ärsyttääkö muita fb-kirppareilla tinkaajat? tässä esimerkkitapaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttävää

Vieras
vaatepaketti myynnissä, jossa vaatteen kappalehinnaksi tulee euro per vaate, eli todella halpaa, en kehtaisi itse alkaa tinkaamaan enää alaspäin. Sitten ostajaehdokas alkaa tinkaamaan siihen kaupanpäällistä ILMAISEKSI, vaikka olisi sen parilla eurolla saanut, ja kyse ei mistään halvasta tuotteesta, itsekin olen siitä ihan normihinnan maksanut.
Miksi ihmeessä pitäis alkaa antamaan maailman ihmisille ilman, kun en itsekään ole niitä ilman saanut. Tai jos keksipaketin olisi tuonut korvaukseksi tästä "kaupanpäällisestä", niin homma olisi sillä kuitattu. Nyt tinkaaja pysyy tarjouksessaa, eikä osta, jos ei saa kaupanpäälliseksi haluamaansa tuotetta ilmaiseksi. Miten suhtautuisit myyjänä? ( kaupanpäällisen arvo lähentelee 10e)

En antaisi kaupanpäälle noin kallista (siis kirpparihinnaksi kallista) tuotetta. Enkä varsinkaan, jos sillä aletaan kiristää tuolla tavalla :-O

Ihan riittävästi ärsytti sekin, kun myymiäni rattaita hakemaan tullut täti alkoi hakuhetkellä tingata hintaa alaspäin "kaupantekijäisiksi", vaikka hinta oli jo sovittu aikoja sitten. Argh.

Olisi sille paketille varmaan muitakin ottajia? Tee vastavaatimus, kaupanpäällinen pois koko paketista. (Itse muuten käsitän kaupanpäällisen juurikin ilmaisena...)

Kyllä mä tinkimisen ja asiasta kysymisen ymmärrän. Ja ymmärrän senkin, että ei osta pakettia jos ei saa tingittyä sitä ilmasta kaupanpäällistä. Mutta ymmärrän hyvin senkin, jos et halua enää yhtään antaa alennusta ja kaupat jää sitte tekemättä. Jos ostaja alkaa vaatimaan ja jankuttamaan tms niin sitten mä kyllä sanoisin sille tivaajalle, että unoha koko juttu.

[QUOTE="tinkeli";29178214]Olisi sille paketille varmaan muitakin ottajia? Tee vastavaatimus, kaupanpäällinen pois koko paketista. (Itse muuten käsitän kaupanpäällisen juurikin ilmaisena...)[/QUOTE]

siis vaatepaketti on myynnissä erikseen ja vielä eri ryhmässä, ja ostaja alunperin olikin ottamassa vain tätä toista tuotetta, jonka olisi keksipaketilla saanut lunastettua, mutta sitten keksi, että sulla ois toisessa ryhmässä vaatepakettit, "ostan sen, JOS saankin sen alkuperäisen tuotteen ILMAISEKSI", ja pysyy tarjouksessaan.
Alkuun yritti tingata vaatepaketista,mutta kun siihen en suostunut, vedoten siihen, miten halpa se jo nyt on.

Mua taas ärsyttää jos ei yhtään tingata, pitäköön tavaransa sitten. Monta kertaa käynyt niin, että ensin on oltu tiukkana et hinnasta ei tingitä mut sit myöhemmin laitettu viestiä ku tavara ei olekkaan mennyt kaupaksi, et kyllä siihen hintaan voiskin myydä :O Nopeet kaupat tarkottaa yleensä edullista hintaa ;)
Jos myöhemmin otetaan yhteyttä ni en osta enää :D Jos tosissani haluan jotain, yritän ensin tinkiä ja jos ei onnistu ni ostan kyllä pyydetyllä summalla.

Mitä sä aapee häviät siinä että annat sen muutaman euron vielä alennusta? Häviät muutaman euron, mutta saat paketin kaupaksi kuitenkin. Ihmettelen kovasti näitä et muutamasta eurosta kiinni se että saako tavaran kaupaksi :O "kauppiaat" kirppareilla on tällaisia et hinta 10e ja oisin valmis maksamaan 8e, ei myy ja sit se tavara on sillä siellä vielä kuukaudenkin päästä. No, jokainen tavallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää;29178260:
siis vaatepaketti on myynnissä erikseen ja vielä eri ryhmässä, ja ostaja alunperin olikin ottamassa vain tätä toista tuotetta, jonka olisi keksipaketilla saanut lunastettua, mutta sitten keksi, että sulla ois toisessa ryhmässä vaatepakettit, "ostan sen, JOS saankin sen alkuperäisen tuotteen ILMAISEKSI", ja pysyy tarjouksessaan.
Alkuun yritti tingata vaatepaketista,mutta kun siihen en suostunut, vedoten siihen, miten halpa se jo nyt on.

Nojuu, olen itsekin törmännyt Fb:ssä tuollaiseen osto-myynti-kikkailijaan, joka yritti röyhkeästi maksimoida voiton itselleen. Jäi lopulta kaupat tekemättä eli sinuna kysyisin, että kumpi laitetaan koska molempia ei voi tuolla tyylillä saada.

Mulle on nyt kahdesti sattunut parin kuukauden sisään, että ostaja tulee sovitulle paikalle noutamaan vaatepakettia, kaikki hinnat ja muut on sovittu jo paria päivää aikaisemmin, ja kun luovutan vaatepakettia niin tyyppi kaivelee taskuja ja hymisee, et voi voi, eipä tullut nyt käteistä mukaan :O Mit vit?! Kyseessä aikuiset, itsensä kauniiksi laittaneet naiset, jotka ajelevat melkoisen kalliilla autolla... Kympin vaatepaketeista ollut kyse.

No, olen sanonut molemmille, et tuolla on automaatti ja tää jälkimmäinen suuttui silminnähden, kun joutui nostamaan rahaa, mulla sattui olemaan vaihtorahaa antaa takas sentään. Mikä hitto?

Mulle on nyt kahdesti sattunut parin kuukauden sisään, että ostaja tulee sovitulle paikalle noutamaan vaatepakettia, kaikki hinnat ja muut on sovittu jo paria päivää aikaisemmin, ja kun luovutan vaatepakettia niin tyyppi kaivelee taskuja ja hymisee, et voi voi, eipä tullut nyt käteistä mukaan :O Mit vit?! Kyseessä aikuiset, itsensä kauniiksi laittaneet naiset, jotka ajelevat melkoisen kalliilla autolla... Kympin vaatepaketeista ollut kyse.

No, olen sanonut molemmille, et tuolla on automaatti ja tää jälkimmäinen suuttui silminnähden, kun joutui nostamaan rahaa, mulla sattui olemaan vaihtorahaa antaa takas sentään. Mikä hitto?

Onpa ollut törkeää käytöstä ostajalta! Miten joillakin on edes pokkaa toimia noin! :O

• Tykkää
Reactions: Wolt
Mua taas ärsyttää jos ei yhtään tingata, pitäköön tavaransa sitten. Monta kertaa käynyt niin, että ensin on oltu tiukkana et hinnasta ei tingitä mut sit myöhemmin laitettu viestiä ku tavara ei olekkaan mennyt kaupaksi, et kyllä siihen hintaan voiskin myydä :O Nopeet kaupat tarkottaa yleensä edullista hintaa ;)
Jos myöhemmin otetaan yhteyttä ni en osta enää :D Jos tosissani haluan jotain, yritän ensin tinkiä ja jos ei onnistu ni ostan kyllä pyydetyllä summalla.

Saa kai sitä myyjäkin tulla katumapäälle? Monet tekee juuri noin, kokeillaan kepillä jäätä josko joku kuiteskin ostaisi pyydetyllä, mutta kun ei mene niin sitten suostuu hinnan alennukseen. Minusta tuo on ihan normitapa toimia. Tekeehän kaupatkin noin, kun joku tuote ei mene normihinnalla kaupaksi, sen löytää seuraavaksi ale-korista. Omapa on tappiosi kun et suostunut enää ostamaan, kyllä se jollekin muulle aina kelpaa. :P

[QUOTE="mie";29178386]Onpa ollut törkeää käytöstä ostajalta! Miten joillakin on edes pokkaa toimia noin! :O[/QUOTE]

Joo, ja mitä ihmettä ne kuvittelee, että myyjä tekee? Ai, ei käteistä, no voi, sun pitää varmaan ottaa tää sit ilmatteeksi? :headwall:

• Tykkää
Reactions: Wolt

Mun kohdalle on myös osunut noita. "Sopiiko, että maksan sun tilille?". Joo, jos teet sen ETUKÄTEEN. Muussa tapauksessa maksat kun noudat, eli kipaisepa automaatille ja tuu sitten takas.

• Tykkää
Reactions: Wolt ja moekoe
Just nyt mua hiukan ärsyttää se, että "nouto kotoamme, tai postitus" on vissiin liian vaikeasti ymmärrettävä lause.

Kun meinaan pitäis lähtee kuskaamaan parin kolmen kilsan päähän jotain saakelin bodya. "Mä tiiän sen K-kaupan siinä, mutten tätä teidän osoitetta". Öh, katso kartasta. Tai kyllä mä ajo-ohjeetkin annan. Mutten kyllä raahaudu kävellen kaatosateessa tuomaan sitä sulle siihen kaupalle, kun voisit ihan hyvin ajaa tänne meille (kaupalta suoraa tietä ja yks käännös oikeaan, onpa vaikea löytää :D ). Nouto on nouto, ei toimitus.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Wolt
Voi mä tinkaan... :D Tosin ostan yleensä kenkiä itelleni tms. ja todellakin tinkaan...Jos popot on ollu pitkän aikaan myynnissä ja myyjällä vaikka usea tuote niin tarjoan könttähintaa tai tingin muuten vaan...

Tinkaaminen on minusta ihan jees :). Mutta sellainen kiristäminen, tyyliin "en osta tätä jos et myy 8 eurolla!" kun kyseessä on 25 euron tuote, on noloa ja typerää. Älä osta.

Ei ärsytä. Aina saa tingata, se kuuluu pelin henkeen ja toisaalta osoittaa muillekin kiinnostusta omaa tuotetta kohtaan. Se, että suostuuko tinkimiseen, on sitten taas ihan myyjän asia. Ei voi loukkaantua jos hinta ei laske tai tule kaupan päällisiä.

Minä en enää ikinä laita että "nouto kotoa, tai kulkeutuu sovittaessa myös keskustaan", kun on jo kolme kertaa käynyt niin että sanotaan tyyliin "tuo se takki huomenna kello viisi Trioon". Sitten kun sanon, että en pääse huomenna kello viisi Trioon niin kaupat jää siihen :headwall:

Minustakin tingata saa, mutta joskus ärsyttää kun 30-50 euron tuotteesta tarjotaan alle kympin hintaa. Kerran olen huono tuulisena jo meinannut kysyä että vittuiletko sinä?

Ja yksi mikä ärsyttää on kyselijät, joille pitäisi antaa priimakuntoisia tavaroita ilmaiseksi. Se vaan on niin ärsyttävää, enkä edes tiedä miksi. "Ostetaan vähän käytetty Molo kidsin haalari, tämän vuoden värit, maksan kympin".

Tinkaajat ei ärsytä tiettyyn pisteeseen mutta sitten jos sellainen alkaa vainoamaan niin se ottaa pattiin. Monesti on joku tuote vaikka fb:n kirppiksellä ja sitten joku laittaa tingatun hinnan siihen, jos en suostu niin sit alkaa yksityisviestein vainoaminen. Enempi ärsyttää just tuo nouto-käsitteen ymmärtäminen. Eilenkin jollekkin olisi pitänyt viedä 2e tuote 35km:n päähän kun hänellä ei ole koskaan ajoja meidän suuntaan kuulema. No ööö miksi oletti että mulla olisi hänen suuntaan ja varsinkin kun tuote olisi nimenomaan pitänyt saada eilen just nyt ja heti. Toinen mikä on niin monesti kotoa tullaan ostamaan joku tuote ja sanotaan että hinta on vaikka 14e. Sit ovella pyydetäänkin tinkaamaan 10e koska ei ole enempää mukana. Mitä ihmettä! Miksi ei ole jos tiesit jo etukäteen tulevasi hakemaan 14e tuotetta?

• Tykkää
Reactions: Wolt ja moekoe
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää;29179010:
lisää mielipiteitä, antaisitko tinkaajalle periksi?

En todellakaan antaisi. Rasittavan kuuloinen idiootti, ja mielummin olisin myymättä koko tuotetta, kuin tuollaiselle myisin.
Tinkiä saa kyllä kirpparilla, mutta se pitää tehdä asiallisesti, eikä tuolla tavalla kiristämällä.

Niin, ja miksi se muka pitää aina olla se myyjä, joka joustaa ja antaa periksi? Tulee vaan hyväksi käytön maku. Tämä siis sille, joka ihmetteli miksei voi parin euron alennusta antaa. Yhtä hyvin niin päin, että miksei se ostaja voi tuoda sitä keksipakettia?

Mustakin tinkiminen kuuluu jopa pelin henkeen, mut jotkut vetää senkin överiksi.

[QUOTE="tinkeli";29179120]Niin, ja miksi se muka pitää aina olla se myyjä, joka joustaa ja antaa periksi? Tulee vaan hyväksi käytön maku. Tämä siis sille, joka ihmetteli miksei voi parin euron alennusta antaa. Yhtä hyvin niin päin, että miksei se ostaja voi tuoda sitä keksipakettia?

Mustakin tinkiminen kuuluu jopa pelin henkeen, mut jotkut vetää senkin överiksi.[/QUOTE]

tätä juuri tarkoitin. En ole vielä tehnyt päätöstä. Vaatepaketille ei ole kysyntää ollut, että toisaalta pääsisin siitä helposti eroon, kerralla isosta määrästä vaatetta, vaikka halvalla meneekin, mutta joudun kyllä kiristykselle antamaan periksi tässä, ja tappiolle menee.

Tuon takia en itse myy enää mitään. Kyllä minua ainakin ärsyttää jos olet vaikkapa ostanut 20e takin mutta syystä tai toisesta et sitä haluakkaan ja se pitäisi myydä jollain 5e..

Yhteistyössä