Joulupuu- keräys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luinko väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, vaikka toki useimmat lahjat on aika pieniä/edullisia. Tuskin lapset siis saa enemmän lahjoja, kuin kaverinsa hyvätuloisista perheistä.

Lahdessa on kyllä paketteja kertynyt tosi paljon! Itse osallistuin Turussa kolmella paketilla, mutta täällä kokonaismäärä oli vain 1185 lahjaa eli läheskään kaikki ei lahjaa saa ollenkaan, sillä kohderyhmä oli 3000 lastensuojelun piirissä olevaa lasta ja nuorta. Olisi kyllä hyvä, jos noita voisi tasata eri alueiden välillä.

[QUOTE="vieras.";29346837]Joo, vaikka toki useimmat lahjat on aika pieniä/edullisia. Tuskin lapset siis saa enemmän lahjoja, kuin kaverinsa hyvätuloisista perheistä.

Lahdessa on kyllä paketteja kertynyt tosi paljon! Itse osallistuin Turussa kolmella paketilla, mutta täällä kokonaismäärä oli vain 1185 lahjaa eli läheskään kaikki ei lahjaa saa ollenkaan, sillä kohderyhmä oli 3000 lastensuojelun piirissä olevaa lasta ja nuorta. Olisi kyllä hyvä, jos noita voisi tasata eri alueiden välillä.[/QUOTE]

Samaa mieltä, mun mielestä 1-2 lahjaa per lapsi olisi sopiva määrä. Ymmärrän että pelkät jonkun mummon neulomat villasukat ei ole oikein superjuttu, mutta en ihan sitäkään käsitä jos vähävaraisille kerätään lahjoja enemmän kuin moni sellainen joka käy töissä raaskii ja pystyy ostamaan omille lapsilleen.

Lähinnä ihmettelen tota kohderyhmää että olisiko niitä pystynyt jotenkin isommalle porukalle jakamaan?

[QUOTE="vieras.";29346837]Joo, vaikka toki useimmat lahjat on aika pieniä/edullisia. Tuskin lapset siis saa enemmän lahjoja, kuin kaverinsa hyvätuloisista perheistä.

Lahdessa on kyllä paketteja kertynyt tosi paljon! Itse osallistuin Turussa kolmella paketilla, mutta täällä kokonaismäärä oli vain 1185 lahjaa eli läheskään kaikki ei lahjaa saa ollenkaan, sillä kohderyhmä oli 3000 lastensuojelun piirissä olevaa lasta ja nuorta. Olisi kyllä hyvä, jos noita voisi tasata eri alueiden välillä.[/QUOTE]

Äh, ei kun se olikin parin vuoden takainen tulos. Toivottavasti tänä vuonna Turussa on paketteja saatu jo enemmän kokoon. Tavoite oli 1800, tulosta en vielä löytänyt netistä. Tuskin kuitenkaan tavoitetta on niin paljoa ylitetty, että lapset saisi täällä useita paketteja.

[QUOTE="titta";29346869]Mun lapset sai kumpikin yhdet paketit ja olen kiitollinen niistä. Niissä on lelut.[/QUOTE]

Toi on ihan kohtuullista ja oikein, mutta lahjoittajat ei kaikki varmaankaan tienneet että jossain päin maata paketteja jaetaan 5kpl per lapsi ja toisaalla jotkut jää ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja luinko väärin;29346850:
Samaa mieltä, mun mielestä 1-2 lahjaa per lapsi olisi sopiva määrä. Ymmärrän että pelkät jonkun mummon neulomat villasukat ei ole oikein superjuttu, mutta en ihan sitäkään käsitä jos vähävaraisille kerätään lahjoja enemmän kuin moni sellainen joka käy töissä raaskii ja pystyy ostamaan omille lapsilleen.

Lähinnä ihmettelen tota kohderyhmää että olisiko niitä pystynyt jotenkin isommalle porukalle jakamaan?

Ei ole siis kateudella mitään rajaa. Voi perkele!

Ei ole siis kateudella mitään rajaa. Voi perkele!

Kateudestahan tässä onkin kyse? Vai olisiko siitä että laitoin itsekin paketteja erilaisiin keräyksiin ja sitten ihmettelen kun ne ei oikein menekään perille niinkuin pitää?

Itseasiassa tän palstan kauttakin toimitin 4 joululahjaa. Eikä kyse ole siitä että yrittäisin kehua itseäni vaan joskus vähän ihmetyttää se kun vähistään laittaa niin sitte jotkut samat tyypit rohmuaa ne lahjat.

Mistä näkee, montako pakettia on missäkin kerätty ja jaettu?
Omat lapseni saavat tuota kautta paketit tänäkin jouluna, mutta yksi lahja sieltä on aina per lapsi tullut. Eikä me enempää kaivatakaan.
Kiitos niistä.

Yhteistyössä