[QUOTE="Jokuvaan";29396041]Ei ole kyseessä pakkohoitolähete.
Varmasti olisi asia selväksi tehty, jos pakkohoitoa ehdotettaisiin. Sori mut ihan huvittaa, millaisia käsityksiä ihmisillä on psykiatrisesta hoidosta.
Hyvä kun kysyt, auttaa varmaan moneen asiaan.
Hoidon kesto on tuossa kohdassa varmasti ennemminkin viikkoja kuin muutama päivä. Ehkä tuossa kannattaisi ajatella ennemmin miehen hyvinvointia kuin lasten ikävää. Ei miehestäsi ole nyt isäksi kotonakaan ollessa, mutta sairaalareissun avulla paranemisennuste voi nousta ihan toiselle tasolle. Avohoito on nykyisin päivän sana vähän liikaakin, vain todella sairaat pääsevät osastohoitoon. Joten miehesi on varmaan todella vakavasti masentunut ja ansaitsee kaiken sen avun, mitä hänelle voidaan tarjota. Sinulla on ap tärkeä rooli miehen tukemisessa. Kuulostat viesteissäsi kuitenkin suorastaan hoitokielteiseltä puhuessasi hulluista, liian hullusta menosta, hoidon keskeyttämisestä, "erehtyy menemään hoitoon", lapset kärsivät isän hoidosta jne. Toivottavasti vähän tuumailet asennettasi. Käyttäytyisitkö samoin, jos miehesi sairastaisi vakavan masennuksen sijaan diabetesta? Niillä on myös se yhteinen piirre, että molempiin liittyy hoitamattomina hyvin korkea kuolleisuus. Tosi kurjaa etenkin lasten kannalta on käydä isää tervehtimässä hautausmaalla.
[/QUOTE]
No joo näin oletinkin ettei ole pakkohoitolähete, jotenkin vain tuo vapaaehtoinen hoito + suljettu osasto ei tunnu yhteensopivalta (mitä vapaaehtoista siinä on jos osastolta ei pääse pois?), joten ajattelin että ehkä mies on käsittänyt jotain väärin. Olen itsekin sitä mieltä että hoitojakso voisi olla avuksi, mutta mies itse sanoo ettei ole mielestään "tarpeeksi hullu", ja epäröi menemisen suhteen kun lääkärikään ei ollut hoidosta osannut tarkemmin kertoa.
Hän ei halua pitkäksi aikaa hoitoon, ja paljon tässä painaa käytännön asiatkin. Olen itse hoitovapaalla, joten ihan rahallisestikin aika mahdoton yhtälö olisi viikkojen hoito + esim. se, jos osastolla ei ole nettipankin käyttömahdollisuutta. Siksi pitäisi tietää nämä asiat ennen kuin hoitoon menee (ylihuomenna).
"Hoitokielteisyyteni" johtuu varmaan siitä että tosiaan yritin googletella suljetusta osastosta tietoja ja kokemuksia. Mitään kunnollista ei oikein löytynyt, mutta kauhutarinoita senkin edestä. Olisi hyvä tietää että pääseekö sieltä pois jos tuntuu että kuntoutuminen ei siellä edistykään.