Kaikki psykoterapiassa käyneet/käyvät!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija.
  • Ensimmäinen viesti
dert
[QUOTE="wieras";29209330]Jos ihminen ei ole pakkohoidossa, hänen ei myöskään ole pakko käydä terapiassa. Terapeutti voi toki suositella terapian jatkamista, mutta hän ei voi ketään pakottaa siellä käymään eikä todellakaan jatkaa terapiasta laskuttamista, jos siellä ei käy. Asiakkaan pitää itse sanoa suoraan "Lopetan terapian." JOS tämä ei mene perille, niin sitten on ihan oikein uhkailla liitolla ja poliisilla. Asiakkaalla kun on oikeus lopettaa terapia ihan milloin haluaa.[/QUOTE]

No, ei tietenkään avohoito/psykoterapia lääkityksineen ole pakollista.
Yleensä lopettamiseen kuluu aikaa, n. 3-9 kk, ei sitä terapiaa seinään (saa) katkaista.
Minä en jaksa nyt uskoa, että psykoterapeutti pakottaa käymään siten terapiassa, että pitää ottaa yhteys poliisiin ja liittoon - anteeksi.
 
"nella"
Mulla kans terapeutti joka sitoo mua. On valehdellut
tai oikeastaan puhunut negatiivisesti uudesta, mulle
sopivasta terapiamuodosta.
Etten vaan lähtisi muualle..
Kuitenkin aluksi suositteli tätä toista terapiaa.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="mira";29209328]Miksi sitten käyt siellä? Senkö takia että puhut arjesta?
Ärsytys voi olla merkki että olet kypsynyt terapiaan.[/QUOTE]

Koska sitä oikeaa asiaakin on kuitenkin vielä joskus harvoin ja ne olisi vaikea käsitellä ilman terapiaa.
 
dert
Juu, kaikki ammattilaiset terapeutit on paskoja ja ilkeitä, kun ei päästä heti pois. Vastuulliset paskat yrittää pitää potilaita hoidossaan sen 3-6 kk, mikä menee pelkkään terapian lopetteluun. Onpa paskoja, haukutaan yhdessä.

EI KUKAAN voi ottaa henkilökohtaisesti kantaa yksilöterapiaan netissä.
 
arvaus
Juu, kaikki ammattilaiset terapeutit on paskoja ja ilkeitä, kun ei päästä heti pois. Vastuulliset paskat yrittää pitää potilaita hoidossaan sen 3-6 kk, mikä menee pelkkään terapian lopetteluun. Onpa paskoja, haukutaan yhdessä.

EI KUKAAN voi ottaa henkilökohtaisesti kantaa yksilöterapiaan netissä.
Sä taidat olla terapeutti itse kun noin suutahdit?
 
"wieras"
No, ei tietenkään avohoito/psykoterapia lääkityksineen ole pakollista.
Yleensä lopettamiseen kuluu aikaa, n. 3-9 kk, ei sitä terapiaa seinään (saa) katkaista.
Minä en jaksa nyt uskoa, että psykoterapeutti pakottaa käymään siten terapiassa, että pitää ottaa yhteys poliisiin ja liittoon - anteeksi.
No ei todellakaan pidä lopettaa 3-9 kuukaudessa. Kaikki terapiat eivät edes kestä noin kauan. Yksilöllistä tämäkin on.

Onko terapeutti mielestäsi maailman ainoa ammatti, josta ei löydy yhtään idioottia? Suurin osa terapeutista on hyviä ja normaaleja ihmisiä, mutta aina löytyy niitä mätiä omenia, jokaikisestä ihmisryhmästä.
 
dert
Sä taidat olla terapeutti itse kun noin suutahdit?
No en ole. Mutta oikeasti ne ristiriidat terapeutin kanssa kuuluu käsiteltäväksi terapiassa... Ei missään nimessä netissä, yhdessä haukkuen jne.
Ymmärrän jos kyseessä on joku yleisesti tunnettu "puoskariterapeutti", mistä jaetaan kokemuksia mutta muuten en.

Terapeutille voisi olla hyödyllistä/hedelmällistä tietää missä ja mitä potilas/asiakas kirjoittaa (?)
 
"wieras"
Juu, kaikki ammattilaiset terapeutit on paskoja ja ilkeitä, kun ei päästä heti pois. Vastuulliset paskat yrittää pitää potilaita hoidossaan sen 3-6 kk, mikä menee pelkkään terapian lopetteluun. Onpa paskoja, haukutaan yhdessä.

EI KUKAAN voi ottaa henkilökohtaisesti kantaa yksilöterapiaan netissä.
Ei kukaan ole ottanutkaan kantaa itse terapiaan. Ainoastaan siihen, että asiakkaalla on oikeus lopettaa terapia, jos hän näin haluaa tehdä.
 
"wieras"
[QUOTE="Aloittaja";29209357]Koska sitä oikeaa asiaakin on kuitenkin vielä joskus harvoin ja ne olisi vaikea käsitellä ilman terapiaa.[/QUOTE]

Oletko kysynyt terapeutilta mitä hän on mieltä ajatuksesta, että näkisitte harvemmin?
 
dert
[QUOTE="wieras";29209371]No ei todellakaan pidä lopettaa 3-9 kuukaudessa. Kaikki terapiat eivät edes kestä noin kauan. Yksilöllistä tämäkin on.

Onko terapeutti mielestäsi maailman ainoa ammatti, josta ei löydy yhtään idioottia? Suurin osa terapeutista on hyviä ja normaaleja ihmisiä, mutta aina löytyy niitä mätiä omenia, jokaikisestä ihmisryhmästä.[/QUOTE]

Tottakai psykoterapiassa kestää aikansa lopettaa, sitä ei ns. saisi lopettaa kuin vakavista syistä seinään. Toki on lyhyempääkin psykoterapiaa.

Kyllä minä tunnen itsekin yhden vakavasti häiriintyneen ja sairaan psykoterapeutin mutta hänen asioidensa ruotiminen ei kuulu tänne.
 
dert
[QUOTE="wieras";29209374]Ei kukaan ole ottanutkaan kantaa itse terapiaan. Ainoastaan siihen, että asiakkaalla on oikeus lopettaa terapia, jos hän näin haluaa tehdä.[/QUOTE]

No sitten pitää lopettaa NOUDATTAEN terapiasopimuksen sääntöjä, mitkä laadittu aluksi. Onhan ne laadittu (?)

Jättää menemättä.
 
"wieras"
Tottakai psykoterapiassa kestää aikansa lopettaa, sitä ei ns. saisi lopettaa kuin vakavista syistä seinään. Toki on lyhyempääkin psykoterapiaa.

Kyllä minä tunnen itsekin yhden vakavasti häiriintyneen ja sairaan psykoterapeutin mutta hänen asioidensa ruotiminen ei kuulu tänne.
Psykoterapiaa on tosiaan lyhyempääkin ja kaikki eivät edes käy terapiassa siksi, että heillä on pahoja mielenterveysongelmia, joiden takia menevät ihan pois tolaltaan jos jättävät terapian kesken. Ja vaikka terapiaa ei tietyissä tilanteissa kannattaisi lopettaa äkkiä, se on kuitenkin AINA asiakkaan oma päätös. Me asumme edelleen vapaassa maassa, jossa saa tehdä myös itselle haitallisia päätöksiä.

Eihän kukaan täällä ole ruotinut kyseisen kommentoijan terapeuttia. Ei hän ole edes kertonut terapeutistaan käytännössä mitään. Täällä on ainoastaan kerrottu kommentoijalle hänen oikeuksistaan ja kannustettu häntä tekemään kuten hän haluaa.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="wieras";29209377]Oletko kysynyt terapeutilta mitä hän on mieltä ajatuksesta, että näkisitte harvemmin?[/QUOTE]

Kysyin viime vuonna kun oli samantapaisia tunteita yhdessä vaiheessa, mutta joku este siinä silloin oli perustuen Kelan tukeen.

Voisihan sitä toki kysyä uudelleenkin.
 
dert
[QUOTE="wieras";29209392]Psykoterapiaa on tosiaan lyhyempääkin ja kaikki eivät edes käy terapiassa siksi, että heillä on pahoja mielenterveysongelmia, joiden takia menevät ihan pois tolaltaan jos jättävät terapian kesken. Ja vaikka terapiaa ei tietyissä tilanteissa kannattaisi lopettaa äkkiä, se on kuitenkin AINA asiakkaan oma päätös. Me asumme edelleen vapaassa maassa, jossa saa tehdä myös itselle haitallisia päätöksiä.

Eihän kukaan täällä ole ruotinut kyseisen kommentoijan terapeuttia. Ei hän ole edes kertonut terapeutistaan käytännössä mitään. Täällä on ainoastaan kerrottu kommentoijalle hänen oikeuksistaan ja kannustettu häntä tekemään kuten hän haluaa.[/QUOTE]

No kyllä on jo asiakkaassa "vikaa", jos ei kolmessa vuodessa saa lopetettua terapiaansa. Olkoon mikä tahansa manipuloija, hypnotisoija, dramatisoija jne. terapeutti, niin saakeli joku vastuu potilaalla/asiakkaallakin.

Helppohan se on nettiin valitella, puolin ja toisin, mitä huvittaa ja milloin huvittaa - nimettä.
 
"wieras"
No kyllä on jo asiakkaassa "vikaa", jos ei kolmessa vuodessa saa lopetettua terapiaansa. Olkoon mikä tahansa manipuloija, hypnotisoija, dramatisoija jne. terapeutti, niin saakeli joku vastuu potilaalla/asiakkaallakin.

Helppohan se on nettiin valitella, puolin ja toisin, mitä huvittaa ja milloin huvittaa - nimettä.
Toki. Mutta toisaalta taas terapiassa käyvä ihminen saattaa olla hyvinkin alistuvainen ja pelokas eikä uskalla nousta manipuloijaa vastaan. Tämä tosin on tietysti ihan hirveän harvinaista. Mutta ei siitä nyt mitään haittaakaan ole, että netissä joku sanoo, että sinulla on oikeus lopettaa terapia, jos niin haluat. On mahdollista, että ihminen ei oikeasti edes tiedä tätä tai ei uskalla toimia kuten haluaa ilman muiden kannustusta.
 
"wieras"
Osa syntyy, osa ei (esim. narsistinen persoonallisuuhäiriö voi puhjeta vasta varhaisessa aikuusiässä, vaikka "pohja" olisikin jo syntynyt).

Mun ei kuulu diagnosoida sua.
Enemmistö taitaa nykyään kyllä kääntyä sinnepäin, että persoonallisuushäiriöt ovat joko synnynäisiä tai ne kehittyvät varhaisessa lapsuudessa. Se, että niitä ei voi lapselle diagnosoida tietysti vaikeuttaa asiaa.
 
"wieras"
Saat kyllä vain itseäsi syyttää, jos et ole kolmessa vuodessa onnistunut terapiaa lopettamaan. Sillä vaikka terapeuttisi pakottaisikin sinut jatkamaan, kolmessa vuodessa olisit ehtinyt jo monta kertaa viemään asiaa terapeutin esimiehelle, liittoon tai poliisille.
 
huono kokemus
[QUOTE="wieras";29209419]Enemmistö taitaa nykyään kyllä kääntyä sinnepäin, että persoonallisuushäiriöt ovat joko synnynäisiä tai ne kehittyvät varhaisessa lapsuudessa. Se, että niitä ei voi lapselle diagnosoida tietysti vaikeuttaa asiaa.[/QUOTE]

Jos oon käynyt tässä neljän vuoden aikana kolmella eri psykiatrilla ja yhdellä niistä yli kymmenen kertaa vähintään enkä oo saanut keltään persoonallisuushäiriön diagnoosia, niin voinko olla aika varma ettei mulla oo sellaista?
 

Yhteistyössä