"KTM"
[QUOTE="elvi";29412632]rahoitusala esimiestehtävät hallinnontöissä netto noin 3100eur[/QUOTE]
Samanlainen toimenkuva, netto 1700-1800/kk.
Samanlainen toimenkuva, netto 1700-1800/kk.
Tätä ketjua lukiessa minä kiinnitin huomion aivan samaan asiaan. Ihmettelen todella sitä, että moni sairaanhoitaja ilmoittaa palkakseen lähes saman, jotkut jopa pienemmän summan, kuin moni lähihoitaja täällä!--
Yllättää tosiaan nuo lähihoitajien palkat, kun ne on samalla tasolla sairaanhoitajan kanssa eikä se vastuu ole läheskään niin suuri.
Ei ole. Jos lääkäri määrää väärin, ja minä annan sen lääkkeen ja potilas kuolee, olemme syytteessä sekä minä että lääkäri.En mä arvostele työstä, vaan marinasta palkan suhteen. Fyysisesti ja henkisesti raskaita töitä ja paljon muitakin ja myös niitä, jossa vastuuta on vaikka millä.
Lähinnä suhteellisuudentajua ihmettelen. Kun tosiaan moni korkeakoulutettu saa samaa palkkaa ja vähemmänkin. Ja monet meistä muista matalakoulutetuista voi vaan haaveilla kahden tonnin nettopalkasta.
Muoks: ja olen ainakin ymmärtänyt, että esim. lääkkeet jaetaan ohjeistuksen mukaan, eikö? Ja ohjeet tulee lääkäriltä. Silloinhan vastuu on lopulta heillä. Riittää kun toimii ohjeiden mukaan. Vai eikö näin ole? Mä en tiedä, sillä kuten sanoin: minusta ei olisi hoitoalalle ja arvostan lähihoitajia, sairaanhoitajia ja lääkäreitä kyllä. Niin ja terveydenhoitajia myös . Pointtina tosiaan koulutuksen taso suhteessa palkkaan. Mielestäni se on vähintäänkin hyvä jos lähihoitajilla yleisesti on nettopalkka parin tonnin luokkaa.
En tiedä olenko ihan väärässä, mutta ainakin käsittääkseni esim. poliisit ja palomiehetkin on korkeintaan samoissa palkoissa. Todennäköisesti tienaavat hekin vähemmän.
Se on aika laaja nimike, mutta yleensä controller tekee sisäistä laskentaa eli tulkitsee yrityksen taloutta ja kirjanpitoa ja raportoi siitä esim. johdolle (tehtävään kuuluu yleensä budjetointi). Monet controllerit tekevät myös kirjanpitoa ja/tai tilinpäätöksiä mutta useimmiten ovat esimiesasemassa talousosastolla.Siis controller työkseen?