Voin ymmärtää, olen aina tuntenut myös vetoa vanhempiin miehiin. Nyt tosin on samanikäinen mies, ja näillä mennään, mutta jos olisin yhä sinkku niin katselisin reilusti vanhempaa miestä. Paras ystäväni on naimisissa miehen kanssa, ikäeroa n. 25-30 vuotta. Nuoresta iästä huolimatta ystäväni on todella "vanha sielu", aivan uskomattoman älykäs ja syvällinen. Hänelle en olisi kuvitellutkaan nuorempaa miestä, hän oli aiemmin nuoren kanssa ja he olivat todella yhteensopimattomat. Nuori mies vaikutti hänen rinnallaan ihan poikaselta, lähes tulkoon äiti-poika suhteelta.
Vanhemmassa miehessä kiehtoo kypsyys ja keskustelukyky. Olen muutaman vanhemman herran kanssa löytänyt aivan uskomattoman yhteyden henkisesti, ymmärrämme toisiamme. Nämä herrat ovat naimisissa ja lapset jo isoja, joten tottakai olemme vain ystäviä.
Joskus kaipaan sitä, että mies on "mies", ja jotenkin kyvykkäämpi ja pätevämpi henkisesti johtamaan liittoa, kuin minä. Tähän pystynee vain vanhempi mies. Nykyisen kumppanin kanssa on toisinaan turhauttavaa. Aika lapsellisia riitoja ja miehellä ei aina riitä kykyä keskustella elämän suuremmista asioista. Olen tämän hyväksynyt. Seksi ei ole minulle kaikki kaikessa, ja voisin olla suhteessa jossa sitä ei olisi niin paljon. Nykyisessä suhteessa minä selkeästi olen johtaja, päätän kaikista isoista asioista ja päätän myös suhteen suunnan. Keskustelen mieheni kanssa ja yritän joskus avartaa hänen mieltään, ajatusmaailmansa on niin mustavalkoinen vielä.