PRKL kun ottaa päähän vuokralaiset!!!

Olen aiheesta aiemminkin kirjoittanut...
Jouduin hakemaan heille häätoä kun kahden (ei peräkkäisen) kuun vuokrat maksamatta.
Nyt kun päätostä ollaan odoteltu (eivät suostuneet vapaaehtoisesti lähtemään kun mielestään aiheettomasti puran sopparin!), niin ovat näemmä lopettaneet kokonaan vuokranmaksun. Ei ole marraskuultakaan (yht. jo kolmas kuukausi) tullut rahoja.
MIKSI, OI MIKSI en tarkastanut luottotietoja :headwall:!!?? Vaikuttivat niin mukavilta.
Kyllä tuntuu tuo rahojen menetys ja saakohan niitä KOSKAAN takaisin...
Ja hitsi vie, kauankohan tässä menee ennenkuin saamme heidät ulos!? Ensi kuun eka päivä on heillä viimeinen mahku vastata haasteeseen, sen jälkeen käräjäoikeus tekee yksipuolisen päätoksen.
Miks ihmiset on tollasia??
Mihin mä meen raivoomaan |O

Wieruus
Eihän se luottotietojen tarkistus olisi välttämättä taannut sitä että he olisivat hoitaneet vuokransa ajallaan. Enemmän se joillakin on ihan luonteesta kiinni.

Seuraavalla kerralla olet jo viisaampi ja toivottavasti saat paremmat vuokralaiset.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Eihän se luottotietojen tarkistus olisi välttämättä taannut sitä että he olisivat hoitaneet vuokransa ajallaan. Enemmän se joillakin on ihan luonteesta kiinni.

Seuraavalla kerralla olet jo viisaampi ja toivottavasti saat paremmat vuokralaiset.
Kiitos, niin kai se on. Olen eiamminkin ottanut vuokralaisen jolla oli luottotiedoissa haikkaa, mutta koskaan hanen kanssa ei ollut ongelmia.
Mua sapettaa tassa myos se, etta olen ollut aina, kaikkien vuokralaisten kanssa hyvin yhteistyokykyinen- olen antanut maksuaikaa pyydettaessa aika paljonkin.
Valitettavasti taman parinkunnan kohdalla maksuaikaa ei ole koskaan edes pyydetty, on monesti jopa suoraan valehdeltu etta maku on paksettu ja syytelty pankkia...
Olen niin iloinen kun nyt paasen heista eroon. Toivon vaan, etteivat tuhoa kamppaa... toisaalta en kylla jaksaisi uskoa, mitta mistapa sita enaa mitaan tietaa :/

ikinä, ei koskaan kannata myydä tuntemattomille mitään, ja luovuttaa ennen kuin ovat maksaneet sen tai vuokrata asuantoa, tarkistamatta luottotietoja yms. toki vaikka ne olis olleet kunnossa, voihan silti olla, että olisivat jättäneet maksamatta. se että ihminen on mukava ja ihana ei oo takuu mihinkään

[QUOTE="zxc";29242899]juuri meinäsin kysyä samaa.....saatte siitä edes jotain takas[/QUOTE]

Tota...he saivat sossusta maksusitoumuksen. Nyt sitten kun soitin sosiaalitoimistoon, niin eivat kuullemma olleet uusineet sitoumusta, eli sosiaalitoimisto ei ole enaa velvollinen maksamaan. Eli ei ole mitaan!

[QUOTE="zxc";29242943]sorry, mutt sitten se on kyl ihan sun moka, ettet ole tarkistanut ajoissa....[/QUOTE]

On ehka mun moka joo... ihan tyhma olin kun en tajunnut etta siinakin on joku umpeenmenoaika. En ole aiemmin antanut maksusitoumuksella. No, tasta opin kylla todella paljon.
Ja juu, vuokrasopimuksessa lukee etta on velvollimen ottamaan kotivakuutuksen.

huoks
Vähän kuin meidän tapaus. Paitsi että me ei ehditty saada yhtäkään vuokranmaksua ja tämä meidän vuokralainen makaa sairaalassa vailla tietoa, et pystyykö ikinä edes asumaan siellä meidän asunnossa. :O Ehtiköhän se tyyppi asua peräti kaksi viikkoa, kun sairastui vakavasti. Tosi kurjaa tietenkin ja me ollaan tässä tapauksessa pitkämielisiä...

vuokranantaja
Kun ottaa vastaan sosiaalitoimiston maksusitoumuksen, niin älkää koskaan ottako vastaan määräaikaista sitoumusta. Ja jos otatte, ymmärrätte varmaan sen, että myös vuokrasopimus kannattaa laittaa määräaikaiseksi? Tämän sanoo jo järkikin.

Kun ottaa vastaan sosiaalitoimiston maksusitoumuksen, niin älkää koskaan ottako vastaan määräaikaista sitoumusta. Ja jos otatte, ymmärrätte varmaan sen, että myös vuokrasopimus kannattaa laittaa määräaikaiseksi? Tämän sanoo jo järkikin.
MA olin kertakaikkiaan liian kiireinen ottaakseni selvaa mita tuo maksusitoumus tarkoittaa. Ihan kylla oma vikani. Kuvittelin etta nyt kun sitoumus tuli, that's it ja kaikki hyvin...

Vähän kuin meidän tapaus. Paitsi että me ei ehditty saada yhtäkään vuokranmaksua ja tämä meidän vuokralainen makaa sairaalassa vailla tietoa, et pystyykö ikinä edes asumaan siellä meidän asunnossa. :O Ehtiköhän se tyyppi asua peräti kaksi viikkoa, kun sairastui vakavasti. Tosi kurjaa tietenkin ja me ollaan tässä tapauksessa pitkämielisiä...
Voi ei, ikava tapaus tuokin- kaikkien kannalta!

Mäkään en ole koskaan kuullut, että sossun maksusitoomus olisi määräaikainen.

Tosin se mulle selvisi pari viikkoa sitten (kaverin kämpänhaun yhteydessä), että ainakin hänen sossulta saamassa takuulapussa lukee, että EI käy maksamattomien vuokrien takaukseen.

Eli jos vuokralainen tuhoaa kämpää, niin takuulappua vilauttamalla sossu maksaa sen yhden kk vuokran verran korjauskuluja, mutta jos vuokralainen jättää vuokrat maksamatta, niin siinä tapauksessa takuulapulla voi pyyhkiä perseensä.

vuokranantaja
Kun otatte vuokralaista, tutustukaa nyt HVL:n, eli huoneenvuokralakiin. Siellä kerrotaan ihan selvästi esim. mikä ero on vakuusmaksulla ja takuuvuokralla. Kaksi eri asiaa.

• Tykkää
Reactions: Muua
Mäkään en ole koskaan kuullut, että sossun maksusitoomus olisi määräaikainen.

Tosin se mulle selvisi pari viikkoa sitten (kaverin kämpänhaun yhteydessä), että ainakin hänen sossulta saamassa takuulapussa lukee, että EI käy maksamattomien vuokrien takaukseen.

Eli jos vuokralainen tuhoaa kämpää, niin takuulappua vilauttamalla sossu maksaa sen yhden kk vuokran verran korjauskuluja, mutta jos vuokralainen jättää vuokrat maksamatta, niin siinä tapauksessa takuulapulla voi pyyhkiä perseensä.
Joo, vastedes olkoon niin etta kateista kehiin tai sopparia ei synny!
Argh... ma en ois tarvinnu tallasta nyt! Ihan tarpeeksi paanvaivaa ylitoiden kanssa...
No, tyhmasta paasta jne.

vierasa
Jos on niin kiire, että ei ehdi tarkistaa itse vuokralaisen asioita, niin kannattaa ihan suosiolla laittaa vähän enemmän rahaa asiaan oman mielenrauhan vuoksi ja käyttää vuokranvälityspalvelua.

Toinen vuokranantaja
Mun täytyy kyllä sanoa, että oot ollut todella huoleton vuokranantaja. Itselläni sossun laput on heti syy olla tekemättä vuokrasopimusta. Otan vuokralle joko vakituisessa työsuhteessa olevia tai opiskelijoita, jotka vaikuttavat tunnollisilta. Omalla kohdallani opiskelijat ovat olleet hyviä vuokralaisia ja maksaneet ajallaan.

Toivottavasti tilanne järjestyy mahdollisimman pian ja saat sinulle kuuluvat rahat!

"nainen"
Tota...he saivat sossusta maksusitoumuksen. Nyt sitten kun soitin sosiaalitoimistoon, niin eivat kuullemma olleet uusineet sitoumusta, eli sosiaalitoimisto ei ole enaa velvollinen maksamaan. Eli ei ole mitaan!
En ymmärrä: siis takuuvuokrahan aina laitetaan yhteiselle pankkitilille. Se raha on siellä ennen kuin muuttavat sisään. Onko se raha tilillä vai ei? Jos ei ole, niin silloin sinä olet mokannut sen vaatimisessa.

[QUOTE="nainen";29243931]En ymmärrä: siis takuuvuokrahan aina laitetaan yhteiselle pankkitilille. Se raha on siellä ennen kuin muuttavat sisään. Onko se raha tilillä vai ei? Jos ei ole, niin silloin sinä olet mokannut sen vaatimisessa.[/QUOTE]

Tuo sossun maksusitoumus nyt oli se takuuvuokra, ymmärtäkseni. Ja jos se oli määräaikanen niin takuuvuokraa ei toisinsanoen ole enää olemassa...

Professional Griefer
MA olin kertakaikkiaan liian kiireinen ottaakseni selvaa mita tuo maksusitoumus tarkoittaa. Ihan kylla oma vikani. Kuvittelin etta nyt kun sitoumus tuli, that's it ja kaikki hyvin...
Sitä maksusitomusta ei muutenkaan voi realisoida maksamattomien vuokrien takia, paitsi oikeuden kautta. Näin lukee mun vuokralaisen maksusitomuksen liitteessä. Ja senhän tietää jos raastuvan kautta on mentävä, että jos näetkään koskaan rahojasi niin se on sitten vuoden tai pidemmän ajan kuluttua, joka ei toki auta tähän hetkeen jos sulla on asunnossa isompiakin kuluja..

Yhteistyössä