Mitähän opettaja tuumais kun kieltäis lapselta hiihdon?

Rollolainen
Olen kysynyt opettajalta voiko suksia lainata jostain ja vastaus oli että jokainen perhe huolehtii itse että lapsella on sukset. Hiihto kuuluu tuntisuunnitelmaan ja sukset on silloin oltava. Mielestäni tämä on väärin perheitä kohtaan ja en todellakaan suostu ostamaan edes "alle satasen" pakettia muutaman kerran takia.
osta kerralla vähän isommat niin ei trvii joka vuosi ostaa. Mä myin kerran 20e naapurille suksipaketin jota oli kaksi talvea käytetty ( oli kuin uudet) laita kauppojen sienälle ilmoituksia varmasti sat halvalla. Mä sain yhdestä fb-kaverilta pojalle ILMAISEKSI entiset kilpasukset, jotka on muuten tois hyvät.
 
"vieras."
Ei kai suksia sentään joka vuosi tarvi ostaa, monot ehkä, mutta ei suksien pituus nyt niin tarkka ole.

Hiihto on todella hyvä, kokonaisvaltainen liikuntamuoto. Ei sitä mikään kävely korvaa. Menkää ihmeessä koko perheen voimin hiihtoretkille, mikäs sen mukavampaa aurinkoisina talvipäivinä. Turha kouluja ja päiväkoteja syyttää suksien vähäisestä hyödyntämisestä, niitä voi kuulkaas ihan vapaa-ajallakin käyttää. ;)
 
"Ninni"
Miten nykyään noin paljon hiihdetään.. Hyvä jos käytiin ennen koko ala asteen aikana 8kertaa hiihtämässä. Inhosin kyllä kaikkia liikuntatunteja samoin kuin käsitöitä. Nykyään oon valmentaja ja ohjaan välillä vanhusten käsityötunteja :) jospa sopisit open kans et meet lapsen kanssa vapaa ajalla luistelee ja tyttö tois opettajalle lapun missä lukee että 'luistelin perjantaina tunnin' ja sitten sun allekirjotus... Korvattu siis liikkatunti.
 
Olen kysynyt opettajalta voiko suksia lainata jostain ja vastaus oli että jokainen perhe huolehtii itse että lapsella on sukset. Hiihto kuuluu tuntisuunnitelmaan ja sukset on silloin oltava. Mielestäni tämä on väärin perheitä kohtaan ja en todellakaan suostu ostamaan edes "alle satasen" pakettia muutaman kerran takia.
Jos ei ole varaa niin varmasti joku taho voi auttaa. Kirkko tai sosiaalihuolto tms.
 
Rollolainen