Kertokaapa miten paljon koululaisen pitää pukeutua varsinkin pakkasilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yläosa ok minun ja miehen mielestä, mutta alaosan kanssa erimielisyyttä. Eli yläosa pakkasella aluspaita, päällyspaita ja toppatakki. Alaosaan kuuluu minun mielestä pitkät kalsarit, peruscollegehousut tai vastaavat ja toppahousut (mieheni mielestä vain kalsarit ja toppahousut kun muuten on liian topattu). Syyssäillä taas pikkuhousut, peruscollegehousut tai vastaavat ja päällyshousut(välikausihousut). Yläosaan t-paita, pitkähihainen paita ja välikausitakki.

Miten te puette?

Ihan kovimpia pakkasia lukuuonttamatta poika menee pitkillä alkkareilla, housuilla ja välikausihousuilla siinä päällä. Isompi tyttö menee sitten pitkillä alkkareilla ja vuoritetuilla housuilla.

Riippuu mun mielestä myös siitä meneekö kouluun vai onko ulkona pihalla.

Kouluun meillä poika laittaa talvella t-paidan, collaripaidan,pikkukalsarit, collegehousut ja pitkät kalsarit kovilla pakkasilla alle, toppahousut (jotka ottaa sisälle mennessä pois, kaulurin, takin, pipon, hanskat ja talvikengät.

Jos taas ulkoilee pihalla, niin pitkät kalsarit ja toppahousut yleensä riittää alaosaan pikkukalsareiden kanssa, jotka kuuluu ns. jokapäiväiseen vaatetukseen meillä. Kovilla pakkasilla sitten enemmän alle esim. gollegehousut tai villahaalari.

Riippuu mun mielestä myös siitä meneekö kouluun vai onko ulkona pihalla.

Kouluun meillä poika laittaa talvella t-paidan, collaripaidan,pikkukalsarit, collegehousut ja pitkät kalsarit kovilla pakkasilla alle, toppahousut (jotka ottaa sisälle mennessä pois, kaulurin, takin, pipon, hanskat ja talvikengät.

Jos taas ulkoilee pihalla, niin pitkät kalsarit ja toppahousut yleensä riittää alaosaan pikkukalsareiden kanssa, jotka kuuluu ns. jokapäiväiseen vaatetukseen meillä. Kovilla pakkasilla sitten enemmän alle esim. gollegehousut tai villahaalari.

Menee siis kouluun. Kouluvaatetusta tarkoitin.

Tuota sun mielen pitkätkalsarit ja toppahousut systeemiä mietin, että onko se sun lapsi sitten kokopäivän niissä toppahousuissa myös sisällä? Eihän pitkissä kalsareissa voi olla pelkästään siellä koulussa tunneilla. Mun lapset on käyttäny ihan vaan collarit+toppahousut systeemiä pakkasilla. Et pitkät kalsarit jos on vaan ulkona ja ohuet collarit toppahousujen alla jos on tarkoitus olla myös sisällä. Sellainen vaatetus kuin mitä itse ulkona käytän :)
Juu ja niinku saraldo tuossa totesi, että näillä kun pakkasta on alle 25- jos yli sen niin sitten lisätään kerroksia.

[QUOTE="vieras";29190800]Tuota sun mielen pitkätkalsarit ja toppahousut systeemiä mietin, että onko se sun lapsi sitten kokopäivän niissä toppahousuissa myös sisällä? Eihän pitkissä kalsareissa voi olla pelkästään siellä koulussa tunneilla. Mun lapset on käyttäny ihan vaan collarit+toppahousut systeemiä pakkasilla. Et pitkät kalsarit jos on vaan ulkona ja ohuet collarit toppahousujen alla jos on tarkoitus olla myös sisällä. Sellainen vaatetus kuin mitä itse ulkona käytän :)
Juu ja niinku saraldo tuossa totesi, että näillä kun pakkasta on alle 25- jos yli sen niin sitten lisätään kerroksia.[/QUOTE]

Itse olen pitänyt tuota kalsarit, collegehousut +toppahousut yhdistelmää jo jostain -15asteesta. Lapsi ei ole tunneilla toppahousuissa vaan ne alla olevat housut jalassa ja mies ei varmaan ajatellut tuota koska itse vaihtaa töissä eri vaatteet eikä ole koskaan tuota tilannetta, että ne toppahousujen alla olevat housut jää näkyviin (lapsella tunnille) eikä niitä varmaan kukaan vaihda sisähousuihin kun tulee välitunnilta sisään.

Yhteistyössä