Mies ei suostu tekemään lasta vaikka se auttais minunkin kipuihin

• Viestiketjun aloittaja Niisk :(
  • Ensimmäinen viesti
joo, tiedän
Mulla ollut aina paha endometrioosi. Kuopus on nyt 7 vuotta ja enää ei hormoonikierukka yms pidä kipuja poissa. Toivoin kovasti että voitais koittaa vielä kerran raskautta ja vauvaa (ei itsestäänselvyys mutta 2 raskautta jotka teki TODELLA HYVÄÄ vaivoille), siis toki mulla on vauvakuumekin mutta oon 36 ja nää kivut alkaa taas olla helvettiä. Tiedän että raskaus ja imetys tasais vaivoja ja siihen hormonikierukka päälle. HALUAN SIIS MUISTAKIN SYISTÄ LAPSEN mutta pelkään että oon 3 viikkoa kuukaudesta invalidi kunnes poistetaan munasarjat ja kohtu mutta mies ei suostu millään EDES näistä syistä puhumattakaan muista syistä (en nyt tarvitse tähän erittelyä ettei oman sairauden takia lapsia tehdä, juu en teekkään!!).
Etteköhän te ole jo tarpeeksi suuren hiilijalanjäljen ja luonnon kuormituksen aiheuttaneet tälle maapallolle noilla skidien hankkimisella. Pistä blossi palamaan niin auttaa ja säästyy luontokin.

M32
Eikö? Miksei? Enkä tarkoita ihan mitä tahansa, mutta jotain, joka ei vaadi kenenkään henkeä.
Joidenkin moraalikäsitys estää tuomasta tähän maailmaan ei-toivottuja lapsia vain lapsen välinearvon vuoksi. Tietyissä syntyvyyttä palvovissa kulteissa lasten hankkimiseen suhtaudutaan ehkä vähän kevyemmin, mutta humanistisessa sivistysperinteessä esimerkiksi Kant formuloi jo 1700-luvulla periaatteen, jonka mukaan ihmisiä ei tule käyttää välineinä.

Peyote
Joidenkin moraalikäsitys estää tuomasta tähän maailmaan ei-toivottuja lapsia vain lapsen välinearvon vuoksi. Tietyissä syntyvyyttä palvovissa kulteissa lasten hankkimiseen suhtaudutaan ehkä vähän kevyemmin, mutta humanistisessa sivistysperinteessä esimerkiksi Kant formuloi jo 1700-luvulla periaatteen, jonka mukaan ihmisiä ei tule käyttää välineinä.
Ap haluaa lapsen. Myös muista syistä, mutta päätös pitää tehdä nyt, tai kohtua ei enää kohta ole.

"vieras"
Eikö? Miksei? Enkä tarkoita ihan mitä tahansa, mutta jotain, joka ei vaadi kenenkään henkeä.
Hmm. Mihin asti tässä ajatusmallissa venyt? Lapsen voisi tehdä saadakseen tältä toisen munuaisen tai luuydintä itselle/lapsen sisarukselle/vieraalle ihmiselle? Ei vaadi kenenkään henkeä.

Aloittaja ei toki ole ottamassa tulevalta lapseltaan mitään fyysistä, mutta toisaalta koko lapsi tehdään vain oman olon helpottamiseksi.

(Mutta kuten aiemmin kirjoitin, onko edes olemassa epäitsekästä syytä lapsen "tekemiselle"?)

Peyote
[QUOTE="vieras";29192083]Hmm. Mihin asti tässä ajatusmallissa venyt? Lapsen voisi tehdä saadakseen tältä toisen munuaisen tai luuydintä itselle/lapsen sisarukselle/vieraalle ihmiselle? Ei vaadi kenenkään henkeä.

Aloittaja ei toki ole ottamassa tulevalta lapseltaan mitään fyysistä, mutta toisaalta koko lapsi tehdään vain oman olon helpottamiseksi.

(Mutta kuten aiemmin kirjoitin, onko edes olemassa epäitsekästä syytä lapsen "tekemiselle"?)[/QUOTE]

No mulle ei tullut mieleenkään että joku tekisi lapsen varaosaksi. tarkoitin, että kyllähän puolisot varmana on valmiita tekemään kaikenlaista, jos toinen on sairas ja on kipuja. Kyllähän ne kivut niiin paljon vaikuttaa elämiseen ja oloon.

Mä käsitin niin, että ap:lla ois nyt viimeset hetket alkaa tehdä sitä viimestä lasta, jos vielä tahtoo, sen jälkeen kun kohtu on roskissa, on myöhäistä. Kivutkin ilmeisen kovat.

"vieras"
Parin syövän kivut kokeneena sekä alapää jokusen kerran "auki ja kiinni leikattuna, tikattuna" tietänen jotain kivusta.. Enkä silti näe mitään syytä, miksi miehen pitäisi suostua lapseen tuon takia.

Oletko AP nyt valmis ottamaan myös sen taloudellisen vastuun tästä uudesta mahdollisesta lapsesta? Et siis tarvii elareita, saisit vaikka vain sen lapsilisän ja pystyt kenties yhteiskunnan tukien loppuessa hoitamaan kaikki lapset? :) Jos näin on niin eikun baariin tai nettiin ilmoitus, kyllä miehiä siittäjiksi löytyy. Yks.puolella hedelmöityskin lie mahdollista kun on tarpeeksi hyvä taloudellinen tilanne sinulla? Tähän ei sitten lasketa ukkos tuloja.. ;)

Ja niitä tehokkaita kipulääkkeitä on paljon olemassa. Mitään buranaa kukaan käske syömään ja posauttaan elimistöään. Itse en kivutta kykenisi edes seksiin mutta kun sitä haluan, niin siihenkin on tehokkaat ja samalla elimistöä vähän kuormittavat tropit olemassa.
Endoon sopisi kenties lääkeK? Itse en sitä kyllä ole kokeillut enkä halua mutta vaihtoehto sekin on tarpeeksi kivuissaan olevalle. Eikä niistä pää sekaisin mene mikäli itselle sopiva lääke on löydetty koska kivut ns.tasaavat sen mömmövaikutuksen ainakin itselläni. :)
Suomessa on todellaa osaavia lääkäreitä kivunhoidon suhteen kunhan vaan latelet tiskiin satasia. Halvempi vaihtoehto kuin lapsi, jota mies ei edes halua.
Onko kipusi niin kovia että ei-toivottu lapsi on pakko vääntää miehen kiusalla? Mietippä siitä. Eihän se raskaus auta loppuikää..

Minun mielestä mies on itsekäs. Ei kolme lasta ole paljon.

Minun äidiltä on kohtu poistettu, ja hän on aina sanonut minulle etten koskaan saa antaa poistattaa kohtua. Hänelle siitä ei ole mitään hyvää koitunut.

"vieras"
Siksi, että ihmisen pitäisi rakastaa omaa itseään vielä enemmän kuin puolisoaan. Valitettavasti aina ei mene näin. En todellakaan olisi valmis olemaan loppuelämän onneton tai rahaton tai halvaantunut, jos sillä voisin viedä puolisoni kivut pois. Paljon olen valmis hänen eteensä tekemään, kaikkea en kuitenkaan.

"vieras"
Minun mielestä mies on itsekäs. Ei kolme lasta ole paljon.

Minun äidiltä on kohtu poistettu, ja hän on aina sanonut minulle etten koskaan saa antaa poistattaa kohtua. Hänelle siitä ei ole mitään hyvää koitunut.
Minun äidiltäni on kohtu poistettu ja hän suosittelee sitä kaikille, jotka asiaa pohtii. Siitä ei ole koitunut hänelle mitään muuta kuin hyvää.

Peyote
[QUOTE="vieras";29192298]Siksi, että ihmisen pitäisi rakastaa omaa itseään vielä enemmän kuin puolisoaan. Valitettavasti aina ei mene näin. En todellakaan olisi valmis olemaan loppuelämän onneton tai rahaton tai halvaantunut, jos sillä voisin viedä puolisoni kivut pois. Paljon olen valmis hänen eteensä tekemään, kaikkea en kuitenkaan.[/QUOTE]

Mun mielestä itseään ei pidä rakastaa enemmän. Enkä ajatellut esimerkkejä, jotka vie itseltä terveyden pois, ajattelin asioita, jotka ei ehkä itselle ole kaikkein mieluisimpia.

"vieras"
Mun mielestä itseään ei pidä rakastaa enemmän. Enkä ajatellut esimerkkejä, jotka vie itseltä terveyden pois, ajattelin asioita, jotka ei ehkä itselle ole kaikkein mieluisimpia.
Jos ei rakasta itseään, ei osaa myöskään vaatia kumppanilta rakkautta ja kunnioitusta. Jos ihminen ei rakasta itseään, hänellä on sellainen marttyyriasenne "ei minusta väliä, kunhan miehellä on kaikki hyvin". Hän ei huolehdi itsestään ja antaa toisen kohdella häntä huonosti. Sen takia on tärkeää, että rakastaa itseään.

Lapsi ei ole mikään pieni asia, joka ei ehkä ole kaikkein mieluisin. Lapsenteko on elämän tärkeimpiä kysymyksiä. Lapsi muuttaa koko elämän, tuo paljon vastuuta, huolta ja murhetta elämään. Mua järkyttää kuinka heppoisesti ihmiselämän luomiseen osa teistä suhtautuu.

Peyote
[QUOTE="vieras";29192315]Jos ei rakasta itseään, ei osaa myöskään vaatia kumppanilta rakkautta ja kunnioitusta. Jos ihminen ei rakasta itseään, hänellä on sellainen marttyyriasenne "ei minusta väliä, kunhan miehellä on kaikki hyvin". Hän ei huolehdi itsestään ja antaa toisen kohdella häntä huonosti. Sen takia on tärkeää, että rakastaa itseään.

Lapsi ei ole mikään pieni asia, joka ei ehkä ole kaikkein mieluisin. Lapsenteko on elämän tärkeimpiä kysymyksiä. Lapsi muuttaa koko elämän, tuo paljon vastuuta, huolta ja murhetta elämään. Mua järkyttää kuinka heppoisesti ihmiselämän luomiseen osa teistä suhtautuu.[/QUOTE]

Ei itseään tarvitse rakastaan ENEMMÄN rakastaakseen terveesti. Ei ap oo pakottamassa miestä isäksi, vaan minun nähdäkseni haluaisi ymmärrystä ja että mies edes harkitsisi. Sekin on todella iso päätös, ettei saa lapsia enää ikinä, vaikka haluaisi.

"vieras"
Jos teitä ei se kiinnosta miten lapsi vaikuttaa isän elämään, kai teitä sentään se kiinnostaa miten se vaikuttaa lapsen elämään, että hän ei ole toivottu? Isän ja lapsen välinen suhde saattaa olla aina huono, lapselle voi kehittyä elinikäiset traumat. Vanhempien avioliittokin voi hajota siihen, että isä painostettiin tekemään lapsi äidin kipujen takia.

"vieras"
Ei itseään tarvitse rakastaan ENEMMÄN rakastaakseen terveesti. Ei ap oo pakottamassa miestä isäksi, vaan minun nähdäkseni haluaisi ymmärrystä ja että mies edes harkitsisi. Sekin on todella iso päätös, ettei saa lapsia enää ikinä, vaikka haluaisi.
Toki se on iso päätös, mutta kyllä sen mielipiteen pitää voittaa, joka on sitä mieltä, että lapsia ei tule. Jos toinen osapuoli silti haluaa ehdottomasti lapsia, ei muuta ratkaisua ole kuin ero.

"a.p"
Minä olen toivonut kolmatta lasta 6 vuotta. Miehen kanta on ollut ei ja olen tyytynyt tägän. Nyt kun kivut ovat jälleen kovat olen alkanut olla sitä mieltä että mies voisi vuorostaan joustaa, tai edes ajatella minun toivetta. Olen ikäänkuin havahtunut. Ja tiedän MYÖS että raskaus rauhoittaa endoa joten veisi kipujakin. Raskaaksi en välttämättä tule. Eniten loukkaa kuitenkin että mies ei ajattele asiaa kuin itsensä kannalta

Weewee
[QUOTE="a.p";29193064]Minä olen toivonut kolmatta lasta 6 vuotta. Miehen kanta on ollut ei ja olen tyytynyt tägän. Nyt kun kivut ovat jälleen kovat olen alkanut olla sitä mieltä että mies voisi vuorostaan joustaa, tai edes ajatella minun toivetta. Olen ikäänkuin havahtunut. Ja tiedän MYÖS että raskaus rauhoittaa endoa joten veisi kipujakin. Raskaaksi en välttämättä tule. Eniten loukkaa kuitenkin että mies ei ajattele asiaa kuin itsensä kannalta[/QUOTE]

Oletko varma, että ajattelee vain itsensä kannalta? Mitäs jos ajattelee myös syntyvän lapsen parasta ja OIKEUTTA syntyä toivottuna MOLEMPIEN VANHEMPIEN taholta? Koska aikaa on noinkin paljon kulunut, lienevät lapsenne jo kouluiässä? Ehkä mies ei halua joutua rahallisesti ahtaammalle (ainoa rahantuoja perheessä sinun äitiysloman ja hoitovapaan aikana?) tai joutua aloittamaan pikkulapsivaihetta alusta?

"vieras"
[QUOTE="a.p";29193064]Minä olen toivonut kolmatta lasta 6 vuotta. Miehen kanta on ollut ei ja olen tyytynyt tägän. Nyt kun kivut ovat jälleen kovat olen alkanut olla sitä mieltä että mies voisi vuorostaan joustaa, tai edes ajatella minun toivetta. Olen ikäänkuin havahtunut. Ja tiedän MYÖS että raskaus rauhoittaa endoa joten veisi kipujakin. Raskaaksi en välttämättä tule. Eniten loukkaa kuitenkin että mies ei ajattele asiaa kuin itsensä kannalta[/QUOTE]

Ihan samalla tavallahan sinäkin ajattelet vain itseäsi, kun sinä haluat lapsen. Mies ajattelee vain itseään, kun ei halua lasta. Tämä ei ole asia, jossa voi myöntyä ja tehdä kompromisseja. Mies on järkevä kun ei suostu lapsentekoon, jos ei lasta oikeasti halua. Siitä kärsisi niin mies, sinä, parisuhteenne ja kaikkein eniten itse lapsi.

Noooo

Ehkä mies ajattelee myös vanhempiakin lapsia. Muutaman vuoden päästä on taapero ja esiteini ja kyllä se tietää että vapaa-aikaa ei ole. Ja siis rauhoittuuko endo sitten 9kk ajaksi ja taas sama malli. Lapsi kuitenkin on siinä ja pysyy ja vie kyllä aikaa ja energiaa. Toivottavasti pääsette kumpaakin tyydyttävään ratkaisuun.

"a.p"
Tiedän, tämä on kinkkinen juttu. Minä olen ollut kauan valmis kolmanteen lapseen, mies ei. Isot on koululaisia, ja kipujen kasvatessa olen herännyt, viimeiset ajat. Mies ei ole herännyt. Ymmärrän toki häntä mutta kun tässä kivuissani en saa nukutuksi enkä voi kuin maata niin kieltämättä mielessä käy onko se yksi lapsi todella niin paha...? Jos se auttaa myös vaimon kipuihin. Huom. Myös.

Yhteistyössä