kainalot kipeytyy menkkojen aikaan. Outoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisla"

Vieras
Ehkä hieman outo kysymys..
Tuleekohan kenellekään muulle kainalot kipeäksi menkkojen aikaan? Mulla on jo pidemmän aikaa aina viikko pari ennen menkkoja alkanut kainalot kipeytymään. Varsinkin toinen kainalo on niin kipeä etten pysty oikeen edes dödöä laitamaan. Tuntuu, että joka kuukausi kainalo tulee vaan kipeämmäksi ja on pidempään kipeänä. Toki myös rinnat kieänä samoihin aikoihin. Onkohan ihan normaalia turvotusta vaan..

Hei!
Kainaloissasi voi olla maitorauhaset, esihistoriallinen jäänne rinnoista. Ja ne siellä vihoittelee..

Mulla jouduttiin ekassa raskaudessa ne ihan poistamaan, kun alkoivat erittää maitoa.. =D

[QUOTE="Minttu";29403898]Hei!
Kainaloissasi voi olla maitorauhaset, esihistoriallinen jäänne rinnoista. Ja ne siellä vihoittelee..

Mulla jouduttiin ekassa raskaudessa ne ihan poistamaan, kun alkoivat erittää maitoa.. =D[/QUOTE]

Jeps. Itsekkin joskus imetyksen aikaan kävin lääkärissä kun kainaloon ilmestyi patit ja lääkäri kysyi ensimmäisenä tuleeko niistä maitoa :) Kyseessä oli kuitekin tulehtuneet hikirauhaset vaan.

Imetyksestä on kuitenkin jo 7 vuotta ja raskaanakaan en ole. Ehkä puolisen vuotta on nyt kainalot näin oireilleet ja tuntuu, että vaiva vaan pahenee. Olisikohan joku ikään liittyvä vaiva..

Mulla tulee koko kroppa kainaloita myöten kipeäksi menkoista. Huoh, vaihdevuosia kiihkeästi odotellen. No ei vaiskaan. Vaivat yhtä kurjia mutta jokapäiväiväisiä. Vedän sanani takaisin.

jos kipu on tosi hairitsevaa, niin itse kokeilisin syoda esim parasetamolia gramman annoksella max kolmesti paivassa. tulehduskipulaake auttaisi varmaan paremmin, mutta sita ei kannata sivuvaikutuksien vuoksi kayttaa ellei ole pakko. hyva tietysti tarkistuttaa asia myos laakarilla varmuuden vuoksi. hormonaallisen ehkaisyn luulisi vaikuttavan vaivaan myos.

Yhteistyössä