[QUOTE="äiti88";29197425]
Muistetaan nyt kuitenkin, että sun mielestä on ihan normaalia että leikkiessä tulee "joskus vähän naarmuja" jne, ja jotkut koirayksilöt nyt vaan "tykkää rajummasta". Meillä sentään tollanen on aina ollut ihan ehdoton ei.
En todellakaan ala näkemään ongelmia siellä missä niitä ei ole. Oikeisiin ongelmiin sitävastoin meillä on aina puututtu. Meillä ei tarvii pelätä että koira karkaisi ovesta, koska se ei mene kynnyksen yli ilman lupaa. Meillä ei tarvii pelätä että koira ei tulisi luokse kutsuttaessa, koska sille on opetettu vahvasti luoksetulo. Meillä ei tarvi pelätä että koira "menee vähän leikkimään rajusti lasten kanssa", koska se ei saa hyppiä eikä leikilläänkään satuttaa muita noin, eikä ylipäätään tervehtiä vieraita omin luvin. Ja mikä tärkeintä, en huoli meille koiraa joka kykenee tappamaan ihmisenpennun, jos sillä sattuis päässä naksahtamaan.
Että senkus kannatat koira-ajokorttia tai vaikka diplomia, aivan sama mulle, ei muodostu ongelmaksi meidän perheessä. Koiria mulla on ollut jo 7-vuotiaasta saakka, ja yksikään ei ole ainuttakaan ihmistä, koiraa, lasta koskaan puraissut tai muksinut kumoon, tahallaan eikä vahingossa.
Tervetuloa vaan koira-ajokortti, ja mieluiten sitä vaativampi testi omistajalle mitä isompaa - ja potentiaalisesti vaarallisempaa - koiraa ollaan hankkimassa! Iso koira = iso vastuu.[/QUOTE]
Mun mielestä ei ole normaalia että
tulee naarmuja ja että leikitään "vähän rajummin". Sä vääntelet ja ymmärrät mun sanomisiani tahallasi väärin. Ja mun puoleltä tämä vääntäminen jää tähän sinun kohdaltasi koska sä keskityt ihan epäolennaiseen (eli siihen että saat jotenkin mustamaalattua mun sanani), mutta siis muille vielä selvennökseksi (vaikka kaikki muut ovat jo tainneet sen ymmärtääkin koska sinä olet ainoa jonka känssä tätä tässä vieä veivataan); koiran käytös oli normaalia leikkikäytöstä mutta 1)aivan liian rajua 2)sitä ei saa kohdistaa ihmiseen ja 3)koiran omistaja ei saisi ikinä antaa moista tapahtuvan (ei karkaamista kuin ei myöskään moista käyttäytymistä) eli koira ei ollut mitenkään päin omistajalla hallinnassa.