Mitähän opettaja tuumais kun kieltäis lapselta hiihdon?

Rollolainen
Olen kysynyt opettajalta voiko suksia lainata jostain ja vastaus oli että jokainen perhe huolehtii itse että lapsella on sukset. Hiihto kuuluu tuntisuunnitelmaan ja sukset on silloin oltava. Mielestäni tämä on väärin perheitä kohtaan ja en todellakaan suostu ostamaan edes "alle satasen" pakettia muutaman kerran takia.
osta kerralla vähän isommat niin ei trvii joka vuosi ostaa. Mä myin kerran 20e naapurille suksipaketin jota oli kaksi talvea käytetty ( oli kuin uudet) laita kauppojen sienälle ilmoituksia varmasti sat halvalla. Mä sain yhdestä fb-kaverilta pojalle ILMAISEKSI entiset kilpasukset, jotka on muuten tois hyvät.
 
"vieras."
Ei kai suksia sentään joka vuosi tarvi ostaa, monot ehkä, mutta ei suksien pituus nyt niin tarkka ole.

Hiihto on todella hyvä, kokonaisvaltainen liikuntamuoto. Ei sitä mikään kävely korvaa. Menkää ihmeessä koko perheen voimin hiihtoretkille, mikäs sen mukavampaa aurinkoisina talvipäivinä. Turha kouluja ja päiväkoteja syyttää suksien vähäisestä hyödyntämisestä, niitä voi kuulkaas ihan vapaa-ajallakin käyttää. ;)
 
"Ninni"
Miten nykyään noin paljon hiihdetään.. Hyvä jos käytiin ennen koko ala asteen aikana 8kertaa hiihtämässä. Inhosin kyllä kaikkia liikuntatunteja samoin kuin käsitöitä. Nykyään oon valmentaja ja ohjaan välillä vanhusten käsityötunteja :) jospa sopisit open kans et meet lapsen kanssa vapaa ajalla luistelee ja tyttö tois opettajalle lapun missä lukee että 'luistelin perjantaina tunnin' ja sitten sun allekirjotus... Korvattu siis liikkatunti.
 
Olen kysynyt opettajalta voiko suksia lainata jostain ja vastaus oli että jokainen perhe huolehtii itse että lapsella on sukset. Hiihto kuuluu tuntisuunnitelmaan ja sukset on silloin oltava. Mielestäni tämä on väärin perheitä kohtaan ja en todellakaan suostu ostamaan edes "alle satasen" pakettia muutaman kerran takia.
Jos ei ole varaa niin varmasti joku taho voi auttaa. Kirkko tai sosiaalihuolto tms.
 
Rollolainen
En aio ostaa itselleni suksia esimerkin vuoksi koska en pidä hiihtämisestä. Käymme uimassa, lenkillä ja kuntosalilla (lapsikin kuuluu seuraan jonka salilla käymme. Siellä voi puupainojen lisäksi harrastaa pituushyppyä, kuulaa ja keihästä). Lisäksi tämä isompi lapsi harrastaa tanssia ja teatteria sekä ihan tavallisia ulkoleikkejä ja talvella luistelua ja pulkkamäkeä. Miksi, OI MIKSI meidän pitäisi hiihtää kun siitä ei kukaan tykkää??
en minäkän tykännyt hiiihtämisestä, mutta siten pari tlavea sitten ajattelin kokeilal aj hups se olikin kivaa... Ilman mitään kipailupakkoa aj sitä että joku arvostelee. Sian hiihtää OMAAN TAHTIIN eikä kukaan anuranut jos mulla ei ollut oikea tyyli. pääasia oli että sain hihtää.-. Nyt ihan odotan innolla että pääsen joen jäälle hiihtelemään =)
 
hiihtopummi
En aio ostaa itselleni suksia esimerkin vuoksi koska en pidä hiihtämisestä. Käymme uimassa, lenkillä ja kuntosalilla (lapsikin kuuluu seuraan jonka salilla käymme. Siellä voi puupainojen lisäksi harrastaa pituushyppyä, kuulaa ja keihästä). Lisäksi tämä isompi lapsi harrastaa tanssia ja teatteria sekä ihan tavallisia ulkoleikkejä ja talvella luistelua ja pulkkamäkeä. Miksi, OI MIKSI meidän pitäisi hiihtää kun siitä ei kukaan tykkää??
Et anna lapselle edes mahdollisuutta tykätä.
 
kekekeke
Olen kysynyt opettajalta voiko suksia lainata jostain ja vastaus oli että jokainen perhe huolehtii itse että lapsella on sukset. Hiihto kuuluu tuntisuunnitelmaan ja sukset on silloin oltava. Mielestäni tämä on väärin perheitä kohtaan ja en todellakaan suostu ostamaan edes "alle satasen" pakettia muutaman kerran takia.
Just. No sitten et hanki. Tosi mukavia nää "kyllä mulla ois varaa ostaa sukset ja itse asiassa ullakolla ois 16 paria sopivia suksia, mutta kun mulla on semmonen periaate, ettei lapsen tarvii hiihtää, niin en sitten anna sille niitä suksia" -tyypit :)

Eihän ne koululla voi sua pakottaa eikä se lapsikaan tuosta välttämättä nillitä. Sääli vaan ettet anna lapselles mahdollisuutta oppia pitämään hiihdosta.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29228396:
Mun puolesta sais lopettaa lajit joihin vanhempien tarvitsee ostaa tarvikkeet.
ei nmytkään pkko ole, kertoo vaan koulussa että lapsella ei ole nitiä välineitä.
Koulun on järjetetttävä koululta välineet tai sit lapsi tekee muuta, jotakin yhtä inhottavaa
 
Just. No sitten et hanki. Tosi mukavia nää "kyllä mulla ois varaa ostaa sukset ja itse asiassa ullakolla ois 16 paria sopivia suksia, mutta kun mulla on semmonen periaate, ettei lapsen tarvii hiihtää, niin en sitten anna sille niitä suksia" -tyypit :)

Eihän ne koululla voi sua pakottaa eikä se lapsikaan tuosta välttämättä nillitä. Sääli vaan ettet anna lapselles mahdollisuutta oppia pitämään hiihdosta.
Vintilläni ei ole yhtään paria suksia. Olemme lainanneet suksia aiemmin ja nyt emme saa lainaa mistään yhtään paria. Rahaa olisi kyllä ne ostaa uutena mutta en todellakaan halua laittaa satasta (tai yli/ali) muutaman hiihtokerran vuoksi.
 
Rollolainen
No kyllä hänellä on joka vuosi ollut sukset, mutta tänä vuonna en halua niihin rahaa laittaa. On siis hiihtänyt monena vuonna eikä koskaan edes ehdottanut että haluaa hiihtää koulun ulkopuolella ja latu menee tuossa kodin vieressä joten mahdollisuuksia hiihtämiseen olisi ollut.
miks ostat joka vuosi uudet. Meillä ainakin 2-3 vuotta pärjätty samoilla, on vaan monot tarvittaessa uusittu
 
"Veera"
Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että lapset hiihtävät koulussa? Oikeesti?!

Se on varmasti jokaisella perheellä tiedossa, että hiihtokamppeet on oltava. Kannattaisiko siis jo hyvissä ajoin seurailla tarjouksia, nettikirppareiden ja huutonetin tarjontaa, kysellä sukulaisilta ja tutuilta.. No ei tietenkään! Mieluummin nuristaan kun kalliilla pitää ostaa.
 
Siis jos meillä olisi sukset, lapsi tottakai hiihtäisi tykkäsi lajista tahi ei. Mutta kun ei ole, en aio ostaakkaan parin kerran takia uusia. Ja nyt näyttää että emme saa lainattua mistään ja kirpparilla ei sopivia ollut.
 
jiojå
Vintilläni ei ole yhtään paria suksia. Olemme lainanneet suksia aiemmin ja nyt emme saa lainaa mistään yhtään paria. Rahaa olisi kyllä ne ostaa uutena mutta en todellakaan halua laittaa satasta (tai yli/ali) muutaman hiihtokerran vuoksi.
Mikäli elätte kuitenkin suurin piirtein sellaista elämää, kuin tässä yhteiskunnassa nykypäivänä eletään, niin se satanen niihin suksiin ei takuulla ole turhin satanen, joka teillä ensi talven aikana kuluu.

Ihan jos suoraan sanon, niin vituttaa tuollainen asenne liikuntakasvatusta kohtaan.
 
[QUOTE="Veera";29228431]Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että lapset hiihtävät koulussa? Oikeesti?!

Se on varmasti jokaisella perheellä tiedossa, että hiihtokamppeet on oltava. Kannattaisiko siis jo hyvissä ajoin seurailla tarjouksia, nettikirppareiden ja huutonetin tarjontaa, kysellä sukulaisilta ja tutuilta.. No ei tietenkään! Mieluummin nuristaan kun kalliilla pitää ostaa.[/QUOTE]

Olemme lainanneet sukset joka vuosi tutultani. Kysyin jo lokakuussa käykö että taas lainaamme helmikuussa suksia, mutta nyt ei käynyt. Ei tullut yllätyksenä että hiihtoa on joka vuosi. Pitää vielä kysellä lainaa muualta mutta koulun takia en ala satasta laittamaan lajiin muutaman hiihtokerran vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jiojå;29228448:
Mikäli elätte kuitenkin suurin piirtein sellaista elämää, kuin tässä yhteiskunnassa nykypäivänä eletään, niin se satanen niihin suksiin ei takuulla ole turhin satanen, joka teillä ensi talven aikana kuluu.

Ihan jos suoraan sanon, niin vituttaa tuollainen asenne liikuntakasvatusta kohtaan.
Liikuntaa kohtaan? Lapsi harrastaa tanssia johon maksan vaateet, kengät ja lukukausimaksun, liikunnallista teatteria johon maksan maksun, uintia johon maksan puvun, lasit ja seuran maksun, sekä yleisurheilua johon maksan seuran jäsenyyden, sekä sisäpelikengät, lasten kuulan ja keihään jne.. Ostan luistimet joka vuosi koska lapsi pitää luistelusta ja harrastaa sitä myös koulun ulkopuolella. En halua ostaa suksia joita käytetään pari kertaa. En muutenkaan osta periaatteesta mitään turhaa mitä emme oikeasti tarvitse.
 
Siis jos meillä olisi sukset, lapsi tottakai hiihtäisi tykkäsi lajista tahi ei. Mutta kun ei ole, en aio ostaakkaan parin kerran takia uusia. Ja nyt näyttää että emme saa lainattua mistään ja kirpparilla ei sopivia ollut.
Jos liikkanumero on huono niin siinä on äidillä peiliin katsomisen paikka.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
"viera"
Kuuletteko ? *läps,läps*

Se on mun otsa joka tämän ketjun aikana painautui kämmeneen useamman kerran kun luen näitä nykyvanhempien ongelmia.

Mitä seuraavaksi? Soitatko myös armeijaan lapsesi puolesta ja kerrot että meidän Jori ei muuten hiihdä,kun se ei oppinut sitä koskaan alakoulussa?!
 
[QUOTE="viera";29228492]Kuuletteko ? *läps,läps*

Se on mun otsa joka tämän ketjun aikana painautui kämmeneen useamman kerran kun luen näitä nykyvanhempien ongelmia.

Mitä seuraavaksi? Soitatko myös armeijaan lapsesi puolesta ja kerrot että meidän Jori ei muuten hiihdä,kun se ei oppinut sitä koskaan alakoulussa?![/QUOTE]

Ei Jori suostu menemään inttiin, koska siellä hiihdetään.:rolleyes:
 
[QUOTE="viera";29228492]Kuuletteko ? *läps,läps*

Se on mun otsa joka tämän ketjun aikana painautui kämmeneen useamman kerran kun luen näitä nykyvanhempien ongelmia.

Mitä seuraavaksi? Soitatko myös armeijaan lapsesi puolesta ja kerrot että meidän Jori ei muuten hiihdä,kun se ei oppinut sitä koskaan alakoulussa?![/QUOTE]

Voisin kertoa sulle miljoona sivua tarinaa siitä miten helvetin turha koko Suomen armeija on mutta pysytään aiheessa.. Astmansa vuoksi meidän Jorista tulee sivari anyway..
 

Yhteistyössä