No nyt on siivottu ja saunottu ja ruokittu tenavat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Vielä ois iltasatu ja sit saa lösähtää sohvalle.

Sähkösaunakin on ihan ok mutta ois kyl mukava vielä joskus päästä kunnolliseen puusaunaan. Eipä niitä vaan taida enää paljo olla...
ku olin n. 11-16 vuotias niin me asuttiin okt:s jossa oli sellanen aika rähjääntyny ulkorakennus jossa oli sauna. Ilmanvaihto oli erittäin toimiva :D. Sielä kulahti kaverin kans maailmaa parantaes helposti pari tuntia, tietysti nauttien asiaankuuluvia juomia. Sähkösaunas pystyn olla max. 20 minuuttia.

Ja tuntu se saunominen jotenkin enemmän ansaitulta ku ensi kannettiin sankotolkulla vettä, lämmitettiin sauna ja pata.

Mistä päästäänkiin siihen että mä jo sillon 11v:na pilkoin saunapuut, ittekseni opettelin vaikken ollu aiemmin kirveeseen tahi sahaan edes koskenut. Ittekseni opettelin myös saunan ja padan lämmityksen niksit.
Mutta tolle mun 16 vuotiaalle likalle ei uskaltaisi kirvestä antaa käteen, ensinnäkään se ei keksis mitä sillä pitäis tehdä ja jos uskaltautuis yrittään (pitkällisten neuvomisten jälkeen) niin 99,9%:n varmuudella se huitaasis ittiänsä sillä kirveellä. Saunan pesää se ei saisi syttymään mutta saunan kyllä.

Joo, no mä oonkin enempi käytännön ihminen ja toi likka haaveilija. Ja meni näköjään jaaritteluksi mut väliäkös ton.

Varmaan aika monellakin? Mutta siis mitkään uudet puusaunat ei todellakaan vedä vertoja iänkaikkisen vanhoille...

Samaa mieltä! Meillä tämmönen 50-luvun rintamamiestalo ja puusauna. Sauna on toki remontoitu, kuten lähes kaikki tässä vanhuksessa, mutta ne löylyt ja se kiukaasta tuleva ihana tuoksu ovat niin lempeät ja ihanat, että sähkösauna tuntuu jotenkin tosi "ärhäkältä" ja epämiellyttäältä tuohon verrattuna..

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Meillä on aika uusi omakotitalo ja sähkösauna on. Ei siitä kyllä voi puhua samana päivänäkään puulämmitteisen kanssa. Sähkökiukaasta tulee niin pistävä löyly, vaikka olis millanen kiuas. Puulämmitteisessä voi istuskella ja parantaa maailmaa niinkun Hipputar sanoi. Sähköbastu ei siihen hommaan kelpaa.

Yhteistyössä