K
kerttu.
Vieras
Miehen ystävä kutsuu minua nimellä, jolla minua on kutsuttu lapsena/teininä. Ei ikinä sen jälkeen. En pidä nimestä ollenkaan, se tuo mieleen erittäin ikäviä muistoja. Aivan KAIKKI kutsuvat minua Kertuksi, tämä kyseinen mies Kerstineksi. Kerstin on ristimänimeni, jonka olen itse muuttanut lukioaikoina Kertuksi. Olen tutustunut ko. mieheen oman puolisoni kautta aikuisena, joten hän ei ole minua tuon nimisenä tuntenut, mutta on jostakin saanut kuulla/tietää, että se on joskus ollut nimeni.
Mieheni puhuttelee minua Kertuksi, mutta tämä hänen kaverinsa jopa häissämme (!!) puheessaan käytti Kerstineä. Koen sen veetuiluna. Nykyään hänen vaimonsa käyttää samaa nimeä ja sekin tuntuu aika ikävältä. Olen joskus sanonut, että hei, Mikko, olen Kerttu, kaikki kutsuvat mua Kertuksi - käytä säkin sitä. Mutta ei. En ymmärrä tätä - MIKSI hän haluaa tehdä asiasta tällaisen?! Ei pidä minusta? Mustasukkainen miehestäni eli ystävästään? Jotain hampaan kolossa?
Tekee mieli jättää kokonaan olematta tekemisissä heidän kanssaan
Mitä ihmettä sanoisin / tekisin että tuo käytös loppuisi??!
Mieheni puhuttelee minua Kertuksi, mutta tämä hänen kaverinsa jopa häissämme (!!) puheessaan käytti Kerstineä. Koen sen veetuiluna. Nykyään hänen vaimonsa käyttää samaa nimeä ja sekin tuntuu aika ikävältä. Olen joskus sanonut, että hei, Mikko, olen Kerttu, kaikki kutsuvat mua Kertuksi - käytä säkin sitä. Mutta ei. En ymmärrä tätä - MIKSI hän haluaa tehdä asiasta tällaisen?! Ei pidä minusta? Mustasukkainen miehestäni eli ystävästään? Jotain hampaan kolossa?
Tekee mieli jättää kokonaan olematta tekemisissä heidän kanssaan