Ystävä katkaisi välit koska mulla on suhde varattuun mieheen!

• Viestiketjun aloittaja annninnn
  • Ensimmäinen viesti
annninnn
Kuulemma ei halunnu olla enää missään tekemisissä mun kaa koska teen niin moraalisesti väärin.
Tiedän, että eihän naimisissa olevan perheellisen miehen tapailu ole "oikein" mutta silti musta kamalaa ylireagointia.
Enemmän mua kyllä harmittaa kun ollaan oltu kavereita yläasteelta asti. Sano kyllä harkitsevansa anteeks antoa jos lopetan tän suhteen...

"vvieras"
Voisin tehdä samoin. Jos itselläsi ei ole perhettä, et varmaan ymmärrä.

Vai mitä mieltä olisit jos ystäväsi olisi murhannut jonkun ja olisi vaan iloinen asiasta. Olisi saanut vaikka rahaa aiheuttamalla mummonsa kuoleman.

Tai ystäväsi ajaisi kännissä aina välillä eikä välittäisi. Olisi lähellä ajaa pienen lapsen yli.

Vieläkö pitäisit ystävää ystävyyden arvoisena? Jotkut pitävät joitain asioita vakavampina kuin toiset, mutta itse pidän sinua perheenrikkojana.

"henni"
Ystäväsi on hieno selkärankainen ihminen.

Sinä taas.... välitätkö mistään muusta kuin itsestäsi???

Kenenkään parisuhdetta et ainakaan kunnioita. Kunnioittaisitko edes ystäväsi parisuhdetta? Vai olisitko sieläkin panemassa miehen kanssa jos tilaisuus tulisi? Missä menee sinun oikean ja väärän taju?? Me muut normi-ihmiset sitä emme voi tietää, koska ne sun rajat ei näytä olevan samat kuin valtaväestöllä.

Ja pettäjä ystävänä. Voi hemmetti - niin karsee tilanne olla välikätenä eikä pettäjä tajua kuin oman napansa.

"mies"
Jos olet sinkku, voit tapailla ketä haluat. Toisen pettäminen parisuhteessa on väärin,joten se mies tekee kyllä väärin, et sinä. Kannattaa kuitenkin muistaa että pettäjä on aina pettäjä. Sanon siksi jos sinulla on vakavampia aikeita miehen suhteen.

rehtiäkö?
[QUOTE="mies";29414049]Jos olet sinkku, voit tapailla ketä haluat. Toisen pettäminen parisuhteessa on väärin,joten se mies tekee kyllä väärin, et sinä. Kannattaa kuitenkin muistaa että pettäjä on aina pettäjä. Sanon siksi jos sinulla on vakavampia aikeita miehen suhteen.[/QUOTE]

Ei se ihan noin ole. Varattu mies pettää puolisoaan, mutta kyllä se toinen nainenkin tekee väärin.

• Tykkää
Reactions: Uudi ja Joxu
[QUOTE="henni";29414018]Ystäväsi on hieno selkärankainen ihminen.

Sinä taas.... välitätkö mistään muusta kuin itsestäsi???

Kenenkään parisuhdetta et ainakaan kunnioita. Kunnioittaisitko edes ystäväsi parisuhdetta? Vai olisitko sieläkin panemassa miehen kanssa jos tilaisuus tulisi? Missä menee sinun oikean ja väärän taju?? Me muut normi-ihmiset sitä emme voi tietää, koska ne sun rajat ei näytä olevan samat kuin valtaväestöllä.

Ja pettäjä ystävänä. Voi hemmetti - niin karsee tilanne olla välikätenä eikä pettäjä tajua kuin oman napansa.[/QUOTE]

Valtaväestöllä? :D
anteeks mutta :D

Pin
No se on ilmeisesti hänen arvomaailmaansa vastaan ja liikaa, joten mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? On mullakin rajani ja jos se ylittyy (eikä se ihan helposti ylity), niin en halua enää nähdä.

No mun mielestä on todella väärin katkaista ystävyys tuollaisen takia. Ei tarvi olla samaa mieltä, voi tuomitakin, mutta välien katkaisu on kyllä väärin. Ja minkä ihmeen takia ap:n pitäisi pyytää anteeksi ystävältään sitä, että on haksahtanut varattuun mieheen??

Jos ja kun johonkin suhteeseen mahtuu kolmas pyörä, niin suhde ei yksinkertaisesti voi olla kunnossa. Ja mitä jos ap ja mies on oikeasti rakastuneita?

"vaimo"
Minä voisin tehdä samoin kuin ystäväsi! nostan kyllä hattua kun hän uskalsi sanoa mitä oikeasti ajattelee suhteestasi...Eikö se ole parempi sanoa suoraan mitä ajattelee entäkun mielistelee ja yrittää hammastapurren kestää toisen hävytöntä käytöstä! Minä en käsitä naisia jotka ei uskalla solmia suhdetta vapaaseen mieheen vaan pitää iskeä kiinni varattuun!!!!!!!!!! Missä on sinun moraalisi??

aaapee
Ekaksi voin sanoa, että tän miehen tavatessani en tiennyt hänen olevan naimisissa. Toiseksi, hän oli juuri se joka mua lähestyi, joten mä en ole mikään "varattuja jahtaava lumppu".
Ystäväni ei myöskään tiedä AIVAN kaikkea mitä tähän juttuun liittyy, joten musta ihan kohtuutonta panna poikki ilman että tietää koko asiasta yhtään mitään!

"tiutau"
Varattu mies joka pettää vaimoaan että lapsiaan selän takana naisen tai naisten kanssa on todellinen helppo heikki joka suhteessa elämässä. Ex sanoi vuonna sata menemässä elämässä aina siinä missä aita on matalin. Näin on tehnyt. Ei kateeksi käy.

"henni"
Tekisi mieli jättää kommentoimatta koska tuon kirjoitti ""mies""...

Mutta. Tietoisesti varattuun sekaantuminen on väärin. Piste.
Sillä osottaa oman alhailsen moraalinsa, ja täyden empatiakyvyn puutteensa. Tällaiselle ihmiselle vain se oma minä minä minä ja mitä minä tahdon. Vapaita ihmisiä riittää pilvin pimein, ei ole mitään tarvetta mennä panemaa varatun kanssa. Ei kenelläkään terveellä ihmisellä ole niin kovia panotarpeita etteikö pystyisi yhden ihmisen kohdalla pidättäytymään.

Toki se parisuhteessa olija on se suurin rikollinen tässä, mutta eihän AP olekaan hänen ystävänsä.
Ja etteikö AP tee mitään väärin? Niinhän ne saksalaisetkin joskus muinoin sano -se oli sen yhden miehen syytä kaikki.

Ymmärrän
Ymmärrän kyllä ystävääsi.
Itse olen myös ollut tilanteessa, että ystävälläni oli suhde naimisissa olevaan mieheen.
En olisi halunnut edes kuulla koko asiasta, koska varattuun sekaantuminen asetti kyllä mun mielestä ystäväni moraalin aika kyseenalaiseksi. Varsinkin kun hän on itse kovaan ääneen jeesustellut, kun entisessä suhteessani mua petettiin.

Kukaan ei mahdu hyvään suhteeeen kolmanneksi, se on totta, mutta kaikissa suhteissa tulee huonompia aikoja jolloin voi kokea suurempaa kiusausta pettää ja siihen jos sopiva ehdokas osuu kohdalle niin morjens...

Musta on ihan turha väittää, että vapaa on oikeutettu tekemään ihan mitä lystää pelkän oman hedonistisen nautinnon takia ja varattu on ainut, joka on vastuussa.

viers
No rehellisesti sanottuna olisi munkin todella vaikea jatkaa ystävyyttä tuollaisessa tilanteessa. Välejä en ehkä katkaisisi (viilenisivät varmasti itsestään), mutta varmaan yrittäisin puhua sut lopettamaan suhde ja kertomaan sille petetylle osapuolelle missä mennään. Tavallaan olisin pahoillani myös sun puolesta, ei se mies ole reilu suakaan kohtaan, mutta vielä enemmän säälisin sitä vaimoa.

[QUOTE="henni";29414121]Tekisi mieli jättää kommentoimatta koska tuon kirjoitti ""mies""...

Mutta. Tietoisesti varattuun sekaantuminen on väärin. Piste.
Sillä osottaa oman alhailsen moraalinsa, ja täyden empatiakyvyn puutteensa. Tällaiselle ihmiselle vain se oma minä minä minä ja mitä minä tahdon. Vapaita ihmisiä riittää pilvin pimein, ei ole mitään tarvetta mennä panemaa varatun kanssa. Ei kenelläkään terveellä ihmisellä ole niin kovia panotarpeita etteikö pystyisi yhden ihmisen kohdalla pidättäytymään.

Toki se parisuhteessa olija on se suurin rikollinen tässä, mutta eihän AP olekaan hänen ystävänsä.
Ja etteikö AP tee mitään väärin? Niinhän ne saksalaisetkin joskus muinoin sano -se oli sen yhden miehen syytä kaikki.[/QUOTE]

miks tässä keskitytään pelkkään panemiseen?
mulla oli lyhyt suhde varattuun mieheen ja ei pantu kertaakaan. juurikin siksi koska mies oli varattu. sen verran oli mulla kykyä kieltäytyä..
ei ollut kuitenkaan kykyä kieltäytyä näkemisestä ja viesteistä ja kainalosta, koska itse rakastuin.

Gghh
Mun ystävä oli naimisissa ja tapaili naimisissa olevaa miestä. Silloin mulla oli kyllä nieleskelemistä. Lopulta erosi miehestään ja mies vaimostaan ja silloin helpotti. Ystävyys ei mennyt poikki, mutta vaikeaa oli.

"henni"
miks tässä keskitytään pelkkään panemiseen?
mulla oli lyhyt suhde varattuun mieheen ja ei pantu kertaakaan. juurikin siksi koska mies oli varattu. sen verran oli mulla kykyä kieltäytyä..
ei ollut kuitenkaan kykyä kieltäytyä näkemisestä ja viesteistä ja kainalosta, koska itse rakastuin.
Noo AP:n teksteistä voi vilkkaalla mielikuvituksella rivien välistä lukea että tämä "suhde" sisältää semmmostakin touhua ;)

En minä ystävyyttä tuollaisen vuoksi katkaisisi, vaikken ystäväni suhteesta pitäisikään.
En kaikista ystävieni ratkaisuista aina pidä, enkä näe niitä aina oikeina tai oikeutettuina. Kerron mielipiteeni ja saatan ilmaista paheksuntani, mutta minä en ole vastuussa muiden valinnoista.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"Heinekeeni"
Se on ap:n ystävän valinta ja hänellä on oikeus päättää ketkä ovat hänen ystäviään.

Itse en ystävääni tuollaisen suhteen takia hylkäisi kahdesta syystä:
1) en pidä ap:n tekoa absoluuttiseati vääränä. jokainen on vastuussa omasta onnestaan, niin ap, pettäjämies kuin tämän puolisokin
2) kaveria ei jätetä

Mun mielestä on kauhea ajatus, että jotkut ovat ehdollisesti ystäviä. Että voidaan olla ystäviä jos et vaan tee virheitä.

Jos mä itse mietin kenen tahansa ystävistäni ap:n tilalle elämään vastaavaa tilannetta, niin tuntisin empatiaa. Ei varmaan ole ihan helppo tilanne jos ja kun tunteita on varattuun mieheen.

Ja siis tottakai tuomitsisin suhteen ja yrittäisin saada ystäväni päähän järkeä. Mutta kuten hyvin itsekin tiedän, järki ja tunteet ei kulje käsikkäin.

Jos ystäväni naureskelisi tilanteelle ja olisi ylpeä ukkomiehestään (näin tuskin voisi omassa ystäväpiirissäni käydä), niin pitäisin ystävälleni kunnon puhuttelun ja tuomitsisin sekä teon että käytöksen. Siltikään en voisi mitätöidä vuosien kestävää ystävyyttä. Toivoisin ystäväni tulevan järkiinsä ja itse yrittäisin kaikin tavoin edesauttaa tuota järkiintymistä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä