Eikö tyttöjen synttäreille voi kutsua poikia (ja toisinpäin)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelyä

Vieras
Näistä synttäriketjuista on tullut mielikuva, että tytöt kutsuvat vain tyttöjä ja pojat poikia omille kaverisynttäreilleen. Oma eskari-ikäinen tyttöni leikkii niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa (itse asiassa eskariryhmässä on vain pari tyttöä). Olin ajatellut että kutsutaan kaikki kaverit synttäreille, olivatpa tyttöjä tai poikia. Mutta eikö näin kuulukaan tehdä? Lapseni oli puhunut synttäreistään yhdelle kaverilleen ja tämä poika oli sanonut ettei tule tyttöjen synttäreille (eikä tarkoitus ole viettää mitään prinsessajuhlia). Onko meno tosiaan näin rajoittunutta?

Tuo saattaa riippua luokkakoosta.

Mun muksut ovat pikkukoulussa jossa samalla yhteisluokallakin on vain parikymmentä oppilasta. On siis varsin helppoa kutsua kaikki (noin kymmenen) samanikäistä.

Jos samanikäisiä olisi 24 olisi kai helpompaa kutsua vain tytöt tai pojat kuin se että alkaa miettiä suosikkejaan kutsulistalle.

Meillä on poika kutsunut joitakin tyttöjäkin mukaan.
Poikakin kävi muutama päivä sitten tytön synttäreillä.
Eilen meillä kävi 2 tyttöä pelaamassa pelejä pojan kanssa.
Ikää 10 vuotta

no meilä ainkin vietettiin tytön ja pojan synttärit yhtäaikaa ja vieraina oli niin tyttöjä kun poikiakin. Heillä on ikäeroa vain 1v ja 1vrk joten ihan pieninä leikkivät kyllä yhdessä. Minun mielstäni synttäreille saa kutsua vaikka naapurin mummon jos tahtoo, se on sen juhlakalun oma päätös kenet kutsuu
En mä päättäänyt tyttären ylppäreihinkään vieraita, minä järejstin hänelle juhlat , hän kutsui vieraat. Jos joku loukkaantui siitä että kutus ei sanut niin se on voi voi, ne oli TYTÖN juhlat, ei mun.

Yksi meidän pojista sai kutsun synttäreille jossa muut oli tyttöjä, eikä se häntä haitannut yhtään. Oli silloin eskari-ikäinen ja tää tyttö oli hänen ihanstuksena. Toiset tytöt tästä oli enemmän kiusantuneita. Poika kutsui tytön omille synttäreilleen, mutta tyttö ei tullut =/, ikäeroa heillä oli nooin 2 viikkoa, tyttö sen verran vanhempi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voi tietenkin.

Meillä 5v ja 6v synttäreillä oli poikia mukana. Tuossa iässä lapsi tuntui muutenkin leikkivän lähes tasapuolisesti tyttöjen ja poikien kanssa.

Mutta kun ikää tuli lisää, alkoivat tytöt liikkumaan enempi tyttöjen-, ja pojat poikien kanssa. Joten lienee melko luonnollista, ettei niitä poikia enää sen jälkeen samalla tapaa synttäreille kutsuttu, kun ei niiden kanssa enää leikittykään.
Enkä tiedä, moniko poika olisi järin mielellään prinsessa-, tai korusynttäreille halunnut edes tulla?!

Nyt, kun ikää on jo 10+v, pojat taas kelpaa mukaan.

Voi tietenkin.

Meillä 5v ja 6v synttäreillä oli poikia mukana. Tuossa iässä lapsi tuntui muutenkin leikkivän lähes tasapuolisesti tyttöjen ja poikien kanssa.

Mutta kun ikää tuli lisää, alkoivat tytöt liikkumaan enempi tyttöjen-, ja pojat poikien kanssa. Joten lienee melko luonnollista, ettei niitä poikia enää sen jälkeen samalla tapaa synttäreille kutsuttu, kun ei niiden kanssa enää leikittykään.
Enkä tiedä, moniko poika olisi järin mielellään prinsessa-, tai korusynttäreille halunnut edes tulla?!

Nyt, kun ikää on jo 10+v, pojat taas kelpaa mukaan.

Tyttö ei voi olla pojan synttäreillä eikä poika tytön synttäreillä, se ei yksinkertaisesti käy päinsä! Ties mitä seksileikkejä ne lapset saavat päähänsä ruveta leikkimään ja onko kivaa että päivänsankari saa omilla syntymäpäivillään vaikka sukupuolitaudin tai tulee raskaaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelyä;29314555:
Näistä synttäriketjuista on tullut mielikuva, että tytöt kutsuvat vain tyttöjä ja pojat poikia omille kaverisynttäreilleen. Oma eskari-ikäinen tyttöni leikkii niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa (itse asiassa eskariryhmässä on vain pari tyttöä). Olin ajatellut että kutsutaan kaikki kaverit synttäreille, olivatpa tyttöjä tai poikia. Mutta eikö näin kuulukaan tehdä? Lapseni oli puhunut synttäreistään yhdelle kaverilleen ja tämä poika oli sanonut ettei tule tyttöjen synttäreille (eikä tarkoitus ole viettää mitään prinsessajuhlia). Onko meno tosiaan näin rajoittunutta?

Riippuu lapsesta. Esikko ei kutsunut koskaan poikia. Tämä nyt juhlittava kutsui päiväkoti-ikäisenä poikia ja tyttöjä. Ovat siis kummatkin tyttöjä. Nuorempi on fyysisempi, ja tykkää enemmän urheilla ym.

Meillä kutsutut pojat tulivat kyllä aina. Eskari-synttärit vietettiin HopLopissa ja pienempänäkin suht neutraaleilla teemoilla.

Mutta ekalla jo oli niin, että kutsuttiin luokan tytöt ja pari muuta kaveria, ja nyt näihin 8-v synttäreihin kutsui vain tyttöjä (eikä siis sen kaverin veljeäkin).

Toki voi, mutta nimenomaan monikossa. En lähtis kymmenpäiseen tyttöjoukkoon yhtä poikaa kutsumaan ja päinvastoin....

mut jos se poika nimenoman tahtoo tulla sen tytön takia , koska on siihne rakastunut. Meidän poika oli rakastunut tähän tyttöön, olivat eskarissakin paljo yhdessä. Kulkivat jopa käsi kädessä siellä ja piirsivät hääkuvia ja suunnitttelivat tulevaisuutta , ihania

Tyttöni on itse ollut vasta kolme kertaa kaverisynttäreillä ja kaikki kutsut ovat tulleet tytöiltä ja kaikki vieraat olleet tyttöjä. Siksikin on alkanut tuntua että näillä kulmilla on tosiaan tiukka linja että tytöt eivät kutsu poikia synttäreilleen ja päinvastoin.

tuon ikäsiet mitään ihmeellistä tee, kävelee käsi kädessä.
tottaki tuonkin ikäiset ihastuvat/ rakastuvat

Entä jos sitä tyttöä jotenkin ahdistaa tai jopa ällöttää se poika ihastuksineen. Mun serkun naapurissa asuva poika inhotti mua aikoinaan kun se aina tunki mukaan joka paikkaan jos vaan näki että mä olen käymässä serkkuni luona. Kirjoitteli lappuja "rakastan sinua" yms. Yök.

Varmaan riippuu ihan niistä kavereista ketä haluaa sinne synttäreilleen kutsua. Eli tottakai voi kutsua sekä tyttöjä että poikia. Ohjelma kannattaa suunnitella sitten sen mukaan ettei ole niin selkeää tyttö/poika-teemaa.

meillä lapset on saaneet ite päättää ketä kutsutaan, välillä tyttöjä ja poikia sekaisin, välillä vain jompiakumpia.
ja teemajuhliinkin molemmat voi ottaa osaa, esim. mitäpä olisi prinsessajuhlat ilman ritareita :)

nyt neiti eskarilainen tilanpuutteen vuoksi kutsui vain tyttöjä, 15 tyttöä pieneen asuntoon on jo ihan tarpeeksimoinen koettelemus, jos olisi vielä pojat kutsuttu niin olisi parhaiden poikapuolisten kavereiden myötä tullut 5 poikaa lisää...

Meillä 5 v:n synttäreille on kutsuttu molempia, ja on saanut kutsuja molemmilta. Ei ole vielä tullut vastaan synttäreitä, joissa olisi kutsuttu vain poikia. Nyt ei voi muutenkaan tehdä jakoa sukupuolen mukaan kutsutuissa, kun ryhmässä sattuu olemaan vain yksi tyttö: Olisi törkeää kutsua koko ryhmä paitsi se yksi sukupuolensa vuoksi.

Tottakai voi kutsua.

Meillä tytön 5v synttäreille kutsuttiin yksi poika päiväkodista, muut tyttöjä ja tämä poika tuli. Tosin meillä kotona myös kaksi isoaveljeä. Toinen poika kutsui 7v synttäreille eskarissa sekä tyttöjä että poikia, molempia tuli. Ja kyllä nuo meidän lapset ovat käyneetkin synttäreillä sekä tyttöjen että poikien luona. Just vähän aikaa sitten tyttö oli yhden päiväkotikaveri-pojan synttäreillä. Että ihan ristiinrastiin täällä on synttäreillä oltu. Tosin nämä lapset ovat olleet alle kouluikäisiä. Mutta olihan tuo vanhempi poika just yksillä 9v synttäreillä, missä oli 7 poikaa ja 1 tyttö. Lapsi kutsukoon ketä haluaa.