Onko mielestäsi noloa olla uskovainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elisa Day
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Niin";29315093]Näinhän se on ja sekin on outoa että ihmiset jotka ovat eniten vastaan uskontoja, änkeävät innokkaimmin ketjuihin joissa on keskustellaan uskomisista ja uskonnoista. Ihan vaan huudellakseen, että: Olette tyhmiä! Ja: ÄO:nne on varmaan 10![/QUOTE]

Tuo, että käytetään haukkumatarkoituksessa älykkyysosamääriä, on minusta todella naurettavaa. Ensinnäkin kyseessä on asia, jonka mittaamisesta ollaan montaa mieltä, tavoista ja tarkoitusperistä. Ja toiseksi, ja tärkeimmäksi, se on asia johon ihminen itse ei voi vaikuttaa. Sama, kuin haukutaan mielenterveysongelmaiseksi, haukutaan jotain mille toinen ei mitään voi.

Se on typerää. Naurettavaa.

Jos skientologit ovat noloja, niin kaikki uskovaiset ovat noloja. Olkaa noloja. Pitäkää nolot kuvitelmanne kuitenkin poissa muiden elämästä. Minä olen 40 ja pelaan WoWia. Se se vasta noloa onkin. En kuitenkaan pyöri päiväkodeissa pitämässä "pikkuraideja". Tossa on se ero miksi minun wowin pelaaminen ei häiritse ketään, mutta ateisteilla on täysi oikeus vittuuntua uskovaisten hörhöilystä.

No ehkä sä et kuvittele "pelastavasi" ketään pelaamalla wowia käsi kullilla, toisinkuin nämä jotka elävät kuten uskovat ja opettavat.

Kummankin ääripään saisi surutta karkottaa siperiaan. Siis sekä sekopäähihhulit että "mä oon niin viisas ku oon ateisti xDxD"-pellet jotka riekkuvat fedorat viuhuen lähinnä netissä.

Jep. ja yksi mitä INHOAN on se että jos on joku ketju jostain uskomuksista tmv. niin sinnekin pitää tulla tunkemaan sitä vittu te ootte tyhmiä-läppää. Miksi ei vaan voi ohittaa sitä ja antaa toisten jutella rauhassa??!! Kun niitäkin ketjuja on kuitenkin ihan tarpeeksi missä saa tapella vastakkainasettelusta mielin määrin.

Mä en ainakaan riennä koskaan ketään haukkumaan, mutta kieltämättä on vaikea pysyä tälaisista ketjuista poissa, koska aihe vaan on niin hemmetin mielenkiintoinen. Koitan aina olla asiallinen enkä ihan oikeasti sano netissä mitään sellaista mitä en voisi sanoa kasvotusten, toisin kuin ilmeisesti suurin osa muista kanssakirjoittajista. Mutta joo, tulee tungettua näihin ketjuihin kun aihe vaan kiinnostaa ja niistä olisi mielenkiintoista keskustella. :)

Ei sitä tyhmä tartte olla että uskoo. Pölijät ovat otollisia toki otollisia uusia lampaita. Luonnollista että heikompi aines tarttuu (valheelliseen) lohtuun tai uskoo kritiikittä. Lahkoissa usko periytyy eikä niistä niin vain erota. Voit olla kylän terävin kynä ja pysyä mormonijengissä, koska se on vain helpompaa ja mukavampaa niin.
Uskosta voi tulla tapa kuten Suomessa, jossa ei kirkkoon kuuluvat muista koko asiaa kuin häissä ja hautajaisissa.

Älykkyysosamäärä ei ole kuitenkaan mikään tekosyy olla uskovainen. Kuten mainittu, aivokapasiteetin vuoksi on ilkeää lähteä ketään kiusaamaan. Uskon vuoksi saa kyllä jo vähän piinatakkin.

Mä en ainakaan riennä koskaan ketään haukkumaan, mutta kieltämättä on vaikea pysyä tälaisista ketjuista poissa, koska aihe vaan on niin hemmetin mielenkiintoinen. Koitan aina olla asiallinen enkä ihan oikeasti sano netissä mitään sellaista mitä en voisi sanoa kasvotusten, toisin kuin ilmeisesti suurin osa muista kanssakirjoittajista. Mutta joo, tulee tungettua näihin ketjuihin kun aihe vaan kiinnostaa ja niistä olisi mielenkiintoista keskustella. :)

Kiva että pysyt asiallisena mutta kuten sanoin niin näitä tahallaan vastakkaisasettuja ketjuja on tämäkin palsta pullollaan (ja aina voi tehdä myös uusia) mutta aina ei asiallisestikaan tarvitse tulla huutelemaan toi on huuhaata.

Tänäänkin olisi esim ollut mielenkiintoinen ketju siitä kun joku oli saanut selville missä olomuodossa oli ollut ennen tätä elämää. Olisin niin halunnut siihen osallistua mutta ei mennyt kuin hetki niin ketju oli taas täynnä Harmi-ettei-ketään-voi-väkisin-opettaa-kommenttia... Osallistu siinä nyt itse asiaan kun samalla saa puolustautua näitä huutelijoita vastaan. En sitten osallistunut..

• Tykkää
Reactions: Owl
Kiva että pysyt asiallisena mutta kuten sanoin niin näitä tahallaan vastakkaisasettuja ketjuja on tämäkin palsta pullollaan (ja aina voi tehdä myös uusia) mutta aina ei asiallisestikaan tarvitse tulla huutelemaan toi on huuhaata.

Tänäänkin olisi esim ollut mielenkiintoinen ketju siitä kun joku oli saanut selville missä olomuodossa oli ollut ennen tätä elämää. Olisin niin halunnut siihen osallistua mutta ei mennyt kuin hetki niin ketju oli taas täynnä Harmi-ettei-ketään-voi-väkisin-opettaa-kommenttia... Osallistu siinä nyt itse asiaan kun samalla saa puolustautua näitä huutelijoita vastaan. En sitten osallistunut..

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...len-elanyt-edellisessa-elamassani-ulkomailla/

Tuo, että käytetään haukkumatarkoituksessa älykkyysosamääriä, on minusta todella naurettavaa. Ensinnäkin kyseessä on asia, jonka mittaamisesta ollaan montaa mieltä, tavoista ja tarkoitusperistä. Ja toiseksi, ja tärkeimmäksi, se on asia johon ihminen itse ei voi vaikuttaa. Sama, kuin haukutaan mielenterveysongelmaiseksi, haukutaan jotain mille toinen ei mitään voi.

Se on typerää. Naurettavaa.

Seksuaaliseen suuntautumiseenkaan ei voi itse vaikuttaa ja kun tarpeeksi lukee näitä "hyvää tarkoittavia" opetuksia, miten homo/lesbo/transihminen ei ole sovelias vanhemmaksi tai naimisiin, kuten he itse oikein uskovina ja elävinä ovat, niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa vähän riepomaan ja silloin tekee mieli heittää vähän takaisin.

• Tykkää
Reactions: Lilith
No ehkä sä et kuvittele "pelastavasi" ketään pelaamalla wowia käsi kullilla, toisinkuin nämä jotka elävät kuten uskovat ja opettavat.

Kummankin ääripään saisi surutta karkottaa siperiaan. Siis sekä sekopäähihhulit että "mä oon niin viisas ku oon ateisti xDxD"-pellet jotka riekkuvat fedorat viuhuen lähinnä netissä.

Mies ei pelaa, joten kullihommat hoidetaan muina aikoina. Uskonto on syöpä. Onneksi se ei ole Suomessa äitynyt pahalaatuiseksi. Ateistien olisi hyvä olla nyt äänekkäitä että pahimmilta vältytään.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vieras.";29315181]Seksuaaliseen suuntautumiseenkaan ei voi itse vaikuttaa ja kun tarpeeksi lukee näitä "hyvää tarkoittavia" opetuksia, miten homo/lesbo/transihminen ei ole sovelias vanhemmaksi tai naimisiin, kuten he itse oikein uskovina ja elävinä ovat, niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa vähän riepomaan ja silloin tekee mieli heittää vähän takaisin.[/QUOTE]

Peesi. Tämä on todella inhottavat tapa mikä uskovaisilla on. Ja se miten ne yrittävät nostaa itsensä "huonompien" (eli ateistien ym) yläpuolelle, koska heillähän on se mahtava Jeesus joka pelastaa ja plaaplaaplaa.

Uskovainen saa olla, mutta jos on ylimielinen tai sitten muuten vain rasittava hihhuli, niin se ei ole oikein suotavaa. Itse en ainakaan tällaisia kovinkaan pitkään jaksa kuunnella.

Mies ei pelaa, joten kullihommat hoidetaan muina aikoina. Uskonto on syöpä. Onneksi se ei ole Suomessa äitynyt pahalaatuiseksi. Ateistien olisi hyvä olla nyt äänekkäitä että pahimmilta vältytään.

No juurihan tuo vasemmisto osoitti älynsä itsenäisyyspäivänä. Äärivasemmisto --> kommunismi --> uskonto oopiumia ---> ateismi. Idiootteja löytyy joka aatteen takaa. Äänekkäimmät huomataan.

Peesi. Tämä on todella inhottavat tapa mikä uskovaisilla on. Ja se miten ne yrittävät nostaa itsensä "huonompien" (eli ateistien ym) yläpuolelle, koska heillähän on se mahtava Jeesus joka pelastaa ja plaaplaaplaa.

Juuri näinhän KAIKKI uskovaiset tekevät, ovat sitten kristittyjä, hinduja tai muslimeja. Kylläpä heillä KAIKILLA on inhottava tapa.

Ps. myös kansallissosialismi määritti homouden tuhottavaksi sairaudeksi eikä tällä porukalla ollut Jeesus ensimmäisenä mielessä.

Ja toiseksi, se mihin olen törmännyt on pikemminkin niin että ateisteiksi itseään tituleeraavat tuppaavat nostamaan itsensä muiden yläpuolelle säkenöivällä älyllään (toisten mielipiteitä kopioimalla), julistamalla fanaattisesti ja monesti ala-arvoisesti omaa asiaansa, lyttäämällä toisten mielipiteitä ja ilkkumalla. Samaa paskaa eri paketissa.

Antaa ihmisten uskoa tai olla uskomatta, m´kay? Se ei tee kenestäkään fiksumpaa tai tyhmempää kuin jo on.

Juuri näinhän KAIKKI uskovaiset tekevät, ovat sitten kristittyjä, hinduja tai muslimeja. Kylläpä heillä KAIKILLA on inhottava tapa.

Ps. myös kansallissosialismi määritti homouden tuhottavaksi sairaudeksi eikä tällä porukalla ollut Jeesus ensimmäisenä mielessä.

Ja toiseksi, se mihin olen törmännyt on pikemminkin niin että ateisteiksi itseään tituleeraavat tuppaavat nostamaan itsensä muiden yläpuolelle säkenöivällä älyllään (toisten mielipiteitä kopioimalla), julistamalla fanaattisesti ja monesti ala-arvoisesti omaa asiaansa, lyttäämällä toisten mielipiteitä ja ilkkumalla. Samaa paskaa eri paketissa.

Antaa ihmisten uskoa tai olla uskomatta, m´kay? Se ei tee kenestäkään fiksumpaa tai tyhmempää kuin jo on.

Jätetään lapsi uskomaan joulupukkiin? Turha käydä kouluja ja ottaa asioista selvää sillä ei se tyhmyyttä ei parane, niinkö?

Ateistin ja uskovaisen paska on kyllä ihan erilaista. Uskovaisten kaksikasvoisuus on hiippakuntaan katsomatta niin vastenmielistä ettei sitä voi kuin ihmetellä. Uskonnollisuus on ylipäänsä niin typerää että naurattaisi jos ei suututtaisi.

Samaa mietin, kun naapurin mies vakuutteli mulle, että he eivät ole mitään uskovaisia, vaikka lapset käyvät seurakunnan kerhossa...:O. No, a) mulle on aivan sama, ovatko he uskovaisia vai eivät, b) käymme myös seurakunnan kerhossa.

Mua ei nykyisin nolota yhtään uskovaisuuteni esilletuominen, nuorempana ehkä hiukan. Mutta off topic: mua hävettäisi monta kertaa enemmän kertoa että palstailen välillä jollain keskustelufoorumilla. :D Ehkä vuosien päästä se ei ole niin noloa joidenkin mielestä.

Mua ei nykyisin nolota yhtään uskovaisuuteni esilletuominen, nuorempana ehkä hiukan. Mutta off topic: mua hävettäisi monta kertaa enemmän kertoa että palstailen välillä jollain keskustelufoorumilla. :D Ehkä vuosien päästä se ei ole niin noloa joidenkin mielestä.

Tämähän on vain yksi sosiaalisen median muoto. Melkoisen kivikautinen toki, mutta onpahan kuitenkin. Minustakin olisi modernimpaa ja fiksumpaa jos nyt laittaisitte kaikki tissikuvan instagrammiin, niin päästään peukuttamaan niin kuin olisi 2013.

[QUOTE="vieras.";29315181]Seksuaaliseen suuntautumiseenkaan ei voi itse vaikuttaa ja kun tarpeeksi lukee näitä "hyvää tarkoittavia" opetuksia, miten homo/lesbo/transihminen ei ole sovelias vanhemmaksi tai naimisiin, kuten he itse oikein uskovina ja elävinä ovat, niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa vähän riepomaan ja silloin tekee mieli heittää vähän takaisin.[/QUOTE]

Ei voikaan, mutta jos joku kertoo omia mielipiteitään homoutta vastaan niin en siltikään jaksaisi alkaa sitä toista haukkua. Se ei ainakaan aja sitä sinun asiaasi millään tavalla. Mutta siis heitä takaisin, jos siltä tuntuu. Rakentavaa ja fiksua se ei ole.

Onko ajan viete ja palstailu todella noloa? Satuolentoon syvästi _uskominen_ ei ole?

Kai te häpeätte lenkkeilyäkin? Kiertää nyt ympyrää ja hikoilla...

Minä Rakastan kaikkia hyväsieluisia ja lempeitä pillunkantotelineita! <3
Olet täysin pihalla.

[QUOTE="vierailija";29315436]Kas, pillunkantotelineiden vihaajakin saapui paikalle.[/QUOTE]

Ei voikaan, mutta jos joku kertoo omia mielipiteitään homoutta vastaan niin en siltikään jaksaisi alkaa sitä toista haukkua.

Mutta varmasti uskovaiset tietävät miten suurin osa ihmisistä ajattelee. Ja tietävät myös että tuo kivikautinen homovastaisuus alkaa tässä modernissa maailmassa riepomaan ihmisiä. Niin miksi uskovainen ei vain voi pitää mölyjä mahassaan?

Minusta tuo on yleensä jonkinlaista provosoimista. Halutaan ärsyttää muita ja sit aletaan itkemään kun uskovaisia AINA haukutaan. No kumma juttu.

Yhteistyössä