Kukaan tullit e-pillereistä huolimatta raskaaksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Voiei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Voiei"

Vieras
Minä pelkääm täällä pahinta. Pillereitä syön, syönyt kuopukswn syntymän jälkeen jo neljä vuotta. Otan aina säännöllisesti, enkä unohda.
Nyt mulla jo viikon verran ollut tosi paha olo. Heikottaa. Ruoka ei maistu. Pahanhajuiset ihmiset tai ruuat tms aiheuttaa kuvotusta. Aamuisin jalkoja ja käsiä vapisuttaa. Viimeiset kolme päivää olen oikein pidätellyt oksennusta, kunnes eilen oli pakko antaa periksi ja laatata. Olisin tosin saanut senkin pidäteltä ja menemään ohi, mutta kun se ei olisi helpottanut. Inhoan vaan oksentamista yli kaiken. Esikoisen odotusaika ja norovirua on tehneet aikoinaan tehtävänsä.
Paha olo eilen meni sillä ohi, ruokaa en pystynyt kyllä ajattelemaankaan. Salmiakkia söin. Koko yö meni siis hyvin. Aamulla heräsin olo oli taas sellainen heikko ja väsynyt. Käsiä ja jalkoja tärisytti. Aamukahvi ei maistunut. Ja noin tunnin hereillä olon jälkeen oli vatsa löysällä ja tyhjentyi. Sitten olin lähdössä viemään lapsia hoitoon iski oksetus ja oksensin aamuisen omenan ulos. Joten tänään jäin kotiin, koska olo niin heikko. Nyt kuitenkin olen voinut juoda ja pari leipääkin pysyy sisällä. Ja vessassa kun piti taas käydä oli tavara aivan normaalia.
Anteeksi vain ällöttävä kertominen. Perheessä on kyllä ollut vatsatautia, mutta tästä jo yli viikko aikaa. Ja käyttäytyykö vatsatauti noin? Että oksennuksen voi pidättää, ja oksentaa vain kerran, vain aamuisin vatsalöysällä ja sitten normaali?

Todellakkn toivon ennemmin vatsatautia mutta kummastuttaa sen kummallisuus. Meidän lasten piti olla tässä, arki alkanut olla jo helmpomaa kun lapset isompi jne.
Sanokaa pliis että vatsatauti voi olla tuollainen??

Viime menkat oli vain yhtenä päivä ruskeaa limaa ei muuta, mutta mulla menkat muutenkin ollut vähän mitä sattuu jo jonkin aikaa. Joskus jää kokonaan välistä tai tulee vain tuota limaa kerran. Tai sit vuodan kuin tapettu sika.

Millaisia oireita teillä on ollut? Miten osasitte alkaa epäillä? Ja millainen on vauva jos e-pillereitä popsinut??

Oma "pilleri", 10kk, leikkii tuossa lattialla tyytyväisenä. Itse otin yhdistelmäpillerit aina samaan aikaan, kännykässä oli joka päivä laitettu muistutus soimaan samaan aikaan, en syönyt lääkekuureja, en muita lisäravinteita kuin d-vitamiinia enkä unohtanut ainoatakaan pilleriä. Enkä ole ylipainoinen, BMI 21. Silti pillerit eivät pitäneet vaan meidän kohdalle osui se 1% mahdollisuus raskauteen. Mikään muu kuin selibaatti ei ole 100% varma. Tee testi äläkä ota turhaa stressiä. Mietit sitten mitä teet kun saat tulokset.

[QUOTE="henni";29310358]:) tsemppii vaan!
Eikä tarvii lähtee sinne apteekkiin asti, prismasta ja sittaristakin saa raskaustestejä[/QUOTE]

Ai saa vai? :D
Missäs ne siellä sijaitsee? En ole nimittäin noista kummastakaan lapsesta testiä tehnyt. Tunne on ollut vaan niin varma. Ja olisi nytkin ellen söisi pillereitä.

[QUOTE="Aloittaja";29310372]Ai saa vai? :D
Missäs ne siellä sijaitsee? En ole nimittäin noista kummastakaan lapsesta testiä tehnyt. Tunne on ollut vaan niin varma. Ja olisi nytkin ellen söisi pillereitä.[/QUOTE]

Ne on siellä missä kondomitkin, eli hygieniatarvikkeissa. Tsemppiä!

[QUOTE="Aloittaja";29310372]Ai saa vai? :D
Missäs ne siellä sijaitsee? En ole nimittäin noista kummastakaan lapsesta testiä tehnyt. Tunne on ollut vaan niin varma. Ja olisi nytkin ellen söisi pillereitä.[/QUOTE]

Meidän prismoissa ja s-marketeissa ollut siellä hyllyssä missä on mm. vitamiinit ym. Yleensä alimmalla hyllyllä ihan reunassa tmv.

Yleensä ne jotka ovat tulleet raskaaksi pillereistä huolimatta eivät ole käyttäneet pillereita oikeaoppisesti. Eli jos olet käyttänyt niitä niin kuin pitäisi niin luultavasti et ole raskaana mutta kannattaa silti tehdä testi.

[QUOTE="Noh";29310516]Oksennustatudissa ei kyllä pysty oksennusta pidättämään, kyllä se ulos tulee. Eikä vatsataudissa ripuli muutu yks kaks normaaliksi.[/QUOTE]

Oksennusta kyllä pystyy pidättämään vatsataudissa. Ainakin minä pystyn. Raskaupahoinvoinnissa taan en pysty pidättämään, koska se tulee niin yllättäen.

Ripuli voi mennä ohi ihan yhdellä ripulikerralla. Tai joskus minulla on ollut niin että vatsa pari päivää normaalilla ja sitten taas ripuli jatkuu. Usein niiden parin päivän aikana on kuitenkin sellainen "ei ihan vielä terve" olo. Raskauteen ei minulla ole kuulunut ripulointi.

minä oon tullut kaksi kertaa eri pillereillä raskaaksi, hormonit ei siis kuulemma vain käy minulle. olen käyttänyt niitä oikein ilman unohduksia, ripulointeja, lääkekuureja tms. mutta siis sekä yasmineilla että femilarilla...eli ihan helposti ;)

Onkos ap jo tuloksia?? Tulehan jo kertomaan! Mä oon muuten pillereillä tullut raskaaksi... Tosin mulla taukoviikko pitkitty viikolla, joten sinänsä "oma vika" mutta ylläri se raskaus oli silti :)

Yhteistyössä