Onko noista hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arka työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arka työtön

Vieras
Työkkärin sivuilla kaikenlaisia kursseja TE-palveluissa, siis uravalmennusta, CV-klubia, haastatteluvalmennusta yms. Onko noista jollkein ollut hyötyä? Mua ahdistaa kaikki tällaset "ylipirteefirmojen" kurssit, onko ne samanlaisia? Mä haluan vain töihin en purkamaan menneisyyttäni ja vikojani :(! Aamu-uutisissakin oli juttua et ei kaikki ole aina avoimia, sosiaalisia, ihania... Esimerkki oli vaan ääripäästä, sai vaan pontta haukkujille.

Itse olen osallistunut työkkärin tarjoamaan työnhaku kurssille. Tämä kurssi meni netin kautta. Pari kertaa sen kurssin aikana soittivat ne kurssin vetäjät ja antoivat palautetta ja vinkkejä niihin työhakemuksiin ja cv tekoon. Ihan ok. ei mitään sellaista vikojen etsimistä mun mielestä ollu mutta eipä se kyllä mitenkään hyödyllinenkään ollut meinaan en tee edelleenkään yhtään sen ihmeellisempiä hakemuksia enkä ole paremmin työllistynyt.

Itse olen osallistunut työkkärin tarjoamaan työnhaku kurssille. Tämä kurssi meni netin kautta. Pari kertaa sen kurssin aikana soittivat ne kurssin vetäjät ja antoivat palautetta ja vinkkejä niihin työhakemuksiin ja cv tekoon. Ihan ok. ei mitään sellaista vikojen etsimistä mun mielestä ollu mutta eipä se kyllä mitenkään hyödyllinenkään ollut meinaan en tee edelleenkään yhtään sen ihmeellisempiä hakemuksia enkä ole paremmin työllistynyt.

Niinpä, itsellekään ei ole ollut hyötyä. Ehkä jännitän enemmänkin nyt kun tiedän kuinka hienoa pitäisi olla.

Niistä voi olla apua. Joissain käydään läpi haastattelutilanteita videoimalla oma esiintyminen, sellaisesta on hyötyä. Toisaalta mikä tahansa esiintymistaidon kurssi kävisi tuohon. Työhakemuksen ja CV:n teon oppimisestakaan ei ole haittaa jos sitä ei ole ennen opetellut.

Ei noista silti valtaisaa hyötyä ole, mutta parantavat jonkin verran mahdollisuuksia.

Uravalmennuksesta oli hyötyä. Siellä päivitettiin cv, opeteltiin tekemään myös niitä avoimia hakemuksia ja tietty ihan työhakemuksia. Kannattaa ehdottomasti mennä, jos on mahdollista. Ja paljon sai vinkkejä työhaastattelu-tilanteisiinkin.

Yhteistyössä