En ymmärrä, miksi ihmiset ostavat noita kapselikeittimiä

[QUOTE="tunkion kukko";29384272]Tähän viiteen sivuun on paljon niitä, jotka sanoo tykkäävänsä kapselikeittimestä.
Mitä ne lapset sillä keittimellä tekee? Kaakaotako?[/QUOTE]

Isommat jotain erikoiskahveja, pieni kaakaota.

Ja olihan tuolla joitain kapistuksesta tykkääviä, mutta lähinnä etenkin nuo ekat sivut on jotain true kahwinjuajien avautumisia.
 
"Anne"
Suurimmalle osalle ihmisistä riittää ne "halppis" erikoiskahvit joita ravintolasta saa. Kuten suurimmalle osalle riittää se juhlamokka suodatinkahvikin... Mä en kaipaa mitään vastajauhetuista pavuista tehtyä kahvia. Jos haluan erikoiskahvin, niin dolce guston tekemä riittää vallan mainiosti. Yleensä kuitenkin ne erikoiskahvit ei oo ihmisille mitään arkipäivää eikä niitä litkitä joka päivä, kiva kun voi niitä saada kotonakin.
Samoin kaakao, en mä tiedä että miten sitä kahvilan automaattikaakaota voisi tehdä kotona niin, että maistuis samanlaiselta. Dolce gusto osaa. Taikka joku suklaakahvi, ei tietoa miten sellainen tehdään...

Te jotka arvostatte erikoiskahveja niin paljon, että pitää olla niitä laadukkaampia ÄLKÄÄ OSTAKO kapselikeitintä, mutta tajuatte varmaan että kaikille ne erikoiskahvit ei ole niin henki ja elämä ja riittää typerä kapselikeitin?
Erittäin hyvin sanottu siellä.

Kapselikahvikone, Mocca Masteri, Ooppelin ostaminen, rivarissa asuminen.
Ne on kuin homejuusto...
 
Eipä tullut yllätyksenä, että teiltä kapselikeitin löytyy, sen verran kärkkäästi jo aiemmin kävit ketjulle naureskelemassa :D

Mä en ymmärrä mitä haittaa siittä on jos jotkut eivät ymmärrä jotain kapselikeitintä, miksi siittä ei saisi keskustella? Älä toki avaa enää kolmatta kertaa ketjua, jos se sua niin hirveesti häiritsee :)

Itse kun vielä vähemmän näen järkeä ostaa kyseistä laitetta kotiin lasten kaakaon tekoa varten...
Ei häiritse, mä nauran näille tyypeille.
 
kfkfkf
Okei :D No myyn jossain sen ja 3 kapselipakettia 15e. Sillä ostan sniikisti äitille kukkia, juustoja ja viinipullon niin se ei tiedä saavansa sitä "rahaa takaisin" :whistle:
Mä meinasin kanssa laittaa tuon meidän koneen myyntiin, mutta hintoja kun katselin niin totesin, että antaa olla kaapissa :D
Voin tarjota sillä vieraille sit erikoiskahveja :) Itse en enää juo kun ovat sen verran kaloripitoisia, mieluummin tavallista kahvia litkin.
 
Krups & Zinzino
[QUOTE="tunkion kukko";29384263]No kapseli (muoviin tyhjiöpakatti kahvi) on kyllä ihan eri asia kuin podit (hengittävä), jotka on tehty paperista tai hennosta kankaasta.
Noi espressopodit ovat olleet maatuvia tuollaiset viimeiset 10v.[/QUOTE]

En tarkoittanut että uutuutena tulisi podien maatuvuus vaan sen muovipakkauksen vaihtuminen ekologisempaan vaihtoehtoon.
 
Isommat jotain erikoiskahveja, pieni kaakaota.

Ja olihan tuolla joitain kapistuksesta tykkääviä, mutta lähinnä etenkin nuo ekat sivut on jotain true kahwinjuajien avautumisia.
Ehkä sä pääsisit tähän traumaan sisälle jos kuvittelisit että teidän perheessä lapset ovat aloittamassa vaikka pianon-tai kitaransoiton, haluat niille hommata hyvän soittimen ja sit joku ystäväsi joka tuntee sut ja sun perheen, ostaa teille 15 euron leikkipianon tai Muumi-kitaran ja pitäisi hehkutuspuheet asiasta. :D

Mä tiedän selviäväni tästä. Mutta kun just saatiin tuo kahvihärveli niin tää trauma on aika tuore, olen 4-vaiheisessa kriisin etenemisessä vaiheessa 1, eli shokkivaiheessa. Ehkä ensi viikolla pystyn työstämään asiaa ja pääsen vaiheeseen 3-4.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
viers
Hohoho.. reippaat neljä vuotta täräytelly "omantyyliset erikoislitkut" (olikohan tarpeeksi nätisti ilmaistu ettei vaan kahviksi luulla niitä mun väittävän?) ja m.m:lla vieraille tai perussumpit sitten muuten.

Vei aikaa tottua.. jotkut peruskahvit oli juu kuraa jopa mun mielestä mutta sittemmin olen huomannut erittäin hyödylliseksi vehkeeksi. BMI on jopa välillä pysynyt 20 "huonommalla puolen", lisäenergiaa saan siis näppärästi niistä "litkuista" vaikka esim. DG:n "cappuccinoon" joudun laittamaan sokeripalan lisäksi kun haluan energiapaukun aamuksi. - voi muistaa ettei kaikilla ole ylipaino-ongelmia vaan voi olla juuri päinvastoin ja silloin nuo kapselihärpäkkeet ovat jees, todellakin. Joskus on herkumpaa kiskasta sellainen kuin lisäravinne, ei minunkaan suuni ns.tuohesta ole.. :)
En ole kovin kranttu ja asuinsijaintini vuoksi paljon edullisempaa on herkutella kapselikeittimen avulla.. ja eipä ekologiset syyt päätä pakota, kun monet muut elämän valinnat ovat ajateltu tarkemmin sitten. - kapselit muuten menevät silti kierrätykseen parin kk:n välein PK-seudulle kulkiessa.. joskus "kiireessä" lentää sekajätteen sekaan, myönnetään.

Kahvit juon mieluiten vähällä vaivalla eikä tarvitse ymmärtää.. jää enempi aikaa höpötellä lehmuillekin päivänmittaan kun on kapselikahvi kourassa ja vaahdotelkoot joku toinen sitten luomumaidosta omat kahvisekoituksensa ;)
 
Näin
Säilyvät siis jonkun aikaa, eivät loputtomiin. Mutta eihän siihen ole tietty tarvettakaan. Kyllä meilläkin kilon papupussista jo huomaa, että loppupäässä alkaa olla väljähtymistä olla, pavut kuivavat, vaikka myllyyn kaadetaankin pienissä erissä. Itsepaahdetuissa vielä nopeammin tapahtuu väljähtyminen, kun ei ole tyhjiöpakkausvälineitä :) Tosin paahdetaankin yleensä ihan muutama desi papuja kerrallaan, kun laite on niin pieni. Eikä ne ole koskaan olleet kunnon italialaispaahdon veroisia, sen auliisti myönnän :D
Itse pistän papupussin samantien kiinni sulkijalla, sellaisella ikean. Tuntuu toimivan, ei ole väljähtyneitä. Usein tulee kyllä ostettua papuja 250 g pusseissa, esim. verkkokaupassa on valikoimaa ja makukin on ihan hyvä. 250 g pussi ei juurikaan ehdi väljähtyä, kun päivässä juodaan useampi kuppi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kahvin ystävä;29382662:
1. Automaattikahvi ei ole koskaan ikinä ja milloinkaan hyvää. Se joka muuta väittää, ei tiedä hyvästä kahvista mitään. Kotiautomaatit ovat samalla tavalla automaatteja ja se kahvi automaattikahvia.

2. Automaattikahvi on kallista, sen kilohinta on kymmeniä kertoja kalliimpaa.

3. Automaatti ei ole sen helpompi kuin tavallinen keitin, koska se pitää myös täyttää vedellä, se pitää puhdistaa käytön jälkeen jne. Tai jos vettä seisottaa siellä aina valmiina, niin kahvista tulee vielä enemmän kuraa.

4. Kahvikoneautomaatit ovat "tehottomia". Sillä tosiaan tulee vain se yksi kuppi kerrallaan. Jos ajattelit juoda kahvit kaverin kanssa yhtäaikaa, saa toinen juoda puolikylmää kahvia.

Jotenka kallista ja pahaa samalla vaivalla kun olisi keittänyt ihan oikeat sumpit. Ainoa kenelle näen tuon sopivana on jotkut teinit, jotka juo caramelle latteja ja suklaisia moccacinoja missä ei ole oikean kahvin makua lainkaan. Tuollaiseksi juotavia irtokarkkeja tarjoavana vekottimena se on toimiva.
Amen.
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29384481:
jos alotus alkaa sanoilla "en ymmärrä" niin yleensä alottajan ymmärrys ei riitä oikein mihinkään muutenkaan. :rolleyes:
Niin ja tässä on nyt yritetty saada aapeeta nimenomaan ymmärtämään :) Ei se oo mitään kapselikeittimen puolustelua, vaan yritystä saada toista ymmärtämään, jos hänen lauseensa alkaa "en ymmärrä"
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29384517:
hyvää kahvia ei ole olemassakan. jos olis niin mä joisin sitä. :popcorn:
Presidentti on ihan parasta. Niiiiin pehmeän makuista.
En kyllä ymmärrä, että miten joku voi juoda jotain Saludoa tai Kulta Katriinaa :LOL:
oikeesti kyl ymmärrän, mut sopii tähän teemaan
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Professional Griefer
Presidentti on ihan parasta. Niiiiin pehmeän makuista.
En kyllä ymmärrä, että miten joku voi juoda jotain Saludoa tai Kulta Katriinaa :LOL:
oikeesti kyl ymmärrän, mut sopii tähän teemaan
Meillä on yleensä Paulig Mundoa ja nyt olikin tuota Presidenttiä ja pakko sanoa, että ei kutkuta mun makuhermoja hyvällä tavalla :D Vaivoin sain litkittyä kuus kuppia :rolleyes:

En toki muutenkaan voi ymmärtää, jos jollain ei ole kaikessa sama maku kuin itselläni. Pthyi.
 
Tää on kyllä nyt niin mielenkiintoinen ketju, että pitäisköhän munkin käydä moinen vehje ostamassa, jotta osaisin ottaa jonkinnäköistä kantaa tämän ketjun sisältöön :D

Tosin mulla kun ei tuota vertailupohjaa ole muulle, kuin kaakaolle, niin tiedä sitten kuitenkaan, että miten siinä kävis. Taitais jäädä vertailut aika minimiin :D
 
Professional Griefer
Tää on kyllä nyt niin mielenkiintoinen ketju, että pitäisköhän munkin käydä moinen vehje ostamassa, jotta osaisin ottaa jonkinnäköistä kantaa tämän ketjun sisältöön :D

Tosin mulla kun ei tuota vertailupohjaa ole muulle, kuin kaakaolle, niin tiedä sitten kuitenkaan, että miten siinä kävis. Taitais jäädä vertailut aika minimiin :D
Saatte meiltä meidän masiinan joululahjaksi :D Tai vaikka yhtä oikeaa kahvipakettia vastaan.
 
Tää on kyllä nyt niin mielenkiintoinen ketju, että pitäisköhän munkin käydä moinen vehje ostamassa, jotta osaisin ottaa jonkinnäköistä kantaa tämän ketjun sisältöön :D

Tosin mulla kun ei tuota vertailupohjaa ole muulle, kuin kaakaolle, niin tiedä sitten kuitenkaan, että miten siinä kävis. Taitais jäädä vertailut aika minimiin :D
mullakin on kapselikeitin kotona jos joku joskus haluaa käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29384670:
mullakin on kapselikeitin kotona jos joku joskus haluaa käyttää.
Mä kovasti koitin miettiä, että josko jollain tutulla olisi ollut, jotta olisin voinut hakea kapselit kaupasta ja mennä "kahville"...mutta ei ole. Ei ainakaan kukaan myönnä. Ja jos tätä ketjua lukevat, eivät enää edes kehtaa myöntää, koska ne vehkeet on nyt haukuttu alimpaan maanrakoon :D :D
 
Mä kovasti koitin miettiä, että josko jollain tutulla olisi ollut, jotta olisin voinut hakea kapselit kaupasta ja mennä "kahville"...mutta ei ole. Ei ainakaan kukaan myönnä. Ja jos tätä ketjua lukevat, eivät enää edes kehtaa myöntää, koska ne vehkeet on nyt haukuttu alimpaan maanrakoon :D :D
ihan hyviä kylmiä ei kahvinmakusia juomia tolla saa joista olen tykänny.
 

Yhteistyössä