Eikö bloggaajat kestä enää edes kritiikkiä??

  • Viestiketjun aloittaja birdsy
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Ei tarvitse hyväksyä sikamaista käytöstä. Se on ihan selvä asia. vaikka kuinka kertoisi elämästään niin mikään pakko ei ole hyväksyä haukkumista.
No näin. Ja muutenkin olen sitä mieltä, että jos jonkun blogi ärsyttää niin paljon kuin tietyt blogit tuntuvat joitakin ärsyttävän, niin eikö olisi ihan järkevää olla silloin lukematta näitä blogeja? Jos jonkun elämä ärsyttää, ällöttää, oksettaa tai raivostuttaa, niin pakkoko on mennä tirkistelemään sellaisen elämää.... ***keleen pervot! ;)
 
Peyote
Sellaista se on ja se on vain hyväksyttävä. Siis se, että esim. keskustelupalstoilla ruoditaan ja sanotaan ikäviäkin asioita.

Minä en pidä blogia, koska en halua vetää itseäni ja perhettäni julkisuuteen ja tiedän pahoittavani mieleni ikävistä kommenteista. Kannattaa ehkä miettiä että kestääkö sitä ikävää lätinää ja mahdollisia muita seurauksia ja jos pystyy myöntämään ettei, niin kannattaako pitää blogia?

Todella säälittävää, että joilain on pokkaa haukkua jonkun lapsia netissä rumiksi ja arvostella koti ja ylinpäätään ihminen. Mutta hei, kuka pakotti sen blogin pystyyn laittamaan ja kuka se aloitti tuomalla perheen elämän kaikille nähtäväksi.

Helpoimmalla pääsee kun ei aloita mitään blogia. :)
toisaalta, kuka suakaan pakottaa kävellä kadulla ilman että oot peittänyt naamas, saatikka että lapsesi ovat esimerkiksi kaupassakäynnin ajan julkisesti nähtävillä. yritä nyt muistaa, että jos joku tulee päin naamaa törkeästikin haukkumaan, niin vikahan on sinut kun asetit itsesi alttiiksi kritiikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Blue
[QUOTE="wieras";29232477]Voihan se bloginsa (jos sitä on välttämättä pidettävä) laittaa salasanan taakse, jolloin voit päättää itse, kuka sitä lukee ja kommentoi.

Vai onko niin, että silloin ei saakaan sitä niin tärkeää huomiota ja "julkisuutta" itselleen?[/QUOTE]

Ei vaan sitten haukutaan kun joku luulee olevansa niin turhamainen että luulee että jotain oikeasti blogi kiinnostaisi. Kutsutut käyvät vain kuulemma velvollisuudentunteesta ja kokevat myötähäpeää.

Tämän opin palstalta kun kerroin pitäväni blogia vain kutsutuille. :)
 
Peyote
[QUOTE="wieras";29232488]Ei sun olekaan pakko hyväksyä, mutta sitä kuitenkin julkiseen blogiisi saat, ellet satu olemaan niin kiva ihminen, että sulle ei kukaan halua vittuilla. Ja sitähän sinä et ole.[/QUOTE]

no huhhuh.
 
Mä en oikein ymmärrä sellaisen kritisoinnin ideaa? Mikä siinä on pointtina?

Jos mä bloggaan vaikka jostakin ompelustani tai tuunauksestani ja lukijan mielestä se on ihan saakelin ruma, niin mikä idea siinä sen asian esiintuomisessa on?

Meinaako se kommentoija, että koska joku nyt meni mun tekemääni paitaa haukkumaan, niin heitän sen roskiin? Kyllä mä sen ymmärrän, ettei kaikilla ihmisillä ole samanlainen maku. Ja ettei se mun työjälkeni ole lähelläkään priimaa. Mutta jos mä itse siitä pidän, niin en mä mielipidettäni muuta, vaikka joku sen lyttyyn haukkuisikin.

Asia aivan erikseen, jos saan neuvon siitä, miten joku asia kannattaisi ehkä tehdä (jos vaikka saumat kiertää, niin mielelläni otan neuvoja siihen, miten ne ei seuraavassa ompeluksessani enää kierrä), mutta en mä sitä kritiikkiä ymmärrä, jos vaatetta kommentoidaan lauseella "vitun ruma!" jne.

En muista, että olisin milloinkaan käynyt kenenkään blogissa kritisoimassa. Jos joku juttu ei miellytä, niin sitten ei miellytä ja se siitä. Ei mun tarvitse sitä siellä blogissa huudella.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
notuota
Ei olekkaan. Mutta kannattaa se myös ajatella miten tuo mielipiteensä esille itsekkin. Kannattaako julkaista mielipiteitään kärkkäästi ja arvostella ihmisiä itsekkään. Luulisi olevan jo päivän selvää että siitä tulee p*ska ryöppy niskaan. Minusta on hölmöä provosoida lukijoita ja itkeä sitten miksi tulee kuraa niskaan.

Jos tuolla kaupungillakin höpöttäisi kaikki perheen asiat muiden kuultavaksi niin todennäköisesti saa arvostelua. Jos laittaa itsestä ja lapsistaan kuvia niin on niitä ilkeitä ihmisiä jotka ei ymmärrä pitää mölyä mahassaan. Mutta kannattaako lukea ja etsiä itseään koskevia keskusteluja jos ei pysty olla välittämättä.
 
[QUOTE="wieras";29232488]Ei sun olekaan pakko hyväksyä, mutta sitä kuitenkin julkiseen blogiisi saat, ellet satu olemaan niin kiva ihminen, että sulle ei kukaan halua vittuilla. Ja sitähän sinä et ole.[/QUOTE]

Ai saan vai ? Eipä sellaista ole näkynyt. Kyllä mä pidän sellaista vähän reppanan ihmisen tekemäksi jos pitää keljuilla.
 
Keittiönoita
[QUOTE="wieras";29232488]Ei sun olekaan pakko hyväksyä, mutta sitä kuitenkin julkiseen blogiisi saat, ellet satu olemaan niin kiva ihminen, että sulle ei kukaan halua vittuilla. Ja sitähän sinä et ole.[/QUOTE]
Onneksi niille kommenteille voi laittaa bloginpitäjän hyväksyntävaatimuksen ennenkuin ne julkaistaan. Ja ilkeitä kommentteja ei tarvitse hyväksyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"wieras"
toisaalta, kuka suakaan pakottaa kävellä kadulla ilman että oot peittänyt naamas, saatikka että lapsesi ovat esimerkiksi kaupassakäynnin ajan julkisesti nähtävillä. yritä nyt muistaa, että jos joku tulee päin naamaa törkeästikin haukkumaan, niin vikahan on sinut kun asetit itsesi alttiiksi kritiikille.
Sun mielestä netti ja irl on yks ja sama?
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Keittiönoita
Ei olekkaan. Mutta kannattaa se myös ajatella miten tuo mielipiteensä esille itsekkin. Kannattaako julkaista mielipiteitään kärkkäästi ja arvostella ihmisiä itsekkään. Luulisi olevan jo päivän selvää että siitä tulee p*ska ryöppy niskaan. Minusta on hölmöä provosoida lukijoita ja itkeä sitten miksi tulee kuraa niskaan.

Jos tuolla kaupungillakin höpöttäisi kaikki perheen asiat muiden kuultavaksi niin todennäköisesti saa arvostelua. Jos laittaa itsestä ja lapsistaan kuvia niin on niitä ilkeitä ihmisiä jotka ei ymmärrä pitää mölyä mahassaan. Mutta kannattaako lukea ja etsiä itseään koskevia keskusteluja jos ei pysty olla välittämättä.
Tästä olen samaa mieltä. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee, niin se vaan menee. Mutta omassa blogissaan saa ja pitääkin päättää, millaista kommentointia sinne sallii.
 
Peyote
[QUOTE="wieras";29232540]Sun mielestä netti ja irl on yks ja sama?[/QUOTE]

sillä tavalla ne on ihan sama asia, että samat tyypit sä tapaat tuolla kadulla ja oikeasti täällä pätee ihan samat käytössäännöt kuin oikeassa elämässäkin, jotkut tyhmät vaan ei niitä tajua noudattaa.

Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että on ok käydä ihmisen kimppuun netissä esimerkiksi koska hän on lihonut tai jonkun mielestä "oudon näköinen" tai mitä muuta paskaa tahansa, jos se muualla ei ole sallittua.?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Peyote
[QUOTE="vii";29232554]Jokaisen tulisi sietää edes vähän rakentavaa kritiikkiä, muuten voi elämä käydä aika vaikeaksi. Sitä kohtaa pakostakin työelämässä ja eikö blogi ole aika monelle jo työ?[/QUOTE]
suurimmalle osalle blogi ei ole työ. eikä töissäkään ole ok työkaverien pohtia kahvihuoneessa onko työkaveri lihonut ja mikä hänen kampauksessaan on vikana.
 
[QUOTE="vii";29232554]Jokaisen tulisi sietää edes vähän rakentavaa kritiikkiä, muuten voi elämä käydä aika vaikeaksi. Sitä kohtaa pakostakin työelämässä ja eikö blogi ole aika monelle jo työ?[/QUOTE]

Rakentava kritiikki onkin ihan eri asia kuin haukkuminen.
 
notuota
toisaalta, kuka suakaan pakottaa kävellä kadulla ilman että oot peittänyt naamas, saatikka että lapsesi ovat esimerkiksi kaupassakäynnin ajan julkisesti nähtävillä. yritä nyt muistaa, että jos joku tulee päin naamaa törkeästikin haukkumaan, niin vikahan on sinut kun asetit itsesi alttiiksi kritiikille.
Millä tavoin tämä nyt liittyy tähän bloggaamiseen ja kritiikin vastaan ottamiseen? Hieman eriasia olla tuiki tuntematon äiti tuolla parin muksun kanssa kauppasreissulla kun äiti joka jakaa koko perheen asiat kuvien sun muiden kera koko kansalle nähtäväksi ja tietoisesti tuo itseään julki ja on tunnettu. :)

Sain kommentistasi sellaisen kuvan, että ajattelet minusta olevan ok jos bloggaajat saa haukkumista osakseen. No ei ole. Pointtini oli se, että jos ei halua kuulla itsestään ja perheestään ilkeitä kommentteja ja lukea itsestään kirjoitettuja ketjuja foorumeilla ei kannata pitää blogia. :O Koska tosiasia on se, että et niitä pysty lopettamaan..
 
birdsy
sillä tavalla ne on ihan sama asia, että samat tyypit sä tapaat tuolla kadulla ja oikeasti täällä pätee ihan samat käytössäännöt kuin oikeassa elämässäkin, jotkut tyhmät vaan ei niitä tajua noudattaa.

Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että on ok käydä ihmisen kimppuun netissä esimerkiksi koska hän on lihonut tai jonkun mielestä "oudon näköinen" tai mitä muuta paskaa tahansa, jos se muualla ei ole sallittua.?
Kannattaako niitä ketjuja sitten avata? jos tietää että pahoittaa mielensä? onhan se hanurista että nimettömänä haukutaan, mutta minusta ei kannata etsimällä etsiä juttuja ja lukea niitä.
 

Yhteistyössä