Miten te onnistutte tässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukkuminen + äänet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nukkuminen + äänet

Vieras
Kai täällä on muitakin, joilla sellainen koti että ihan hiljaista paikkaa ei ole? Miten olette selvinneet? Meillä taapero alle 2v ja vauva, jonka nukkuminen on ongelma, koska taaperon leikeissä ääntä välillä kuuluu ja sekös mua ketuttaa, kun vauva sitten niihin ääniin herää...useasti. Ihan puppua että "siinä se sitten oppii nukkumaan hälyssäkin" - saisitko itse unta jos joku vaikka kiekuisi? Miten voi alle puolivuotiaalta olettaa moisia unenlahjoja, hän ei vielä edes ymmärrä mistä ne äänet tulee.. Meillä on sellainen asunto että kaikki äänet kyllä kuuluu joka paikkaan. Vinkkejä tarvittaisiin nyt kipeästi!! Vauva kyllä nukkuu ulkona aina kun mahdollista, mutta ajattelen jo kauhulla talvea jolloin ulkona pakkasella ei voi ulkona nukuttaa..

Eikö siellä ulkona sitten kuulu mitään ääniä? Meillä ainakin ulkona menee autoja ja ihmisiä, meteliä on koko ajan, jos ei muuta, niin lokit kirkuvat.Laita vauvalle kuulosuojat päähän sisäällä nukkuessa.

Eikö siellä ulkona sitten kuulu mitään ääniä? Meillä ainakin ulkona menee autoja ja ihmisiä, meteliä on koko ajan, jos ei muuta, niin lokit kirkuvat.Laita vauvalle kuulosuojat päähän sisäällä nukkuessa.

No joo, lehtipuhaltimet <3 ! Mutta alue on aika rauhallista eikä hirveesti sellasia nopeita ja korkeita ääniä kuulu, mutta tietty herää johonkin roska-auton kolinaan tms. mutta ulkona siis huomattavasti vähäisempi melu kuin sisällä.

Me kamppaillaan saman ongelman kanssa. Vauva just 5kk. Asutaan vielä maalla, jossa pihalla ei kuulu juurikaan linnunlaulua tai kaukaista koiran haukuntaa kummempaa melua. Mutta sisällä 5v:n leikeistä tulee kolinaa ja muuta. Lisäksi vielä asutaan pienissä neliöissä, joten ollaan koko ajan toistemme iholla.

Sylissä vauva nukkuu kyllä sikeästi, mutta sängyssä herää heti pieneenkin. Hankalaa, meillä alkaa ensi kuussa taas tossa pihalta puiden kaato yms jolloin tarttis saada tyyppi sisälle unille, mutten oikein tiedä kuinka onnistuu.

Joskus olen saanut nukkumaan vaunuissa heijaamalla, havahtuu ääniin, mutta sit nukahtaa heilutteluun pian. Mut sitoo mua paljon, eipä siinä voi esikoisen kanssa laatuaikaa viettää, kun pitää seisoa heiluttelemassa.

Meillä vauvat ovat aina nukkuneet parhaiten taustamelussa, esim imurointi, tv päällä olkkarissa. Eikä me olla ikinä opetettu ketään nukkumaan hiljaisuudessa. Heräävät kun heräävät ja nukkuvat sitten taas kun nukkuvat.

Yhteistyössä