Mitä mieltä ootte? Tekeekö osittain se tieto raskaudesta ne aamupahoinvoinnut, mieliteot yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Viime raskaudesta sain tietää vasta viikolla 18 ja ei ollut yhtikäs mitään mielitekoja tms. Nyt kun tiedän olevani raskaana niin tekee mieli esim poppareita, haistan oikein et poppari haisis :D

Aamuisin myös hieman paha olo ja pakko laittaa jotain suuhun.

Voiko se että tietää olevansa raskaana tehdä tällaisia juttuja? Vai onko se vain niin, että silloin niihin kiinnittää enemmän huomiota ja tiedostaa että raskaudestahan nää johtuu

No minä ainakin tajusin vasta pahoinvoinnista, että olen mahdollisesti raskaana. Ja aika yllätys olikin. Tajusin asian vasta aika myöhäisillä viikoilla. Ensin en edes kuvitellut että se kuvotus ja mieliteot kaikkeen "raikkaaseen" voisi johtua raskaudesta. Olin jo ainakin viikolla 9, ennen kun ymmärsin asiaa epäillä..

No varmasti voi olla noinkin. Mutta ei silti pidä väheksyä että toisilla on ihan todellisetkin vaivat, mulla oli pahoinvointia ja kipuiluja jo paljon ennen plussatestiä (jonka tein myöhään). En siis todellakaan tiennyt raskaudesta tai uskonut siihen. Aika moni kuitenkin toivoo kovasti raskautta ja ehkä siksikin kuvittelee niitä oireita itselleen.

Ja sit kun yrjöää joka päivä pyttyyn 10 kertaa jo pelkästään siitä kun haistaa katkaravun, niin se tuskin on enää kuvittelua :D

Ehkä joillain osittain, mut ei kyllä missään nimessä pelkästään. Se olokin kun saattaa vaihdella esim. päivittäin, vaikka joka päivä on varmaan ihan yhtä tietoinen raskaudestaan.

[QUOTE="äiti88";29344670]No varmasti voi olla noinkin. Mutta ei silti pidä väheksyä että toisilla on ihan todellisetkin vaivat, mulla oli pahoinvointia ja kipuiluja jo paljon ennen plussatestiä (jonka tein myöhään). En siis todellakaan tiennyt raskaudesta tai uskonut siihen. Aika moni kuitenkin toivoo kovasti raskautta ja ehkä siksikin kuvittelee niitä oireita itselleen.

Ja sit kun yrjöää joka päivä pyttyyn 10 kertaa jo pelkästään siitä kun haistaa katkaravun, niin se tuskin on enää kuvittelua :D[/QUOTE]

Ai kauheeta :D Mä en oo ikinä oksentanut, mutta sellainen kuvotus on kaikissa muissa raskauksissa ollut, paitsi tuossa viimeisessä :D
Outoa :)
Tai ehkä siinäkin oli, mutta en sitä tajunnut, kun ei käynyt edes mielessä että olisin raskaana, ehkäisyasiat kun oli kunnossa

Neljä alkuraskautta (kaksi lasta, kaksi keskenmenoa) ja jokaisessa runsas pahoinvointi on alkanut rv 3. Mistä olen tajunnut olevankin raskaana. Muutenkin kaikki oireet iskenyt voimakkaasti heti alussa. En usko sen johtuvan siitä että tietäisi raskaudesta, ainakaan minulla.

[QUOTE="äiti88";29344670]No varmasti voi olla noinkin. Mutta ei silti pidä väheksyä että toisilla on ihan todellisetkin vaivat, mulla oli pahoinvointia ja kipuiluja jo paljon ennen plussatestiä (jonka tein myöhään). En siis todellakaan tiennyt raskaudesta tai uskonut siihen. Aika moni kuitenkin toivoo kovasti raskautta ja ehkä siksikin kuvittelee niitä oireita itselleen.

Ja sit kun yrjöää joka päivä pyttyyn 10 kertaa jo pelkästään siitä kun haistaa katkaravun, niin se tuskin on enää kuvittelua :D[/QUOTE]

Miltä muuten katkarapu haisee? :D

Haiseeko se ees miltään :laugh:

Kun on öisinkin saanut herätä pönttöä halailemaan, en jaksa uskoa että johtuisi vaan siitä että tietää olevansa raskaana. :D Ekasta 6kk, toisesta alusta loppuun oksennellut. Tokaa ei suunniteltu, ja testin tein oireiden takia eli nekin alkoi ennen tietoa.

Miltä muuten katkarapu haisee? :D

Haiseeko se ees miltään :laugh:

Sillon raskaana se haisi pilaantuneelle merelle! Ei tehnyt yhtään mieli, vaikka tykkään katkaravuista :) Samaten koiranpentu pissi lattioille mun raskauden aikana, ja minusta se haju oli niiiiiiiiiiin hirvittävä, että olin jo repimässä lattioita irti. Olin varma että pissa on valunut jonnekkin rakenteisiin ja tuhonnut ne. Kukaan muu ei haistanut mitään, vaikka kaikilta koitin kysellä että "eikö teidän nokat muka haista tätä lemua??!!!"

Keltaista wc pytyn hajusyöjää ei voi käyttää enää koskaan, koska sen oksettava sitruunanhaju syöpyi mun aivoihin iäksi pönttöön kurlatessani.

[QUOTE="äiti88";29344709]

Keltaista wc pytyn hajusyöjää ei voi käyttää enää koskaan, koska sen oksettava sitruunanhaju syöpyi mun aivoihin iäksi pönttöön kurlatessani.[/QUOTE]

:D

Alkuperäinen kirjoittaja en tiiä;29344936:
Onko aamupahoinvointia jo noin aikaisessa vaiheessa. Olet kuitenkin vasta rv 2-3...

Voi toki olla yksilöllistä :)

Olen jo pidemmällä tietysti :) Raskaustesti näyttää kuinka kauan on hedelmöittymisestä.. RV määräytyy edellisistä menkoista, eli rv 5 nytten varmaan noin suunnilleen, niitä viime menkkoja kun ei ole ollut :D

Viime raskaudesta sain tietää vasta viikolla 18 ja ei ollut yhtikäs mitään mielitekoja tms. Nyt kun tiedän olevani raskaana niin tekee mieli esim poppareita, haistan oikein et poppari haisis :D

Aamuisin myös hieman paha olo ja pakko laittaa jotain suuhun.

Voiko se että tietää olevansa raskaana tehdä tällaisia juttuja? Vai onko se vain niin, että silloin niihin kiinnittää enemmän huomiota ja tiedostaa että raskaudestahan nää johtuu

Ei tee. Mun ekassa raskaudessa en kokenut kertaakaan minkäänlaista pahoinvointia.
Riippuu siis ihan raskaudesta.

Mä tajusin vasta rv 12 olevani raskaana siitä ku mahatauti ei ottanu lähteäkseen. Eli oire ensin. Sitä en tiedä ku puolivälissä raskautta söin hillomunkkeja kaksin käsin et oliko vaan seuraus vai raskauden aiheuttama himo.

Mulla oli ensimmäinen raskaus käytännössä oireeton, ei pahoinvointia, ei himoja ei kipuja. Kaikin puolin hyvä ja seesteinen mieli ja olo. Toisessa raskaudessa on sitten ollut kaikki mahdolliset vaivat jo aikaisilta viikoilta asti. Molemmista olen tiennyt plussaavani siinä vaiheessa kun testiä tein

Yhteistyössä