Noi ylipainoisten ryhmät on aina hauskaa luettavaa

  • Viestiketjun aloittaja "kajsa"
  • Ensimmäinen viesti
vieras-
[QUOTE="joojoo";29404317]Ihan varmaan juu, läski lisääntyy jne. :D[/QUOTE]

Sinulla näyttää läskit painaneen verisuonetkin jo tukkoon, kun ei happi aivoihin asti ole tainnut enää vuosiin kunnolla päästä. Hakeudu lääkäriin, ennenkuin et pysty muuhun kuin kuolaamaan ja itkemään läskejäsi.
 
"joojoo"
Sinulla näyttää läskit painaneen verisuonetkin jo tukkoon, kun ei happi aivoihin asti ole tainnut enää vuosiin kunnolla päästä. Hakeudu lääkäriin, ennenkuin et pysty muuhun kuin kuolaamaan ja itkemään läskejäsi.
Kuinka niin? Etkö ymmmärrä, mitä ajoin takaa? Miksi tän ketjun nykyinen normaalipainoinen voi laittaa ylipainonsa syyksi kilpirauhasongelmat, mutta esim. sen laihduttajien ketjun jokainen ylipainoinen on teidän mielestänne pelkästään mässäämällä saanut liikakilonsa joten oma vika? Saa haukkua?
 
Vielä läskin puolustautumista (tai selitteyä, tulkitkoon kuka miten haluaa)... Mä en ole ikinä selitellyt huimia (pahimmillaan n. 40kg) ylikilojani millään, en millään muulla kuin omalla saamattomuudella ja piittaamattomuudella (joihin on toki taustansa), enkä selittele. 30kg olen painoa pudottanutkin ja aion pudottaa sen viimeisen kympinkin. Ja ähä kutti ilkkujat, mä en aloita huomenna, mä aloitin jo eilen :D (itseasiassa jo syksyllä, mutta pointti tuli varmaan jo selväksi). Muutos on mahdollinen, myös teille toisten lihavuudesta/laihduttamisesta ahdistuville. Siihen pitää vaan tarttua :)
 
--*
[QUOTE="joojoo";29404317]Ihan varmaan juu, läski lisääntyy jne. :D[/QUOTE]

Onpas taas tyhmiä ihmisiä liikenteessä, tai provoja. Kyllä aikuisen pitäs sen verta ymmärtää, että aineenvaihduntasairaudet vaikuttaa painoon esim. turvotusten kautta.
 
kfkfkf
No sama se koskee kaikkia "riippuvuuksia", mä voin naureskella aapeen selityksille, että miksi polttaa tupakkaa tai juo alkoholia eikä voi lopettaa niitä NYT..
Se nyt vaan voi olla ylipainoiselle vaikeaa syödä vähemmän kuin mitä on siihen saakka syönyt. Kuten tupakoinnin lopetuskin on vaikeaa.. Toisille enemmän vaikeaa kuin toisille.
 
"Heli"
[QUOTE="joojoo";29404059]Öö, ennen raskauksia olin kyllä normaalipainoinen :) mitään katkeruutta mulla ei todellakaan ole ja ainoa harmituskin on vaan se, että annoin itseni löysätä hiukkasen liikaa raskauksissa ja kun ne peräjälkeen tuli, niin enpäs ehtinyt edes laihduttaa välillä. 15kg pudotettavaa, ei mikään paha, mutta pakko oli vastata kun vituttaa aloittajan kaltaiset kuspäät. Ne, jotka elämänsä jojoilee ja kovasta ylipainostaan kärsii ei todellakaan ansaitse huvittuneita katseita eikä vittuiluja, vaan jos ei oo mitään hyvää sanottavaa heistä niin olisko niin kamalan vaikeaa olla sanomatta mitään?[/QUOTE]

Ei se mistään EHTIMISESTÄ ole kiinni. Aina voi syödä terveellisesti kohtuudella ja liikkua. Raskaus ei ole siihen este. Sinäkin vain selittelet.
 
kfkfkf
[QUOTE="Heli";29404441]Ei se mistään EHTIMISESTÄ ole kiinni. Aina voi syödä terveellisesti kohtuudella ja liikkua. Raskaus ei ole siihen este. Sinäkin vain selittelet.[/QUOTE]

Niin, kaikki eivät välttämättä pysty syömään raskaana terveellisesti, ei välttämättä mene alas MIKÄÄN MUU kuin ne hiilarit ja epäterveelliset jutut. Tietkö kato kun raskaana voi alkaa ällöttämään moni juttu :headwall: no et varmaan tiedä...
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
"aapee"
Vielä läskin puolustautumista (tai selitteyä, tulkitkoon kuka miten haluaa)... Mä en ole ikinä selitellyt huimia (pahimmillaan n. 40kg) ylikilojani millään, en millään muulla kuin omalla saamattomuudella ja piittaamattomuudella (joihin on toki taustansa), enkä selittele. 30kg olen painoa pudottanutkin ja aion pudottaa sen viimeisen kympinkin. Ja ähä kutti ilkkujat, mä en aloita huomenna, mä aloitin jo eilen :D (itseasiassa jo syksyllä, mutta pointti tuli varmaan jo selväksi). Muutos on mahdollinen, myös teille toisten lihavuudesta/laihduttamisesta ahdistuville. Siihen pitää vaan tarttua :)
Vautsi, hienoa! Sinä et kuulukaan niihin ylipainoisiin, joihin viittaan aloituksessani. Sinä kuulut niihin, jotka ottavat härkää sarvista ja tekevät.

Eikä tarkoitukseni ollut tosiaan aloituksessani ilkkua tai haukkua lihavia. Luin kirjoitukseni uudelleen enkä nyt vaan ymmärrä, missä kohtaa kirjoitin väärin. Pahoitteluni kuitenkin, jos loukkasin.

P.s. Sama ajattelukaava pätee minusta kyllä esimerkiksi myös tupakoijiin, jotka vaan jauhaa lopettamisesta ja keksii tekosyitä sille tai ulkoistaa aloittamisen/onnistumisen syyt itsestään pois.
 
"joojoo"
[QUOTE="Heli";29404441]Ei se mistään EHTIMISESTÄ ole kiinni. Aina voi syödä terveellisesti kohtuudella ja liikkua. Raskaus ei ole siihen este. Sinäkin vain selittelet.[/QUOTE]

Voi kuule, minä inhosin raskausaikoja, kun ei mitään kivaa saanut tehdä (ratsastus, laskuvarjohypyt, satunnainen baareilu jne), mässyttää sitten saikin ja sitä tulikin tehtyä. Tosin toisen raskauden lopun raskausmyrkytys nosti puolet tosta 15 kg:stä, mutta onneksi nekin on pudotettavissa kun tuo viimeinen pikkuinen on pihalla. Tosin imetys rajoittaa nyt ankaraa dieettiä, mutta herkuista oon jo luopunut. Ei onneksi kiirettä ja mammavaatteissa voi oleilla vielä niin ei oo kiire kaupoillekaan kun mahdun puolen vuoden päästä omiinkin vaatteisiin.

En oo koskaan selitellyt, enkä selittele. :)
 

Yhteistyössä