The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Entä jos sanoisit sukulaisille että osallistuvat rahallisesti harrastusvälineiden ostoon että tulee hankittua hyvät, ja jättäisit(te) ne kännykät ja tabletit ostamatta. Ei tee teineillekään hyvää tulevaisuutta ajatellen jos saa kaiken haluamansa ja kalleimmat mahdolliset. Ja eikös niillä kuitenkin oo olemassa toimivat kännykät, ja teillä useampikin laite jolla pääsee nettiin.

Siis mitä herranjumala teinityttö tekee omalla hevosella? Tai edes yhdellä, luulis et ton ikäset tyytyis siihenkin et saa käydä tallilla..

Mää en viitti edes kommentoida mitään tän enempää, mutta tinkun kanssa oon samaa mieltä.
Exän kanssa harrastavat hevosia ihan kunnolla ja tytär on osaava ja ihan menestynytkin ratsastaja. Ihan ilomielin olen hevoset ostanut, harrastukset on hyväksi! Exä maksaa ylläpidon, minä olen ostanut ne. Tästä en kyllä nokkaani koputa, harrastaminen on tärkeää !

Sinä saat olla ihan sitä mieltä, mitä haluat ja ajatella minusta ihan just mitä haluat. Sen olen oppinut, että jos jotain häiritsee minun elämäni, en anna sen omaa persettäni kaivaa. Jokainen tyylillään eläköön omaa elämäänsä!

Entä jos sanoisit sukulaisille että osallistuvat rahallisesti harrastusvälineiden ostoon että tulee hankittua hyvät, ja jättäisit(te) ne kännykät ja tabletit ostamatta. Ei tee teineillekään hyvää tulevaisuutta ajatellen jos saa kaiken haluamansa ja kalleimmat mahdolliset. Ja eikös niillä kuitenkin oo olemassa toimivat kännykät, ja teillä useampikin laite jolla pääsee nettiin.
Kyllä mä harrastusvälineet maksan itse ja poika tarvitsee oikeasti uuden tietokoneen, josta voivat sitten tapella siskonsa kanssa keskenään, kuten tähänkin saakka. Mä en anna työkonettani asiakirjoineen jälkikasvun kajottavaksi.
Meillä ei ostella ympäri vuotta kaikenlaista, vaan jouluna ja synttäreinä saavat sitten vähän enemmän. Oppivatpa, että hyvää kannattaa odottaa. :)

Professional Griefer
Jokainen tehkööt rahoillaan mitä tykkää ja lahjokoot lapsiaan tai läheisiään kuten parhaaksi näkee, ei kuulu mulle. Mutta mä en edes kehdannut lapsena pyytää äidiltä mitään tyyristä tai suurta. Johtuu varmaan siitä, että oltiinkin köyhä perhe ja tiedettiin se, eikä meistä lapsista kumpikaan edes harrastanut mitään sellasta mihin sais rahaa menemään. Kuitenkin ollaan aina saatu lahjoja ne on olleet mieluisia.

Ja vaikka oltais tällaisessa rahallisesti hyvässä tilanteessa silloinkin kun meillä on isompia lapsia niin hurjistuisin, jos ne kehtais pyytää jotain autoa tai hevosta tai 900e iPaskoja tai padeja :D

mullahan ei lapsia ole mutta vastaan silti,jos mä oisin sä niin en kyllä laittas rahoja tollasiin lahjoihin kun muutenkin raha asiat vähän miten sattuu. etkö sä voi sanoa että saavat yhet lahjat ja se siitä. se minkä eniten tarvitsevat esim. älytöntä ostella kaikkea kallista kun rahat muutenkin tiukilla.eikai lähes aikuset nyt enää tarvii mitään lahjoja sen kummemmin?
Minä ostankin heille vain ne yhdet lahjat, ne harrastusvarusteet. Ja ne pitää olla hyvät, vaikka maksavatkin vähän enemmän. Ja kun laskee, että mä en niille osta mitään lahjuksia pitkin vuotta, vaan synttäri- ja joululahjaksi saavat vähän enemmän, niin eipä se paljon muiden hankintoja kalliimaksi tule. =)

Jokainen tehkööt rahoillaan mitä tykkää ja lahjokoot lapsiaan tai läheisiään kuten parhaaksi näkee, ei kuulu mulle. Mutta mä en edes kehdannut lapsena pyytää äidiltä mitään tyyristä tai suurta. Johtuu varmaan siitä, että oltiinkin köyhä perhe ja tiedettiin se, eikä meistä lapsista kumpikaan edes harrastanut mitään sellasta mihin sais rahaa menemään. Kuitenkin ollaan aina saatu lahjoja ne on olleet mieluisia.

Ja vaikka oltais tällaisessa rahallisesti hyvässä tilanteessa silloinkin kun meillä on isompia lapsia niin hurjistuisin, jos ne kehtais pyytää jotain autoa tai hevosta tai 900e iPaskoja tai padeja :D
Toki tuo oma kotikasvatuskin tässä vaikuttaa - mä sain lapsena/nuorena aina sitten jotain isoa joululahjaksi ja muutenkin on passattu aika lailla. Siitä se varmaan juontaa juuriaan sitten omiinkiin lapsiin.

Mulla on iPhone ja iPad (ei mitään uusimpia malleja tosin) ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä Apple osaa noita teknisiä laitteita tehdä. Paskaksi en kyllä niitä sano, vaikka kalliita ovatkin. :D Tästä varmaan RUUTIUKKO : kin samaa mieltä? Mutta, jokaisella on toki oma mielipide!

kahvikirahvi
Exän kanssa harrastavat hevosia ihan kunnolla ja tytär on osaava ja ihan menestynytkin ratsastaja. Ihan ilomielin olen hevoset ostanut, harrastukset on hyväksi! Exä maksaa ylläpidon, minä olen ostanut ne. Tästä en kyllä nokkaani koputa, harrastaminen on tärkeää !

Sinä saat olla ihan sitä mieltä, mitä haluat ja ajatella minusta ihan just mitä haluat. Sen olen oppinut, että jos jotain häiritsee minun elämäni, en anna sen omaa persettäni kaivaa. Jokainen tyylillään eläköön omaa elämäänsä!
No hyvä että edes sentäs.
Eihän se multa oo mitään pois, ei toki. Kuulostaa mun silmääni tosi omituiselta tollanen elämäntyyli kun oon ite kasvanut sellasessa perheessä että ostetaan kalliimpia juttuja sillon vasta kun on niihin rahaa, ja koitan ite elää samalla tyylillä.

kahvikirahvi
Asiasta kukkaruukkuun, onko teillä kotona mitään hiljaista paikkaa, mihin vetäytyä jäähdyttelemään hermoja? Kaksi mölyapinaa kotona pitää huolen tasaisesta metelistä.
Vessa on ainoa ja sen saa lukkoonkin. Parvekkeelle menisin muuten mut sitä ei saa ulkopuolelta auki - ja jos pp mut telkeää niin täältä kutosesta ei niin helpolla kierretäkään etuovelle.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
No hyvä että edes sentäs.
Eihän se multa oo mitään pois, ei toki. Kuulostaa mun silmääni tosi omituiselta tollanen elämäntyyli kun oon ite kasvanut sellasessa perheessä että ostetaan kalliimpia juttuja sillon vasta kun on niihin rahaa, ja koitan ite elää samalla tyylillä.
Pahoittelen ulosantiani, se on joskus vähän tuollaista. :D Mulla on vaan sellainen luonne, että sanon tasan ja aivan suoraan, mitä ajattelen... No työjutuissa saan hillittyä asiakkaiden kanssa, mutta muuten olen vähän liiankin suora.

Mutta siis joo, kasvatustausta varmaan vaikuttaa paljon - mä olen kasvanut taas niin, että lapsia passataan, mutta kuitenkin opetetaan se rahan merkitys, niin ehkäpä se passaamispuoli ja isommat lahjat silloin, kun niitä annetaan, on tullut sieltä...
Itse mielelläni harrastustoimintaa rahoitan, kuten jo aikasemmin ärjähdin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä