Onko täällä ketään joka polttaa sähkötupakkaa..

  • Viestiketjun aloittaja nananannaa
  • Ensimmäinen viesti
v ier as
mä poltan satunnaisesti paul saaren sähkötupakkaa. Ei vastaa oikeaa röökiä: ei tule oikeanlaista savua eikä keuhkot täyty. Tykkään valmiista filttereistä enemmän kuin täytettävistä, koska kun olen itse täyttänyt, on tullut tosi pahaa. Hyvänä puolena on se, etten haise sillon kun poltan sähköistä, on paljon freesimpi olo, voi polttaa lapsen vieressä tai sisällä ja ihanaa kun myrkyt jää saamatta. On vähentynyt oikean tupakan poltto..
 
mä poltan satunnaisesti paul saaren sähkötupakkaa. Ei vastaa oikeaa röökiä: ei tule oikeanlaista savua eikä keuhkot täyty. Tykkään valmiista filttereistä enemmän kuin täytettävistä, koska kun olen itse täyttänyt, on tullut tosi pahaa. Hyvänä puolena on se, etten haise sillon kun poltan sähköistä, on paljon freesimpi olo, voi polttaa lapsen vieressä tai sisällä ja ihanaa kun myrkyt jää saamatta. On vähentynyt oikean tupakan poltto..
Vähän sama kun ostaisit Ferrarin kuplan moottorilla ja sanoisit "joo ei tää kyl kuulosta eikä kulje".

Ne on trendi höyryttimiä. Näyttää kivalta, mutta tehoa ei ole nimeksikään.

Nesteihin pitää perehtyä, lukea foorumeita jne jos haluaa oppia jotain asiasta ja tehdä sen oikein.

Sähkötupakkatietoa | e-Savuke.com

En sano ettei Paul Saaren tyyliset käy kellekkään, mutta todellisen kovan tupakoijan on turha luulla pääsevänsä eroon savukkeista sillä. Yleensä.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeiltu on
Ostin miehelle joka oli suuresti nikotiiniriippuvainen. Ostin vahvinta e-nestettä, ja pari viikkoa mies jaksoikin sitä käyttää. Mutta kun kaveripiirissä kaikki veti kessua niin vähitellen hän lipsui ja luisui takaisin tupakkaan. Nyt on tupakat ja iso kasa e-nesteitä tuolla hyllyssä, eikä miestä näy kiinnostavan.
Koska on mukavuudenhaluinen , niin hyvinä puolina oli että pystyi vetämään sitä kotona olohuoneessa ja työpaikalla menemättä ulos.
Miinuksena ettei toimi kaikilla, ainakaan pahasti riippuvaisilla, ja alussa menee rahaa reippaasti. Myös jatkuva nesteiden kanssa läträäminen, varaosien ostelu ja puhdistaminen vaativat aikaa ja vaivaa.
 
EgoSarja!
mä poltan satunnaisesti paul saaren sähkötupakkaa. Ei vastaa oikeaa röökiä: ei tule oikeanlaista savua eikä keuhkot täyty. Tykkään valmiista filttereistä enemmän kuin täytettävistä, koska kun olen itse täyttänyt, on tullut tosi pahaa. Hyvänä puolena on se, etten haise sillon kun poltan sähköistä, on paljon freesimpi olo, voi polttaa lapsen vieressä tai sisällä ja ihanaa kun myrkyt jää saamatta. On vähentynyt oikean tupakan poltto..
Noi on ihan leluja noi paul saaren tuotteet.
Tommosilla se sähköttely monilla kaatuu huonouteen eikä sen vuoksi lopu normaali röökaaminen.
 
Ostin miehelle joka oli suuresti nikotiiniriippuvainen. Ostin vahvinta e-nestettä, ja pari viikkoa mies jaksoikin sitä käyttää. Mutta kun kaveripiirissä kaikki veti kessua niin vähitellen hän lipsui ja luisui takaisin tupakkaan. Nyt on tupakat ja iso kasa e-nesteitä tuolla hyllyssä, eikä miestä näy kiinnostavan.
Koska on mukavuudenhaluinen , niin hyvinä puolina oli että pystyi vetämään sitä kotona olohuoneessa ja työpaikalla menemättä ulos.
Miinuksena ettei toimi kaikilla, ainakaan pahasti riippuvaisilla, ja alussa menee rahaa reippaasti. Myös jatkuva nesteiden kanssa läträäminen, varaosien ostelu ja puhdistaminen vaativat aikaa ja vaivaa.
Toimii pahasti riippuvaisilla, se on tosiaankin nähtävä vaivaa, sitten kun on opetellut ja tutustunut asioihin / erilaisiin nesteisiin, kokeillut jne se vaivan näkökin on pientä.

Laitteet on yksilöllisiä ja todella paljon polttava ei hyödy liian pienitehoisista. Se myöskään ei ole hyvä että satsaa vaan nikotiinin suuruuteen, monasti se väkevöittää makua ja tekee vaikeammaksi jatkamisen. Pitää jaksaa sekoitella ja etsiä ne omat jutut.

Perus juttu on se, että tilaa laimennusnestettä joka jelppaa hieman sen suhteen jos tulee tilattua liian väkeviä nesteitä itselle.
 
kfkfkf
Ja mulla on höyrystin mitä ei tarvitse putsailla, vaihdetaan vaan pää kun menee huonoksi. Tankillinen nestettä kestää pitkään, niin ei tarvitse lisäillä nestettäkään kovin usein. Alkuun oli nikotiininestettä, nykyään höyryttelen ihan muutenvaan nikotiinittomalla, kun se on vaan niin hyvää
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
halpaakusaippua
pöh,ei niitä mitään tarvii putsailla,nykyään kun nuo nesteet on niin halpoja niin tapaan heittää loput millin tai parin tipat tankista pois ja sitten uudet vaan tilalle,thats it.
 
"Opa"
Hyviä puolia on jo kerrottu, mutta huonona puolena voisi pitää sitä ettei sähkötupakka vierota automaattisesti nikotiinista. Toisinsanoen täyteen "savuttomuuteen" sähkötupakka ei välttämättä ole paras vaihtoehto, vaan ihan perinteisen nikotiinipurkat sun muut.
 
kfkfkf
[QUOTE="Opa";29405822]Hyviä puolia on jo kerrottu, mutta huonona puolena voisi pitää sitä ettei sähkötupakka vierota automaattisesti nikotiinista. Toisinsanoen täyteen "savuttomuuteen" sähkötupakka ei välttämättä ole paras vaihtoehto, vaan ihan perinteisen nikotiinipurkat sun muut.[/QUOTE]

Voit itse pikkuhiljaa vähentää nikotiinin määrää, lopulta se on 0. Kun et ole enää niksasta riippuvainen, pelkkä höyryttely on ihan turhaa ja jää lopulta sekin pois tai on ainakin paljon helpompi lopettaa se höyryttely, koska siinä ei ole enää mitään riippuvuutta
 
[QUOTE="Opa";29405822]Hyviä puolia on jo kerrottu, mutta huonona puolena voisi pitää sitä ettei sähkötupakka vierota automaattisesti nikotiinista. Toisinsanoen täyteen "savuttomuuteen" sähkötupakka ei välttämättä ole paras vaihtoehto, vaan ihan perinteisen nikotiinipurkat sun muut.[/QUOTE]

Ei niitä voi verrata oikeasti täysin. Sähkötupakka oikein harrastettuna antaa sen tupakoinnin tunteen omalla tavallaan, eli kädessäsi on jotain mitä imuutat, imet henkeen, kurkkutunne jne.

Nikotiinipurkka on karmean makuista ja on tarkoitettu vain nikotiini riippuvuutta helpottamaan. Suurin osa tarvitsee tupakointia muuhunkin kuin vain nikotiinin saamiseen.

Ja eihän nesteissä automaattisesti ole nikotiinia.

Mutta toivottavasti jokainen joka haluaa eroon tupakoinnista löytää sen oman juttunsa.

Ai niin unohtui kommentoida tuohon kuluihin mistä joku mainitsi.

Se on huomattavasti halvempaa sähkötupakoida kuin normaalia tupakkaa vetää. Muistaakseni joskus laskin että puoli askia päivässä tahdilla voit ostaa uuden sähkötupakan joka kuukausi, siis kunnollisen sähkötupakan. Itselläni on nyt ollut abaut vuoden sama sähkötupakka modi käytössä, maksoin siitä noin 60-70€ postikuluineen, en muista tarkkaan. Akut on ladattavia luonnollisesti ja maksavat 5€-15€ keskimäärin. Enkä ole joutunut vielä hävittämään ensimmäistäkään akkua vuoden aikana.

Se mihin menee tasaisesti rahaa on erinäiset kuluvat osat joiden yksikköhinta on todella alhainen. Esim kartomisaattorit tai clearot, ensimmäisiä käytetään tankkien kanssa tai yksistään, jälkimmäiset on itsessään jo "filtteri" ja tankki.

Jokatapauksessa jos itse saan menemään ehkä noin 20 euroa kuussa keskimäärin siihen että tilailen välillä nesteitä ja "filttereitä" niin laitteen ostaminen 60€ esimerkiksi on aika pieni kustannus siitä että poltat vaikka askin päivässä 30 krt kuussa.

muoks. typoa pukkaa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: rops ja Lispetti
Yli vuoden olin polttamatta kunnes jonkun aivopierun takia aloin pössyttelemään muutaman/pv.:headwall:
Ei tätä pössyttelyä onneksi kauaa kestänyt.

Nyt taas ruodussa sähkötupakkia imien.:)
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
[QUOTE="Opa";29405822]Hyviä puolia on jo kerrottu, mutta huonona puolena voisi pitää sitä ettei sähkötupakka vierota automaattisesti nikotiinista. Toisinsanoen täyteen "savuttomuuteen" sähkötupakka ei välttämättä ole paras vaihtoehto, vaan ihan perinteisen nikotiinipurkat sun muut.[/QUOTE]

Minä olen kokeillut kaikki, millä vois vierottua, mikään muu ei toimi. Minusta on enää pieni paha se vähä nikotiini. Tupakointivuosia on paljon.
 
kfkfkf
Ei niitä voi verrata oikeasti täysin. Sähkötupakka oikein harrastettuna antaa sen tupakoinnin tunteen omalla tavallaan, eli kädessäsi on jotain mitä imuutat, imet henkeen, kurkkutunne jne.

Nikotiinipurkka on karmean makuista ja on tarkoitettu vain nikotiini riippuvuutta helpottamaan. Suurin osa tarvitsee tupakointia muuhunkin kuin vain nikotiinin saamiseen.

Ja eihän nesteissä automaattisesti ole nikotiinia.

Mutta toivottavasti jokainen joka haluaa eroon tupakoinnista löytää sen oman juttunsa.

Ai niin unohtui kommentoida tuohon kuluihin mistä joku mainitsi.

Se on huomattavasti halvempaa sähkötupakoida kuin normaalia tupakkaa vetää. Muistaakseni joskus laskin että puoli askia päivässä tahdilla voit ostaa uuden sähkötupakan joka kuukausi, siis kunnollisen sähkötupakan. Itselläni on nyt ollut abaut vuoden sama sähkötupakka modi käytössä, maksoin siitä noin 60-70€ postikuluineen, en muista tarkkaan. Akut on ladattavia luonnollisesti ja maksavat 5€-15€ keskimäärin. Enkä ole joutunut vielä hävittämään ensimmäistäkään akkua vuoden aikana.

Se mihin menee tasaisesti rahaa on erinäiset kuluvat osat joiden yksikköhinta on todella alhainen. Esim kartomisaattorit tai clearot, ensimmäisiä käytetään tankkien kanssa tai yksistään, jälkimmäiset on itsessään jo "filtteri" ja tankki.

Jokatapauksessa jos itse saan menemään ehkä noin 20 euroa kuussa keskimäärin siihen että tilailen välillä nesteitä ja "filttereitä" niin laitteen ostaminen 60€ esimerkiksi on aika pieni kustannus siitä että poltat vaikka askin päivässä 30 krt kuussa.

muoks. typoa pukkaa
Ootko koittanut ite sekotella nesteitä? Pelkkää vahvaa niksaa, pg/vg sekä makutiivistettä. Saa TODELLA edullisesti nestettä ja just sen vahvuista kuin haluaa
 
Ootko koittanut ite sekotella nesteitä? Pelkkää vahvaa niksaa, pg/vg sekä makutiivistettä. Saa TODELLA edullisesti nestettä ja just sen vahvuista kuin haluaa
Olen tietoinen base nesteistä ja makunesteistä kyllä :)

Tilaan silti tietynmakuisia valmiiksi tehtynä "isommissa" erissä kuin mitä nuo normaalisti, kun tiedän mistä tilata eikä ole kovin suuri hinta.
 
"Mira"
Oikeasti melkä säälittävää touhua. Kuka on niin tyhmä, että vetää jotain sähkötupakkaa, oikeasta tupakasta nyt puhumattakaan.

Kaikenlaiset tupakoijat ovat säälittävä näky. Ja jotenkin sen sähkötupakan vetäminen posket lommolla on jo kaiken säälittävyyden huippu. Kuinka tyhmiä ihmiset voi olla ja sitten vielä väittävät sen olevan "terveellistä" tai ainakin "terveellisempää"...ei voi ku nauraa. Ja mahtavaa esimerkkiä näytätte lapsillekin sillä tupakan/sähkötupakan vetämisellä. Ja vielä jopa sisällä laiskuuttaan sitä sähkötupakkaa vedätte...hohhoijaa!
 

Yhteistyössä