Kummat talvikengät näistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sorelit ainakin on todella painavat, noi toiset näyttää kevyemmiltä. Tosin sehän ei tarkoita että oikeasti olisivat sitä... Tilaisin molemmat, sovittaisin ja palauttaisin huonommat.

En ottais kumpiakaan.

Mielummin vaikka tälläset.=)

Marco Tozzi Talvisaapas valkoinen - Kenkäliike.fi verkkokaupasta
image_view.php

Alkuperäinen kirjoittaja ihme pihistelyä;29219001:
Ootko tosissas?! Satanen hyvistä kengistä ei todellakaan ole paljon.

No ei varmaan silloin jos siihen on varaa :) Turha vetää hernettä nenään. :)

Mut budjetilla satasen kengät ON kalliit.

[QUOTE="apuva";29219008]No ei varmaan silloin jos siihen on varaa :) Turha vetää hernettä nenään. :)

Mut budjetilla satasen kengät ON kalliit.[/QUOTE]

On pikkusen outoa tulla kommentoimaan tollasta kun ei ap tainnut kysyä kommenttia kenkien hinnasta...

Ja ap... en kyllä osaa päättää kummat ottaisin, niin samanlaiset ovat. Ehkä kuitenkin noi Brandosin on vähän paremman näköiset.

Minulla ei ole koskaan ollut noin kalliita (eikä myöskään lämpimiä) talvikenkiä, aina vaan 30-50 e kenkiä, yleensä keinomateriaalia joka kastuu läpikotaisin jo ihan lumesta. Kylmiä ne myös ovat, vaikka olisi kuinka paksu vuori. Nuo ovat täysin vedenpitäviä ja pakkasen kestävyys on -40. Ajattelin siis ekan kerran elämässäni satsata kerrankin kunnon talvikenkiin. (nimenomaan ulkoilukenkin, erilaisia nahkasaappaita ja -nilkkureita minulla on vaikka kuinka) Silloin tuo päälle 100 e ei ole paljon.

[QUOTE="a p";29219046]Minulla ei ole koskaan ollut noin kalliita (eikä myöskään lämpimiä) talvikenkiä, aina vaan 30-50 e kenkiä, yleensä keinomateriaalia joka kastuu läpikotaisin jo ihan lumesta. Kylmiä ne myös ovat, vaikka olisi kuinka paksu vuori. Nuo ovat täysin vedenpitäviä ja pakkasen kestävyys on -40. Ajattelin siis ekan kerran elämässäni satsata kerrankin kunnon talvikenkiin. (nimenomaan ulkoilukenkin, erilaisia nahkasaappaita ja -nilkkureita minulla on vaikka kuinka) Silloin tuo päälle 100 e ei ole paljon.[/QUOTE]

Loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ostaa yhdet kunnon kengät jotka kestävät luultavasti ainakin pari vuotta tai kauemminkin kuin ostaa jatkuvasti kenkiä jotka kestävät vain max. 6kk.

Olen myös miettinyt sorelien ja HH:n talvikenkien välillä. Soreleja olen päässyt sovittamaan ja ne heti hylkäsin. Ovat todella raskaat jalassa ja isot! Eli oma kokoni näyttää vähintään 3numeroa isommalta ulospäin. Eivät todellakaan näytä hyvältä siis :)

Mä ostin nahkakengät jotka on sisältä lampaankarvaa. On lämpimät, ja paljon mukavemmat kuin Sorelit jotka painaa kuin synti. 3 vuotta sitten 150 e, yhä todella hyvässä kunnossa.

Soreleissa on yleensä paksu pohja(llinen), ja pitävät kylmää alhaalta päinkin toisin kuin monet muut "lämpimät" talvipopot.

Mulla on itsellä Sorelit, sellaiset lyhyempivartiset ja todella lämpimät (ja paksupohjaiset). Seuraavaksi harkitsen pakkaskengiksi huopikkaita vaikka niissä ohkanen pohja onkin.

Yhteistyössä