, ei noin. Pettäminen on aina väärin ja pettäjän kanssa oleminen on aina väärin. Eikä se ole sukupuoli eikä ikäkysymys. Mieheenkö joka pelaa varattujen kanssa voi luottaa?

Yhteistyössä