Käsi sydämelle: oletko koskaan ollut töistä pois feikkisaikulla?

  • Viestiketjun aloittaja Vvvvvvvv
  • Ensimmäinen viesti
"hjkl"
Olen ollut kerran. Oli pitkä työrupeama takana ja mies toisella paikkakunnalla viikot. Koira joutui olemaan viikot pitkiä aikoja yksin päivisin ja koin siitä kauhean huonoa omaa tuntoa. Yhtenä aamuna soitin ja ilmoitin olevani migreenissä. Tein eväät molemmille ja lähdin koiran kanssa metsiin ja jäälle retkelle ja oltiin liikkeellä kahdeksan tuntia.. Nautittiin kauniista lumisesta luonnosta ja hankikannosta metsässä ja järvien jäällä. Sen jälkeen onneksi töissäkin helpotti ja mies siirtyi samalle paikkakunnalle töihin. Tästä on kohta aikaa kahdeksan vuotta.
 
Kerran yhden työpäivän, oli muuta tärkeämpää menoa ja en jaksanut alkaa pyytämään vapaapäivää, kun se ei mikään itsestäänselvyys olisi ollut, siis se vapaapäivän saaminen.

Muuten en ole juurikaan ollut pois työstä.
 
vier
En ole.

Joskus olen ollut silleen lievästi kipeä, että epäilin ehkä pystyväni töissä lyhyen päivän tekemään vahvasti lääkittynä, mutta tajusin että se on oikeastaan ihan typerää raahautua pää kainalossa sinne muita sairastuttamaan.
 
Pin
En ainakaan muista sellaista. Kerran olen liioitellut toista vaivaa koska en halunnut todellista asiaa sanoa. Tällöin olin ehkä 18v.
Enemmän olisi pitänyt olla saikulla kuin olen ollut, eli mennyt liian kipeänä töihin mikä on typerää. En vain kehannut olla menemättä.
 
melkeen
en koskaan palkkatyössä. mutta koulusta ja työharjoittelusta ja työkkärin työkokeilusta oon ollu ns "feikkisaikulla". On mulla sillon oikeasti ollutkin joku pikku flunssa tai joku pieni selkäkipu. Töissä olis kyllä pärjännyt buranalla mutta oli parempaa tekemistä *häpeää*
 
njp
En. En edes silloin, kun olin eka yhden päivän oikeasti saikulla ja seuraavan päivän palkattomalla vapaalla lähisukulaisen hautajaisten takia. Silloin kyllä teki mieli valehdella, mutta omatunto ei antanut myöten.
 
"Veiras"
Tavallaan. Olen ollut oikeasti kyvytön menemään töihin, mutta syyn olen kertonut väärin. Ei tehnyt mieli kertoa pomolle ivf-punktion vatsakivuista; mulla oli siis parin päivän ripuli.
 
"Opelix"
Joo, olin parikymppisenä muutaman päivän saikulla, kun tajusin, että en muuten ehdi lukea yliopiston pääsykokeeseen. Työnantajalle toki ikävä juttu, mutta mulle hyvä, koska pääsin opiskelemaan ja sen ansiosta olen ammatissa, josta haaveilin jo alakoulussa.
 

Yhteistyössä