Töitä, mistä kummasta niitä saa?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen hakenut kymmeniin paikkoihin, kaikkiin mahdollisiin oman alan paikkoihin ja kauppoihin myyjäksikin hain, ihan sama mitä työtä kunhan jotain saisi. Pk- seudulla yhteen paikkaan tulee noin 100 hakemusta eikä työhön palaava pikkulapsen äiti taida olla se ykkösvalinta.

Olen alkanut ns. huonontamaan työkokemustani helpompiin hommiin hakiessani, kun työpaikan vie vastavalmistunut merkonomi, vaikka mulla on parempi koulutus ja työkokemus- kai ne ajattelee sitten ettei tää työ tota kauaa kiinnostaisi. En päässyt edes Stoccalle jouluapulaiseksi... Alkaa jo oikeasti ahdistamaan, kun ei mihinkään palikkahommaankaan kelpaa.

Joku kk sitten olin työnhakukoulutuksessa ja kyllä yllätyin, ku osallistujissa oli insinööri, yliopistossa lukenut henkilö ym hyvin kouluttautuneita ihmisiä hyvillä työkokemuksilla :-o Tällainen perusduunari oikeasti saa olla tyytyväinen, jos töitä löytyy

[QUOTE="vieras";29192370]Muista kuitenkin että olet vain yksi hakija niistä 500 muusta hakijasta.[/QUOTE]
Juuri näin. 100 hakijan joukosta voi olla työtehtävään parempi kuin 98 muuta hakijaa, mutta jos se yksi on vielä parempi, niin paikka jää saamatta.

Tänään sattui miehelleni surullinen juttu! On ollut työttämänä pitkään. On kylllä hakenut todella ahkerasti töitä sekä Lohjalta että Pääkaupunkiseudulta. Nyt viimein näytti siltä että pääsee töihin ja työnantajalle maksetaan jopa palkkatuki. Kaikki oli sovittu ja tön aloituspäivä myös tiedossa. Tänään soi klo 15.00 jälkeen puhelin ja työpnantaja ilmoitti, että toimitusjohtaja on löytänyt paremman työnhakijan. Näi tapahtui siis Lohjalla tänääm!

Harmittaa miehen puolesta todella paljon. Pärjäämme kyllä mutta vyötä pitää kiristää entisestään. Onneksi ostin jo tyttärelleni joululahjan. Tietää että lahjoja ei tule enepää. Onneksi on fiksu tyttö ja ymmärtää tilanteen. Minä olen myös työttömänä koska käytän kävelykeppiä liikkumiseen. Olen kyllä koulutettu, mutta nyt laman aikana ei vajaakuntoiset pääse töihin kun terveilläkään ei ole töitä. Harmittaa, että näin voidaan vetää matto jalkojen alta. Löysivät varmaan nuoremman hakijan jolle ei tarvi maksaa kovenpaa palkkaa kun ei ole kokemusta.Voimia teille kaikille kotka olette samassa tilanteessa.

[QUOTE="vieras";29189687]Olen hakenut kymmeniin paikkoihin, kaikkiin mahdollisiin oman alan paikkoihin ja kauppoihin myyjäksikin hain, ihan sama mitä työtä kunhan jotain saisi. Pk- seudulla yhteen paikkaan tulee noin 100 hakemusta eikä työhön palaava pikkulapsen äiti taida olla se ykkösvalinta.

Olen alkanut ns. huonontamaan työkokemustani helpompiin hommiin hakiessani, kun työpaikan vie vastavalmistunut merkonomi, vaikka mulla on parempi koulutus ja työkokemus- kai ne ajattelee sitten ettei tää työ tota kauaa kiinnostaisi. En päässyt edes Stoccalle jouluapulaiseksi... Alkaa jo oikeasti ahdistamaan, kun ei mihinkään palikkahommaankaan kelpaa.[/QUOTE]

Stockmannin myyjät ja jouluapulaiset valitaan pärstäkertoimen perusteella. Ikinä ei ole niissä liikkeissä näkynyt ns. tavallisen näköistä naismyyjää, aina ovat nuoria, hoikkia, nättejä ja täydet sotamaalaukset naamassa.

itse valmistuin suomen pahimpaan lama-aikaan 90-luvun alussa,työttömyysprosentti oli jotain 26% kun nyt olle 8%. voit kuvitella miten vaikea oli töitä saada. sain sitten ekan vakkarityön kun olin ollut työmarkkinoilla 13 vuotta

Tänään sattui miehelleni surullinen juttu! On ollut työttämänä pitkään. On kylllä hakenut todella ahkerasti töitä sekä Lohjalta että Pääkaupunkiseudulta. Nyt viimein näytti siltä että pääsee töihin ja työnantajalle maksetaan jopa palkkatuki. Kaikki oli sovittu ja tön aloituspäivä myös tiedossa. Tänään soi klo 15.00 jälkeen puhelin ja työpnantaja ilmoitti, että toimitusjohtaja on löytänyt paremman työnhakijan. Näi tapahtui siis Lohjalla tänääm!

Harmittaa miehen puolesta todella paljon. Pärjäämme kyllä mutta vyötä pitää kiristää entisestään. Onneksi ostin jo tyttärelleni joululahjan. Tietää että lahjoja ei tule enepää. Onneksi on fiksu tyttö ja ymmärtää tilanteen. Minä olen myös työttömänä koska käytän kävelykeppiä liikkumiseen. Olen kyllä koulutettu, mutta nyt laman aikana ei vajaakuntoiset pääse töihin kun terveilläkään ei ole töitä. Harmittaa, että näin voidaan vetää matto jalkojen alta. Löysivät varmaan nuoremman hakijan jolle ei tarvi maksaa kovenpaa palkkaa kun ei ole kokemusta.Voimia teille kaikille kotka olette samassa tilanteessa.

Mikä olet koulutukseltasi? Eihän keppi asiantuntijatyössä, tietointensiivisessä työssä tms. ole haitaksi.

Vaikkei keppi (tai ylipaino tai se lapsi) vaikuttaisi työntekoon, niin kyllä pärstäkertoimella on suhteettoman suuri rooli valinnassa, ainakin mun kokemuksen mukaan. Ja onhan se ymmärrettävää jos päteviä hakijoita on jonossa ovella, niin valitset sen terveimmän, kauneimman ja "parhaassa" elämäntilanteessa olevan, vaikka väärinhän se on :(

Kannattaa muuttaa ulkomaille jos suinkin mahdollista ja englanti sujuu (ei tarvitse olla englanninkielinen maa). Itsekin sain ns. kovapalkkaista duunia nyt heti hoitovapaan jalkeen.

Pitaa vaan uskaltaa, minakin muutin lasten kanssa!

[QUOTE="vieras";29192087]Oletteko liian ylpeitä siivoamaan jne.? Kyllä töitä tekevälle löytyy.[/QUOTE]

Mitä järkeä on mennä 0-sopparilla töihin? Joskus on töitä, joskus ei. Yksi tuttu siivoaa, sillä on kaksi omaa kohdetta, joista tulee 7,5 h / vko. Sen lisäksi on sijaisuuksia, jos on. Jos tahtoo muulta firmalta lisätöitä, pitää sitä selitellä ja ihan riippuu esimiehestä, että miten mielellään se antaa luvan. Sitten jos esim. toisen firman töiden takia joudut kieltäytymään jostakin tuurauksesta, niin siitä saa kyllä kuulla ja sijaisuuksia ei ihan heti uudestaan tarjota.

Minä en ole ollut ikinä työttömänä, mutta enpä silti ole sitä mieltä, että töitä helposti löytyy.

[QUOTE="Lis";29194392]Kannattaa muuttaa ulkomaille jos suinkin mahdollista ja englanti sujuu (ei tarvitse olla englanninkielinen maa). Itsekin sain ns. kovapalkkaista duunia nyt heti hoitovapaan jalkeen.

Pitaa vaan uskaltaa, minakin muutin lasten kanssa![/QUOTE]

Jee, kerrohan mitä duunia minä voisin saada, olen pintakäsittelijä. Onko niillä kovatkin palkat esim. saksassa?

[QUOTE="vieras";29194401]Jee, kerrohan mitä duunia minä voisin saada, olen pintakäsittelijä. Onko niillä kovatkin palkat esim. saksassa?[/QUOTE]

No enpa tieda, en tieda pintakasittelysta yhtaan mitaan. Kielitaitoisena ihmisena mahdollisuutesi ovat varmasti paremmat ulkomailla kuin Suomessa.

Sijaisuuksia aina löytyy, ruokapalvelussa tai siivouspuolella! Olen ollut jo 4,5v sijainen ja yhteensä n.3kk siitä ajasta työttömänä. Lomia en ole pitänyt, vaan työttömyysajat olen ottanut loman kannalta.

Enpä ole minäkään ennen työttömänä ole ollut, tehnyt koulun ohella töitä yläasteelta saakka ja opiskelujen jälkeen tuossa n. 7 v. sitten sai melkein valita työn mihin halusi. Siksi kai se tuli näin yllätyksenä miten vaikeaa töitä onkaan saada nyt. Paljon on muuttunut muutamassa vuodessa...

Tästä yksi bongattu työhakemus, jos kielitaitoa ja seikkailumieltä löytyy:

Spartoo.fi hakee nyt työntekijöitä toimipisteeseensä Ranskaan

Etsitkö töitä Ranskasta? Liity Spartoon joukkoon! Perustettu vuonna 2006, Spartoo on Euroopan johtava myyjä kategorioissa lasten kengät, naisten kengät ja miesten kengät, kiitos sen yli 700 merkin kuten Converse, Adidas, UGG, Reebok, Sorel, sekä aina trendikäs Clarks ja 20 000 mallin (saappaat, tennarit, korkokengät, sandaalit, ballerinat, nilkkurit...).

Maailmanlaajuinen, Spartoo on 10 suurimman ja nopeiten kasvamimman muoti-aiheisen verkkokauppasivuston joukossa Euroopassa (lähde: Mediamomentum.co.uk).

Spartoo on joukko henkilöitä, jotka jakavat yhdessä samat luovuuden, ammattitaidon ja innovaation arvot, ja jotka tekevät työtä yhteisen projektin onnistumisen hyväksi.

Spartoo kehittää ja parantaa jatkuvasti toimintaansa yhteistyökumppaneidensa antamien ehdotusten ja mielipiteiden avulla.

Työskentelytapamme rohkaisee tekemään aloitteita. Se tarjoaa poikkeuksetta jokaiselle työryhmän jäsenelle mahdollisuuden osallistua aktiivisesti yrityksen kehittämiseen.

Me etsimme innokkaita työntekijöitä, joilla on aina innovatiivisia ja kekseliäitä ideoita uusien asiakkaiden hankkimiseksi! Haemme uusia työntekijöitä erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehtäviin.

Tutustu avoinna oleviin työpaikkoihin tarkemmin klikkaamalla tästä.

Yhteistyössä