Onko sinulla mitään kammoa/fobiaa?

• Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"joku vaan"
Minulla itselläni on puhelinkammo. Ahdistaa soittaa puhelimella.:-( Hoidankin asiat mielummin tekstareilla. Myös kammoan hämähäkkejä. Joskus tipahti paidan sisälle yks hämähäkki, aika inhaa oli. Hyyyyyiiii!!!:'(

"Sadie"
Mä pelkään pimeetä. Esim. jos oon yksin kotona yötä, mä kuvittelen et joku on ikkunan takana vahtaamas. Ja kaikkee muuta vastaavaa. Ei oo kuulkaa hauskaa, moniki vaa nauraa että pikkulapsilla on tollasia pelkoja. No joo varmasti, mut nii on myös mulla!

Esim. olin lapsen kanssa meiän mökillä muutaman päivän kahestaa ja mä pelkäsin iltasin iha hulluna ku lapsi oli jo nukkumas. Niinpä menin joka ilta klo 21 viimestää nukkumaan..

Käärmekammo oli nuorempana aika paha, alkoi yhdestä painajaisesta n. 12-vuotiaana. En uskaltanut sinä kesänä liikkua kuin saappailla pihan perukoilla, ja esim. jos Äiskä pyysi hakemaan raparpereja niin huusin että en mene. Kävin "siedätyshoidossa" kiertävässä käärmenäyttelyssä jossa en pelännyt, koska ne käärmeet pysyivät siellä vitriinissä. Pystyin kyllä sittemmin liikkumaan ihan sandaaleillakin pihalla ja maastossa.

Yli parikymmentä vuotta siinä fobiassa meni, ja se lakkasi siihen kun yhtenä keväisenä päivänä kyykäärme luikerteli meidän pihaan ja kun meillä lapset leikkii samassa pihassa niin tapoin sen. Samana kesänä ajoin vahingossa toisen käärmeen yli autolla.
Se pelko muuttui oikeastaan inhoksi.

"mievaan"
Ampiaisia pelkää ja kammon ihan hysteerisesti.

Mulle myös tuo soittaminen on vaikeaa. Ja sit mä pelkään miehiä. Ei se silleen ole kammo tai fobia, mut menen ihan vaikeeksi jos on vaikka mies lääkäri tai jos soitan johonkin asiakaspalveluun ja siellä vastaa mies.

kaks ja puol
Mä oon kanssa aika säikky pimeällä, myös omassa kodissa.Varsinkin mökillä jos pitää ulkohuussiin mennä, ni aika pelottava olo. Kotona jos mies hiippailee pimeessä ja säikähän, ni mies vaan ihmettelee, et mitä sä omassa kodissa noin säikyt.;-)

Arpikammo! Siten, että itselläni olisi jossakin näkyvä arpi. En nyt fobiaksi kuitenkaan sanoisi. En voi käsittää mistä ihmeestä tuollainen voi juontaa juurensa.

Raskausaika oli välillä haastavaa. Kokovaratalorasvasin itseäni 3krt/pv. Pelkäsin kuollakseni että saisin raskausarpia.:|

Pelkäsin myös polvitähystykseen mennessä että polveen tulee arpia.

Luojalle kiitos mitään jälkiä ei ole jäänyt. Enkä saanut raskauden aikana yhtään arpea.

Ihan turhaan kuulema rasvasin, riippuu täysin ihon omasta koostiksesta, tuleeko niitä vai ei.

ötökkä kammoinen
Ötökkä kammo ja paha onkin en voi esim. nukkua jos olen "sivusilmällä" nähnyt jonkun ötökän jossain huoneessa ja sitten saan sydärin kun onkin joku roska ja mun silmissä sekin liikkuu.
Tarttis vissiin hoitoon hakeutua.

Kaikkien hämiskammoisten olisi syytä tulla meille siedätyshoitoon. Tähän taloon puskee jatkuvasti ulkoa hämähäkkejä, liiskaan harva se päivä yhden (juu en jaksa enää kantaa jokaista ulos). :D

Ja juu, on mulla se fobia jos en saa käsiäni tai jalkojani vapaaksi. Sadisti siskoni kieputti mut pienenä maton sisään enkä saanut käsiäni vapaaksi, siitä alkoi fobia. Sama tunne tulee joskus kun sovittaa ahdasta mekkoa sovituskopissa ja se juuttuu riisuessa johonkin kainaloihin.

Meinaan kanssa hermostua jos jossain kulkuneuvossa en saa jalkoja vapaaksi vaan ne on jossain ahtaasti tai matkatavaroiden puristuksessa. :D

Mun fobia on ihan tyhmä :(
Haikammo. Pelkään että uimalassakin tulee pohjan läpi hai ja riepottelee kuoliaaksi. Hallitsen pelkoni uimalassa, järvessäkin joo kunhan pysyn hyvin lähellä rantaa mutta mereen en mene. En tiedä mistä juontaa juurensa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mun fobia on ihan tyhmä :(;29252716:
Haikammo. Pelkään että uimalassakin tulee pohjan läpi hai ja riepottelee kuoliaaksi. Hallitsen pelkoni uimalassa, järvessäkin joo kunhan pysyn hyvin lähellä rantaa mutta mereen en mene. En tiedä mistä juontaa juurensa...
Sanonko...äh, en sano. No, sanon kuitenkin... Dechsin ennustus kävi toteen: NYT mä ihmettelen.
Sori. Mutta sama kuin pelkäisi normi suomalaisessa metässä jotain tiikerin tai norsun hyökkäystä? :)

Nap
Ötökät ja lentävät ja muuten kohtitulevat pallot. Ihan ok, jos pallo on maassa, mutta jos se vähänkin on liikkeessä, niin olen miekin - toiseen suuntaan. Ainoa poikkeus on sulkapallo :D
Ja puhelimella soittaminen, jos pitää jollekin tuntemattomalle soittaa,tutut on ok.

Toisinaan (kun sille päälle sattuu) kammoan pimeää.

Yhteistyössä