Mikä elatusmaksun määrä 13-vuotiaalle lapselle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsen isä ei ole hyvätuloinen, bruttopalkka on 2300e, mutta itse olen tällä hetkellä työtön ja saan työmarkkinatukea nettona 603e.

Jos 13-17-vuotiaiden yleisten kustannusten määrä on 455 euroa, niin mikähän olisi järkevä summa sitten?

Lapsen isä ei osallistu muuten mihinkään, ei edes lahjojen muodossa, eikä tapaa lastakaan kun 1-2 vuodessa. Mutta mitähän summaa ehdottaisin? Lapsen isä on ihan jees tyyppi, että voidaan sopia yhteisymmärryksessä näistä asioista.

Mielellään haluan vain suoraan ehdotusta jostain tietystä summasta, ei tarvitse tilannettamme mitenkään ruotia sen enempää.

[QUOTE="vieras";29184095]Isän veroprosentti, pääomatulot, lainat, maksut, sijoitukset...?[/QUOTE]

No en ala utelemaan näitä tietoja. Ehdotan vain jotain summaa ja luultavasti hyväksyy sen kerta on järkevä summa.

120-150e summan ehdottelut on ihan naurettavia.

[QUOTE="alkup.";29184140]No en ala utelemaan näitä tietoja. Ehdotan vain jotain summaa ja luultavasti hyväksyy sen kerta on järkevä summa.

120-150e summan ehdottelut on ihan naurettavia.[/QUOTE]

itseasiassa 150€ on ihan kohtuullinen summa kun ottaa huomioon sen, että se on keskimääräisen elatustuen verran ja koska lapsen toisen huoltajan tulot ovat pienet.

Parin tonnin bruttotuloilla jää verojen jälkeen käteen niin vähän että asumiskulujen jälkeen käteen jää juuri ja juuri enemmän rahaa kuin työmarkkinatuellakin jäisi.

kait ap saat asumistukea kuitenkin jos työtön olet? Se on myös tuloa sinulle.

Maksimissaan 150 euroa noin pienillä tuloilla ja sekin on aika lailla liikaa. Sinun työttömyydelläsi ei ole mitään merkitystä koska kyseessä on LAPSEN elatus eikä sinun. Turha edes länkyttää siitä asiasta vaikka tällä palstalla ahneet mammat niin varmasti tekevätkin.

[QUOTE="alkup.";29184140]No en ala utelemaan näitä tietoja. Ehdotan vain jotain summaa ja luultavasti hyväksyy sen kerta on järkevä summa.

120-150e summan ehdottelut on ihan naurettavia.[/QUOTE]Tässä taas nähdään miten täysin irti todellisuudesta ja ahne voi nainen olla. Itse ei edes käydä töissä vaan pidetään itsestäänselvyytenä että mies ja yhteiskunta toimivat raha-automaatteina joista voi lypsää fyrkkaa oman mielen mukaan kun itse ei kyetä elättämään edes itseään saati omaa lastaan.

[QUOTE="vieras";29184174]itseasiassa 150€ on ihan kohtuullinen summa kun ottaa huomioon sen, että se on keskimääräisen elatustuen verran ja koska lapsen toisen huoltajan tulot ovat pienet.

Parin tonnin bruttotuloilla jää verojen jälkeen käteen niin vähän että asumiskulujen jälkeen käteen jää juuri ja juuri enemmän rahaa kuin työmarkkinatuellakin jäisi.

kait ap saat asumistukea kuitenkin jos työtön olet? Se on myös tuloa sinulle.[/QUOTE]

No sen tiedän, että asumiskulut ovat hänellä erittäin pienet. Mulla jää rahaa 500 euroa kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen. Ja tuostapa menee vielä bussimatkatkin. Ei kauheesti juhlita siis teinin kanssa ja miksi pyytää noin vähän kun lapsen isä on halukas maksamaan enemmän? Siksikö, koska olen työtön ja ansainnut sen? Entä onko lapseni?

Tässä taas nähdään miten täysin irti todellisuudesta ja ahne voi nainen olla. Itse ei edes käydä töissä vaan pidetään itsestäänselvyytenä että mies ja yhteiskunta toimivat raha-automaatteina joista voi lypsää fyrkkaa oman mielen mukaan kun itse ei kyetä elättämään edes itseään saati omaa lastaan.

Kyllä mä töissä kävisin jos vain saisin töitä. En nyt tässä ihan kamalan pitkään ole työttömänä ollut, että kyllä viitsin töissä käydä kunhan saan niitä töitä. Mielestäni ei ole ahneutta, ajattelen vaan lapsen parasta että saa kunnon ruokaa ja välillä vaatteita kun kasvaa. Lapsen isä ei kuitenkaan ehdi olemaan lapsen elämässä, joten voi sentään elatusmaksua maksaa. Ja maksaa ihan hyvillä mielin, siitä ei ole urputusta tullut niinkuin teillä. Siis ajatelkaa lapsen isä haluaa maksaa elatusmaksua niin paljon kun vaan kykenee.

[QUOTE="alkup.";29184323]Tuli lähes 400 elatusmaksu tuon mukaan. Itselläni näköjään hyvin vähän elatuskykyä.

Eli jos sitten pyydänkin tuon 400 euroa :D Kiitos linkistä.[/QUOTE]

Huomaa, että laskurin antama tulos on suuntaa-antava ja vahvistettu elatusapusopimus voi poiketa laskurin antamasta tuloksesta.:attn:

Käytte laskettamassa niin sillä se selviää.

Lapsen isä ei halua, se luulee että joutuu maksamaan useita satoja euroja. Ja siihen sillä ei ole varaa. Luulen, että sen takia se varmasti maksaisi mielellään esim. 220 euroa. Jos käytäis lastenvalvojalla määrä voisi olla jopa enemmän.

Luulen, että saattaa tienata enemmän mitä väittää, mutta lastenvalvojalle ei haluaisi mennä vaan että sopisimme keskenään.

Ja sitten kun saan töitä, niin elatusmaksun määrän voisi sopia uudestaan.

Lapsen isä oli netistä käynyt tarkistamassa ja sanoi mulle, että joutuisi maksamaan 400 euroa. Sanoin, että tuskin niin paljon. Tämän jälkeen kysyi, että voitaisko sopia ihan keskenään. Joten tässä nyt syy miksi täällä kyselen. Mutta saan aika paljon vittuilua osakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29184412:
150+150+150=?????

Eli miten se 150e on liian vähän?

Mikä sua oikeesti vaivaa? Tajuutko ettei mulla juuri ole elatuskykyä. Jos lapsen isä on valmis maksamaan enemmän, niin mikä sua siinä jurppii?

Alkaa oikeesti jo mennä hermo sun kanssa. Mikä ihme ääliö sä oikein olet?

[QUOTE="alkup.";29184422]Mikä sua oikeesti vaivaa? Tajuutko ettei mulla juuri ole elatuskykyä. Jos lapsen isä on valmis maksamaan enemmän, niin mikä sua siinä jurppii?

Alkaa oikeesti jo mennä hermo sun kanssa. Mikä ihme ääliö sä oikein olet?[/QUOTE]

Kun sitä ei oikeesti lasketa noin. Miten sä et voi vieläkään tajuta? Se lasketaan elatuskyvyn mukaan, eli tulojen. Mä en tajua miten nainen, jolla lapsia voi olla noin tietämätön.

Yhteistyössä