Keskeytynyt keskenmeno ja siitä selviytyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha paha mieli

Vieras
Sain tietää että pieni oli lähtenyt enkeleiden matkaan ja nyt tyhjennellään kohtua... Sattuu henkisesti niin paljon!!! En pysty kuin itkemään ja kysymään miksi minun vauvani miksi???? Samalla kysyn kuinka kauan teillä on vuoto kestänyt ja miten pian uusi raskaus on saanut alkunsa??? Ja loppuuko tää tuska koskaan?

Se tuska unohtuu lähes kokonaan kunhan vaan saa uuden raskauden alkuun. Harvemmin siinä kauaa menee jos ei tämänkään raskauden kans pitänyt vuosia ootella. Vuoto tais kestää pari kolme viikkoa mut kyl se siitä vielä :o)

Näin juuri. Pieni ei ollut valmis tähän maailmaan, sen oli parempi mennä. Itse ajattelin niin, että parempi kun kävi niin kuin että olisi syntynyt vammainen lapsi. Alkio/sikiö oli vielä niin pieni, että vastasi pientä linnunpoikaa. Pieni, haikea muisto vaan siitä on jäänyt. Itsellä ennestään jo lapsi ja nyt raskaana, keskenmenosta vajaa vuosi. Toivon, että teillä tärppää pian uudelleen.

Jollain lailla tuska vaimenee uuteen raskauteen mutta jos kerrat toistuu niin tavallaan turtuu eikä edes odota niin paljoa.
Aika nopsasti on tärppiny uudelleen. Vaikein km ollut viikolla 13+, vaikka nyt olen jo loppusuoralla raskaudessa niin muisto tuosta keskenmenosta on aika raskas edelleen.
Keskenmenot tekee olon tyhjäksi ja yksinäiseksi, jotenkin se vaan on käytävä läpi.

Mulla on taustalla pari lasta ja yksi tosi vaikea keskenmeno lasten välissä. Nyt olen taas raskaana. Keskenmeno todettiin viikoilla, kun kaiken piti olla jo ok ja päivälleen vuoden päästä syntyi meidän pikkuinen mies. Kävin kahdesti lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja siltikin sisään jäi raskausmateriaalia. Olin kolme kuukautta seurannassa vuotojen ja sen kohtuun jääneen palasen takia, joka tosiaan loppujen lopuksi olikin ilmeisesti limakalvotiivistymä. Uusi raskaus alkoi yllärinä, koska hormonitoiminta ei ollut lääkäreistä vielä käynnistynyt.

En mä sitä menetettyä lasta kaipaa, en sitä edes itkenyt, itkin sitä, että en voinut enää luottaa kroppaani. Enkä voi vieläkään. Se ei edes raskautta osannut hoitaa kunnolla ja keskenmenokin oli vielä vaikea ja aikaavievä, ei mikään normihomma. Pelkään läpi raskauden ja olen onnellinen vasta vauvan ollessa sylissä. Kaikelle on syynsä, sitä ajattelin kun meidän nykyinen kuopus syntyi tosiaan vuoden päästä keskenmenosta. Jos olisin saanut sen toisen vauvan, niin silloin mulla ei olisi tuota mun ihanaa pikkumurua.
Tsemppiä sinulle ja parempaa onnea seuraavaan kertaan!

En muista kahdesta ensimmäisestä miten kauan kesti tulla uudestaan raskaaksi, mutta kahdesta viimeisestä kesti molemmista 5kk. Meille se oli vähän aikaa, koska oli tekijöitä jotka vaikeuttivat, eli todennäköisesti tulet nopeammin raskaaksi kuin minä.
Uskoisin, että viimeistään sitten helpottaa. Ekat päivät varmasti pahimpia ja sitten on se haikea olo. Luulin aluksi, etten kestäisi yhdenkään laskettua päivää vaikka aikaisin menivätkin, mutta ne unohtuivat täysin kun tämä raskaus kestikin loppuun asti. Toki olemme tosi erilaisia suremaan, että ei tässä voi alkaa vertailemaan todellakaan.

Voimia ja halauksia!

Minä olen eri mieltä, ei se tuska "unohdu". Kyllä siitä jää arpi sydämeen loppuelämäksi. Ei sitä pidä vähätellä. Minulle se (ne) oli pieniä suuria menetyksiä. Kyllä siitä surusta yli pääsee, vaikka asian on joutunut käymään useammankin kerran läpi. Minulla uudet raskaudet ovat alkaneet aina n, 3-6kk kuluttua keskenmenosta. Noista vuodoista en osaa sanoa kun on kaavittu joka kerta.

p.s. mulla pahin shokkivaihe ekan keskenmenon jälkeen kesti pari viikkoa. Sitten se siitä lähtee helpottamaan.

Yhteistyössä