Oikeastiko ihan yleinen tapa paistaa kinkku edellisenä päivänä :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Meillä on AINA alettu syömään sitten kun kinkku on kypsä, nostetaan siis suurinpiirtein uunista pöytään. Tässä useampia keskustelupalstoja selatessani, huomasin että aika moni paistaa kinkun jo edellisenä päivänä. MIKSI?

Varmaan ihan siitä riippuen että millaisena kinkun haluaa syödä,kylmänä,kuumana vai lämpimänä.meillä paistetaan nyt yöllä ja kinkku jäähtyy "haaleaksi" ennen kun syödään.

Itse pistin kinkun uuniin puolenyön maissa ja aamusella pitäiisi olla valmis "huntuun". Uunin mittari nyt näyttää 33c plussaa. :)
Siis uunissa on itsessään johto ja tikku josta josta näen sen lämpötilan.

Ilmeisesti. Ihmiset on nykyään niin hätäsiä, joulukuusikin on jo monella laitettu viikko ennen joulua ja kinkku ja jouluruuat syöty hyvissä ajoin. Aattoiltana sitten moni sanoo että nyt n joulu ohi :D Silloinhan on vasta aatto :D

meillä paistetaan etukäteen, koska jouluruoalla haluan kylmää kinkkua.

yleensä aatonaattona paistan, sit herkutellaan siinä illalla kuumalla kinkulla ja joulupöytään saadaan sit kylmä kinkku.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelenpä minäkin;29370100:
Ilmeisesti. Ihmiset on nykyään niin hätäsiä, joulukuusikin on jo monella laitettu viikko ennen joulua ja kinkku ja jouluruuat syöty hyvissä ajoin. Aattoiltana sitten moni sanoo että nyt n joulu ohi :D Silloinhan on vasta aatto :D

meillä on ihan viimeiset 41 joulua (no ihan kaikkia noista en muista, suurimman osan kuitenkin =) ) kinkku paistettu aina etukäteen.

mut sit taas laatikot mä paistan vasta tänään, ovat jääkaapissa valmiina mut uuniin menevät vasta aamupäivällä.

mulla se vaihtelee milloin aattona, milloin edellisenä päivänä. onhan se helpompaa leikata, kun on kunnolla ehtinyt jäähtyä. ja eikö tuo nyt muutenkin ole ihan sama milloin sen paistaa. itse en ymmärrä tapaa, että kinkku paistetaan yöllä, itse ainakin rakastan niin paljon nukkumista, että en sitä yöksi uuniin laita. mutta joka haluaa yöllä paistaa, niin paistakoon, eihän se ole multa pois

Mä en eilistä kinkkua tai lämmitettyä laatikkoa aattona syö. Ensin aattona paistetaan kinkku, jonka aikana tehdään laatikot uunivalmiiksi. Kun kinkku otetaan uunista ulos, laitetaan laatikot uuniin paistumaan. Laatikoiden paiston aikana kinkku ehtii jäähtyä ja sille tehdään sinappihuntu. Sitten vaan kypsät laatikot pois uunista ja kinkku uuniin kuorruttumaan. Sitten käydään joulupöytään syömään tuoretta ruokaa. Aah.

On, ainakin omassa ja miehen suvussa. Kinkku syödään kylmänä, osasyy voi olla sekin että uuni on aaton muussa käytössä.

En ole puolestani koskaan kuullutkaan että kinkku paistettaisiin suoraan pöytään :).

Meillä alkaa aina joulu tästä aamusta. Kinkku on yön uunissa ja mulla aamun ensimmäinen asia on nostaa kinkku ulos uunista ja maistaa sitä.

Mä paistan kinkun ylikypsäksi niin että se lähes murenee. Erinomaiselta maistui aamuseiskalta..

Meilläkin on muodostunut tavaksi paistaa aattona suoraan pöytään. Mä pienin koko kinkun syönnin jälkeen annospaloiksi, joten jääpä vähemmän pakattavaa jääkaappiin. Joten ei tule myösään kuorrutuksia.
Ja mitä laatikoihin tulee niin mielestäni kaupan lanttulootan voi aivan hyvin lämmittää mikrossakin, saa nähdä teenkö niin. Eipä tuota meillä edes tule kuin parisataa grammaa yhteen ruokailuun, kun ei sitä kukaan muu syö kuin minä, muita laatikoita ei ollenkaan ole.

vaikeahan se on ymärtää, että ihmiset on erilaisia, toiset juhlii joulua vasta aatosta eteenpäin, toiset nautivat joulusta jo ennen aattoa. Meillä syödään kylmää kinkkua joulupöydässä, en voisi kuvitellakaan etä se olis lämmintä yök... mut tämähän on vaan meidän tapa. meillä loppuu joulu 27 päivä, sitten aletaan oottamaan uuttavuotta, kuusi otetaan pois heti 2.1 ja yleensä se on koristeltu jo 21päivä.

Uusimmat

Yhteistyössä