Kuka Espoossa näki tilanteen? Vauva oli hylätty vaipoissa pusikkoon, pieksetty ja jätetty heittelille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdinkoon ajettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ehkä lähtisi suoraltakädeltä lynkkaamaan vanhempia, siis molempi. Etenkin kun emme tiedä tapahtuneesta kuin sen mitä lehdistö on meille kertonut.

Surullisen useinhan tälläkin palstalla saa lukea kuinka lähivanhempi joutuu antamaan etälle lapsen kun etä uhkailee ties millä (ja lastenvalvoja)
ja lähi pelkää kokoajan ettei lapselle käy etän luona mitään.
Joten tässäkin voi olla surullista mutta totta olla tällaisestakin tilanteesta kyse ja sitten mammat täällä hirttopuuta rakentamassa molemmille vanhemmille :O

joopa, ei kannattas heti haukkua vanhempia, kun ei voida varmaksi tietää, että ne on olleet vanhemmat, jotka on lapsen pahoinpidelleet. sehän on voinut olla vaikka joku, jolle lapsi on annettu hoitoon. voi olla kuka vaan. ei ollenkaan varmaa, että vanhemmat on ollut asialla

[QUOTE="äiti88";29331435]Kyllä on. Nyt olet taas yhtä asiaa viisaampi, eikös.[/QUOTE]

Ehkä en? (Omat lapset 4 kappaletta olleet vaipattomia alle 2 v). Mutta miten tuonne facebookkiin saa jaettua kuvia että ne on kaikkien nähtävillä?

[QUOTE="noo";29331455]Ehkä en? (Omat lapset 4 kappaletta olleet vaipattomia alle 2 v). [/QUOTE]

Sun lapset on yks kärpäsen kakka koko maailman lapsista, eli ei kerro asian normaaliudesta ja yleisyydestä yhtään mitään.

[QUOTE="noo";29331455]Mutta miten tuonne facebookkiin saa jaettua kuvia että ne on kaikkien nähtävillä?[/QUOTE]

määrittelee kuvan asetuksista ketkä kuvan näkee. Pystyy rajamaan niinkin ettei niitä näe kuin tietyt ystävät. Jos nimeät kuvaan jonkun, näkyy tätä hänen seinällään ja hänen kavereille, joten ei kannata nimetä kuvaan ihmisiä, jos ei halua sen leviävän.

Nimenomaan. Nuorille facebook on tärkeä kommunikointiväline.
Sitä paitsi tuollainen näky varmaan vaivaa tätäkin nuorta. Asian jakaminen helpottaa.

No itse en olisi kuvaa varmana laittanut, mutta muuten olisin saattanut asiasta kertoa ja saada itselle noin lohtua.

Ihan yhdentekevää menikö kuva nettiin vai ei, kysymys kuuluukin että kuinka moni nuori olis edes lähteny tarkastamaan että kuka itkee ja missä.

Käännetään asia näin: SINUN lapsesi löytyy puistosta hakattuna verisenä, löytäjä 17v poika on auttanu SINUN poikaasi niin että ei kuollut, poika olisi laittanut kuvan feissiin mutta poistanut sen myöhemmin, haittaisko tämä sinua?

Oma vastaus: Ei perhana haittais, jos mun vaimo olis tollasta tehny niin kaikki julkisuus asiassa olis itse asiassa positiivista. Pääsis eroon sellasesta ääliöstä ja nopeaa!

Hyvin toimittu tilanteessa.

Ihan yhdentekevää menikö kuva nettiin vai ei, kysymys kuuluukin että kuinka moni nuori olis edes lähteny tarkastamaan että kuka itkee ja missä.

Käännetään asia näin: SINUN lapsesi löytyy puistosta hakattuna verisenä, löytäjä 17v poika on auttanu SINUN poikaasi niin että ei kuollut, poika olisi laittanut kuvan feissiin mutta poistanut sen myöhemmin, haittaisko tämä sinua?

Oma vastaus: Ei perhana haittais, jos mun vaimo olis tollasta tehny niin kaikki julkisuus asiassa olis itse asiassa positiivista. Pääsis eroon sellasesta ääliöstä ja nopeaa!

Hyvin toimittu tilanteessa.

Joo, ei kyllä haittaisi. Luultavasti antaisin lapsen pelastajalle jonkin kiitoskortin ja 100 euron lahjakortin ja halauksen. Jos siis joku pelastaisi minun lapseni metsästä paleltumiskuolemalta.

Ei kun siis alle 10 v. löytäjää vanhempi tietenkin. :P

Mitenkään kenekään puolella olematta mutta ajattelitko sinä 10v sitten samalla tavalla kuin nyt ?
Tuskin :)
Kyllähän se on sanomattakin selvää että normaali ihmisellä se järki kasvaa myös vanhetessaan.

Tosin ainahan on näitä järjenjättiläisiä joilla on joikää 40v näkee
iikkk
julkkiksen kaupan kassalla
ja hihkuu siitä kovaan ääneen ottaa kuvaa menee vielä repimään hihasta jos nimmaria kun ei ymmärrä että ne julkkiksetkin joskus tarvitsee omaa rauhaa,
käydä kaupassa tms.
Ja tästä julkkiksesta sitte postataan faceen ja hehkutellaan kuinka sen näin ja kuinka julkkis käyttäytyi huonosti kun ei nimmaria antanut jne.

No toisaalta vaikea ottaa tuon teinin 17v pojan suuntaan mitään kantaa kun en tunne koko teiniä :)

[QUOTE="veiras";29332003]Joo, ei kyllä haittaisi. Luultavasti antaisin lapsen pelastajalle jonkin kiitoskortin ja 100 euron lahjakortin ja halauksen. Jos siis joku pelastaisi minun lapseni metsästä paleltumiskuolemalta.[/QUOTE]

Kuulostaa jotenkin... ööö....

Ihan sadan euron lahjakortin antaisit :D

Nuoret nyt vaan on ajattelemattomia tuollaisissa asioissa, voi olla tosi iso asia tälle nuorelle tää koko juttu ja varmaan onkin.. Isompi kuin kenellekkään aikuiselle joka olisi vastaavassa tilanteessa.

Mun viestit näköjään poistettiin tuosta välistä?

Tarkoitin vain, että alle 10 vuodessa on meininki muuttunut niin, että some on tärkein ja oma julkisuus ja uskottavuus vaakalaudalla aina. Ei muutama vuosi sitten vielä tarvinnut jokaista napsausta postata nettiin, puhumattakaan että onnettomuuspaikalla tms. pitäisi ensimmäisenä ottaa posekuva kavereille.

Kamala tapaus totta kai, ja löytäjä teki hienosti kun lähti etsimään itkun lähdettä. Moni olisi saattanut vain kulkea ohi ajatellen että itku tulee jostain läheisen rivitalon pihasta, avonaisesta ikkunasta, leikkikentältä tms. Ehkä tuo alue sitten oli sellainen, että lapsen itku pimeässä vaikutti oudolta.

Ajatelkaa mikä onni oli että tuo pieni poika löytyi. Netissä luki että normaalisti tuo 17v kuuntelee musiikkia, mutta tällä kertaa ei matkalla kuunnellut musiikkia ja näin ollen kuuli pienen itkua. Jos tuo 17v olisi normaaliin tapaan kuunnellut musiikkia kuulokkeilla niin ei olisi kuullut lapsen itkevän. Olisiko joku muu kerennyt löytää pojan.. ilmeiseti aika harvakseltaan kulkee ihmisiä siitä ohi.

Jos olisi mun pieni niin ei haittaisi vaikka löytäjä jakelisi kuvaa missä tahansa. Sillä se löytäjä pelasti tuon lapsen kuolemalta. Sekä se joka tuollaisen teon on lapselle tehnyt saa vastata teostaan!

[QUOTE="Lissu";29332595]Eli onkohan syytä olettaakin lapsen olleen jollakin hoidossa? :O[/QUOTE]

Eli on ne vanhemmat AINA VIIMEKÄDESSÄ VASTUUSSA LAPSESTAAN, JÄTTIVÄT NE HUOSTAAN TMS. MIKSI NIITÄ LAPSIA pitää hankkia, jos niistä ei sitten pystytä huolehtimaan, vaan joko itse hakataan tai joku sijaisvanhempi tekee sen. Ja törkeää on viattoman lapsen kannalta se, että suurin osa täällä keskustelupalstalla "puolustelee" tekijää. Kyllä näiden lasten "hankkijoiden" pitäisi sen verran katsoa tulevaisuuteen, että, jos noin heikolla pohjalla on oma elämä niin silloin ei pidä hankkia lapsia. MIKSI AINA LASTEN PITÄÄ KÄRSIÄ??? Ja tähän voisi vastata mm. kflf...

Tyypit haukkuu tuota löytäjäpoikaa siitä, että laittoi kuvan nettiin. Palstamammat on näköjään astetta vielä ajattelemattomampia kun jakavat sitä kuvaa. Löytäjäpoika tajusi kuitenkin tehneensä virheen ja poisti kuvan....

[QUOTE="Mä vain";29332623]Eli on ne vanhemmat AINA VIIMEKÄDESSÄ VASTUUSSA LAPSESTAAN, JÄTTIVÄT NE HUOSTAAN TMS. MIKSI NIITÄ LAPSIA pitää hankkia, jos niistä ei sitten pystytä huolehtimaan, vaan joko itse hakataan tai joku sijaisvanhempi tekee sen. Ja törkeää on viattoman lapsen kannalta se, että suurin osa täällä keskustelupalstalla "puolustelee" tekijää. Kyllä näiden lasten "hankkijoiden" pitäisi sen verran katsoa tulevaisuuteen, että, jos noin heikolla pohjalla on oma elämä niin silloin ei pidä hankkia lapsia. MIKSI AINA LASTEN PITÄÄ KÄRSIÄ??? Ja tähän voisi vastata mm. kflf...[/QUOTE]

Ai miksi pitää lapsia hankkia, jos ne joskus on hoidossa jollain muulla? :O En mä näin typerään viestiin jaksa edes vastata.

Yhteistyössä