Onko oikein? Työkkäristä, katkaisivat tuen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskafiilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskafiilis

Vieras
Ilmoittauduin työttömäksi. Hoidin asioita aluksi netin kautta ja puhelimitse ja mulle varattiin sitten aika. Sairastuin kuitenkin ja peruin ajan saman päivän aamuna ajoissa. Sieltä sanottiin että asia ok ja ottavat yhteyttä. Odotin siis ilmanmuuta että muhun otetaan yhteyttä ja varataan uusi aika. Mitään ei kuulunut kunnes tuli sit lappu Kelasta että mun tuki on katkaistu kun en ole enää työtön työnhakija?! Mitä vittua? Ja siis työkkäristä tuli samainen päätös ja siinä vielä sanotaan ettei voi valittaa.

Mitä hittoa, näinkö voi tosiaan kohdella ihmisiä??? Miksei ne voinu ottaa yhteyttä kun lupasivat vaan saan tiedon vasta kun mulla on mennyt viikko pari katkaisusta joten siis en ole voinut edes hakeutua uudelleen työttömäksi kun en tienny katkaisusta!

Musta tää on niin ala-arvoista ihmisten kiusaamista ja täytyy sanoa että mä oon ihan loppu enkä jaksais taistella yhdenkään viranomaisen tai laitoksen kanssa enää koskaan :( Ois varmaan sama kun kuolis pois, on sen verta pompoteltu tässä että oikeesti onko sillä väliä saako mun lapset ruokaa ja vaatteita, meneekö talo alta ja joudutaanko helvettiin :(

Työkkärin yhteydenotto lupauksiin ei saa luottaa. Pitää itse ottaa yhteyttä pian ellei sieltä kuulu mitään. Jotain outoa tuossa on kyllä tullut. Yleensä antavat uuden ajan jo sillon kun soittelee peruakseen.

Ei nykyään saa jäädä odottamaan uutta aikaa/yhteyden ottoa mihinkään itse se täytyy soitella. Toki niiden olisi pitänyt ottaa yhteys suhun kun lupasivat mutta miksi sinä että ottanut työkkäriin yhteyttä kun sieltä ei alkanut kuulua.

[QUOTE="vieras";29161285]Ei nykyään saa jäädä odottamaan uutta aikaa/yhteyden ottoa mihinkään itse se täytyy soitella. Toki niiden olisi pitänyt ottaa yhteys suhun kun lupasivat mutta miksi sinä että ottanut työkkäriin yhteyttä kun sieltä ei alkanut kuulua.[/QUOTE]

No en mä sitten tajunnut kun ajattelin että kestää varmaan jos postissa lähettävät. En mä ole vuosikausiin ole ollut työtön työnhakija joten mistä mä voin tietää että mihinkään ei näköjään voi luottaa :( Ja nimenomaan jostain luin että pätevän syyn takia ajoissa ilmoitettu peruutus EI katkaise tukea :( Eli mun mielestä ne toimi väärin mutta millä mä sen oikaisen???

Jos ei oo ihan kuoleman kielissä, niin viisainta on vaan mennä paikanpäälle sovittuna ajankohtana. Kaikki peruutukset ovat potentiaalisia karenssin aiheuttajia.

Nämä ovat asioita jotka pitää hoitaa itse. Eihän toi oikein menny, mut jotenkin itse pidän itsestäänselvyytenä etten oleta Kelan/Työkkärin/Veroviraston sanaan tuolaisessa asiassa. Siellähän asiat siirretään aina vaan henkilöltä toiselle eikä kukaan ota vastuuta mistään.
Mä oisin samalla puhelula varannu uuden ajan.

Jos olet sähköisesti ilmottautunut työnhakijaksi, se ensimmäinen työnhaku on voimassa vain 14 päivää. Tämä sanotaan ohjeissa. Joten kyllä sinun olisi pitänyt itse huolehtia, että tuossa ajassa saat uuden tapaamisen sovittua tai vaikka marssinut sinne paikan päälle. Joku päivystysaika työkkäreissä sentään edelleen on.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29161337:
Nämä ovat asioita jotka pitää hoitaa itse. Eihän toi oikein menny, mut jotenkin itse pidän itsestäänselvyytenä etten oleta Kelan/Työkkärin/Veroviraston sanaan tuolaisessa asiassa. Siellähän asiat siirretään aina vaan henkilöltä toiselle eikä kukaan ota vastuuta mistään.
Mä oisin samalla puhelula varannu uuden ajan.

No kun ei vaan varannu, sanoi että ottaa yhteyttä.

[QUOTE="vieras";29161356]Jos olet sähköisesti ilmottautunut työnhakijaksi, se ensimmäinen työnhaku on voimassa vain 14 päivää. Tämä sanotaan ohjeissa. Joten kyllä sinun olisi pitänyt itse huolehtia, että tuossa ajassa saat uuden tapaamisen sovittua tai vaikka marssinut sinne paikan päälle. Joku päivystysaika työkkäreissä sentään edelleen on.[/QUOTE]

Ei mennyt näin. Olen tietoinen kyllä asioista ja mä olen tehnyt tasan oikein, työkkäri mokas nyt ja saavat ne kusipäät kuulla kyllä sen. Tosin en mä kauan aio niitten armoilla ollakaan, on hiukka toiset suunnitelmat!

[QUOTE="vieras";29161355]En oikeen usko, että ovat sanoneet ottavansa yhteyttä. Sellasta vaan ei tapahdu.[/QUOTE]

No kyllä vaan ovat sanoneet ja aiemmin sanottu on ennen pitänyt paikkansa. Että kyllä vaan tapahtuu, en tiedä mistä tuollaisen käsityksen olet saanut!

sulla on ollut tiedossa kauanko sun työnhaku on voimassa, jos et siihenmennessä ole ilmoittautunut työkkäriin niin rahat katkeaa. Yksinkertaista.
Ihan turha lähteä syyttämään työkkäriä, koska se ei johda mihinkään kun työkkäri on aina oikeassa ja sun pitäs vaan tietää, kuinka kaikki toimii, jos et tiedä niin et saa rahaa!
Työkkäriin soittaminen ja ajan peruminen on muuten kanssa turhaa, koska työnhaku menee umpeen tiettynä päivänä vaikka olisit kuoleman kielissä sairaalassa, kun sun olisi pitänyt tietää että sun olis pitänyt ilmoittautua ennenkuin sairastuit...

Mol:in sivuilta kopsattua:

"Korvauksetonta määräaikaa (karenssia) ei aseteta, jos työnhakija ilmoittaa etukäteen hyväksyttävästä esteestä. Jos työnhakija ei ole ilmoittanut esteestä etukäteen, korvauksetonta määräaikaa ei aseteta, jos saapumatta jääminen on johtunut sairaudesta, tapaturmasta, henkilöstä itsestään riippumattomasta syystä tai jos saapumatta jäämiselle on muu, hyväksyttävä syy."

Virkailijan mukaan asia oli ok, tapaaminen peruuntui perustelluista syistä ja sitten luvattiin olla yhteydessä ja tosiaankin elin luulossa että mulle kilahtaa postissa uusi aika tai vähintään soitetaan. Miksi virkailijoiden ei tarvitse noudattaa lakia?

Mikäli mua olis työnhaun katkaisu tai karenssi uhannut niin virkailijan olisi tullut mainita siitä. Näin ei tapahtunut joten väärin on toimittu ja mua on ihan turha syyttää.

Mol:in sivuilta kopsattua:

"Korvauksetonta määräaikaa (karenssia) ei aseteta, jos työnhakija ilmoittaa etukäteen hyväksyttävästä esteestä. Jos työnhakija ei ole ilmoittanut esteestä etukäteen, korvauksetonta määräaikaa ei aseteta, jos saapumatta jääminen on johtunut sairaudesta, tapaturmasta, henkilöstä itsestään riippumattomasta syystä tai jos saapumatta jäämiselle on muu, hyväksyttävä syy."

Virkailijan mukaan asia oli ok, tapaaminen peruuntui perustelluista syistä ja sitten luvattiin olla yhteydessä ja tosiaankin elin luulossa että mulle kilahtaa postissa uusi aika tai vähintään soitetaan. Miksi virkailijoiden ei tarvitse noudattaa lakia?

oisit vaan käyttänyt tämänkin energiasi siihen, että otat lurin kouraan ja soitat sinne selvittääksesi asian. tai jos vaikka menisit ihan paikan päälle. ihmisiä nekin siellä vaan on, valitettavasti. eli tekevät virheitä jne.

Mikäli mua olis työnhaun katkaisu tai karenssi uhannut niin virkailijan olisi tullut mainita siitä. Näin ei tapahtunut joten väärin on toimittu ja mua on ihan turha syyttää.

Mut siis eikö sulla ihan oikeesti käyny mielessä soittaa sinne tai mennä paikan päälle, kun alkoi aikaraja mennä umpeen? Luulis, että tuon tarkistaisi jos alkaa kello tikittää.

Älkää ihmiset antako kyykyttää itseänne jos teitä kohdellaan väärin! Otan seuraavaksi yhteyttä työttömyysturva-asiamieheen. Tämä ei nimittäin jää tähän että ihmisiä saa kohdella kuin paskaa, aiheuttaa turhaa huolta ja vaivaa muutenkin tiukoissa tilanteissa. Virkaillijat on meitä varten, saavat palkan työstään joka heidän pitää osata tehdä OIKEiN.

Kas, sattuukin olemaan tuttu lakimies johon otan yhteyttä, hän on joskus ollut työnantajani, jopas sattui :DD

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29161692:
Mut siis eikö sulla ihan oikeesti käyny mielessä soittaa sinne tai mennä paikan päälle, kun alkoi aikaraja mennä umpeen? Luulis, että tuon tarkistaisi jos alkaa kello tikittää.

Siis aikaraja oli sama päivä kun mulla olis ollut työkkärissä tapaaminen. Kun se perustelluista syistä peruuntui, ei voi olettaa että katkaistaan vaan jatkuu ja sovitaan uusi aika? Ihan turhaan mua yritätte nyt tässä nalkittaa. Väärin on toimittu ja sillä sipuli!

Yhteistyössä