Barcelonassa käyneet!!

• Viestiketjun aloittaja matkustaja
  • Ensimmäinen viesti
Maalaisjärjellä kun menet niin kaikki on hyvin. Kaikkihan aina La Ramblasta varoittelee ja varmasti hölmöimmät siellä voivat menettää taskuistaan ja laukuistaan tavaraa.
Hyvä laukku jossa vetoketju ja pidät siitä kiinni tungoksessa.

Barcelonassa on niin paljon nähtävää että kannattaa ostaa lippu siihen Hop On/Off turistibussiin joka vie pitkin kaupunkia tärkeimmille nähtävyyksille.
Gaudin rakennukset voi kokea vain myös ulkopuolelta mutta La Pedreran katto on kokemisen arvoinen.
Sagrada Familia kirkkoon voi jonottaa parikin tuntia jos haluaa mutta itse katselin tätä mielummin terassilta käsin, juoden Sangriaa.

Älä pelkää maistaa niitä erikoisempia tapaksia.

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
"Dicentra"
Hotelli on hyvällä paikalla. Ramblan tai Catalunya aukion läheltä kannattaa hotelli ottaakin, helpointa liikkua. Metro on hyvä ja edullinen, kertalippu 2 euroa. Taksikin paljon halvempi kuin Suomessa, lentokentältä Placa Catalunyalle 25-30 euroa. Kentältä keskustaan pääsee myös lentokenttäbussilla.

Gaudin rakennuksia kannattaa tosiaan pällistellä. Kävin taannoin Casa Batllossa, lippu oli noin 25 euroa...mutta kannattaa kyllä. Ramblan varrella La Bouqeria kauppahalli on ihana! Katedraalin lähellä on tori, jonka varrella joitakin ok ravintoloita. Placa Reialilla oli myös joku hyvä. TripAdvisorin arvosteluista otin itse suuntaa, ja useimmat ruokapaikat olivat hyviä. Tapakset on kivoja, erityisesti jos tykkää merenelävistä. Sataman alueella on paljon kalaravintoloita.

"vieras"
Jos haluat käydä Sagrada familiassa, osta lippu etukäteen netistä, jolloin voit printata lipun valmiiksi tai sen voi tulostaa myös tietyistä raha-automaateissa paikan päällä. Me ostettiin liput netistä ja tulostettiin raha-automaatista ja päästiin suoraan sisään kun lippujono oli tosi pitkä.

The Sagrada Família

matkustaja
miten noi puhelimet. Mulla on äly ja dna liittymä, soitan kyllä asiakaspalveluun huomenna ja kysyn..mutta onko se kuinka kallista käyttää puhelimen navia /nettiä ulkomailla

Yhteistyössä