Iso-Fifi puri 7v poikaa Mikkelissä

  • Viestiketjun aloittaja vieras.
  • Ensimmäinen viesti
"äiti88"
[QUOTE="marra";29197528]Äiti88, ootsä koskaan nähny ku dopperit leikkii?[/QUOTE]

Hmm, en. Ilmeisesti sitten niin että niillä on tollaset haavat selässä? onpas kiva rotu.

Oon kyllä nähnyt kun rottweilerit leikkii, eikä niille tapahtunut sen kummempia kun meidän omillekkaan koirille.
 
"marra"
En mä niin sanonu.

Ja tuli sun edellisen sivun kirjoituksesta mieleen, että ei nyt sataprosenttisesti luoteta siihen luoksetuloon vaikka se ois kuinka hyvin opetettu. Sit vituttaa, ku se koira ei joku kaunis päivä sitä tottelekaan..
 
"äiti88"
[QUOTE="marra";29197581]En mä niin sanonu.

Ja tuli sun edellisen sivun kirjoituksesta mieleen, että ei nyt sataprosenttisesti luoteta siihen luoksetuloon vaikka se ois kuinka hyvin opetettu. Sit vituttaa, ku se koira ei joku kaunis päivä sitä tottelekaan..[/QUOTE]

Vaan mikä oli sun pointti?

Mikään koira tai eläin ylipäätään ei ole 100% varma koskaan, voi tulla vaikka aivokasvain ja koko koira pimahtaa yhtäkkiä. Siinä ei auta yksikään koira-ajokortti takataskussa. Mutta koulutuksen puolesta se on opetettu ja ehdollistettu niin hyvin kuin voi. Pidän sitä ihan tärkeimpänä käskynä, se kun voi pelastaa vaikka koiran hengen jonain päivänä.
 
hah pelle
[QUOTE="vieras";29197068]Verikoirilla tarkoitetaan verenhimoisia petoja, kuten susikoiria ja poliisikoiria.[/QUOTE]

Mitä ne sellaiset rodut ovaat kuin susikoira ja poliisikoira? Kerro toki että tiedän ottaa selvää :)
 
Blue
[QUOTE="vieras";29205094]http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013111117710071_uu.shtml[/QUOTE]

Tottakai, ei yksittäinen tapahtuma vedä koko rotua lokaan. :) Dobermannit ovat mahtavia. Mutta missään nimessä eivät kaikkien rotu siinä missä kaikkien ihannoimat kultaisetnoutajat.
 
"vieras"
Varmaan se naapurin nöffikin halusi minun kanssa vain leikkiä. Ei purrut koskaan kuitenkaan.

Nyt olen 39 ja lähtökohtaisesti pelkään kaikkia koiria. Anopilla on koira, ja sen kanssa mun sitten on vaan pystyttävä olemaan. Mutta aika äkkiä se mäyris oppi, että tuo on se ihminen joka ei koskaan taputa ja se antaa mun olla rauhassa.

Että kun mä kävelen tuolla kylällä ja metsässä ja mulla on keltainen huivi, niin se tarkoittaa, etä älkää päästäkö yhtäkään koiraa mun lähelle.

Ja kyllä, olen opettanut myös lapsilleni, että tuntemattomia koiria ei lähestytä ja tuttujakin kannattaa vähän varoa. Lasten isä on allerginen kissalle ja koiralle, joten todennäköisesti lapsetkin ovat, eli eivät jää mistään paitsi.
 
[QUOTE="vieras";29205315]Ei siitä ole kyse. Onhan monet sarjamurhaajatkin fiksuja.[/QUOTE]



Kyllä se fiksu rotu kiehtoo ihan eritavalla kun joku typerä rotu.

Toopet on loistavia perhekoiria.

Melkein koirasta kuin koirasta saa tappoaseen! Ihan turhaa haukkua nimenomaan tätä rotua. Tilastollisesti kultsikin puree kolme kertaa useammin.
 
hsfssdfeasdsd
Kyllä se fiksu rotu kiehtoo ihan eritavalla kun joku typerä rotu.

Toopet on loistavia perhekoiria.

Melkein koirasta kuin koirasta saa tappoaseen! Ihan turhaa haukkua nimenomaan tätä rotua. Tilastollisesti kultsikin puree kolme kertaa useammin.
"plaaplaaplaaplaa .... " ja taas naurettava "kultsikortti". :) voi voi... kyl ne noi tappajakoirat useammin pahempaa jälkeä ainakin näyttävät tekevän, kun niistä uutisoidaan, eikä tässä mistään rotu-uskottavuudesta ole kyse uutisten suhteen.
 
Tässäpä dobberi pistelee vauvan poskeensa. Näitä nyt on juutuupi pullollansa.

[video=youtube_share;2TF_-g5F-Iw]http://youtu.be/2TF_-g5F-Iw[/video]
 
"plaaplaaplaaplaa .... " ja taas naurettava "kultsikortti". :) voi voi... kyl ne noi tappajakoirat useammin pahempaa jälkeä ainakin näyttävät tekevän, kun niistä uutisoidaan, eikä tässä mistään rotu-uskottavuudesta ole kyse uutisten suhteen.
Dobberit on myös tosi pitkäpinnaisia.


[video=youtube_share;O3AHdWP4VT8]http://youtu.be/O3AHdWP4VT8[/video]
 
Blue
[QUOTE="äiti88";29197425]Muistetaan nyt kuitenkin, että sun mielestä on ihan normaalia että leikkiessä tulee "joskus vähän naarmuja" jne, ja jotkut koirayksilöt nyt vaan "tykkää rajummasta". Meillä sentään tollanen on aina ollut ihan ehdoton ei.

En todellakaan ala näkemään ongelmia siellä missä niitä ei ole. Oikeisiin ongelmiin sitävastoin meillä on aina puututtu. Meillä ei tarvii pelätä että koira karkaisi ovesta, koska se ei mene kynnyksen yli ilman lupaa. Meillä ei tarvii pelätä että koira ei tulisi luokse kutsuttaessa, koska sille on opetettu vahvasti luoksetulo. Meillä ei tarvi pelätä että koira "menee vähän leikkimään rajusti lasten kanssa", koska se ei saa hyppiä eikä leikilläänkään satuttaa muita noin, eikä ylipäätään tervehtiä vieraita omin luvin. Ja mikä tärkeintä, en huoli meille koiraa joka kykenee tappamaan ihmisenpennun, jos sillä sattuis päässä naksahtamaan.

Että senkus kannatat koira-ajokorttia tai vaikka diplomia, aivan sama mulle, ei muodostu ongelmaksi meidän perheessä. Koiria mulla on ollut jo 7-vuotiaasta saakka, ja yksikään ei ole ainuttakaan ihmistä, koiraa, lasta koskaan puraissut tai muksinut kumoon, tahallaan eikä vahingossa. :) Tervetuloa vaan koira-ajokortti, ja mieluiten sitä vaativampi testi omistajalle mitä isompaa - ja potentiaalisesti vaarallisempaa - koiraa ollaan hankkimassa! Iso koira = iso vastuu.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole normaalia että tulee naarmuja ja että leikitään "vähän rajummin". Sä vääntelet ja ymmärrät mun sanomisiani tahallasi väärin. Ja mun puoleltä tämä vääntäminen jää tähän sinun kohdaltasi koska sä keskityt ihan epäolennaiseen (eli siihen että saat jotenkin mustamaalattua mun sanani), mutta siis muille vielä selvennökseksi (vaikka kaikki muut ovat jo tainneet sen ymmärtääkin koska sinä olet ainoa jonka känssä tätä tässä vieä veivataan); koiran käytös oli normaalia leikkikäytöstä mutta 1)aivan liian rajua 2)sitä ei saa kohdistaa ihmiseen ja 3)koiran omistaja ei saisi ikinä antaa moista tapahtuvan (ei karkaamista kuin ei myöskään moista käyttäytymistä) eli koira ei ollut mitenkään päin omistajalla hallinnassa.
 
Kissan omistaja.
Dobberit on myös tosi pitkäpinnaisia.


[video=youtube_share;O3AHdWP4VT8]http://youtu.be/O3AHdWP4VT8[/video]
Eipä silti tulis koskaan eikä ikinä mieleenkään ottaa tuollaista röyskyä lemmikiksi.

Muistan lapsuudesta, kun naapurin lapsiperheellä oli rotweiler ja kissa lemmikkinä. Yhtenä päivänä perheen äiti tuli töistä kotiin, muiden vielä ollessa töissä/koulussa/missä olivatkaan, pitkin olohuonetta oli kissan sisälmyksiä ja koiran kirsua oli koristanut kissan kynnet. :x

Arvaamattomia nuo tappajakoirat, sanon ma.
 
Blue
Eipä silti tulis koskaan eikä ikinä mieleenkään ottaa tuollaista röyskyä lemmikiksi.

Muistan lapsuudesta, kun naapurin lapsiperheellä oli rotweiler ja kissa lemmikkinä. Yhtenä päivänä perheen äiti tuli töistä kotiin, muiden vielä ollessa töissä/koulussa/missä olivatkaan, pitkin olohuonetta oli kissan sisälmyksiä ja koiran kirsua oli koristanut kissan kynnet. :x

Arvaamattomia nuo tappajakoirat, sanon ma.
Hyvä että tiedostat ettet pystyisi sitä lemmikkinä pitämään. Kaikki eivät sitä valitettavasti tiedosta.

Saatiinko sitä selville kumpi tappajista oli hyökännyt ensin, kissa vai koira?
 
Kissan omistaja.
Saatiinko sitä selville kumpi tappajista oli hyökännyt ensin, kissa vai koira?
Eiköhän se ole täysin sivuseikka kuka aloitti, koira on ollut pahasti luonnevikainen kun tappoi kissan. Perheen lapsille ei kuitenkaan mitään koskaan kerennyt tekemään, vaikka lapsetkin osaavat varmasti "ärsyttää". Naapurin kissa ei ollut mikään pentu, niin kuin tuossa videolla, joten se tuskin on tuolla tavalla ainakaan koiran päällä kiipeillyt.

Kamalintahan tässä olisi se ollut, jos koira olisi käynyt perheen lapsen kimppuun. Onneksi perhe vei koiran lopetettavaksi.
 
"vieras"
Itse en ole tuntenut yhtään äkäistä koiraa, jota ei olisi kiusattu. Joko omistajan tai ohikulkijoiden toimesta. Nämäkään koirat eivät ole olleet toivottomia tapauksia. Oikeiden ihmisten luona ja avulla muuttuivat kuin eri koiriksi. Luonnevikaisiakin toki varmaan on.
 
Eiköhän se ole täysin sivuseikka kuka aloitti, koira on ollut pahasti luonnevikainen kun tappoi kissan. Perheen lapsille ei kuitenkaan mitään koskaan kerennyt tekemään, vaikka lapsetkin osaavat varmasti "ärsyttää". Naapurin kissa ei ollut mikään pentu, niin kuin tuossa videolla, joten se tuskin on tuolla tavalla ainakaan koiran päällä kiipeillyt.

Kamalintahan tässä olisi se ollut, jos koira olisi käynyt perheen lapsen kimppuun. Onneksi perhe vei koiran lopetettavaksi.
Itse asiassa minä tiedän paljon enemmän arvaamattomia kissoja, jotka käyvät raapimaan ja puremaan ihmisiä. Varsinkin lapsia. Kissat jos mitkä, ovat arvaamattomia, härnäämättäkin...
 
-*-*-*-
Eiköhän se ole täysin sivuseikka kuka aloitti, koira on ollut pahasti luonnevikainen kun tappoi kissan.
Kissa ei sitten ollut luonnevikainen, jos se ensin kävi koiran kimppuun?
Vähän voisi olla itsesuojeluvaistoa, ja uskon että jos kissa oikeasti olisi pelännyt (luonnevikaista) koiraa, niin varmasti olisi piiloutunut sohvan alle tai kaapin päälle tms. Mutta jos pieni kissa haastaa riitaa ja satuttaa isoa koiraa, niin noin voi käydä.

Ja voisi kai toistaa että ihan yhtä hyvin mikä iso koira vain voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi kissankokoiselle eläimelle, ei pelkästään "tappajakoirat" ja "verikoirat". Itseasiassa esim. vinttikoirilla (etenkin borzoi) on sellainen maine että naapurin kissat ovat äkkiä entisiä. Onko venäjänvinttikoirakin tuollainen ns. verikoira?
 

Yhteistyössä