Erilaiset äidit Sabrina

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"ihanaa"
Vauva vaikuttaa terveeltä, mutta usein nämä kehityshäiriöt ja muut selviää vasta myöhemmässä vaiheessa. Ja tälläisen lapsen hoito on erittäin vaativaa. Toivottavasti olis käynyt tuuri eikä mitään terveysvaikutuksia ilmene.
 
mä...
Ainoa jakso jonka koskaan olen ko. ohjelmaa katsonut. Koskettava ja niin omaa elämää likeltä liippaava.

Itselläni päihteet tulivat kuvioihin 14 vuotiaana. Huumeet jätin pääasiassa 18 vuotiaana, viina jäi kun olin 20v. ja aloin odottaa. Nyt takana yli 10 vuotta päihteetöntä elämää. Pystyn hyvin käymään normaalisti viihteellä kerran pari vuodessa ystävieni kanssa, ottamaan lasin, pari alkoholia. Meillä on normaali perhe eikä kukaan osaisi arvata päältäpäin menneisyyttäni. Olen urheilullinen, hoikka, savuton ja normaalin näköinen nainen.

Työkseni autan nuoria joilla samanlaista kuin itselläni oli. Tätä vain ei kukaan tiedä, mutta onhan tuota ääneenkin moni ihmetellyt, miten osaan ajatella niin hyvin nuoren kannalta näitä asioita. Kokemuksesta. Ja nuoret ovat kiitelleet ymmärtämystäni, minulle on helppo puhua, "ihan kuin tietäisit, mistä puhun". Niin, kyllä minä tiedän, vaikken sitä kerrokaan. Minut kivitettäisiin suorilta.

Tsemppiä teille molemmille siskoksille! Jossain vaiheessa kyseeseen voi teille(kin) tulla muutto kauas pois nykyisestä. Ihan omien perheidenne parhaaksi. Älkää silloin jarrutelko vaan lähtekää. On paljon helpompaa, kun lähellä ei ole niitä kavereita ja tuttuja, jotka käyttävät. Välien katkominen on yksi parhaimmista asioista mitä itse tein perheeni hyväksi.
 
[QUOTE="Vieras";29123345]Jostain luin et isä ei enään kuvioissa mukana , valitsi toisin.

Ihana äiti, nostan hattua;)
Kaikkea hyvää hänelle tulevaisuudessa.;)[/QUOTE]

Juu, kaikkea hyvää hänelle, mutta mitä hatun nostamista tässä on? Maailma on pullollaan äitejä jotka eivät käytä huumeita koskaan ja jotka pystyvät huolehtimaan lapsistaan ihan täysillä, ilman aineita. He ansaitsevat hatun noston.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
mä...
Juu, kaikkea hyvää hänelle, mutta mitä hatun nostamista tässä on? Maailma on pullollaan äitejä jotka eivät käytä huumeita koskaan ja jotka pystyvät huolehtimaan lapsistaan ihan täysillä, ilman aineita. He ansaitsevat hatun noston.
Ihmiset käyvät elämässään erilaisia koettelemuksia lävitse. Osa on itse aiheutettuja, osa ei. Kun ihminen pääsee omasta koettelemuksestaan ylitse, on hän ansainnut hatunnoston. Sinunkin esimerkkisi on aika ontuva, jos haluaa piikitellä. Voisin esimerkiksi vedota seuraavaan: Länsimaiden äideillä on kaikki mahdollinen luksus ympärillä hoitaa lapsensa. Entäs he, jotka kantavat vedet kaivosta ja nukkuvat majoissa? Heille kuuluu hatunnosto.

Mielestäni jokainen, joka on voittanut oman koettelemuksensa (joka tuntuu itselle suurelta asialta) on ansainnut hatunnoston. Hän on voittaja! Niin sinä kuin minäkin, eri asioissa vain.
 
  • Tykkää
Reactions: evvk
"vieras"
Kaikkea hyvää elämässä eteenpäin äidille ja pienelle pojalle.
Synnytystä katsoessa tuli itselle muistoja mieleen kun synnytyksessä sama sairaala ja sama upea kätilö kuin oman kuopuksen syntyessä.
 
"*ÄiTi*"
Aikamoista rohkeutta vaatii tuoda julki noinkin rankka tausta. ¨
Ajatellen sitten kun lapsi kasvaa ja saa kavereita niin toivotaan ettei siellä ole kyseisten jaksojen nähneitä kukkahattutätejä (nämä yleensä pahimmat)
kuinka ei saa leikkiä sen ja sen kanssa kun on semmoinen tausta.
Itselläni ei tällaista taustaa vaan
oma taustani kun odotin esikoista ja mies masentui silloin,
kukaan ei uskonut masennukseen ja lähipiiri ajatteli että alkoholi auttaa
(ei varmaan tarvitse sanoa alkoholiin taipuvaisista miehen vanhemmista).
Kun lapsi syntyi isä joi ja joi ja sitten jo hakkasi minuakin
(olen kertonut täälläkin joskus mutta eihän kukaan ihminen noin yhtä äkkiä kuulemma muutu ja tyhmä olin kun tuollaiselle lapsen tein, niin alussahan mies vaan joi ja joi ja loppuvaiheessahan tuo hakkaaminen alkoi ja sen jälkeen anteeksipyytely ja hyvittely)
Lopulta lapsen ollessa vajaan vuoden alkoi isä käyttämään huumeita
(ei ikinä ei koskaan ei ollut ennen käyttänyt)
Erohan siinä tuli,
eihän sellaista elämään voinut enään katsella pieni lapsi kainalossa.
Ex- alkoi kuulemma tekemään rikoksiakin millä rahoitti huumeet?
(minä en enään tässä vaihessa siis pitänyt yhteyttä ja tapaamsoikeuksiakaan ei luonnollisesti isälle annettu, tuli silloin kyllä lastenvalvojalla mutta uhkaili tuota ihmistä jokaolikin viimeinen niitti)
Isän pää ei kestänyt vankilaa vaan joutui lataamoon.
Joskus sillointällöin on tullut isältä viestiä että voisi haluta tapaamiset mutta ei ole sitten saapunut koskaan paikalle niitä kirjoittamaan,
hyväniin.
Johan tämä minun lapsi on kohta 18v joten eipä tarvi tapella moisista asioista.

p.s Minullakin jo vuosia ollut lapsen kera uusi elämä johon kuuluu normaali perhe-elämä :)
 
"määmää"
Oikeastaan aika tylsä jakso, niiden oli vähän vaikea saada keksittyä mitään siihen ohjelmaan kuvattavaa nähtävästi kun pelkkää yhtä ja samaa vaan. Olis mennyt puolta lyhyempänä toi jakso. Ihan hyvä jakso silti, erilainen äiti mutta silti niin samanlainen, eikös?
 
"Tiitu"
äiti oli kaunis, fiksun, vahvan & järkevän oloinen mutta hyi miten puistatti se lapsen isä- vanha hampaaton ukko pyörätuolissa :O :x luulinkin ensin, että on lapsen pappa!

miten tämä erillaisten äitien kausi on nyt olut näin huono ? :( ainoa mielenkintoinen on se lesbopari, ei ole vielä ruudussa näkynyt
 
dddd
Saako Sabrina yhä tukea päihteettömyyteen? Vankilassa tunnuttiin panostavan kuntoutukseen, äidillä oli motivaatiota siihen. Ohjelmasta näki hyvin ettei Suomen vankeudenhoito ole toivoton.
Suomessa kuntoutuskykyiset ja motivoituneet saavat kyllä yleensä toisen mahdollisuuden ja hyvä niin. Mutta valitettavasti myös systeemin hyväksikäyttäjät ja ei-motivoituneet saavat sen mahdollisuuden...
 
onnea vaan
Kaikkea hyvää Sabrinalle ja lapselle. Katsoin illalla ja mielenkiintoinen. Toivottavasti pysyy kuivilla, onhan hänellä esimerkkinä miellyttävä sisko.
Tuosta miehestään en jotenkaan jaksa uskoa, että kykenee muuttumaan. Vaikka ei karvoihin katsomista, oli aikas elähtäneen näköinen.
 
Sossutantta
Todella nätti vaikka liki vuosikymmenen huumeita käyttänyt. Yleensä eivät "säily" noin hyvin.

Kaikkea hyvää Sabrinalle ja vauvalleen. Oli liikuttava ja mielenkiintoinen jakso.

Toivottavasti silti ihmiset (kaman käyttäjät) eivät pidä raskaaksi tulemista itsestäänselvyytenä sen suhteen että elämä muuttuu..
Suomen maa on täynnä kamankäyttäjien hylkäämiä ja laiminlyötyjä lapsia.
 
"hilda"
Sabrina ei tosiaan näyttänyt yhtään edes ex-narkkarilta. Olikohan se huumeiden käyttö hänellä sittenkään niin runsasta ja pitkäaikasta? On liian freesi ja terveen näköinen huumeiden käyttäjäksi vaikkakin lopettaneeksi, olisi pitänyt olla vuosia ilman huumeita että näyttää tuollaiselta..

Lapsen isä taas... puistatus... kuinkahan pöllyssä tuo likka on ollu kun tuollanen äijä on sitä laitellu?? Mies on ainakin 15 vuotta vanhemman näköinen ja tosiaan hänestä näkee että aineita on menny..

Lapsen kannalta ei ole mitenkään kovin vakaa tulevaisuus, narkkari on narkkari aina ja jos isäkin on narkkari niin ei hyvä heilu.

Se puistattaa miten noissa ohjelmissa ja lehtijutuissa tuollaisten raskaus ja äitiys on ihan hyväksyttävää. TH-henkilökuntakin on ihan ok. joskus vuosia sitten tuli ohjelma missä oli näitä huumeäitejä, th ja lääkäri kysyi aina että mitä on menny ja kuinka paljon, aivan kun se huumeiden kiskominen on noilla yhtä normaalia kuin kahvin juominen.

En hyväksy huumeita ja varsinkin jos niihin sekoitetaan vauvoja ja lapsia niin se menee ymmärrykseni ulkopuolelleni.

Toivon lapsen takia että äiti pysyy kuivilla. Kyllähn vauva aikana pystyykin hoivaamaan vauvaa sillä jatkuva oksitosiini ja muidenkin hormoonien vuoksi äidit ovat ns. pöllyssä ja vauvan hoitaminen on joillekin kuin "huumetta". Mutta kun lapsi kasvaa ja tulee uhamikä joka voi joskus olla hyvinkin vaikea ja sitten ei ole enää niitä hormoneja jotka auttaisi siinä niin tuo on se vaihe jolloin äiti voi sortua ja hylätä lapsensa. Aiheellista on että lastensuojelu on yhteyksissä lapseen ja äitiin siihen saakka kun täyttää 18 v.
 
dddd
[QUOTE="hilda";29125037]
Se puistattaa miten noissa ohjelmissa ja lehtijutuissa tuollaisten raskaus ja äitiys on ihan hyväksyttävää. TH-henkilökuntakin on ihan ok. joskus vuosia sitten tuli ohjelma missä oli näitä huumeäitejä, th ja lääkäri kysyi aina että mitä on menny ja kuinka paljon, aivan kun se huumeiden kiskominen on noilla yhtä normaalia kuin kahvin juominen. [/QUOTE]

Onneksi henk.kunta osaa olla asiallisia. En ymmärrä miten töykeys ja haukkuminen auttaisi.
 
"juu"
[QUOTE="Vieras";29123029]Sitähän mä rupesin miettii että onko tuo epäselvä sössötys ja ajottainen kielen mongerrus seurausta huumeiden käytöstä?
Hienoa kyllä että haluaa tehdä kaikkensa uusen paremman elämän eteen. Itse en vaanmahda itselleni mitään mutta pieni epäluulo tälläisiä ihmisoä kohraanon.[/QUOTE]

seurasta on, huumeet tuhoavat keskushermoston jne....
 
pakko sanoa
käyttö loppui siihen, kun hän joutui vankilaan. Kuitenkin käytti viikolle 16. asti. Ohjelmassa hän toteaa, että tietenkin olen päihteetön ja TIETENKÄÄN ei voi käyttää mitään, kun on lapsi tulossa. Ristiriitaista.
 

Yhteistyössä