Onko oikein? Työkkäristä, katkaisivat tuen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskafiilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älkää ihmiset antako kyykyttää itseänne jos teitä kohdellaan väärin! Otan seuraavaksi yhteyttä työttömyysturva-asiamieheen. Tämä ei nimittäin jää tähän että ihmisiä saa kohdella kuin paskaa, aiheuttaa turhaa huolta ja vaivaa muutenkin tiukoissa tilanteissa. Virkaillijat on meitä varten, saavat palkan työstään joka heidän pitää osata tehdä OIKEiN.

Kas, sattuukin olemaan tuttu lakimies johon otan yhteyttä, hän on joskus ollut työnantajani, jopas sattui :DD

aa, sä ootkin niitä tyyppejä, jotka tekevät kaiken vaikeimman kautta. miksi on niin vaikeaa olla vaan sinne työkkäriin yhteydessä ja selvittää asia, en voi ymmärtää tätä. ai niin, sua on kohdeltu niin VÄÄRIN, ja olet nyt niin LOUKKAANTUNUT, ja tarvitset HYVITYSTÄ.

[QUOTE="jep";29161713]aa, sä ootkin niitä tyyppejä, jotka tekevät kaiken vaikeimman kautta. miksi on niin vaikeaa olla vaan sinne työkkäriin yhteydessä ja selvittää asia, en voi ymmärtää tätä. ai niin, sua on kohdeltu niin VÄÄRIN, ja olet nyt niin LOUKKAANTUNUT, ja tarvitset HYVITYSTÄ.[/QUOTE]

No joo, samaa mieltä..
työkkäriin soittamalla (tai parempaa käymällä siellä) homma ois hoidettu heti huomenna. Mutta ap tahtookin esittää kovaa hemmoa ja täytyy sen takia tehdä valitus pidemmälle, jotta varmasti käsittelyssä kestää mahd. kauan.
Mutta ei se mitään, luultavasti tuo asiamieskin käskee ensin olla yhteydessä virkailijaan. Neuvomassahan ne siellä on ja se on järkevintä.

[QUOTE="jep";29161713]aa, sä ootkin niitä tyyppejä, jotka tekevät kaiken vaikeimman kautta. miksi on niin vaikeaa olla vaan sinne työkkäriin yhteydessä ja selvittää asia, en voi ymmärtää tätä. ai niin, sua on kohdeltu niin VÄÄRIN, ja olet nyt niin LOUKKAANTUNUT, ja tarvitset HYVITYSTÄ.[/QUOTE]

Vaikeimman kautta? Oletuksena on siis että työmarkkinoille tulijan pitäisi tietää kaikki etukäteen itse ja epäillä jokaista virkailijan sanaa niinkö tää homma toimiii tässä maassa???
Mun oletus on että ammattilaiset osaa asiansa (näköjään ei). Virhe pitää korjata jos se on tapahtunut ja mulle se tapahtui. Ei mua ole mitenkään loukattu, on vain tehty väärä päätös ja todellakin haluan hyvitystä eli siis rahat jotka mulle kuuluu menetetyltä ajalta.

Ootko ite niitä virkaintoisia vittuuntuneita eukkoja jotka istuu toimistossa ja tekee ihmisten elämää koskevia päätöksiä vai mistä asentees kumpuaa?? Mua hävettäs olla työntekijä joka ei osaa hoitaa asioitaan!

[QUOTE="Hellevi";29161736]Ei ihme, että ap on työtön.[/QUOTE]

Ei olekaan sillä tässä maassa on jo aika monta työtöntä ;)

En ole kauan työtön, en tykkää olla toisten armoilla joten työllistän itse itseni. Siihen susta tuskin on :)

Ilmoittauduin työttömäksi. Hoidin asioita aluksi netin kautta ja puhelimitse ja mulle varattiin sitten aika. Sairastuin kuitenkin ja peruin ajan saman päivän aamuna ajoissa. Sieltä sanottiin että asia ok ja ottavat yhteyttä. Odotin siis ilmanmuuta että muhun otetaan yhteyttä ja varataan uusi aika. Mitään ei kuulunut kunnes tuli sit lappu Kelasta että mun tuki on katkaistu kun en ole enää työtön työnhakija?! Mitä vittua? Ja siis työkkäristä tuli samainen päätös ja siinä vielä sanotaan ettei voi valittaa.

Mitä hittoa, näinkö voi tosiaan kohdella ihmisiä??? Miksei ne voinu ottaa yhteyttä kun lupasivat vaan saan tiedon vasta kun mulla on mennyt viikko pari katkaisusta joten siis en ole voinut edes hakeutua uudelleen työttömäksi kun en tienny katkaisusta!

Musta tää on niin ala-arvoista ihmisten kiusaamista ja täytyy sanoa että mä oon ihan loppu enkä jaksais taistella yhdenkään viranomaisen tai laitoksen kanssa enää koskaan :( Ois varmaan sama kun kuolis pois, on sen verta pompoteltu tässä että oikeesti onko sillä väliä saako mun lapset ruokaa ja vaatteita, meneekö talo alta ja joudutaanko helvettiin :(

Sun pitää olla AKTIIVINEN!
Et voi olettaa että yhteiskunta huolehtii kaikesta automaattisesti.
Oma vika, olisit ollu yhteydessä työvoimatoimistoon, ei se ole mikään automaatti perkele!

Siis aikaraja oli sama päivä kun mulla olis ollut työkkärissä tapaaminen. Kun se perustelluista syistä peruuntui, ei voi olettaa että katkaistaan vaan jatkuu ja sovitaan uusi aika? Ihan turhaan mua yritätte nyt tässä nalkittaa. Väärin on toimittu ja sillä sipuli!

Miten sä noin viimetinkaan alunperin sen ajan otit? Sinnehän voi mennä vaikka heti.

Se virkailija on kyllä varmasti puhelimessa maininnut että laitetaan lisäaikaa esim. pari viikkoa ja ollaan sit yhteyksissä tapaamisesta. Sen on kirjattava joku aika työnhaun jatkumiselle samantien, jos sun työnhaku on ollut katkeamassa silloin tapaamispäivänä. Tuon työnhaun uuden uusintapäivän olisit nähnyt nettipalvelusta omista tiedoistasi, mikäli virkailija ei sitä jostain syystä muka sanonut tai et itse asiasta kysynyt.

Onkohan teillä luetunymmärtämisessä vaikeuksia vai enkö ilmaissut tarpeeksi selvästi että kyllä, OLEN ollut yhteydessä työkkäriin jo aiemmin. Ja minulle varattiin siis aika jolloin oli tarkoitus miettiä jatkoa, jonka siis jouduin perumaan sairastumisen takia! Peruessani sen puhelimitse AJOISSA virkailija sanoi että muhun otetaan yhteyttä että saadaan uusi aika! Ja kyllä, luulin että asia on sillä selvä, homma jatkuu niinkuin on sovittu, käyn varatulla ajalla (jota ei koskaan kuulunutkaan!). Ei työnhaku voi katketa sen takia että on syystä perunut tapaamisajan!

Ilmeisesti täällä on tietävää elämäntapatyötöntä enempikin kun olette olevinanne niin viisaita. No, mä olen tyhmä sitten kun en ole sisäistänyt näin typeriä kuvioita jotka ei mun oikeustajuun mene!

Olisiko kannattanut olla aktiivinen ja ottaa itse uudelleen yhteyttä. Työkkärissäkin ollaan vian ihmisiä ja unohduksia tapahtuu niin kuin kaikilla. Olisi ollut fiksua soittaa itse ja hoitaa asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29161909:
Miten sä noin viimetinkaan alunperin sen ajan otit? Sinnehän voi mennä vaikka heti.

En minä viime tinkaan sitä aikaa ottanut, se annettiin minulle ja täällä mennään ajanvarauksella tietyn henkilön luokse "jatkoille". Niin että ei nyt mennyt tämäkään vänkäys putkeen... Täällä ainakin on siirrytty ajanvarauslinjalle ja paikalle voi mennä jonottamaan vain jonakin aikana ja mun piti mennä tietylle henkilölle eikä kelle tahansa...

Ja kannatti ilmeisesti valittaa täällä kun heti alkoi tapahtumaan. Sain soiton työkkäristä siltä jonka luo mun piti mennä. Olin siis aivan oikeassa ja työnhakuni katkaisu korjataan. Että siinä teille mussuttajat!

• Tykkää
Reactions: feger
Mä en myöskään usko että ovat sanoneet olevansa yhteydessä. Ovat varmaan sanoneet, että sovitaan sitten myöhemmin uusi aika, jonka aloittaja on vain tulkinnut väärin. Koska kyllähän heillä on siellä tiedossa toimintatavat, että ei kenellekään työttömälle työnhakijalle soitella perään aikoja. Nehän sais koko ajan olla paapomassa kaikkia.
Itse sinne pitää olla yhteydessä, kuten muihinkin virastoihin, ja ajoissa, mieluiten viikkoa ennen aikarajaa.

Työttömän tulee itse ottaa selvää, kauonko se sähköinen työnhaku on voimassa. Olisiko 14 vrk? Tai jotain. Siihen mennessä on käytävä työkkärissä henk koht.

Työttömän tulee myös itse olla tietoinen, että työttämänä jos on sairaana, niin silloin tulee itse ilmoittaa HETI työkkäriin, että on sairaana (sairaslomatodistus!) ja ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Tässä on muistaakseni omavastuuaika n. viikon, jonka jälkeen työttömyyspäiväraha katkeaa automaattisessti.

Summana: ap:n olisi itse pitänyt ottaa asioista selvää, työttömällähän on päivät aikaa tähän. Eli olla itse tietoinen että työnhaku tulee katkeamaan, jos ei käy työkkärissä ilmoittautumassa. Olisit käynyt jo silloin kun terve olit. Ja jatkossa sitten tiedät, että työttömyyspäivärahaa ei myöskään saa sairaana ollessa, paitsi sen ensimmäisen viikon ajan eli omavastuuajan. Vai olikohan se 7 arkipäivää...

Ja kannatti ilmeisesti valittaa täällä kun heti alkoi tapahtumaan. Sain soiton työkkäristä siltä jonka luo mun piti mennä. Olin siis aivan oikeassa ja työnhakuni katkaisu korjataan. Että siinä teille mussuttajat!

Toki, kuullostat hyvin uskottavalta.

Ensinnä työnhaku ja sen voimassa olo ei liity siihen käykö siellä jossakin ammatinvalintaohjauksessa tms. Et vain ole tehnyt työnhaullesi jatkoa ja siitä se johtui. TOki voit keksiä tänne kaikkea typerää, mutta jos lääkäri sanoisi soittavansa takaisin ja ei muutamaan viikkoon mitään kuuluisi niin varmaan kuolisit kotiin ennemmin kuin soittaisit itse... huh näitä typeriä.

No mutta eihän tuo liity yhtään siihen mitä pitäisi tietää kun on työtön työnhakija. Kyllähän nyt jokainen tietää että virastoihin pitää itse olla yhteydessä, eikä ne sieltä perään soittele kaikille 200000 asiakkaalle, että onko nyt asiat kunnossa. Sehän on käytännön mahdottomuus. Itsekin tiesin työttömänä työnhakijana 1 kerran 30 vuoteen, että asiakas on aina yhteydessä virastoon, ei toisin päin. Ihmisillä on vaan niin vaikea ottaa omalle kontolleen mitään virheitä tai myöntää, että on ehkä tulkinnut jonkin asian väärin.

jos on aiklavaraus se pitää perua mieluiten edellisenä päivänä.
Kjos olisin itse olut sairaana olsiisn mennyt flunssaisenakin paikalle tai käynyt lääkärisä et ois saanut todistuken siitä et on sairas, muutenhan nitä aikoja voi perua koko ajan menemättä paikalle lainkaan.

Yhteistyössä