Ostatko lapsellesi/lapsillesi merkkivaatteita? Mistä yleensä ostat lastesi vaatteet ja kuinka usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mslady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mslady

Vieras
Tää tuli vaan mieleen, ku I-S:ssa oli juttua kahdesta äidistä, jotka ovat hulluina lasten merkkivaatteisiin (esim polarn o. pyret) ja ostavat niitä lapsilleen, vaikka tarvis ei oliskaan. Toinen on valmis maksamaan pelkästä paidasta 45e ja toisella menee rahaa lasten vaatteisiin 100-200e/kk ja laatikot pursuaa käyttämättömistä vaatteista. Pakko vaan ostaa, kun ne vaatteet on niin ihania.

Tais joskus olla jossain vauva-lehdessäkin juttua samanlaisista lastenvaatehamstraajista, joille siitä ostelusta on tullut jopa pakkomielle.:O

Onkos täällä ketään samanlaista himohamstraajaa paikalla? Olis kiva kuulla, onko tällainen miten yleistä.;)
Ja oletko joutunut selittelemään kenellekään ostoksiasi??

Mistä mammat muuten yleensä ostatte lapsillenne vaatteet ja kuinka usein ostelette niitä vaatteita?

Meillä ostetaan muksulle vaatteet ihan vaan netistä h&m:ltä ja lindexiltä ja keväisin ja syksyisin tehdään isompi tilaus. Ehkä 100-200e menee rahaa vaatteisiin kerralla.

Onneksi meiän poitsu on jo niin iso (5v), että samat kesä- ja talvivaatteet kestää kyllä hyvin sen vuoden, ennenku tarvii ostaa uutta.;)

Niin ja pieneksi jääneet vaatteet annetaan heti pois ystäväperheille, missä on vähän nuorempia poikia kuin meillä.

Ei jää kaappiin turhaan pölyyntymään ja kasaantumaan.;)

Mä ostan pelkkiä merkkivaatteita, MUTTA käytettynä. Ei oo mitään järkeä ostaa uutena, meillä kaksi samankokoista poikaa ja samoja vaatteita käyttävät.

Mieluummin ostan käytetyn hyväkuntoisen paidan 25 eurolla, kuin uuden henkkamaukan samalla rahalla.

Jotain merkkihuppareita ostettu uutenakin, mutta aika älytöntä, koska meillä menee ne samaan kuntoon ihan hetkessä kuin mitä ne ehkä on käytettyinä kirpparilla.

Meillä ostetaan ihan perusvaatetta h&m:ltä ja lindexiltä. Joku me&I-paita oli joskus, mutta mielestäni ne haalistuvat nopeasti, ja kuitenkin hintaa on aika paljon. En raaski ostaa kalliimpia vaatteita lapselle, ne kuitenkin ovat vain hetken käytössä ja mielestäni nuo taviskaupan vaatteet ovat ihan hyvin kestäneet. Ja mielestäni hm:ltä ja Lindexiltä saa ihan hyvännäköisiä vaatteita. Toki jos rahaa olisi ylenmäärin, ostelisin varmaan enemmän noita kalliita merkkejä, mutta nyt ostan lähinnä satunnaisesti esim. kummilapsille lahjaksi. Tosin nyt olenkin töissä lyhyempää työaikaa, ehkä kun palaan kokopäiväiseksi, raaskii vaatteisiin laittaa enemmän rahaa.

niin ja siis ostan kalliimpia merkkivaatteita aina kun kirpparilta tai huutonetistä löytyy vain sopivaa kokoa ja kivannäköisiä vaatteita.
Eikä nyt kaikki tartte tosiaankaan olla mitään ihan huippumerkkiä, mutta lapsilla on esim Gant, Hilfiger, Bench, lacoste, DC, Marc O´Polo, Guess jne jne

Ja siis mä en osta m&i:ta tai näitä muita uusia "merkkivaatteita" vaan mun mielestä oikeita merkkivaatteita. Eien ostin paketin pojalle missä oli Hilfigeriä, Gantia, Capia, Timberlakea ja Quiksilveriä.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Henkkamaukkaa ja seppälää alakouluikäisille tytöilleni ostelen, ulkovaatteet ja kengät yritän ostaa hyvälaatuiset, jos vain tytöille kelpaa.

Ja pieneksi jääneet annan parin tutun lapsille, ei ne halpisvastteetkaan niin huonoiksi mene meidän lasten käytöllä.

kun olivat pieniä, suosin tuttaa

Mä ostan pelkkiä merkkivaatteita, MUTTA käytettynä.

Mieluummin ostan käytetyn hyväkuntoisen paidan 25 eurolla, kuin uuden henkkamaukan samalla rahalla.

Jotain merkkihuppareita ostettu uutenakin, mutta aika älytöntä, koska meillä menee ne samaan kuntoon ihan hetkessä kuin mitä ne ehkä on käytettyinä kirpparilla.

Pelkkiä merkkivaatteita? No, tyhmä kysymys kun kaikissa vaatteissa toki on merkki, mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Miksi vaatteen pitää olla merkkivaate? Ei se nyt ainakaan mitenkään parempilaatuinen voi olla materiaaliltaa, sillä samoissa tehtaissa ne tehdään Kiinassa ja Bangladeshissä.

Ja siis mä en osta m&i:ta tai näitä muita uusia "merkkivaatteita" vaan mun mielestä oikeita merkkivaatteita. Eien ostin paketin pojalle missä oli Hilfigeriä, Gantia, Capia, Timberlakea ja Quiksilveriä.

Joo Me&i on vähän semmonen ja tämmönen merkki :D
Huvittaa aina kirpparillakin (tai huutonetissä) kun isolla laitettu et "merkkivaatteita" ja sit siel on jotain henkkamaukkaa sun muuta. Noh, onhan nekin jotain "merkkiä" :D

Pelkkiä merkkivaatteita? No, tyhmä kysymys kun kaikissa vaatteissa toki on merkki, mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Miksi vaatteen pitää olla merkkivaate? Ei se nyt ainakaan mitenkään parempilaatuinen voi olla materiaaliltaa, sillä samoissa tehtaissa ne tehdään Kiinassa ja Bangladeshissä.

Kyllä ne merkkivaatteet yleensä vain on laadukkaampia. Kirpparilta jos ostan käytettynä vanhemmalle pojalle, niin menee vielä nuoremmallekkin ja aivan samankuntoisena saan myytyä eteenpäin mitä oli kun itse ostin vaatteen.
Nykyään tosin käyttävät jo aivan samaa kokoa, joten vaate on samaan aikaan käytössä molemmilla. Vuosi sitten nuorempi tuli vielä koolla perässä ja vaate meni suoraan hänen kaappiinsa kun jäi pieneksi vanhemmalle.

Joo Me&i on vähän semmonen ja tämmönen merkki :D
Huvittaa aina kirpparillakin (tai huutonetissä) kun isolla laitettu et "merkkivaatteita" ja sit siel on jotain henkkamaukkaa sun muuta. Noh, onhan nekin jotain "merkkiä" :D

Jep. Yökkärit, alusvaatteet, sukat, perustopit yms. ostan henkkamaukalta tai vastaavalta ketjuliikkeeltä uusina. No, yleensä.. :D Juuri piti pojalle ostaa harley davidson yökkäri ja boxereita kun vastaan käveli. Mutta siis, niitä en merkkivaatteiksi kyllä lue.

Miksei voisi olla? Ja kun se merkkivaatteen osto on samalla ekoteko niin siinä ei ole mitään pahaa. Mielummin mä ostan lapselleni samalla rahalla merkkivaatetta kuin harmaaksi pestyjä henkkamaukkoja. Ja kun lapsetkin jo ymmärtävät merkkien päälle niin miksi sitten väkisin ostaa halpahallia uutena kuin laadukkaampaa käytettynä.

Ostan käytettynä kirpparilta uudenveroisessa kunnossa ja hyvään hintaan tai vähintään -50% alesta.. Jos on sellainen must have, niin voin ostaa pienemmälläkin alella, mutta sen tulee kestää sitten molempien lasten käyttö. Huutonetistä ostan merkkivaatepaketin seuraavaa kokoa kun sellainen sattuu kohdalle ja vaatteet ovat hyväkuntoisia. Niissä paketeissa tulee monesti myös ihan perus henkkamaukkaa/lindeksiä/kappahlia, mutta ne yleensä ovat tosi hyvässä kunnossa ja käyvät yhtern muiden vaatteiden kanssa jo valmiiksi.

Jep. Yökkärit, alusvaatteet, sukat, perustopit yms. ostan henkkamaukalta tai vastaavalta ketjuliikkeeltä uusina. No, yleensä.. :D Juuri piti pojalle ostaa harley davidson yökkäri ja boxereita kun vastaan käveli. Mutta siis, niitä en merkkivaatteiksi kyllä lue.

Joo, kalsarit ja sukatkin on meillä jotain "ei merkkiä". T-paidatkin oon ostanut kyllä kaikki kirpparilta tai huutonetistä ja ovat merkkiä, vähintäänkin jotain pumaa :D
DC t-paitoja tykkää molemmat kovasti käyttää. Nuorempi tykkää pikeepaidoista ja Gant merkkisiä löytyy useampi :)

Lahjaksi poika sai tosi värikkään henkkamaukka hupparin, ei tarvinnut kuin 2 kertaa pestä se, niin oli jo täynnä pesunukkaa ja väritkin haalistuneet :O
Ei todellakaan voi käyttää enää. Eikä sieltä kirppariltakaan kannata ihan loppuunkäytettyjä vaatteita ostaa. Esim Gantin pikeepaitoja hyväkuntoisina saa yleensä 8-10 eurolla. Käytetyn näköisiä voi saada vitosellakin, siis sellaisia että vielä just viitsii ostaa.

Joo, kalsarit ja sukatkin on meillä jotain "ei merkkiä". T-paidatkin oon ostanut kyllä kaikki kirpparilta tai huutonetistä ja ovat merkkiä, vähintäänkin jotain pumaa :D
DC t-paitoja tykkää molemmat kovasti käyttää. Nuorempi tykkää pikeepaidoista ja Gant merkkisiä löytyy useampi :)

Pojan teepparit on meillä myös yleensä jotai merkkiä. Löytyy kyllä muutama raflaava henkkamaukkakin. Pikeepaitoja ei valitettavasti käytä kuin pakotettuna (on enemmän rokkityyliä) joten vain muutama Polo löytyy kaapista. Tytöt taas käyttävät niitä toppeja paljon eri paitojen alla ja ne kyllä ovat myös ihan merkittömiä. Trikoopaitoja löytyy myös luomupuuvillaa, mutta niissäkin yleensä kangas on heti selvästi ohuempaa kuin merkillisissä (ja ne venähtävät ja lerpsahtavat jo uusina nopeammin).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
en, tai no jos halvalla löytyy käytettynä kivannäköinen, niin joo. meillä ostetaan lähes kaikki vaatteet käytettyinä, kirpputoreilta ja huutonetistä. ostan omat vaatteeni myös käytettyinä sillä tyylini poikkeaa massasta ja nykyään kaupat on pullollaan vaatteita mitkä ei miellytä omaa silmää. :) vaatteita ostellaan ihan joka kuukausi, joskus tosi paljon ja joskus vähemmän :D

Sisävaatteista en välitä niinkään, kunhan ovat siistit ja mukavat, mutta ulkoiluvermeet ovat meillä "aikuistenoikeita" minikoossa. Suomessa on aika onnetonta tarjonta joten tulee tilattua netistä ja ostettua Norjasta kun siellä reissaa.

Poika ei perusta vaatteista lainkaan eikä ymmärrä merkeistä mitään. Kulkee mielellään gollareissa ja t-paidassa, jos suinkin voi. Ostan siis ihan tavisvaatteita ja gollareita mahd. halvalla, koska menevät heti puhki. Uutena kyllä tulle hankittua, koska eihän tuollaisella 12-veelle oikein kirpparilta mitään saa. Tytölle ostan myös ihan peruskamaa. Ulkovaatteet meillä on sillä lailla laadukkaita, että ovat aina vedenpitäviä, mutta silloinkin jotain Reimatecia, Remua tai jotain urheilumerkkejä.

Kyllä ne merkkivaatteet yleensä vain on laadukkaampia. Kirpparilta jos ostan käytettynä vanhemmalle pojalle, niin menee vielä nuoremmallekkin ja aivan samankuntoisena saan myytyä eteenpäin mitä oli kun itse ostin vaatteen.
Nykyään tosin käyttävät jo aivan samaa kokoa, joten vaate on samaan aikaan käytössä molemmilla. Vuosi sitten nuorempi tuli vielä koolla perässä ja vaate meni suoraan hänen kaappiinsa kun jäi pieneksi vanhemmalle.

Ne merkkivaatteet usein tehdään samoilla tehtailla Bangladeshissa kuin normaalimerkkienkin vaatteet. Miten selität, että ne on kuitenkin laadukkaampia?

Mut sä teet niin upeita itse! En mäkään ostaisi jos itse osaisin tehdä...

On meillä toki jotain sellaisiakin mutten mä niitä laske. Jos pojat tahtoo shoppailla niin he saa itse kävellä kauppaan ja valita mitä tahtovat. Joskus joukossa on merkkejäkin. Esimerkiksi isompi poikani tahtoi Vansin lippiksen ja se sitten haettiin.

Yhteistyössä