Ei toi lapsi opi ikinä mitään... Ei vaikka miten kävis aina samalla tavalla ni seuraavana päivänä taas sama juttu

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
viers
niin, enhän mä oo sitä koskaan kutsunutkaan :headwall:
Sä selvästi kirjaimellisesti hakkaat omaa päätäsi ton lapsen kanssa, kun et osaa kasvattaa. Lopeta jo ininä. Ja pakko ihmetellä että miksi pitää kertoa noin yksityiskohtaisia juttuja omasta lapsestaan palstalla? Onko kiva asenne omaan lapseen?
Mitä jos selvittelisit asioita ihan sen miehesi kanssa, äläkä nillitä täällä. Olet jo nolannut itsesi täysin.

"Asdfr"
Hei, tuon ikäiselle pitää vielä sanoa aikataulut. Varsinkin jos ei ole menneet vielä "selkärankaan". Ihan oikeesti, vastuu on aikuisella vielä, tai niin kauan kun on saman katon alla...

"olen"
ihan samaa mieltä,että jos ei pidä aikatauluista kiinni niin sit jää iltapala syömättä. Ja 10v on jo niin vanha,etä ei tarvitse aina muistuttaa perusasioista. Mitä vauvoja teidän 10v oikee on :D

Hampaat on hyvä pestä vaikka söisikin sen jälkeen. Tämäkin on ihan kakka puhetta,että ei ole mitää hyötyä pesusta. Koettakaa nyt vähän relata mammuskat

vierasss
:O

ja lapsen on sit hyvä huomata joka ilta et "ohoh, taas on kello noin paljon"?

No lapsihan siitä riemastuis kun ei yhtään tykkää mennä nukkumaan, mieluummin valvois.
Ei vaan äidin kuuluu siinä kohdassa muistuttaa. Tarkoitin vaan, että turha syyllistää lasta isteohjautuvuuden puutteesta kun ei se aikuisillekaan mitenkään itsestään selvää ole. Vai koetko, että sinun kuuluisi saada viettää iltasi rauhassa ja velvollisuus muistuttaa lasta on sinulle rasite? Lapsen parhaasta tässä on turha puhua, koska eivät lapset ole koneita kuin kuulut käsittävän.

Täällä on jo moni kysynyt, että mikset aikaista iltapalaa ja muuta iltaruljanssia esim tunnilla muttet ole vastannut?
Ei olis enää mitään ongelmaa.

Mä vaadin omilta lapsilta kunnioitusta vanhempia kohtaan ja se tarkoittaa sitä, että vanhempia totellaan. Meillä on vielä lapset pieniä mutta jos ei totella, siitä joutuu jäähylle ja pyydetään anteeksi. Ja tää toimii. Kun vanhempi sanoo, että nyt iltapalalle niin ei sillon jäädä enää telkkarin eteen istumaan ja ihmettelemään vaan Ap se on sun vastuulla sillon saada se lapsi sillon iltapalalle.

"JEH"
No kerroppa tälle tyhmälle äidille, että miten toimisit jos pyydät lasta iltapalalle ja hän ei saavu? Seuraavana päivänä pyydät iltapalalle eikä hän saavu jne jne jne jne...
Meillä jää iltapala syömättä jos ei tule kun pyydetään, pitäisi oppia että sitten sitä ei saa, mutta eipä opi, vaan saattaa yrittää vielä 2min ennen nukkumaanmenoa mennä jääkaapille, päivästä toiseen. En todellakaan ole hakemassa sitä lasta iltapalalle jos ei itse tajua tulla kun pyydetään.
Joka ilta sama jankkaaminen samoista asioista, kun ei mene perille..
No meillä tulee seuarauksia, esim pelikielto tietyksi ajaksi jne. Onko ihan uusi ajatus ap?

kfkfkf
[QUOTE="JEH";29319408]No meillä tulee seuarauksia, esim pelikielto tietyksi ajaksi jne. Onko ihan uusi ajatus ap?[/QUOTE]

Ollut pelikieltoa, arestia, harrastuksen väliinjäämistä, jonkun lempijutun poisottaminen jne jne jne kaikkea on kyllä kokeiltu. Ei auta mitään

fiiru
Jos lapsi ei tule pyynnöstä huolimatta, niin toimi näin:

Jos lapsi esim lukee, sinä suljet kirjan. Jos katsoo telkkua, sinä laitat sen kiinni. Jos pelaa, peli pois.

Sitten otat kädestä kiinni ja istutat pöytään. Syö jos syö.

Tätä vaikka loppuelämäsi ajan, ellei opi. Tai niin kauan, ku lapsi asuu kotona.

vierasa
Ei kai kukaan enää luule kfkfkf:ää ja Wieruusta oikeiksi ihmisiksi? Selvästi yhden nikin tai kahden palstakaverin sivupersoonat. Kirjoitustyylikin on tuttua. Palstalla on yksi kirjoittaja, joka käyttää samalla tavalla hymiöitä ja ei muuten koskaan osallistu kfkfkf:n ketjuihin. Vinkki: se vaihtoi juuri nikkiään.

kfkfkf
Ei kai kukaan enää luule kfkfkf:ää ja Wieruusta oikeiksi ihmisiksi? Selvästi yhden nikin tai kahden palstakaverin sivupersoonat. Kirjoitustyylikin on tuttua. Palstalla on yksi kirjoittaja, joka käyttää samalla tavalla hymiöitä ja ei muuten koskaan osallistu kfkfkf:n ketjuihin. Vinkki: se vaihtoi juuri nikkiään.
Ei mee perille näköjään, vaikka sata kertaa sanois ettei mulla ole mitään toista nikkiä. Siis mulla ei ole mitään toista nikkiä.

Tämä on siis ainoa nikki mikä minulla on. Ei ole mitään toista nikkiä. Ymmärsitkö nyt varmasti?
:D:D:D:D

hymiöt on kivoja, ei ne ihan turhaan tuossa oo, käytettäväks ne on tarkotettu

vierasa
Ei mee perille näköjään, vaikka sata kertaa sanois ettei mulla ole mitään toista nikkiä. Siis mulla ei ole mitään toista nikkiä.

Tämä on siis ainoa nikki mikä minulla on. Ei ole mitään toista nikkiä. Ymmärsitkö nyt varmasti?
:D:D:D:D

hymiöt on kivoja, ei ne ihan turhaan tuossa oo, käytettäväks ne on tarkotettu
Voit sanoa sen vaikka miljoona kertaa, mutta en mä silti usko sua. Mutta ei se mitään, sä olet ihan viihdyttävä provo, mielellään sun ketjuja lukee. Mutta vinkiksi tulevaisuutta varten, että kannattaa joskus vastata näihin ketjuihisi myös sillä toisella nikilläsi niin ei näytä niin epäilyttävältä.

Mun 4-vuotias on ihan täysin mahdoton tässä suhteessa. Joka asia pitää toistaa kahdeksaan kertaan, ja ihan joka ikinen päivä. Toiset päivät on vielä hankalampia kuin toiset.

En millään tavalla odota, että hän muuttuisi tuosta miksikään. Oon kyllä ihan valmistautunut siihen että laps on tuollainen vielä 10-vuotiaana.

Ehkä kfkf sunkin pitäisi nyt vaan hyväksyä, että lapsellasi on tuollainen piirre? Hermoillehan se käy, mutta minkäs teet. Ite kyllä tiedän kumman geeneistä tuo käytös on peräisin.. Ei mun miehen. :D

kfkfkf
Mun 4-vuotias on ihan täysin mahdoton tässä suhteessa. Joka asia pitää toistaa kahdeksaan kertaan, ja ihan joka ikinen päivä. Toiset päivät on vielä hankalampia kuin toiset.

En millään tavalla odota, että hän muuttuisi tuosta miksikään. Oon kyllä ihan valmistautunut siihen että laps on tuollainen vielä 10-vuotiaana.

Ehkä kfkf sunkin pitäisi nyt vaan hyväksyä, että lapsellasi on tuollainen piirre? Hermoillehan se käy, mutta minkäs teet. Ite kyllä tiedän kumman geeneistä tuo käytös on peräisin.. Ei mun miehen. :D
No niin, tavallaan on sen jo hyväksynyt luonteenpiirteenä :) Ihan pienestä asti myös ollut samanlainen

Ei diagnooseja, eikä sellaista saisi luonteen takia

säpäle harmaana
Siis mitä? Nyt en enää pysy perässä? Kuka vaihtoi juuri nikkiään?

Ettekö oikeasti tajua, miten naurettavalta tuo sammakkotouhu kuulostaa?

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29319601:

Äläs nyt, ku toinen on NIIIIIN varma :D
Antaa toisen olla :xmas:

vierasa
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29319601:

Se kenen sivuperssona kfkfkf on. Hän on siis omana itsenään toisella nikillä, jota juuri vaihtoi ja kfkfkf on sitten hänen keksimä provonsa.

iltapalan jälkeen voi purra purkkaa sen viis minsaa, ni se katkasee happohyökkäyksen, ni sit voi pestä hampaat heti sen perään.. vaikka tää nyt ei varmasrtikaa ratkase yhtään mitään teidän ongelmista, olipa nyt tällainen tietopläjäys

bbbbbbbbb
No niin, tavallaan on sen jo hyväksynyt luonteenpiirteenä :) Ihan pienestä asti myös ollut samanlainen

Ei diagnooseja, eikä sellaista saisi luonteen takia
Eihän tässä ole mitään järkeä?!! Mitä oikein mahdat tarkoittaa.

Ihmettelen kyllä, jos arkisista unohteluista saa arestia ja pelikieltoja. Kuulostaa, että oikein väkisin haluat haitata lapsesi kehitystä.

säpäle harmaana
Se kenen sivuperssona kfkfkf on. Hän on siis omana itsenään toisella nikillä, jota juuri vaihtoi ja kfkfkf on sitten hänen keksimä provonsa.
Niin, no kenen sivupersoona? Tarkoitatko nyt Wieruutta vai ihaNaista vai onko nyt jo joku kolmas epäily? Tätä juuri tarkoitin, etten enää pysy ollenkaan perässä. Mihin viittaat tuolla "kirjoittaa samalla tyylillä ja vaihtoi juuri nikkiään"? Ei oikein nämä vihjeet aukene.

"vieras."
Eikö lapsi siis syö edes purkkaa iltapalan päälle? Ja syö jotain sokerijugurttia viimeiseksi ennen nukkumaan menoa? Ja sinä murehdit sitä, että menisi vielä jotain minuutteja jos lapsi purkan söisi iltapalan päälle?

Huh huh... tietää ainakin ketä syyttää jos lapsen hampaat reikiintyy.

Yhteistyössä