Perukaa ne lastenne koulutaksit, jos haetta kakaranne itse!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taksimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietysti se taksi on täsmällinen jos omasta pussista maksatte. Kuski taitaa tietää että aika äkkiä vaihtuu teidän taksiyrittäjä jos hän töppäilee.

Mutta julkinen on aina julkinen. Paskatkin kuskit saavat palkkaa olivat kuinka surkeita tahansa.

No, osittain omasta pussista. Olinpas meinaan sen verran juonikas viime vuonna että otin yhteyttä kunnan palveluliikenteen tarjoajaan ja sovin hänen kanssaan kyydeistä. :P Eli kunta siitäkin maksoi isomman siivun, mä maksoin vain linja-autoliikenteen taksan verran (3,20€).

Tälle vuodelle palveluliikenne olikin sitten kilpailutettu ja eri yritykselle meni. Heidän kanssaan kyydeistä sopiminen ei sitten onnistunut kun kuskilla on lakisääteinen tauko juuri siihen aikaan kun olisin kyytiä tarvinnut. Tähän asti lapsi on mennyt pyörällä mutta nyt talviaikaan täytyy sitten jostain kyydityksiä keksiä...

Ylempänä mainittu taksari vie tänä vuonna nuorempaa lastani kouluun kerran viikossa. Kunta ei enää matkoja tue, silti kuski ottaa maksuna vain n. puolet normaalista taksimatkahinnasta. :) Ihana ihminen. Täytyy varmaan häneen ottaa yhteyksiä vanhemman lapsen kyydeistä tänäkin vuonna...

Meillä on sovittu, että koulu hoitaa ilmoitukset kotiintulopuolesta, siellä on muutamakin kuljetusvastaava päivittäin hommissa, tosin meidän pitää ilmoittaa heille, jos emme tarvitse iltapäiväkyytiä, kirjaan sen reissariin. Kerran jäi poika pois taksista, kun oli selitellyt, että mennään äidin kanssa sinne ja sinne ja oli sotkenut päivän, eivätkä olleet tarkastaneet vihkosta. Aamusta ilmoittelemme itse taksille, tosin alkusyksystä tuokin on väliin hankalaa, kun puuttuu numero kenelle soitella! Tuo on kyllä erityiskoulu, missä suurin osa ajoista tehdään invatakseilla tai pikkuibusseilla. Kummasti väliin kuluu tunti taksissa, vaikka joskus harvoin taksi tuo jo kymmenessä minuutissa.

Ja meillä on ilmoitettu mihin aikaan pihassa ollaan, sen jälkeen saa taksi lähteä. Muutaman kerran on ollut etuajassa, mutta onpa saanut yli puolikin tuntia odotella ja soitella, että onko taksia ylipäätään tulossa. Omat aikataulut on sitten mennyt sekaisin, kun bussilla kuljen ja kun tuon puolituntia myöhästyy, niin bussiaikataulujen takia siihen tulee toinen puolituntia lisää.

Meillä on neljä taksikyytiläistä ja silloin tällöin haen lapsia koulusta. Ei me taksikeskukseen soitella, laitan viestin itse kuskille tai lapsi ilmoittaa kouluun mennessä ettei hän tule paluukyydillä. Ymmärrän ap:n turhautumisen, todella ärsyttävää tuollainen!!

[QUOTE="harmaa";29268103]
Ylempänä mainittu taksari vie tänä vuonna nuorempaa lastani kouluun kerran viikossa. Kunta ei enää matkoja tue, silti kuski ottaa maksuna vain n. puolet normaalista taksimatkahinnasta. :) Ihana ihminen. Täytyy varmaan häneen ottaa yhteyksiä vanhemman lapsen kyydeistä tänäkin vuonna...[/QUOTE]

Tällaset on huipputyyppejä! Tuollaiselle varmaan antaisin jouluna joulukukan tai -pullon, tuollaisia ihmisiä on vain niin harvassa nykyään :)

Tommoset myöhästymiset ym on vahinkoja, se että ei ilmoiteta kuskille on mielestäni välinpitämättömyyttä.

Ei se kuski siellä mökkitiellä vähän ennen teidän risteystä paina kaasua ja mieti että "ei jumalauta, en muuten varmasti hae tänään kerttua kouluun".

Ja ihan jokainen teistä on tehnyt mokia omalla alallaan, varmasti myöhäTynyt ym, silti aivan varmasti olette omista asiakkaistanne valittaneet, jos ne perseilee teidän työnne kustannuksella. Tuskin kukaan ajattelee, että no okei, koska mä nyt sillon tein sillee ni kyllähän mulle voi aiheuttaa hankaluuksia, ja vaikka mä en nyt henk koht olekaan tehny mitään, niin varmaan joku joka on samalla alalla, on joskus mokannut tän asiakkaan suhteen.

Turhia kuluja kunnalle näistä turhista ajoista... Pitäisköhän pistää ihan omakustanteiseksi sekin, teidän mielestä kaikki muutkin tuet ja vastaavat pitää poistaa, niin poistetaan tämäkin, kun ei ihmiset ajattele nokkaansa pidemmälle.

Tommoset myöhästymiset ym on vahinkoja, se että ei ilmoiteta kuskille on mielestäni välinpitämättömyyttä.

Ei se kuski siellä mökkitiellä vähän ennen teidän risteystä paina kaasua ja mieti että "ei jumalauta, en muuten varmasti hae tänään kerttua kouluun".

Ja ihan jokainen teistä on tehnyt mokia omalla alallaan, varmasti myöhäTynyt ym, silti aivan varmasti olette omista asiakkaistanne valittaneet, jos ne perseilee teidän työnne kustannuksella. Tuskin kukaan ajattelee, että no okei, koska mä nyt sillon tein sillee ni kyllähän mulle voi aiheuttaa hankaluuksia, ja vaikka mä en nyt henk koht olekaan tehny mitään, niin varmaan joku joka on samalla alalla, on joskus mokannut tän asiakkaan suhteen.

Turhia kuluja kunnalle näistä turhista ajoista... Pitäisköhän pistää ihan omakustanteiseksi sekin, teidän mielestä kaikki muutkin tuet ja vastaavat pitää poistaa, niin poistetaan tämäkin, kun ei ihmiset ajattele nokkaansa pidemmälle.

Vau! :)

[QUOTE="tii-";29267823]No, onko maija-pekan vanhempien tehtävä aurata ko. tie? Mitä he sille siellä tien päässä voivat, jos joku toinen ei tee töitään? Oletettavasti muitakin teitä on aurattavaksi. Tietysti vanhempien pitää tällöin ymmärtää, ettei taksi välttämättä ole tasalta hakemassa, jos yöllä sataa metrin lunta, mutta se, että mitään ilmoittamatta jätetään hakematta on väärin.[/QUOTE]

Jos nyt sattuu asumaan siellä yksityistien päässä, niin kyllä, siellä asuvien homma on sopia tienpätkälleen auraaja. Kaikki tiet ei kuulu kunnallisen aurauksen piiriin.

[QUOTE="äitix6";29268113]Meillä on neljä taksikyytiläistä ja silloin tällöin haen lapsia koulusta. Ei me taksikeskukseen soitella, laitan viestin itse kuskille tai lapsi ilmoittaa kouluun mennessä ettei hän tule paluukyydillä. Ymmärrän ap:n turhautumisen, todella ärsyttävää tuollainen!![/QUOTE]

Öö siis lapsi ilmoittaa itse suoraan kuskille? Ei muuten oikeasti voi mennä läpi? Kyllä vanhempien on se itse hoidettava. Joskus kun se teidän Miia-Petra-Johanna sanoo noin kuskille ja jääkin vaikka koululle teidän tietämättänne niin kyllähän te kuljettajaa syytätte..

ja te taksikuskit opetelkaa nyt EDES VÄHÄN JOUSTAMAAN!!!!!! jos taksin on määrä hakea tyttö 8.00 & olemme pihalla 8.02, niin ei ole todellakaan mukavaa kun näkyy vain perävalot! :O

[QUOTE="Nelliina";29268803]ja te taksikuskit opetelkaa nyt EDES VÄHÄN JOUSTAMAAN!!!!!! jos taksin on määrä hakea tyttö 8.00 & olemme pihalla 8.02, niin ei ole todellakaan mukavaa kun näkyy vain perävalot! :O[/QUOTE]

Pääasiassa kyllä joustetaan, mutta esimerkiksi 3 minuutin odottelu neljässä paikassa tekisi jo yhteensä 12 minuutin ylimääräisen odottelun. 12 minuutin odotusaika maksaa n. 9€. Itse pidän kyllä mittarin aina päällä.

Ja jos on sovitti että lapsi haetaan kotoa klo:8:20,niin lapsi on silloin saattajan kanssa odottamassa pihalla..samoin jos tuontiaika on klo:16:05,niin silloin olette odottamassa lastanne! Juuri näiden takia kyydit ovat myöhässä kun: ajetaan turhia mutkia kun ollan unohdettu ilmoittaa ettei lapsi lähdekkään tänään kouluun tai että jotain lasta odotetaan se 20min portinpielessä,tai vastaanottoja unohtaa tulla lasta vastaan!!!!!!!!! järjetöntä touhua,olkaa tyytyväisiä että teidän lastanne kuljetataan kouluun ja kotiin ja ARVOSTAKAA kuskeja sen verran että ette itse ole aiheuttamassa ylimääräisiä odotuksia! Toivoo: koulukuskin vaimo

Koulukuskin vaimolle... Meillä homma toimi valituksista huolimatta niin että lapsi jätettiin tien poskeen oli joku vastaanottamassa tai ei. Se olikin mukavaa kun lapsen ei alunperinkään olisi pitänyt olla taksissa ja jätettiin yksin tien poskeen ja ketään ei kotona. Siihenkin tietysti auttaisi jos olisi edes suunnilleen aika milloin taksi tuo takaisin. Jos eskari loppu 12.30 niin lapsi oli kotona 12.10 ja 14.10 välisenä ainaka. Siihen että taksi tuo lapsen ennenku eskariaika loppuu ei varmaan vaikuta teiden auraamiset. Kuski ei osannut etukäteen sanoa miten päin ajaa lenkin minäkin päivänä, omien sanojensa mukaan päätti kun lähti eskarilta. Lasten pikkusisaruksia joita ei voi jättää yksin kotiin, ei voi seisottaa tien poskessa liki 30 asteen pakkasessa kahta tuntia...

Koulutaksien kiinni saaminen on oma lukunsa. Oliski joku keskus, mutta joka päivä aamulla ja illalla eri taksi ja eri numero mihin soittaa. Eli ei riitä että aamulla ilmottaa et lapsi on sairaana, vaan iltapäivällä uusi soitto eri taksille ja vaikka viikon poissaolossa soitat siis 10 eri taksille..

Koulukuskin vaimolle... Meillä homma toimi valituksista huolimatta niin että lapsi jätettiin tien poskeen oli joku vastaanottamassa tai ei. Se olikin mukavaa kun lapsen ei alunperinkään olisi pitänyt olla taksissa ja jätettiin yksin tien poskeen ja ketään ei kotona. Siihenkin tietysti auttaisi jos olisi edes suunnilleen aika milloin taksi tuo takaisin. Jos eskari loppu 12.30 niin lapsi oli kotona 12.10 ja 14.10 välisenä ainaka. Siihen että taksi tuo lapsen ennenku eskariaika loppuu ei varmaan vaikuta teiden auraamiset. Kuski ei osannut etukäteen sanoa miten päin ajaa lenkin minäkin päivänä, omien sanojensa mukaan päätti kun lähti eskarilta. Lasten pikkusisaruksia joita ei voi jättää yksin kotiin, ei voi seisottaa tien poskessa liki 30 asteen pakkasessa kahta tuntia...

Koulutaksien kiinni saaminen on oma lukunsa. Oliski joku keskus, mutta joka päivä aamulla ja illalla eri taksi ja eri numero mihin soittaa. Eli ei riitä että aamulla ilmottaa et lapsi on sairaana, vaan iltapäivällä uusi soitto eri taksille ja vaikka viikon poissaolossa soitat siis 10 eri taksille..

Omituiselta kuullostaa. Voisiko vaikka alueen taksiyhdistykseen ottaa yhteyttä ja kertoa tuosta ongelmasta?

Kyllä mieheni työpaikalla ainakin kuljetettavat tietävät monelta kyyti tulee ja monelta lapset palaavat kotiin ja nämä ajat on myös informoitu TARKASTI vanhemmille! Ja täällä ainakin riittää soitto YHTEEN numeroon joka sattuu olemaan päivystäjän numero ja joka kirjaa ja jakaa myöskin kaikki ajot. Lisäksi täällä on listat minkä mukaan mikäkin reitti ajetaan,kuka otetaan moneltakin kyytiin ja missä järjestyksessä! Eikö joka paikkakunnalla pitäisi olla sama systeemi?

Itse kuljin ala-asteella koulutaksilla ja voi että miten rasittavaa oli odotella niitä muita kyytiläisiä ja sitten saattoikin lapsen äiti ilmoittaa että viekin omalla autolla.
Tai koululla odottaa ja tuleekin joku ilmoittamaan että vanhemmat haki jo. Siinä joutuu myös ne muut koululaismatkustajat odottamaan turhaan.

Taksit myöhästyy myös sen takia kun joutuu turhaan odottamaan.

Taksikeskus. Jep, mikä se on. :D Ei täällä sellaasta oo. Mutta täällä on varmaan vanhemmilla tiedos se kuskin puhelinnumero johon voivat soittaa ja toivon mukaan soittavat jos ei tarvitte aamulla hakia kotoa tai iltapäivällä hakia koululta.

Meillä on tosi tyhmästi järjestetty lapsen haku koululta kotiin. Jos koulu päättyy lukujärjestyksen mukaan esim. 13:15, taksi on koulun pihalla hakemassa oppilasta klo 13:15. Varsinkin talvella on usein sattunut niin, että taksi on ehtinyt jo lähteä sillä välin kun lapsi pukee toppavaatteita sisällä. Oppitunnit ovat joskus myös venyneet parilla minuutilla opettajan toimesta ja taas on taksi ehtinyt lähteä.

Kodista koululle palvelu on toiminut hyvin. Lapsi on ollut aina ajoissa parkkipaikalla taksia odottamassa ja suurin osa taksikuskeista vielä soittaa jos ovat viisi minuuttia myöhässä ettei lapsi hätäile. Jostain kumman syystä palvelu tökkii ja pahasti silloin kun pitäisi kotiin päästä koululta.

Mitään muutosta ei ole koulultahakuaikoihin tulossa kun asiasta reklamoin taksikeskukseen.

Meillä on tosi tyhmästi järjestetty lapsen haku koululta kotiin. Jos koulu päättyy lukujärjestyksen mukaan esim. 13:15, taksi on koulun pihalla hakemassa oppilasta klo 13:15. Varsinkin talvella on usein sattunut niin, että taksi on ehtinyt jo lähteä sillä välin kun lapsi pukee toppavaatteita sisällä. Oppitunnit ovat joskus myös venyneet parilla minuutilla opettajan toimesta ja taas on taksi ehtinyt lähteä.
.

Kyllä täällä ainakin odotetaan mikäli tiedetään että lapsi on kyytiin tulossa,ketään ei jätetä! Valitusta kehiin jos näin toimitaan!!!!!!!!

Mä ilmoitan aina jos lapsi ei ole menossa kouluun/tarvi kyytiä.

Meillä oli tos kolme vuotta isompi (halvempi) taksifirma hoitaas koulukyytejä, taksi tuli kuinka sattui, kuskit vaihtui vähänväliä, koulu joutui lopulta laittaan avustajan taksiin ku kuskeille ei menny jakeluun että yksi tyttö pitää laittaa eteen istumaan yms. Pahimpana kaikesta mun lapsi vietiin koulun jälkeen väärään paikkaan! Kyse siis kehitysvammaisista lapsista.
No nyt sitte vaihtui kyyditykset takaisin sille taksille jolla ne oli aiemmin ja kyllä on kiva ku taksi tulee sovittuun aikaan, aina sama kuski, voi luottaa että lapsi päätyy oikeaan paikkaan ja ylipäänsä homma pelittää. Kalliimpi toi varmaan kunnalle on mutta vanhempien ja koulun valitukset tehos lopulta.

Kodista koululle palvelu on toiminut hyvin. Lapsi on ollut aina ajoissa parkkipaikalla taksia odottamassa ja suurin osa taksikuskeista vielä soittaa jos ovat viisi minuuttia myöhässä ettei lapsi hätäile. Jostain kumman syystä palvelu tökkii ja pahasti silloin kun pitäisi kotiin päästä koululta.

Mitään muutosta ei ole koulultahakuaikoihin tulossa kun asiasta reklamoin taksikeskukseen.

Reklamoi opettajalle, että lopettaa tuntinsa ajoissa, että lapsi ehtii taksiin. Opeta lapselle kellon tunteminen ja rohkeutta lähteä tunnilta ehtiäkseen taksiin.

No mä muistan kyllä aina ilmoittaa, meille on rehtori pitänyt sellaisen saarnan asiasta vanhempainillassa ja sanonut että lasku lähetetään vanhemmille, jos toistuvasti jättää taksin perumatta.

Jos nyt sattuu asumaan siellä yksityistien päässä, niin kyllä, siellä asuvien homma on sopia tienpätkälleen auraaja. Kaikki tiet ei kuulu kunnallisen aurauksen piiriin.
Tietysti yksityistiellä asuvat hoitavat aurauksen itse tai siis sen tien tiekunta. Se ei silti tarkoita, että asukkaat itse auraavat tien ja ettei auraajalla ole muita teitä aurattavanaan. Yksityistie voi olla siis ihan hyvin olla auraamatta kun se taksikuski tulee, samoin kuin se kunnan vastuulla oleva tie voi olla auraamatta.

Oman kokemuksen mukaan yksityistiet on paremmin aurattu kuin kunnan vastuulla olevat pienet tiet, mutta ei sekään mikään sääntö ole, joka pätisi kaikkialla.

Yhteistyössä