Rikolliset eivät kuulu vankilaan

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29109071:
en nyt halua vittuilla, mutta ehkä jossain fantasiassa sun ajatukset toimii. ei oikeassa elämässä.
Onko tuota yritetty? Nykyisin keinoin kaikkia ei voida parantaa, mutta osa ideasta onkin siinä että he eivät pääsisi vapauteen koskaan.

Blue
Jospa joku kertoisi yhdenkin syyn minkä takia yhteiskunta alkaisi mittaviin rakennemuutoksiin joidenkin asennevammaisten rikollisten (ja joidenkin sairaiden yksilöiden) takia??

Eikö tässä maailmassa ole paljon muita, suoraan sanottuna tärkeämpiä ihmisiä, joiden elinoloja pitäisi muuttaa ensin ennen kuin aletaan hyysäämään varkaita, narkomaaneja, talousrikollisia, tappajia, murhaajia ja pedofiilejä, joista suurin osa on kuitenkin tehnyt rikoksensa täysissä ruumiin ja sielun voimissaan (eikä voi sanoa että ei ollut valinnanvaraa!!).

Valinnanvaraa ei ole vanhuksilla, lapsilla, työttömillä, koyhillä....

Ymmärrän kyllä mitä tällä haetaan, mutta tässä taloustilassa tälläisen ilmoille heittäminen on suoranaista vittuilua kuuliaisia kansalaisia kohtaan, joista osa kamppailee selvitäkseen päivästä toiseen.

"vieras"
Missä maailmoissa tää tyyppi oikein elää?

Pilvenhattaramarsipaanikeijunaminamivaaleanpunamaassa, jossa ihmiset ulostavat saippuakuplia ja taivaalla on neljätoista sateenkaarta??

"vieras"
Muualla maailmassa rangaistuksia vain kovennetaan ja täällä moiset vatipäät viljelevät aivopieruja siitä etteivät rikolliset kuulu edes vankilaan.

Siitä vaan tuomitut pedofiilitkin päiväkotiin lapsia hoitamaan, palottelumurhaajat vanhainkotiin ja brutaalin joukkoraiskauksen tehnyt maahanmuuttajaporukka vetämään kokkikerhoa teineille.

Vittu saatana!

"Ninnuli"
Tää on tätä...Eli rikoksesta ei pitäisi rangaista? Se on sitten omaisten kostoa jos rikollinen vankilaan joutuu..

Kysytään uudelleen sittenkun tätä mieltä olevan lapsi raiskataan raa`asti ja paloitellaan 100 osaan ja heitetään tien penkkaan odottamaan löytäjää. Tekijälle sitten vaan selittämään et "ei noin saa tehdä, ethän tee ja muistaa hoitaa kotiasiat hyvin tästä eteen päin".

Vankilasta ei pitäis vakavien rikosten tekijöiden päästä koskaan pois.

lol
Mä haluun olla kärpäsenä katossa jos joku kusipää joskus satuttaa Datan lapsia ja Data sanoo hänelle "ethän kuule Jorma enää toiste tee noin, ethän" Jorma vastaa "no en tee" Data vastaa "no hyvä".

Blue
Mä haluun olla kärpäsenä katossa jos joku kusipää joskus satuttaa Datan lapsia ja Data sanoo hänelle "ethän kuule Jorma enää toiste tee noin, ethän" Jorma vastaa "no en tee" Data vastaa "no hyvä".
Ei, kun se menee niin että Datan lapsia ja puolisoa vahingoittavat (tai sitä yrittävät) Data saa kyllä tappaa (vai oliko se niin että puolustautua väkivaltaisestikin), vaikka kuinka on pasifisti, mutta muut eivät saa nostaa sormeakaan toisiaan vastaan missään olosuhteissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miksi ihmeessä ihmiset pitävät vankimielisairaalaa normaalia vankilaa mukavampana paikkana? Luuletteko tosiaan että joku raiskaaja selviäisi vain pään taputuksella (kuten nykyään)? Ei raiskaaja siitä paranisi, vaan kyse olisi pitkästä ajasta. Resurrseilla tuota aikaa saataisiin lyhennettyä, mutta toki toimisimme resurssien puitteissa. Ei kyse ole hyysäämisestä, vaan tarkoituksenmukaisuudesta ja suuremmasta valikoimasta keinoja.

Kyse olisi pakkohoidosta jossa keinot olisivat huomattavasti laajemmat kuin vankilassa. Seksuaalirikolliset voitaisiin lääkitä, pysyvästi jos tarpeen.

• Tykkää
Reactions: rtee
"vieras"
Ei, kun se menee niin että Datan lapsia ja puolisoa vahingoittavat (tai sitä yrittävät) Data saa kyllä tappaa (vai oliko se niin että puolustautua väkivaltaisestikin), vaikka kuinka on pasifisti, mutta muut eivät saa nostaa sormeakaan toisiaan vastaan missään olosuhteissa.
Se voi olla niin, että Data menee jo valmiiksi astron selän taakse piiloon, astro pitää pesueestaan huolta. Sorry, Data.

Eikö tässä maailmassa ole paljon muita, suoraan sanottuna tärkeämpiä ihmisiä, joiden elinoloja pitäisi muuttaa ensin ennen kuin aletaan hyysäämään varkaita, narkomaaneja, talousrikollisia, tappajia, murhaajia ja pedofiilejä, joista suurin osa on kuitenkin tehnyt rikoksensa täysissä ruumiin ja sielun voimissaan (eikä voi sanoa että ei ollut valinnanvaraa!!).
Eihän kyse ole hyysäämisestä, vaan mahdollisimman tuloksellisesta toiminnasta joka onnistuessaan hyödyttäisi koko yhteiskuntaa. Valtaosa vangeista on jo nuorena syrjäytyneitä moniongelmaisia inhimillisiä olentoja eikä ihmisverta janoavia psykopaatteja.

Rikosseuraamusjärjestelmää tarvitaan, mutta mielestäni olisi ihan paikallaan pohtia ovatko keinot ja motiivit aina ihan sopusoinnussa. Rikoksiin johtavien syiden ymmärtäminen ei tarkoita rikollisten tekojen hyväksymistä, mutta on oikeastaan ainoa keino niiden ennaltaehkäisyyn.

Ajattelu ei maksa mitään, eikä ole vittuilua ketään kohtaan. Se taas, että vuodesta toiseen väheksytään ennaltaehkäiseviä toimia ja sitten halveksutaan tämän toiminnan seurauksena epäonnistuneita yksilöitä ja kulutetaan moninkertaiset määrät rahaa joka on taas pois niiltä tulevaisuuden luusereilta, se on vittuilua puhtaimmillaan.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89 ja Data
Olet ymmärtänyt täysin väärin, ehkä tahallisesti. Olen aina sallinut itsepuolustuksen tai muiden puolustuksen kun uhka on välitön. Muille olen hyväksynyt aseellisen palveluksen ja jopa sotimisen hyvän puolesta. Itse yritän välttää tilanteita joissa joutuisin tappamaan.

Tulevaisuus on varmaankin jotain tuonnepäin. Vankilasysteemi tuskin ihan heti menee romukoppaan mutta lievempiin rikoksiin ja niihin nuoriin jotka istuvat kun ovat tarpeeksi monta kertaa varastaneet ja pahoinpidelleet tai törkeästi pahoinpidelleet toimisi varmasti paremmin avolaitos jossa sais psykologista apua ja arjenhallinta kursseja, lääkityksen, valvonnan ja katkaisuhoidon päihteisiin. Kun ois aikanasa istunut ei jätettäs tyhjän päälle vaan ois suojatyöpaikka vaikka 6kk tms. ja asunto ja joku tukihenkilö aluksi. Tulis halvemmaksi saada edes 1/10 töihin ja normaaliksi veronmaksajaksi kuin että kaikki kymmenen jatkais rikoskierteessä. Paloittelusurmaaja en näe tuossa kuviossa koska hänen psyykkeensä on liian pirstaleina kuntoutumaan näin vähin keinoin ja tarvitsee jämäkämmän muurin pysymään poissa yhteiskunnasta kuntoutuksen ajan ( joka saisi Suomessa olla paljon pidempi aika kuin nyt)..

• Tykkää
Reactions: misStar
Olet ymmärtänyt täysin väärin, ehkä tahallisesti. Olen aina sallinut itsepuolustuksen tai muiden puolustuksen kun uhka on välitön. Muille olen hyväksynyt aseellisen palveluksen ja jopa sotimisen hyvän puolesta. Itse yritän välttää tilanteita joissa joutuisin tappamaan.
kokeile nyt ennen tappamista vaikka kunnollista vanhanajan nyrkkitappelua. :rolleyes:

"Miuku"
Mun mielestä nykyisessä järjestelmässä on vikana se lähinnä et ihmiset ei istu tarpeeks kauan siellä vankilassa. Yhteiskunnalle halvimmaksi varmaan tulis kuolemantuomio heti oikeudenkäynnin tulosten selvittyä. Ei tarvis tuhlata rahoja turhaan vankilassa istumiseen ja rikollisten määrä ihan kirjaimellisesti vähenis. Pyydän anteeksi jos tämmöistä mielipidettä ei täällä saa kirjoittaa. Jokatapauksessa pitäis määritellä et mikä olis kuolemantuomioon johtava rikos. Murha, pedofilia, mitä ehdotatte? Mun järki ei sano et miks noi nykytuomiot ei oo yhteydessä ihmisten sisäiseen oikeudentajuun. Kuinka moni ihminen on sitä mieltä oikeesti et joku lapsenraiskaaja on kolme kk vankilassa ja sit pääsee jatkamaan touhujaan..

Yhteistyössä