Meille tulee koiranpentu <3 Pelastetaan yks tutun seropi piikiltä

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
6kk vanha pieni ihana tyttöhauva :)
Lapset lupasivat ja vannoivat, että he hoitavat osan ulkoilutuksista. Mitenköhän tuo kannattais tutustuttaa meidän kissoihin? Ei ole kokemusta sellaisesta ollenkaan.. Kissat ensin koppaan vai suoraan vaan kaikki samaan huusholliin vapaana?

Tunnistaako tuonikäinen koira jo nimensä, vai voisikohan sen vielä vaihtaa?

• Tykkää
Reactions: weebo
Lapset lupasivat ja vannoivat, että he hoitavat osan ulkoilutuksista. Mitenköhän tuo kannattais tutustuttaa meidän kissoihin? Ei ole kokemusta sellaisesta ollenkaan.. Kissat ensin koppaan vai suoraan vaan kaikki samaan huusholliin vapaana?

Minkä ikäiset?

vastuuta
Koira on AINA AIKUISEN VASTUULLA. ET VOI tätä vastuuta siirtää lapsillesi. Mitä jos koira riuhtaisee itsensä pakoon hihnasta ja karkaa??? Huolehdippa kuule vain itse koiran ulkoilutukset ym!!!

"vierasvieras"
Koira on AINA AIKUISEN VASTUULLA. ET VOI tätä vastuuta siirtää lapsillesi. Mitä jos koira riuhtaisee itsensä pakoon hihnasta ja karkaa??? Huolehdippa kuule vain itse koiran ulkoilutukset ym!!!
löysääppä sitä pipoas...samanlailla se voi aikuisellakin karata.. Itse sain ensimmäisen koirani 10 v ja hyvin se tuli käytettyä ja aplla kuitenkin lapsia on 2.

Aloittaja sanoi itse että on varautunut myös siihen ettei lapset hoidakkaan ulkoilua.
Kyllä meillä lapset saa ulkoiluttaa koiria, 11,14 ja 17v, eskarilainen ei vielä yksin

Itse annoin kissan olla vapaana kun koira tuli, tosin koira oli 8 viikkoa vanha, eli helpompi juttu.
Minkä kokoinen koira kyseessä ja miksi olisi siis joutunut piikille?

nnnnnnnnnn
[QUOTE="vierasvieras";29276406]löysääppä sitä pipoas...samanlailla se voi aikuisellakin karata.. Itse sain ensimmäisen koirani 10 v ja hyvin se tuli käytettyä ja aplla kuitenkin lapsia on 2.[/QUOTE]
En löysää. Täällä meitä tuli vastaan 12 vuotias tyttö jonkun ison koiran kanssa. Nähdessään meidät, koira riuhtaisi isensä irti ja puri meidän koiraa. Onneksi kyseinen koira lopetettiin. AIKUINEN ON VASTUUSSA AINA!!! Aikuisella on erilaiset voimat kuin lapsella. Oma koirani ei koskan ole karannut minulta vaikka vetää ja rähjää kun toinen koira tulee vastaan. Jos minun koirani olisi kymmene vuotiaalla,,,se karkaisi alle minuutissa.

"palma"
Hössön sössön. 10-vuotiaalle ei voi antaa kultaista noutajaa talutettavaksi, mutta on niitä pienempiäkin koiria olemassa. Jos koira karkaa niin sitten se karkaa ja sitten se etsitään, simppeliä. Sen asian pelossa ei kukaan tolkuissaan oleva kiellä lastaan 18-vuotiaaksi saakka kulkemasta koiran kanssa kahdestaan.

Hyvin oppii koira uuden nimen samalla kuin teidän perheen säännöt muutenkin. Ei mitään pehmeää hemmottelukautta alkuun vaan heti käyttöön teidän tavat ja käskyt.

"vierasvieras"
En löysää. Täällä meitä tuli vastaan 12 vuotias tyttö jonkun ison koiran kanssa. Nähdessään meidät, koira riuhtaisi isensä irti ja puri meidän koiraa. Onneksi kyseinen koira lopetettiin. AIKUINEN ON VASTUUSSA AINA!!! Aikuisella on erilaiset voimat kuin lapsella. Oma koirani ei koskan ole karannut minulta vaikka vetää ja rähjää kun toinen koira tulee vastaan. Jos minun koirani olisi kymmene vuotiaalla,,,se karkaisi alle minuutissa.
Oon kuullu villiä huhua että jotku hullut kouluttaa koiransa. Olisi sinunkin kannattanut niin ei olisi koiran tarvinnut hyökätä.

Jaa, meillä on 4,5kg kokoinen koira, joka on hyvin koulutettu, ei vedä, eikä rähise muille. Eli meidän koiraa taas lapset voivat ulkoiluttaa, itse en pidä koiraa edes kytkettynä kuin harvoin (on niin tottelevainen että on välittömästi kytkettävissä).
Katsos jotkut viitsivät kouluttaa koiransa. Edellinen oli sakemanni, totteli kuin ihmisen ajatus :)

"Ninni"
Ollaanpas täällä tiukkoina. Itse sain ekan koirani 6vuotiaana, suomen pystykorvan ja jouduin huolehtii siit ihan itse. Mun mielestä näille nyky lällykkä lapsille tekee täydellisen hyvää et ne joutuu opettelemaan vastuuta ja kuitenkin näin positiivisen asian kautta. Kyl normaali aikuinen näkee jos homma ei toimi ja osaa sit puuttua asioihin. Mun mielestä jos 10v lapsi ei osaa koiraa ulkoiluttaa niin siin on jotain vikaa mikä vaatii koulutusta, siis siinä lapsessa.

happe
Jaa, meillä on 4,5kg kokoinen koira, joka on hyvin koulutettu, ei vedä, eikä rähise muille. Eli meidän koiraa taas lapset voivat ulkoiluttaa, itse en pidä koiraa edes kytkettynä kuin harvoin (on niin tottelevainen että on välittömästi kytkettävissä).
Katsos jotkut viitsivät kouluttaa koiransa. Edellinen oli sakemanni, totteli kuin ihmisen ajatus :)
Meillä on kaks alle 3kg painoista koiraa. En aio antaa niitä lapsille ulkoilutettavaks ennen kuin ovat vähintään 15v. Vaikka pikkukoirat ei voikaan toisille aiheuttaa suurta harmia irti päästessäkään, niin mitä pikkulapsi tekee siinä tilanteessa kun jonkun muun iso koira pääsee meidän koirien kimppuun. Toista meidän koiraa puri kultainen noutaja, ja vaikka olen aikuinen, se tilanne järkytti mua pahasti. En halua ees tietää mitkä traumat lapsi sais jos kävis huonommin ja meidän koirat raadeltais ihan kunnolla.

"niinpä"
Miksihän se oli menossa lopetettavaksi?
Ei kai vaan ongelmakoira?
Eiköhän se jonkunlainen ongelmakoira ole...kyl ne sen tietää kunhan koiruus on vähänaikaa ollut että mikä on oikee syy että koira ois joutunu piikille..ite en koskaan ota koiraa josta sanotaan että joutuu piikille jos uutta kotia ei löydy!!! Ja yleensä omistajat ei kerro sitä oikiaa syytä miksi luopuvat koirasta!!! Koiratarhat on täynnä näitä koiria jotka ois piikille joutunu joss kotia ei löydy!!

"vieras."
no nyt menee kyllä ap:lla lujaa. pieni vauva talossa, nyt tulossa koiranpentu ja kohta uusi vauva. nyt alkaa jo kuullostaa siltä että jotain mielenterveysongelmaa on ap:lla

niin on
[QUOTE="vieras.";29276585]no nyt menee kyllä ap:lla lujaa. pieni vauva talossa, nyt tulossa koiranpentu ja kohta uusi vauva. nyt alkaa jo kuullostaa siltä että jotain mielenterveysongelmaa on ap:lla[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä kanssasi!!!!!!!!

Yhteistyössä