Ei toi lapsi opi ikinä mitään... Ei vaikka miten kävis aina samalla tavalla ni seuraavana päivänä taas sama juttu

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
vierasss
En mä heitä vertaakkaan, sanoin vain että tuo korostuu oikein koska vanhempi poika on ihan toista ääripäätä, ihan super huolellinen ja tekee kaiken ajallaan ja muistaa asiat paremmin jopa mitä minä. Jos hän olis vaikka keskivaiheilla niin tän toisen huolimattomuus ei tuntuisi niin suurelta

Nyt tuntuu että on super huolimaton, koska tottunut tän toisen huolellisuuteen ja pitää sitä tavallaan normaalina
No korjaaa sitten itse ajatusvirhettäsi. Asenne paistaa läpi vaikket lapsia suusanallisesti vertailisikaan.

viers
En mä heitä vertaakkaan, sanoin vain että tuo korostuu oikein koska vanhempi poika on ihan toista ääripäätä, ihan super huolellinen ja tekee kaiken ajallaan ja muistaa asiat paremmin jopa mitä minä. Jos hän olis vaikka keskivaiheilla niin tän toisen huolimattomuus ei tuntuisi niin suurelta

Nyt tuntuu että on super huolimaton, koska tottunut tän toisen huolellisuuteen ja pitää sitä tavallaan normaalina
Miten vaikeeta sun on tajuta, että lapset on erilaisii????Voi hyvä luoja sentään!!

kfkfkf
Olet juuri näitä äitejä, jotka myrkyttävät mahdollisesti neurologisesti epätyypillisen lapsen itsetunnon kaikilla huithapeli, veljesi on normaali -jutuilla. Hae vaikka perheneuvolasta tukea ennen kuin tuhoat mitään pysyvästi.
Tällä lapsella on kyllä yyber hyvä itsetunto.

Ja jos palstalla kerron millainen veljensä on niin tarkoittaakose sitä, että lapselle äin sanon :headwall:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vie ras
No ei nyt ole kyse kyllä mistään yhdestä sanomisesta, sehän tässä olikin se juttu...

Kyse oli että ei opi yhdestä kerrasta. Jos omalla toiminnallaan seuraa jotain einiinkivaa. Useimmat oppii kerrasta ja toimiat seuraavalla kerralla toisin.

Kyllä tuolle asioista sanotaan joka päivä ja monta kertaa päivässä.
Tosi harva oppii yhdestä kerrasta! Ei edes pidä olettaa, että näin kävisi. Toistoja, toistoja, sillä se perille menee.

viers
Mitenhän paljon suakin hävettää kunhan tajuat, että olemme kaksi eri henkilöä. Vitsi, että mä odotan sitä. Pikkasen nauretaan Kfkfkfn kanssa sitten asialle ja luulen että siitä tullaan muistuttamaan vielä kauan sen jälkeenkin miten palsta taas luuli tietävänsä.
=)
Onko mahdollista että on kaksi noin yksinkertaista? Ihan v...n sama mulle. Naurakaa ihmeessä, pitäkää vaikka bileet. :) :) :) :) :)

säpäle harmaana
Ja mitä ihmeen väliä sillä on, vaikka olisivatkin sama henkilö? Onko se nyt niin kamalaa, jos tällä palstalla kohtelee heitä kahtena eri ihmisenä? En ole koskaan tajunnut tätä provojen pelkäämistä. Mitä ihmettä siinä menettää, vaikka joskus ihan oikeasti paljastuisikin, että he ovat yksi ja sama ihminen?

Ärsyttää, kun joka ketju menee tuohon samaan vääntämiseen.

kfkfkf
Tosi harva oppii yhdestä kerrasta! Ei edes pidä olettaa, että näin kävisi. Toistoja, toistoja, sillä se perille menee.
Jos ei tullut selväksi, niin ketjun pointti on se, KUN EI MENE. Vaikka miljoonat kerrat olis pitänyt oppia kantapään kautta.
Puhelin on esim aina hukassa, monet kerrat itkenyt sen takia kun ei tiedä minne on sen jättänyt, silti ei pidä yhtään parempaa huolta siitä.

Hyvin kyllä pitää puhelinta, siis käsittelee hyvin ettei mene hajalla, mutta aina se unohtuu johonkin..

viers
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29318925:
Ja mitä ihmeen väliä sillä on, vaikka olisivatkin sama henkilö? Onko se nyt niin kamalaa, jos tällä palstalla kohtelee heitä kahtena eri ihmisenä? En ole koskaan tajunnut tätä provojen pelkäämistä. Mitä ihmettä siinä menettää, vaikka joskus ihan oikeasti paljastuisikin, että he ovat yksi ja sama ihminen?

Se on niin läpinäkyvää, että se ärsyttää. En varmaan ole ainoa, ketä ärsyttää.
Samanlainen kirjoitustyyli molemmilla, tyhjänpuhuvat lauseet ja toi ylenpalttinen hymiöiden käyttö. Ja koko ajan kompataan toinen toistaan. Idioottimaista. Eikö ihmisellä ole parempaa tekemistä? Huolehtisi vaikka siitä vastasyntyneestään, tai lukisi kasvatusopuksia, kun ei osaa 10 vuotiastakaan kasvattaa.

Wieruus
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29318925:

Tuosta viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä.

Miten täällä voi todistaa olevansa kaksi eri henkilö, jos jotkut vain jankkaa ja jankkaa asiasta? Tosin ite tykkään ärsyttää noita pellejä, sen myönnän. Ja Kfkfkf lähtee kivasti aina välillä peliin mukaan.
Ollaan vissiin oikeesti liian sairaitahuumurintajuiltamme ja kolahtaa liikaa yksiin jotkut jutut.

vierts
Jos ei tullut selväksi, niin ketjun pointti on se, KUN EI MENE. Vaikka miljoonat kerrat olis pitänyt oppia kantapään kautta.
Puhelin on esim aina hukassa, monet kerrat itkenyt sen takia kun ei tiedä minne on sen jättänyt, silti ei pidä yhtään parempaa huolta siitä.

Hyvin kyllä pitää puhelinta, siis käsittelee hyvin ettei mene hajalla, mutta aina se unohtuu johonkin..
Lopeta jo valitus ja viel lapsi neurologille tai vaikka psykologille. Juttele itse samalla psykologitädille ;) :/ :)

Wieruus
Samanlainen kirjoitustyyli molemmilla, tyhjänpuhuvat lauseet ja toi ylenpalttinen hymiöiden käyttö. Ja koko ajan kompataan toinen toistaan. Idioottimaista. Eikö ihmisellä ole parempaa tekemistä? Huolehtisi vaikka siitä vastasyntyneestään, tai lukisi kasvatusopuksia, kun ei osaa 10 vuotiastakaan kasvattaa.
Mulla ei oo vasta syntynyttä. Tässä samalla olen tehnyt liudan kotitöitä, ja osaan kasvattaa lapsianikin. Kuten myös Kfkfkf.
Suosittelisin sinulle noita käytöstapoja tai ainakin lääkitystä että vainoharhaisuus katoaisi.
=)

kfkfkf
Niin, miksköhän sitä kompataan toista :D

Ite ainakin ihan tarkoituksella tykkään kaikista wieeruuden jutuista :LOL:

Miksköhän :D

Miettikään sellaista, että jos me ei oltaiskaan yks ja sama henkilö, onnistuuko? Et kuinka huvittavaa tää touhu on meidän mielestä.
Mut turha toivo, ei taida onnistua edes sellaisen ajattelu

"vieras."
No ei nyt ole kyse kyllä mistään yhdestä sanomisesta, sehän tässä olikin se juttu...

Kyse oli että ei opi yhdestä kerrasta. Jos omalla toiminnallaan seuraa jotain einiinkivaa. Useimmat oppii kerrasta ja toimiat seuraavalla kerralla toisin.

Kyllä tuolle asioista sanotaan joka päivä ja monta kertaa päivässä.
Ei taatusti useimmat opi kerrasta! Eihän se olisi missään määrin hyväkään, että lapsi olisi niin arka ja varovainen. Ajattelepas vaikka kävelemään opettelevaa taaperoa. Kun hän kaatuu ja satuttaa itsensä, oppiiko olemaan kävelemättä? No onneksi ei. Eikä opi se 10-vuotiaskaan olemaan juoksematta rapuissa. Eikä minusta pidäkään, vaan parempi kehittää motoriikkaansa harjoituksella niin, että aikuisenakin voi rappusissa juosta jos kiireen vuoksi täytyy tai sillä tavalla haluaa kuntoaan kohottaa.

Ei lapsesi ole tyhmä, hän vaan arvottaa asiat toisin kuin itse ajattelet. Mieluummin puuhailee omiaan viime tippaan ja hotkii sitten sen jugurtin, mitäs kummaa tuossa on jos lapsen ruokahalukaan ei ole erityisen hyvä.

säpäle harmaana
No aika monen muunkin kohdalla voisi kyllä tällä palstalla kysyä, eikö ihmisellä ole parempaa tekemistä? Se ei minusta liity mitenkään siihen, ovatko he sama henkilö vai ei. Ihan yhtä hölmöä tämä palstailu on kaikkien muidenkin kohdalla. Myös minun.

Ja nytkin kfkfkf keskustelee kasvatusasioista tällä palstalla, mutta sitten jaksetaan jankuttaa tuota alteregojuttua. Jos olet tosissasi huolissasi hänen kasvatustaidoistaan, keskity ketjun aiheeseen äläkä potentiaaliseen tuplanikkiin.

HippuTAR
No johan on ryöpytystä.

Mäkään en ymmärrä sitä että hampaat pestään iltapalan jälkeen. Muttamuuten ymmärrän kyllä sun pointin.

Ja kyllä 10 vuotiaalle pitäis jo mennä kaaliin esim. että rapussa ei juosta. Mun 10 vuotias kehitysvammainen lapsikin on moisen asian jo sisäistäny.

Mutta tiedän mitä toi on, mun nyt 16 vuotias esikoinen on samanlainen ollu koko ikänsä. Vetkuttaa ja vetkuttaa ja mikään ei mee perille. Toisaalta kiinnostavat asiat sujuu oikein hyvin. Ja se vain on sellainen eikä siihen auta mikään muu ku miljooona toistoa. Mutta veikkaisin että suurin osa lapsista sisäistää tässä esillä olleet asiat 10 vuotiaaksi mennes, sit on näitä jästipäitä joukos. Ja se on erittäin turhauttavaa, toistaa samoja juttuja joka päivä moneen kertaan monta vuotta ja silti ei mikään mee perille asti.

|O:saint::O:):D:whistle:

kfkfkf
No johan on ryöpytystä.

Mäkään en ymmärrä sitä että hampaat pestään iltapalan jälkeen. Muttamuuten ymmärrän kyllä sun pointin.

Ja kyllä 10 vuotiaalle pitäis jo mennä kaaliin esim. että rapussa ei juosta. Mun 10 vuotias kehitysvammainen lapsikin on moisen asian jo sisäistäny.

Mutta tiedän mitä toi on, mun nyt 16 vuotias esikoinen on samanlainen ollu koko ikänsä. Vetkuttaa ja vetkuttaa ja mikään ei mee perille. Toisaalta kiinnostavat asiat sujuu oikein hyvin. Ja se vain on sellainen eikä siihen auta mikään muu ku miljooona toistoa. Mutta veikkaisin että suurin osa lapsista sisäistää tässä esillä olleet asiat 10 vuotiaaksi mennes, sit on näitä jästipäitä joukos. Ja se on erittäin turhauttavaa, toistaa samoja juttuja joka päivä moneen kertaan monta vuotta ja silti ei mikään mee perille asti.

|O:saint::O:):D:whistle:
No tää poikakin kyllä ne oikeasti kiinnostavat jutut muistaa :D
Muisti pelaa kyllä muuten, kokeista saa hyviä numeroita jne. Mutta esim liikuntapussi pitäis pakata valmiiksi reppuun, tai ei muista sitä ottaa mukaansa, vaikka aamulla vielä sanoisi et tänään on sitten liikuntaa.
Kun ei niin kiinnosta sillä hetkellä se liikuntapussi :D niin ei se muista.
Harrastukset kyllä muistaa ja muistaa lähteä niihin ajoissa

viers
No tää poikakin kyllä ne oikeasti kiinnostavat jutut muistaa :D
Muisti pelaa kyllä muuten, kokeista saa hyviä numeroita jne. Mutta esim liikuntapussi pitäis pakata valmiiksi reppuun, tai ei muista sitä ottaa mukaansa, vaikka aamulla vielä sanoisi et tänään on sitten liikuntaa.
Kun ei niin kiinnosta sillä hetkellä se liikuntapussi :D niin ei se muista.
Harrastukset kyllä muistaa ja muistaa lähteä niihin ajoissa
Oisko vaan tullut äitiinsä? Ei opi jankkaamallakaan.
Kauanko säkin aiot jaksaa jankata tätä samaa aihetta?
Millasii vastauksii sä vielä odottelet? Jankuti jankuti...

V1eras
Meillä ei ollut kotona minun lapsuudessani kovin tiukkoja ruoka-aikoja, iltapalaa syötiin kun syötiin ja hampaat harjattiin jos muistettiin.

Ja meistä tuli ihan terveitä aikuisia... paitsi, että kaikki rutiinit on pitänyt opetella aikuisena itse, kun niihin ei lapsuudessa tottunut. Sekä minulla että muilla sisaruksillani on toiminnanohjauksen vaikeuksia - ja se ei todellakaan johdu liiallisesta holhoamisesta lapsena, koska sitä ei ollut.

Pitäiskö kuitenkin kutsua se lapsi iltapalalle?

kfkfkf
Meillä ei ollut kotona minun lapsuudessani kovin tiukkoja ruoka-aikoja, iltapalaa syötiin kun syötiin ja hampaat harjattiin jos muistettiin.

Ja meistä tuli ihan terveitä aikuisia... paitsi, että kaikki rutiinit on pitänyt opetella aikuisena itse, kun niihin ei lapsuudessa tottunut. Sekä minulla että muilla sisaruksillani on toiminnanohjauksen vaikeuksia - ja se ei todellakaan johdu liiallisesta holhoamisesta lapsena, koska sitä ei ollut.

Pitäiskö kuitenkin kutsua se lapsi iltapalalle?
niin, enhän mä oo sitä koskaan kutsunutkaan :headwall:

Yhteistyössä