Jani Toivola saa lapsen

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tämä keskustelu on vain niin huvittava.
Huvittavan tästä tekee se, ettei homoseksuaalia ole "sallittua" kritisoida toisin kuin vaikkapa jotain heterojulkkisäitiä.
Tuo toki on huomattavissa jokaisessa aiheyhteydessä, joka vähänkään sivuaa seksuaalista suuntautumista.

"Suvaitsevaiset" tavallaan suhtautuvat esimerkiksi homoseksuaaleihin niinkuin joihinkin vammaisiin, joita täytyy olla puolustelemassa ja pitämässä erikoistapauksina.
Mielestäni sellainen asenne on aika alentava. Siis sellainen, että pitää jotenkin erityisesti SUHTAUTUA johonkin ihmiseen, koska seksuaalinen suuntautuminen, ihonväri jne.
niimpä, Janista tulee automaagisesti hyvä isä koska hän on erilaisempi kuin Kalle Keskiverto :headwall:

Mä hehkutin aikanaan Martinan ja Rosankin lapsia.

Myönnän, Tukiaisen lapsiuutista en kyllä hahkuttaisi. Eli taidan olla melkoinen palstapelle... :ashamed:
Minusta on aina mielenkiintoista seurata jonkin julkkiksen lisääntymistä (paitsi tosiaan Tukiaisen kohdalla se olisi liian surullista ollakseen mielenkiintoista).

En siis tarkoittanut viestilläni ketään yksittäisiä kirjoittaijia (en edes katsellut kirjoittajien nimimerkkejä), vaan yleinen fiilis tästä keskustelusta tuli oksennettua tuohon viestiin. :D

Blue
Huvittavan tästä tekee se, ettei homoseksuaalia ole "sallittua" kritisoida toisin kuin vaikkapa jotain heterojulkkisäitiä.
Tuo toki on huomattavissa jokaisessa aiheyhteydessä, joka vähänkään sivuaa seksuaalista suuntautumista.

"Suvaitsevaiset" tavallaan suhtautuvat esimerkiksi homoseksuaaleihin niinkuin joihinkin vammaisiin, joita täytyy olla puolustelemassa ja pitämässä erikoistapauksina.
Mielestäni sellainen asenne on aika alentava. Siis sellainen, että pitää jotenkin erityisesti SUHTAUTUA johonkin ihmiseen, koska seksuaalinen suuntautuminen, ihonväri jne.
Mä en oikeasti ymmärrä että ihmiset jotka "haukkuvat" toisten suvaitsevaisuutta esim. homoja kohtaan olettavat automaattisesti suhtautumisen olevan toisenlainen vaikka juuri näitä julkkisäitejä kohtaan.

Suvaitsevaisuus = Suvaitsevaisuus – Wikipedia

Jos epäilee jonkun paapovan vain homoja ja dissaavan muita niin keksiköön siihen sitten jonkun muun sanan kuvaamaan sitä.

Mä en oikeasti ymmärrä että ihmiset jotka "haukkuvat" toisten suvaitsevaisuutta esim. homoja kohtaan olettavat automaattisesti suhtautumisen olevan toisenlainen vaikka juuri näitä julkkisäitejä kohtaan.

Suvaitsevaisuus = Suvaitsevaisuus – Wikipedia

Jos epäilee jonkun paapovan vain homoja ja dissaavan muita niin keksiköön siihen sitten jonkun muun sanan kuvaamaan sitä.
Mä en henkilökohtaisesti kannata suvaitsevaisuutta ollenkaan, ainakaan tietoista sellaista.

Mielestäni se on jotenkin ylevää touhua. Ei minulla ainakaan ole vara "suvaita", ei ole tarvetta suvaita ketään.
Kuulostaakin sellaiselta "Teidän Korkeutenne suvaitsee suvaita.."-jutulta.

Blue
aika monet ovat väittäneet että Janista tulee varmasti loistava isä

epäilen, että se liittyy hänen julkisuuskuvaansa koska tuskin kaikki tuntevat häntä henkkoht
Ja hänestäkö ei voi saada mitään muuta kuvaa julkisuuden perusteella kuin vain sen että hän on homo? Ja yleisesti, miksi muka ei julkisuuskuvan perusteella voi sanoa tuollaista? Kivenkovaksi faktaksihan kukaan ei sitä väittänyt vaan vain perstuntumaksi sen perusteella mitä hänestä tietää.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Lämpimät onnittelut Janille :flower:. Toivon myöskin, että tuo toinen osapuoli pitää lupauksensa Janille, kun hetki koittaa. Ettei sitten käy niin, että lähivanhemmuuden sijasta Jani huomaakin olevansa viikonloppuisä.

"vieras"
aika monet ovat väittäneet että Janista tulee varmasti loistava isä

epäilen, että se liittyy hänen julkisuuskuvaansa koska tuskin kaikki tuntevat häntä henkkoht
Tietysti se liittyy hänen julkisuuskuvaansa niillä, jotka eivät Toivolaa henk.koht tunne. Mitä sitten?

Vastaapa rehellisesti, mitkä olisivat ensimmäiset ajatuksesi, jos kuulisit, että Tuksu on raskaana ja hehkuttaa vauvaonnea.

hehkuttaja
Mä ihmettelen tätä hehkutusta että, "Janista tulee varmasti tosi hyvä isä!". Millä perusteella? Onko homot siis tutkitusti parempia vanhempia, kun heterot? Vai kansanedustajuuttako tässä ajatellaan? Vai ihon väriä? Eiköhän Jani paini ihan samojen ongelmien kanssa, kun me muutkin kuolevaiset. En ainakaan itse pystyisi kenestäkään, edes hyvästä ystävästä ennustamaan, että tulee jotenkin erityisen hyvä vanhempi. Oletus nyt on, että kaikista tulee riittävän hyviä, jos ovat lasta toivoneet.

"vieras"
Mä en henkilökohtaisesti kannata suvaitsevaisuutta ollenkaan, ainakaan tietoista sellaista.

Mielestäni se on jotenkin ylevää touhua. Ei minulla ainakaan ole vara "suvaita", ei ole tarvetta suvaita ketään.
Tuen osoittaminen/sen saaminen tuntuu suurimmasta osasta hyvältä. Ei se sen kummallisempaa ole.

Blue

Kannattaa koittaa lähentää se lähemmäksi omaa maailmankuvaa ja yksinkertaistaa sitä jolloin siitä tulee ihan jotain muuta. Hyväksyminen voi olla tarkoituksenmukaisempi termi. Kuitenkin yksinkertaisuudessaan se tarkoittaa sitä että erilaisen ihmisen nähdessäsi et koe tarvetta loukata/sylkäistä kohti häntä tms. vaan annat hänen elää omaa elämääsi ilman sen kummempaa tarvetta tehdä itseäsi häntä paremmaksi.

"vieras"
Mä ihmettelen tätä hehkutusta että, "Janista tulee varmasti tosi hyvä isä!". Millä perusteella? Onko homot siis tutkitusti parempia vanhempia, kun heterot? Vai kansanedustajuuttako tässä ajatellaan? Vai ihon väriä? Eiköhän Jani paini ihan samojen ongelmien kanssa, kun me muutkin kuolevaiset. En ainakaan itse pystyisi kenestäkään, edes hyvästä ystävästä ennustamaan, että tulee jotenkin erityisen hyvä vanhempi. Oletus nyt on, että kaikista tulee riittävän hyviä, jos ovat lasta toivoneet.
Joten kun hyvä ystäväsi ilmoittaa vanhemmaksi tulostaan, ensimmäinen asia jonka sanot on "Jaa. No, tuskimpa sinusta nyt erityisen hyvä vanhempi tulee"? Vai "Onnea! Sinusta tulee maailman paras äiti/isä"?

"Entinen Ksantippa S."
Mielenkiintoista. Minun mielestäni tässä ketjussa on kritisoitu Toivolaa aika runsaastikin. Moderaattorit eivät ole tätä estäneet. Jotkut palstalaiset ovat toki esittäneet syytöksiä näiden kritisoijien henkilökohtaisista ominaisuuksista (lue: suvaitsemattomuus) mutta missäpä nettikeskustelussa ei toisten mielipiteistä tehtäisi arvopäätelmiä. Se riski on vain otettava, jos netissä mielipiteensä kertoo.

Toivoo Ksantippa, joka on tietoinen riskistään olla kukkahattutäti tai muuten vaan tymä.

Blue
Oletus on tämä, mutta siltikin saamme palstalta lukea joka päivä näistä helmi-iseistä jotka vähät välittävät lapsistaan ja jopa vaimoistaan...

Liittyisiköhän se kuitenkin siihen että Toivola tuntuu ottavan asian siten että varmasti kantaa vastuunsa yksinkin, jää hoitovapaalle yms., eli loppujen lopuksi taitaa olla aika hväksi isäksi tulossa. :)

hehkuttaja
[QUOTE="vieras";29105277]Joten kun hyvä ystäväsi ilmoittaa vanhemmaksi tulostaan, ensimmäinen asia jonka sanot on "Jaa. No, tuskimpa sinusta nyt erityisen hyvä vanhempi tulee"? Vai "Onnea! Sinusta tulee maailman paras äiti/isä"?[/QUOTE]

Niin kuin kirjoitin, oletus on, että kaikki ovat riittävän hyviä. En aseta kenellekään paineita heti vauvauutisen kuultuani, että ystäväni on sitten oltava erityisen hyvä äiti. En tosin sano, että ei tulisi erityisen hyvää. Siis onko tää nyt joku uus juttu, että vauvauutisesta ei vaan voi onnitella ja olla iloinen vaan täytyy myös ylistää jotenkin sitä tulevaa vahemmuutta? Ei mulle kukaan ole sanonut ikinä, että musta tulisi erityisen hyvä tai ei tulisi erityisen hyvää äitiä lapsilleni. Miksi sitä edes pitäisi jotenkin arvioida ääneen?

pädäm
Lapsen etu on isän ja äidin muodostama perhe ensisijaisesti, muu on selittelyä
Niin niin. Aivan kuin kuoliaaksi kidutetun Erikan etu ja satojen/tuhansien oman äidin tai isän toimesta hyväksikäytettyjen lestadiolais- ja muiden lasten etu on ollut kautta maailman sivu vai?

Lapsen etu on turvallinen ja rakastava vanhempi/vanhemmat, joiden seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä. Eihän aikuisten seksielämän pitäisi liittyä lasten elämään millään tavalla.

Kannattaa koittaa lähentää se lähemmäksi omaa maailmankuvaa ja yksinkertaistaa sitä jolloin siitä tulee ihan jotain muuta. Hyväksyminen voi olla tarkoituksenmukaisempi termi. Kuitenkin yksinkertaisuudessaan se tarkoittaa sitä että erilaisen ihmisen nähdessäsi et koe tarvetta loukata/sylkäistä kohti häntä tms. vaan annat hänen elää omaa elämääsi ilman sen kummempaa tarvetta tehdä itseäsi häntä paremmaksi.
Ei minulla ole tarvetta "hyväksyä" ketään. En koe olevani jokin ylhäinen olento, jonka pitäisi hyväksyä ja suvaita muita.
Me vain ollaan täällä, jokainen toisiamme varten.

hehkuttaja
Oletus on tämä, mutta siltikin saamme palstalta lukea joka päivä näistä helmi-iseistä jotka vähät välittävät lapsistaan ja jopa vaimoistaan...

Liittyisiköhän se kuitenkin siihen että Toivola tuntuu ottavan asian siten että varmasti kantaa vastuunsa yksinkin, jää hoitovapaalle yms., eli loppujen lopuksi taitaa olla aika hväksi isäksi tulossa. :)
Tarkoitin, että oletan tuota riittävän hyvää vanhemmuutta niistä ihmisistä, jotka tunnen. Ei mulla ainakaan ole ystäväpiirissäni yhtään sellasta ihmistä, josta automaattisesti olettaisin, että on huono vanhempi tulevalle lapselleen. Tiedän, että huonoja vanhemmpia on paljonkin. En silti ymmärrä, miksi Jani olisi erityisen hyvä. Tai, miksi sitä pitäisi hehkuttaa. Vai onko ollut joku oletus, että ei olisi erityisen hyvä ja sitä täytyy nyt poissulkea?

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja pädäm;29105292:
Niin niin. Aivan kuin kuoliaaksi kidutetun Erikan etu ja satojen/tuhansien oman äidin tai isän toimesta hyväksikäytettyjen lestadiolais- ja muiden lasten etu on ollut kautta maailman sivu vai?

Lapsen etu on turvallinen ja rakastava vanhempi/vanhemmat, joiden seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä. Eihän aikuisten seksielämän pitäisi liittyä lasten elämään millään tavalla.
Eikä sitä oteta missään muissa tapauksissa esiin kuin vain homovanhempien tapauksessa. Jotensakin luonnotonta että asia mikä ei lapsia koske yhtään tehdään jossain tilanteessa kynnyskysymykseksi.

Blue
Ei minulla ole tarvetta "hyväksyä" ketään. En koe olevani jokin ylhäinen olento, jonka pitäisi hyväksyä ja suvaita muita.
Me vain ollaan täällä, jokainen toisiamme varten.
Miten sä voit olla jotain toista ihmistä varten jos et hyväksy (totea että hänellä on yhtälainen oikeus olemassaoloon ja kaikkeen siihen liittyvään kuin sinullakin) ketään?

ihmettelijä...
Mistä lähtien se on ollut joku saavutus, että on homo ja neekeri? Noilla meriiteillä ainakin Jani Toivola on valittu eduskuntaan päättämään suomalaisten asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä...;29105316:
Mistä lähtien se on ollut joku saavutus, että on homo ja neekeri? Noilla meriiteillä ainakin Jani Toivola on valittu eduskuntaan päättämään suomalaisten asioista.
on siellä paljon muitakin jotka ovat pätevöityneet yhtä mahtavilla ansiolla

"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä...;29105316:
Kai se on yhtä suuri meriitti kuin se, että on hetero ja valkonaama. Niillä meriiteillä tosin on tainnut paljon useampi päästä suomalaisten asioista päättämään.

Yhteistyössä