Suomen eturivin rocklaulajien raskasta joulutunnelmointia! Keitä nää tyypit on?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kyllähän siellä lopputesteissä vilahti noiden tyyppien nimet, mutta en mä kyllä noista juuri ketään ollut aiemmin nähnyt...ainakaan tietääkseni.

Ari Koivusen tunnistin ja lisäksi sen tyypin, joka myös oli jossain Idolssissa, Talentissa tms. jokunen aika sitten. Äänen perusteella tunnistin Teräsbetonin laulajan (luultavasti ainakin) ja mielestäni olen ehkä joskus nähnyt (telkkarissa tai lehdessä siis) sen vaaleapartaisen ukon, jolla on hassu parta. Ehkä. Kai.

Raskasta Joulua - Tulkoon joulu - YouTube

Nää siis vissiin pitäis tietää, kun ne on eturivin tyypeiksi nimetty. Mutta mistä nää sitten tietää pitäisi?

Hyvin kyllä vetivät, mutta en mä noita kyllä tiedä :D

Taage Laiho (Kilpi): ”Oi jouluyö”
Pasi Rantanen (Thunderstone): ”Valkea joulu”
Antony Parviainen (Machine Men): ”Heinillä härkien”
Kimmo Blom (Dyecrest): ”Kuului laulu enkelten”
Sammy Salminen (Ancara): ”Jouluyö, juhlayö”
Tanya Kemppainen (Lullacry): ”Maa on niin kaunis”
Antony Parviainen (Machine Men): ”Sylvian joululaulu”
Marco Hietala (Nightwish/Tarot): ”Enkeli taivaan”
Ville Tuomi (Suburban Tribe): ”Nisse-polkka”
Marco Hietala (Nightwish/Tarot) : ”Varpunen jouluaamuna”
Tipe Johnson (Leningrad Cowboys): ”Joulun rauhaa”

// Ekan levyn biisit esittäjineen ja bändeineen :o)

No itselleni oli tuttua porukkaa, mutta lähinnä siksi, että pyörittiin nuorena samoissa baareissa :) Mutta tunnetuimmasta päästä oli varmaan Marco Hietala (Nightwish, Tarot). Mirka (rumpalina) tuli tutuksi Hevisaurus sotkuista.

"Solisteina kiertueella toimivat Marco Hietala (Nightwish), Antti Railio (Voice Of Finland 2013), Tony Kakko (Sonata Arctica), Jarkko Ahola (Teräsbetoni), JP Leppäluoto (Charon), Ville Tuomi (Suburban Tribe), Ari Koivunen (Amoral), Kimmo Blom (Show Must Go On –musikaali), Tommi ”Tuple” Salmela (Tarot), Pasi Rantanen (Thunderstone), Antony Parviainen (Machine Men) ja Ilja Jalkanen (Kiuas).

Muusikkoina kiertueella mukana ovat Raskasta joulua – konseptin perustaja Erkka Korhonen, Vili Ollila, Tuomas Wäinölä, Erkki Silvennoinen ja Mirka Rantanen."

Vissiin tämä poppoo videolla?

• Tykkää
Reactions: chef
Osa noista on ehkä tunnetumpia pääkaupunkiseudulla kuin muualla. Esim. Ville Tuomi lauloi aikoinaan jo samassa bändissä (= Kyyria) kuin mistä HIMin rumpali Kaasukin tiedetään.

[QUOTE="vieras";29165043]No kuinka paljon sä seuraat / kuuntelet / diggailet suomalaista raskaampaa rockia? Omat suosikkisi niistä?[/QUOTE]

Diggaan kovasti, mutta ei sitä kuunneltua juurikaan tule. Ja vielä vähemmän nähtyä. Meinaan, että äänen perusteella tosiaan paremmin tunnistin ns. tutuiksi, kuin naaman.

Mä olen musiikillisesti hyvin kaikkiruokainen ja aiemmin olen raskaampaa rockia ja metallia kuunnellut paljonkin. Tosin en suomalaista. Mutta en mä taida kyllä niiden ulkomaistenkaan bändien ukkojen naamoja juurikaan tunnistaa. Dickinsonin ehkä juuri ja juuri, mutta siihen se sitten jääneekin :)

[QUOTE="vieras";29165061]No varmaankin.

Vai mitä tää aloitus koitti sanoa? Että kun just hän ei tunne niin ei voi olla eturivin rokkareita, vai mitä?

"Keitä nää tyypit on?!?"[/QUOTE]

Tää aloitus koitti sanoa sitä, että MISSÄ BÄNDISSÄ NÄÄ TYYPIT ON, kun niiden naama, eikä oikeen nimikään ei mitään mulle sanonut. Ja jos vähän niinkun saisi niitä naamoja vielä niihin nimiin yhdistettyä, niin aina parempi.

Totta hitossa nää voi kaikki olla vaikka maailman eturivin rokkikukkoja, vaikka mä en sitä tiedäkkään. Kaikessa viisaudessani mäkään en kuitenkaan IHAN kaikkea tiedä. Ja voin sen kyllä myöntää.

[QUOTE="vieras";29165061]No varmaankin.

Vai mitä tää aloitus koitti sanoa? Että kun just hän ei tunne niin ei voi olla eturivin rokkareita, vai mitä?

"Keitä nää tyypit on?!?"[/QUOTE]

No kyllä mä käsitän ns. eturivin muusikot sellaisiksi, että ne tuntee myös kyseisestä genrestä piittaamattomat.

Tiedän esim. "eturivin suomalaiset iskelmäartisti" vaikken ole pätkääkään kyseisestä poppoosta kiinnostunut.

No kyllä mä käsitän ns. eturivin muusikot sellaisiksi, että ne tuntee myös kyseisestä genrestä piittaamattomat.

Tiedän esim. "eturivin suomalaiset iskelmäartisti" vaikken ole pätkääkään kyseisestä poppoosta kiinnostunut.

Mä en. Näistä tiesin kaikki, iskelmästä tietäisin vain ns. kulttimaineen saaneet vanhemman polven laulajat/muusikot, uusia tangotähtiä tai muita en tietäisi yhtäkään. Enkä silti yhtään epäile etteivätkö lavatanssien suosituimpia artisteja olisikaan.

Ei se ihan mene niin että eturivin muusikot kustakin genrestä pitäisi jokaisen suomalaisen tallaajan tietää.

Mä en. Näistä tiesin kaikki, iskelmästä tietäisin vain ns. kulttimaineen saaneet vanhemman polven laulajat/muusikot, uusia tangotähtiä tai muita en tietäisi yhtäkään. Enkä silti yhtään epäile etteivätkö lavatanssien suosituimpia artisteja olisikaan.

Ei se ihan mene niin että eturivin muusikot kustakin genrestä pitäisi jokaisen suomalaisen tallaajan tietää.

Juu, samaa mieltä. Koska muutoin mä en ole edes suomalainen tallaaja, vaan jotain vieläkin olemattomampaa. Mä kun ehkä juuri ja juuri tunnistan Antti Tuiskun ja that´s it. Siinä teille genreä :D

Mulla kyllä aina on NRJ päällä, kun ajelen autolla ja aamupoikia kovasti fanitan. Mutta en mä niiden artistien maanoja tunnista, joita pojat aamusella soittelee...enkä kyllä tunnistaisi sitä aamupoikien Anssiakaan. Jotta sillälailla.

Juu, samaa mieltä. Koska muutoin mä en ole edes suomalainen tallaaja, vaan jotain vieläkin olemattomampaa. Mä kun ehkä juuri ja juuri tunnistan Antti Tuiskun ja that´s it. Siinä teille genreä :D

Mulla kyllä aina on NRJ päällä, kun ajelen autolla ja aamupoikia kovasti fanitan. Mutta en mä niiden artistien maanoja tunnista, joita pojat aamusella soittelee...enkä kyllä tunnistaisi sitä aamupoikien Anssiakaan. Jotta sillälailla.

Ei tarviikkaan, pääasia että itellä on hyvä pössis. :)

• Tykkää
Reactions: chef