Postiennakosta kysyttävää. Turhis mutta minulle tärkeä :)

Tilasin tyttärelle balettibodyn ja tossut postiennakolla ja tänään paketti tipahti postiluukusta. Eikös postiennakko tarkoita että minun olisi pitänyt hakea paketti jonkin tunnuksen kanssa postista ja maksaa lähetys siellä? Tutkin pakettia eikä siellä ollut mitään laskua mukana

En ole aiemmin tilannut nettikaupoista joten en oiken ymmärrä näistä.
 
vieras-
"vierailija"
No siis tuon postiennakon idea on just se, että paketista tulee saapumisilmoitus kotiin ja sit sen kanssa menet postiin ja virkailija ottaa sulta maksun ja antaa sen jälkeen paketin sulle
 
vieras#
Mitä siinä oaketissa olevassa tarrassa lukee? Postiennakkopaketissa pitäisi lukea, että postiennakko, ja näkyy tilinumero ja summa. Tavallisessa paketissa lukee vain sun osoitetiedot. Jos siinä ei ole postiennakkotarraa, kannattaa ottaa yhteyttä kauppaann. Voihan olla, että kauppakin on tehnyt virheen ja lähettänyt paketin vahingossa tavallisena postipakettina. Mulle eräs nettikauppa lähetti kerran paketin vahingossa postiennakolla, vaikka olin sen jo maksanut heti ostamisen yhteydessä nettipankissa.
 
vieras-
Eli nyt on postissa sattunut moka ja ne ovat laittaneet minulle sen paketin tänne enkä ole maksanut kellekään vielä mitään.

Maanantaina pitää mennä käymään postissa tai soittaa siihen nettikauppaan.
Ota yhteyttä siihen nettikauppaan. Ei postilla ole asian kanssa tekemistä, jos kauppa ei ole lähettänyt postiennakolla.

Jos sinä et ole merkinnyt maksutapaa väärin, niin ovat tehneet virheen nettikaupassa. Voi olla vahingossa mennyt osamaksulle tai jollekin Klarna-laskulle.
 

Yhteistyössä